Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé nechtějí přijmout, že interiéry něco stojí, tvrdí designéři

Jsou upřímní. Metr čtvereční zařízeného prostoru přijde podle nich na 14 až 15 tisíc korun. Pokud mají mít trochu svobodnější ruku, tak dokonce na dvacet tisíc. "Jenže to není veřejnost ochotná přijmout," tvrdí architekti Karolina Reslerová a Petr Záluský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

atvar

Zbytečné emoce v diskusi

Dle mého dá selský rozum, že architekt na interiér je luxusní služba, kterou si neobjednám já, kterej horko těžko jsem si pořídil bydlení.

Těch 15 tis. je prostě užitečná informace, v jakých relacích má být klient připraven uvažovat, pokud chce realizovat interiér navržený od architekta.

0/0
16.4.2012 13:35

Chayele

Není pravda,

že by lidé nechtěli přijmout, že interiéry něco stojí. Každý asi jede kupovat vybavení s tím, že za něj zaplatí, že;-D záleží ovšem na tom, kolik, a to milé soudruhy štve, že ne každý je ochoten jim za jejich interiér dát tolik. Já si to radši navrhnu sama, protože mě to baví vymýšlet, kam co dát, aby to pěkně vypadalo a bylo účelné.

0/0
16.4.2012 12:26

Ric-pic

Neuvěřitelné bláboly....

nechápu na co si ti dva hrají. Nejdřív umělecky prohlásí, že potřebuje znát historii člověka, jeho sny a touhy aby mu navrhli obývák a potom navrhnou jídelní kuchyňský barpult nad kterým je schodiště, takže všechen bordel ze schodiště a z patra padá lidem rovnou do talířů a skleniček. Vana uprostřed místnosti bez možnosti odložit si šampon, mýdlo, houbu, ručník - to stejný.... TV zásadně nevlastníme - tak kde sledují ty filmy o kterých hovoří? Atd. atd, póza za pózou..... Rv

+5/0
14.4.2012 12:20

mim7

Re: Neuvěřitelné bláboly....

Čím větší hrůza, tím krásnější a vzletnější kecy, v tom jsou dnešní designéři i architekti přeborníky. Rv

0/0
15.4.2012 19:28

Ig-n-or

to se mám na co těšit...

prázdná novostavba, obytných 180m2 x 15tis/m2 za interiér, to je dalších 2,7mio k dobru :-o To se mi to bydlení začíná pěkně prodražovat...

0/0
13.4.2012 11:10

l.g

Re: to se mám na co těšit...

Ono je to tak, že málokdo opravdu počítá s tím, že vybavení bytu jsou další docela velké peníze navíc k ceně nemovitosti. V ceně novostavby máte maximálně kuchyňskou linku a základní vybavení koupelny. Ale to máte pořád ještě prázdné místnosti s žárovkou od stropu visící na drátech.

Velmi často to pak končí "prvizorním" nábytkem po rodičích, nebo kdo co kde přenechá.

0/0
13.4.2012 11:39

avlyslakecod

Re: to se mám na co těšit...

no on asi každý počítá s tím, že vybavení bytu něco stojí, ale většina to pořídí mnohem levněji ;-) a bez dyzajnéra

0/0
13.4.2012 11:54

l.g

Re: to se mám na co těšit...

Já tedy nevím o nikom, kdo by si stavěl barák a vzal si hypotéku o mega větší než za co pořídí samotnou stavbu, aby si ho mohl i vybavit. :-)

0/0
13.4.2012 12:09

Alowen

Re: to se mám na co těšit...

kdybyste si bral větší hypotéku, než potřebujete na stavbu, případně koupi, tak budete muset ručit něčím navíc kromě té nemovitosti... Banka vám nedá nic zadarmo.

I když něevím, podle čeho se určuje cena zástavy v případě domu, který ještě nestojí

0/0
13.4.2012 13:47

Pšenda

Re: to se mám na co těšit...

CEna pozemku a dalis finance se uvolnuji postupne podle prostavenosti

0/0
14.4.2012 19:44

generál Failure

Spousta keců ale skutek utek

Myšlenka hodná opravdového Designéra ("nelze oddělovat funkci od konstrukce, výtvarnou stránku od funkce") ale pak je o odstavec níž představa vany volně umístěné v prostoru (kam si položím mejdlo, šampón, knížku :-), ...), s baterií co spíš nabryndá než napustí, s kohoutky v retrostylu co tlačí do prstů a člověk se musí nahnout než na ně dosáhne, ...8-o Pěkné, ale úžasně nepraktické. To přece není cíl designu? Nebo už je všechno jinak?

+2/0
13.4.2012 10:55

l.g

Re: Spousta keců ale skutek utek

"nelze oddělovat funkci od konstrukce, výtvarnou stránku od funkce"

S tou větou se dá souhlasit. Ale platí, že funkce je nadřazena výtvarné stránce řešení a úkol designéra je v tom, aby funkce byla zachována a výtvarnou stránku to negativně neovlivňovalo. Naopak by vzhled měl funkci pozvednout na vyšší úroveň. To ovšem platí jen u dobrého designu. V praxi se to ale často navzájem neguje a pak si musíte vybrat, jestli je pro vás důležitější vzhled, nebo funkce. Hodně velkou roli v tom hrají i peníze. Někdy je soulad funkce a vzhledu velmi nákladná věc.

Příklad který uvádíte je typická ukázka pózérství špatného designu, kde funkce podléhá řešení "na efekt". Pro "designéry" jako jsou tito je to velmi lákavé. Oni v tom bydlet nebudou, na fotkách to vypadá cool a je to skoro bez práce.

Bohužel velmi častý model... :-(

0/0
13.4.2012 12:05

generál Failure

Re: Spousta keců ale skutek utek

Jj. Mně se hlavně nelíbí ten významový posun designu v posledních letech. Teď vím, že když si koupím tzv. designovou lampičku, že bude sice na pohled pěkná, ale bude ukrutně drahá a nebude moc svítit :-) A brzo se rozpadne, protože to co má být z oceli tam bude z hliníku. A pružiny budou příliš slabé, protože pan "designér" který odmítá spolupracovat s konstruktéry, neumí spočítat ani pružinu podle tabulek, natož vypočítat jak má být doopravdy silná :-) A já ji pak odnesu do kontejneru a koupím si v Ikea jinou co svítí :-)

0/0
13.4.2012 12:29

l.g

Re: Spousta keců ale skutek utek

Souhlasím. Obsah toho slova se vyprázdnil.

Na vině jsou obchodníci, kteří prodávají pod tímto označením výrobky, které s designem nemají nic společného a pak taky lidé jako tihle dva z článku.

0/0
13.4.2012 12:40

mimetla

Re: Spousta keců ale skutek utek

Ja uz do Ikey vratila lampicky tri...nejlepe sviti stari vycisteni nalezenci.

0/0
14.4.2012 18:54

ted61

poznámka

Teď se s kolegou bavíme, že interiéry se vybavují ale třeba zrovna v televizi není nikdy ukázáno že by se něco udělalo se vstupními dveřmi. vesměs zůstanou ty hrůzy co tam jsou.

0/0
13.4.2012 8:58

Chayele

Re: poznámka

njn, nové vstupní dveře nejsou pro televizi a diváky doszatečně zajímavé - nevím, kdo by se díval na pořad, kde by se věnovali deset minut vstupním dveřím. Interiéry jsou zajímavější a udělají větší sledovanost, takže tak.

0/0
16.4.2012 11:30

chriswebb

Ono to je především o vlastní soudnosti

uznat, jestli mi bylo shúry dáno zvládnout architekturu-design svépomocí (pomíjím finanční možnosti). Lidí tohoto schopných je promile. Z vlastní zkušenosti znám 2 jen vyučené (automechanik, nějaký obráběč kovů, a žádné aspoň švindlkurzy designu), kteří interiéry zvládli (podotýkám, že to není zde tak často viděná a kritizovaná studenost), a mohli by se pochlubit.

0/0
13.4.2012 7:20

velitel mesta bugulmy

Re: Ono to je především o vlastní soudnosti

Já jsem v Praze viděl za 15 let návštěv dva byty pěkně zařízené samotnými majiteli, bez designéra. Oba byli shodou okolností relativně bohatí gayové z ciziny a oba pracovali v kreativních oborech - ti měli opravdu špičkový vkus. Výtvory ostatních - no, lépe nemluvit. Ještě tak nejlepší je, když si někdo nehraje na žádný design a udělá si z bytu showroom IKEA, pak je to sice všechno standardní, ale aspoň vzájemně sladěné a má to určitou přijatelnou úroveň. Kde se objeví nějaké to Sconto nebo vlastní "designy", tak tam už obvykle nepomůže nic.

0/0
13.4.2012 7:49

Alowen

Re: Ono to je především o vlastní soudnosti

když jsem si Váš příspěvek přečetla, tak mě přišlo, že pokud nemám byt zařízený od designera nebo aspoň z IKEA, tak jsem naprosto nemožná :-/

Já zařizuji hlavně citem

+1/0
13.4.2012 8:14

l.g

Re: Ono to je především o vlastní soudnosti

Tak to máte ještě dobré (pokud tedy máte cit :-)) Většina lidí se zařizuje především podle peněženky.

0/0
13.4.2012 11:24

Alowen

Re: Ono to je především o vlastní soudnosti

tak to já si raději měsíc, dva počkám, abych měla ten kousek ný´ábytku, který chci (a vyplatilo se mi to). Bratr s manželkou to řešili taky tak, prostě počkají, až budou peníze a pak koupí něco, co se jim opravdu líbí, než koupit něco "provizorně"

+2/0
13.4.2012 13:50

Chayele

Re: Ono to je především o vlastní soudnosti

hm tak ne vždy nejde nekoupit provizorně... já jsem si třeba takhle koupila sektorovou linku do kuchyně asi za pět tisíc, protože skladovat nádobí v tom páchnoucím hnusu, co tam byl, by mě nkdo nepřinutil. Nehledě na to, že z toho zasmrádal celý byt. Ale ne každý kupuje byt po kuřácích a v tom případě bych si taky klidně pár měsíců počkala.R^

0/0
16.4.2012 11:35

Modrý a zelený blesk

Re: Ono to je především o vlastní soudnosti

No, mám starou plechovou panelákovou linku a funguje přijatelně. Trochu ji poupravím a ještě nějakou dobu vydrží, možná déle, než v tom bytě budeme. Nějak mi netrhá žíly, že se dvířka otevírají do strany a ne nahoru ;-)

0/0
19.4.2012 10:00

l.g

Re: Ono to je především o vlastní soudnosti

Máte pravdu. Většina lidí to nezvládá, nebo zvládá jen s obtížemi. Fór je v tom, že to nijak zvlášť nevadí, protože oni sami nevidí, že je něco špatně. A srovnat to s ničím nemohou, protože druhý stejný byt jako mají oni za stejných podmínek zařízený odborníkem neexistuje.

Jediný kdo to pozná je tak akorát návštěva, která má vkus. Jenže ta jim nic neřekne. :-)

0/0
13.4.2012 11:31

generál Failure

Re: Ono to je především o vlastní soudnosti

:-)

0/0
13.4.2012 12:31

luke777

design

kazdemu se libi neco jineho a ridit se selskym rozumem. zadne tady ty hruzy na obrazkach ano na fotky a na oko pekne ale ruku na srdce kdo v tom ma bydlet?navic zarizuju postupne kdyz sou prachy

+2/0
13.4.2012 7:03

Pajooos

Re: design

;-)

0/0
13.4.2012 7:43

MiroTR

Re: design

R^  Přesně tak.  On je rozdíl, když máte byt na ukazování, anebo na bydlení.  Jak jsem si všiml, v 90% bytů navržených (za velké peníze) architekty se bydlet nedá. ;-)

+1/0
13.4.2012 7:53

luke777

Re: design

ted sem dokoukal to video no nevim to bydleni na prime nic moc na ct1 se me libi daleko vice takove normalni bydleni.

v tom videu me pobavilo obklad dame az bude kuchynska linka namontovana abychom nemuseli pouzit nevkusne listy. heh docela usmevne by me zajimalo az pani neco vyleje ci rozsype jak to bude pak vypadat..

0/0
13.4.2012 7:58

MiroTR

Re: design

No, nateče to za linku a tam to není vidět. ;-)   Tak v čem je problém, že ? ;-D

+1/0
13.4.2012 8:05

Honzasito

no to jsou rozumy

Je to zkondenzovaná atmosféra... Není to jen o penězích. Je to cesta ke změně v životě. Zdi jsou jen v našich hlavách. Zdroj: http://bydleni.idnes.cz/rozhovor-s-designery-karolinou-reslerovou-a-petrem-zaluskym-p6d-/architektura.aspx?c=A120411_153846_architektura_rez

Je to zkondenzovaná atmosféra... Není to jen o penězích. Je to cesta ke změně v životě. Zdi jsou jen v našich hlavách. Zdroj: http://bydleni.idnes.cz/rozhovor-s-designery-karolinou-reslerovou-a-petrem-zaluskym-p6d-/architektura.aspx?c=A120411_153846_architektura_rez

Je to zkondenzovaná atmosféra... Zdi jsou jen v našich hlavách...atd. No, ten pán je prostě zkondenzovaný parazit, který se narodil ve šťastné době.

+2/0
13.4.2012 1:22

hryhryhry

Re: no to jsou rozumy

paraziti parazitům ......

+1/0
13.4.2012 1:50

l.g

Re: no to jsou rozumy

Nějak se to okecat musí... Vtipné na tom je, že hlásají "změnu v životě" a používají k tomu tisíckrát otřepané fráze naučené ještě ve škole. Po tolika letech po ukončení studia mi přijde, že ty "zdi v hlavách" opravdu někdo má...

+2/0
13.4.2012 1:57

Zolty

video

No teda pardon, ale podívali jste se někdo na to video v úvodu jak tam vyřešili sezení v kuchyni (je to dobře vidět i na statickém záběru)? To bych tomu dotyčnému designérovi asi rozkřápal židli o kebuli aby se probral, protože kde má mít člověk jako nohy???

+1/0
13.4.2012 0:41

_xprim01_

Re: video

Ten prostor na sezení není pro nohy člověka, ale pro nohy židle. Je přece jasné, že archytekti to nedělali pro lidi, ale jen na na ukázku do telky, případně na net. ;-)

+2/0
13.4.2012 1:16

A jedeme nanovo...

Re: video

Já teda nevim - možná mam lepšího očaře - ale prostor pro nohy tam jasně vidim ;-D

0/0
13.4.2012 4:56

bara.obava

kolik metru2

ma obraz MONA LISA..??

0/0
13.4.2012 0:38

Banjo Banjo

Re: kolik metru2

Originál má 77x53 cm, čili asi 0,4 m2. Proč?

0/0
13.4.2012 10:05

zrzečka_janička

Designér, architekt...

Určitě je rozdíl, jestli se vám na bydlení podílí vystudovaný architekt a nebo designér-absolvent kurzu. Ale sama jsem zastáncem vlastního přínosu do podoby prostoru, ve kterém budu trávit spoustu chvil a od kterého očekávám, že mě uklidní a dokáže nabít novou energií a ne který mě bude bít do očí. Architekta bych ráda využila na sestavení dispozičního řešení bytu, ale podobu nábytku a dekorací si chci zvolit sama.

0/0
13.4.2012 0:37

krub

Re: Designér, architekt...

byl jsem na tom podobně. O architekturu a design se celkem zajímám a myslím, že bych obyčejný interiér zvládl bez větších chyb. Chtěl jsem ušetřit za designéra s tím, že si interiér zařídím sám. Ale čím víc jsem se tomu věnoval, tím více jsem měl pochyby, jestli to nakonec nepřeplácám a nepodaří se mi to celkově sladit. Nakonec jsem se rozhodl pro architekta - o bytových designérech s kurzem jsem ani neuvažoval. A jsem rád, že jsem se tak rozhodl, prakticky hned na druhý pokus se architektka trefila do mého vkusu a převedla mé představy do vizualizací. Plus k tomu přidala dost drobných vychytávek, o kterých jsem neměl tušení. Nyní jsem rád, že jsem do toho nešel sám

0/0
13.4.2012 0:47

l.g

Re: Designér, architekt...

S tím naprosto souhlasím. Většina lidí, co si dělají "design" svépomocí často vůbec netuší, že by to mohlo dopadnout i daleko lépe. Takže pokud na tom někomu záleží a je za kvalitní výsledek ochoten zaplatit, tak architekt (designer) smysl má. O "designérech" s kurzem nemá ani cenu se bavit. To je tak akorát pro namyšlené pipky prachatých podnikatelů, které se realizují v "tvořivosti" a manžel jim zaplatí kurz, aby se nenudily a on měl od nich pokoj. Design je normálně šestiletý vysokoškolský obor a vystudovat ho rozhodně není formalita pro každého. Architektura se s designem (zvláště tím bytovým) do značné míry kryje. Ostatně designérům byl dříve, než se rozmohly tituly magisterské, udělován titul Architekt.

Ovšem ne každý architekt zvládá dobře i návrhy interiérů. Až příliš často to totiž dopadá stylem: "studené a neosobní". Zvláště pokud se jedná o Inženýry-Architekty. Skutečný designer je přeci jen asi lepší volba.

0/0
13.4.2012 1:46

velitel mesta bugulmy

Mým Čecháčkům

Ježíš, lidi, přečetl jsem si diskusi a nestačím zírat. Borci tu píšou, že oni by nikdy designéra neplatili, že oni si sbouchali nábytek sami, že maj rádi venkovskej styl a že bydlej tak, jak se jim líbí... No páni, to je objev. Copak není jasné, že interierový designér je luxusní záležitost, která není a nikdy nebyla pro každého? Existují přece různé vrstvy lidí, no a interierové designéry si vždy najímala spíš osvícená městská elita, top percentil populace, ale spíše ještě mnohem méně. Co se nad tím pozastavovat? Je snad přirozené, že chudí borci, co otáčej každou korunu a jezděj ojetinami atd. atd. asi nebudou řešit designéra interiérů... A ani jejich vkus nebude takovým věcem hovět. Ale tady v diskusi se paňmámy cestou z Lidlu čertěj, jako kdyby jim ten návrh za 15 000 za metr - Mařko, slyšelas to?! - někdo nutil. Akceptujme prostě, že každý patříme do jiné vrstvy, že na světě jsou Mařky i Marie Antoinetty, a chovejme se podle toho.

+9/0
13.4.2012 0:05

krub

Re: Mým Čecháčkům

je to tak, že ty Mařky by chtěly žít, jako ty ve vyšších vrstvách.... ale když na to nemaj, tak to aspoň pořádně zkritizujou.... a hlavně se jim to přeci vůbec nelíbí

0/0
13.4.2012 0:27

prisedici

Re: Mým Čecháčkům

Ostre, ale presne. Otazka ovsem je, co za tech 15k/m2 vznikne a zde je potreba podotknout ze kvalita nemusi byt v prime umere s cenou - cehoz jsme svedci...

0/0
13.4.2012 0:31

l.g

Re: Mým Čecháčkům

Ona ta cena vyčíslená v článku za m2 je hodně nešťastná.

Jasně, že je možné spočítat z praxe, že průměrně na byt to vychází tak a tak na m2 plochy, pokud to má nějak vypadat. I když je to přístup spíš matematika, než někoho, kdo má tvořit.

Podle takové úvahy se dá dělat kalkulace pro klienta, ale ne jí zveřejňovat jako řešení. Je to naprosto zavádějící a jen to demonstruje, jak na to jdou tihle "designéři" z blbého konce. Inu Inženýry nezapřou...

0/0
13.4.2012 2:11

REMET

Re: Mým Čecháčkům

Ja jsem doma na nejakych 5-7tis/m2 a popravde mi ta jejich trojnasobna cena prijde dost prestrelena.

0/0
13.4.2012 9:11

mimetla

Re: Mým Čecháčkům

To jste se nám rozohnil:D Ano, každý je ochoten investovat do jiného a nad zájmy druhého se nepochopitelně pohoršuje.Pro někoho je vášeň auto, drahé boty nebo "luxusní" dovolená u móře.Nicméně od toho jsou diskuze, aby si jeden z gruntu zabrblal.Spokojení čtenáři nemají potřebu argumentovat.

0/0
13.4.2012 0:34

hryhryhry

Re: Mým Čecháčkům

se těším, že jako mářa antoaneta taky dopadnou ......

+1/0
13.4.2012 2:06

hryhryhry

Re: Mým Čecháčkům

světě jsou Mařky i Marie Antoinetty, a chovejme se podle toho.  gilotinovat je !!

+1/0
13.4.2012 2:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.