Autobus, který je zároveň jeho diplomovou prací, ho vyšel v přepočtu na 57 tisíc korun, k tomu je nutné připočíst 114 tisíc korun za rekonstrukci.
Netradiční obydlí nabízí sice jen 20 metrů čtverečních, ale pohodlně se v něm může uložit až šest lidí. K dispozici je několik stolků, úložné prostory, kuchyňka a koupelna s chemickou toaletou.
Hank Butitta měl ale původně jinou představu o bydlení. Přál si postavit tradiční domek na dědečkově pozemku v městě Wisconsin Dells.
Z autobusu nové bydlení |
Na parcele o rozloze 32 hektarů plánoval vybudovat mikrodomek. To byl ale problém. Stavební povolení totiž bylo možné získat jen na stavbu o minimální rozloze 55 metrů čtverečních.
Nyní je ale vše jinak. Hank brázdí Spojené státy v autobuse, který mu poskytuje vše, co potřebuje. Včetně ubytování pro kamarády.
Interiér autobusu rozdělil student architektury uličkou širokou 71 centimetrů a celý prostor zároveň rozčlenil na čtyři základní zóny. Do autobusu se oproti zvykům vstupuje zadními dveřmi a projde se koupelnou s toaletou, kuchyní, sezením a spací části až ke kabině řidiče.
Mohlo by Vás zajímatRádi byste bydleli spíše tradičnějším způsobem? Vyberte si bydlení svých snů na Reality.iDNES.cz . V nabídce jsou domy, byty, chalupy i chaty po celé ČR. |
Veškerý nábytek je instalovaný pouze do výšky oken. Díky tomu působí vnitřek autobusu vzdušným dojmem. S okny byl ale problém. Bez stínění neměl člověk soukromí a navíc unikalo teplo, nebo přišel o výhledy a přirozené osvětlení.
Hank nepříjemnou situaci vyřešil průsvitnými izolačními panely, které uchytil pomocí magnetů. Kromě toho jsou v autobuse dvě střešní okna (nouzové průlezy) v nichž se dá také sedět. Ta přináší do autobusu velké množství světla.
Hank Butitta autobus zateplil, osadil elektroinstalací, instaloval osvětlovací LED pásky, strop obložil překližkou a na zem položil starou podlahu z tělocvičny.
V kuchyni je dřez s baterií, do které se voda vhání nožní pumpou. V plánu je také lednička a plynová varná deska. Nyní majitel přežívá pomocí chladícího zařízení a přenosného sporáku na propan-butan.
Místa k sezení tvoří dvě prostorné a praktické pohovky. Lze je sklopit do uličky a vytvořit spaní pro čtyři osoby, případně z nich vytvořit pracovní nebo jídelní stolky. Na gauče navazují dvě pevné postele s velkým úložným prostorem.
Kabina řidiče je téměř původní a je možné ji oddělit od obývacího prostoru posuvnými dveřmi. Celek dohromady tvoří dokonalé obytné vozidlo, možná i plně obytný prostor.
Student architektury se rozhodl kvalitu autobusu prověřit společně s kamarády na zatěžkávací zkoušce po severozápadě Spojených států. O pouti dlouhé 8 tisíc kilometrů píše na svém blogu Hank Bought A Bus.