Šedé cembonitové desky oživují detaily ze světlého dřeva.

Šedé cembonitové desky oživují detaily ze světlého dřeva. | foto: Filip Šlapal

Z kostek zasazených do svahu vytvořili elegantní dům plný světla

  • 64
Jako se rozcházejí lidé, tak se někdy rozejdou investoři se svým projektantem. V tomto případě naštěstí v dobrém. Nově příchozí architekty tak čekalo dokončení hrubé stavby na svažitém pozemku, kde už ale bylo základní rozdělení dané, a vybavení interiéru.

Dům na kopci s nádherným výhledem do krajiny nedaleko Brna připomíná kostky stavebnice, které jsou stupňovitě rozložené po svahu.

Studio Kyzlink přebíralo dům jako hrubou stavbu, kde už řada věcí nešla měnit, například výšky stropů. 

Upozornění: fotografie vznikly krátce po dokončení interiérů.

Podoba domu

Před architekty stálo zdánlivě jednoduché zadání: pro rodinu se dvěma dětmi dokončit fasády a vnější podobu domu, ale především dotáhnout vnitřní dispozici a navrhnout vybavení.

Architekti se rozhodli obložit suterén a celý prostor terasovité pergoly velkoformátovými cembonitovými deskami v šedé barvě. Pouze na horní krychli použili bílou omítku, což v zeleném svahu působí svěžím a čistým dojmem. Šedý "základ" suterénu zjemňují detaily ze dřeva.

Ořechové dřevo je na podlaze i na stropě.

Otevřeným prostorem celého domu prostupují dvě schodiště. Tmavé, dřevěné vede od hlavního vchodu v suterénu do společenské části přízemí, druhé, monolitické s bílou stěrkou propojuje společenskou část s částí klidovou v posledním patře.

Obytné prostory v přízemí zůstaly celé otevřené. Kuchyně, jídelna a obývací pokoj s krbem tak tvoří jeden velký společný prostor. Soukromí nabízí pouze oddělená pracovna a samozřejmě koupelna s WC. Architekti vytvořili ve spojeném prostoru tři základní dominanty: černobílou grafiku s motivem bambusového lesa a atypický betonový krb, vysoký strop byl již daný.

Černobílá grafika s motivem bambusového lesa a atypický betonový krb představují dominanty obývací části.

Interiér na míru

Společným jmenovatelem interiéru se stalo ořechové dřevo, které je použito jak na stropech, tak na podlahách. Kuchyňský ostrůvek i linka jsou vyrobeny na zakázku. Čelní plochy dvířek tvoří exotické dřevo, které kontrastuje s černými a bílými lesklými plochami dalšího nábytku.

Také klidová zóna domu nabízí vysoké stropy, takže v dětských pokojích, ložnici i v pracovně bylo možné vložit další patro propojené takzvanými mlynářskými schody. Toto řešení přispělo k zútulnění místností, výrazně vysoké stropy těmto pokojům totiž ubíraly na intimitě.

Čelní plochy skříněk jsou z tropického dřeva.

Veškerý nábytek byl vyroben na míru svým uživatelům: čistá a jednoduchá ložnice, pokoj mladšího potomka, kterému dominuje veselá zelená barva i zařízení místnosti pro studenta, jež se svou decentností blíží pokoji pro dospělého.

Důraz na osvětlení je vidět i na schodišti.

Pokoj mladšího syna

Autor

Společnost Ateliér Kyzlink založil Jan Kyzlink v roce 1995, od roku 2003 nese název Kyzlink, s. r. o. Tým se věnuje interiérovému designu a architektuře jak v soukromé sféře, tak v komerční, a to od studie až po realizaci.

Jan Kyzlink (1974)
Vystudoval SPŠ strojní a Fakultu architektury VUT v Brně. Nechává se inspirovat myšlenkami funkcionalismu a minimalismu.

Koupelny jsou obloženy velkoformátovým obkladem, část osvětluje podsvětlený plošný barrisol, který evokuje dojem denního světla.

Barrisol (polyvinylová fólie vypnutá do obvodových profilů), lze různě tvarovat a napínat, prosvětlení díky němu působí v interiéru velice efektně.

Pro celkovou atmosféru v interiéru byla velmi důležitá práce s vnitřním osvětlením. Kvůli němu byly pečlivě tvarovány podhledy, a to v každé místnosti individuálně.