„ Mým hlavním cílem bylo navrátit bytu ztracenou noblesu z hlediska dispozice a estetického ztvárnění. Úprava spočívala v očištění dispozice s ohledem na současné nároky bydlení,“ vysvětluje autorka projektu, designérka Adéla Křížková.
Do náměstí byly původně orientovány tři neprakticky průchozí místnosti, z nichž vznikly dvě: velký obytný prostor s kuchyní a hlavní ložnice majitelů.
„Pozůstatkem dveří ve stěně je kruhový otvor, ze kterého se stal symbol celé rekonstrukce. Odkazuje na Plečnikovy hodiny na kostele Nejsvětějšího srdce Páně a slouží jako průhled celým bytem. Pokud v bytě strávíte více času během dne, můžete pozorovat hru měnícího se denního světla včetně západu slunce,“ popisuje Adéla Křížková.
Projekt přihlásila autorka do soutěže Interiér roku 2019 v kategorii Soukromý interiér – novostavba. Uzávěrka soutěže byla 20. února. Vyhlášení výsledků se kvůli koronaviru uskuteční netradičně až 22. září na mezinárodním kongresu o bydlení, architektuře a designu Living Forum v Centru současného umění DOX.
Favoritem se stala pracovna
Kontrastem k hlavnímu traktu do náměstí se stal zadní pokoj do dvora. Místnost nakonec nebyla vybrána pro ložnici, ale pro tak trochu ukrytou pracovnu, která může posloužit i jako pokoj pro hosty.
Podle majitelů se právě tento pokoj stal velmi oblíbeným místem pro trávení času, jakousi tichou „zašívárnou“. S budoucím přistavěním balkonu do dvora (s touto úpravou počítá SVJ pro celý dům) se stane alternativou společenské místnosti pro letní večery. Proto také byla místnost vybavena, pokud jde o vestavný nábytek, pouze knihovnou na stěně kvůli variabilitě dalšího uspořádání pokoje.
Pracovnu a další dva pokoje spojuje hlavní chodba uprostřed dispozice, na jejímž konci vznikla koupelna majitelů. Je netradičně přístupná ze dvou místností, z hlavní ložnice i pracovny. Výhodou tohoto řešení je plynulé navázání koupelny na ložnici a příčné provětrání bytu přes koupelnu.
Byt navrhla designérka tradičně a nadčasově. Na podlahách jsou nové dubové parkety se vzorem rybí kosti. Nové dveře byly vyrobené na míru v klasickém stylu. Stejně tak táflování pod okny, které kromě zakrytí radiátorů, má spoustu úložného prostoru. Designérka použila retro vypínače Berker z ikonické série 1930, která prostě k vinohradskému bytu patří.
Ostatní nábytek navrhla autorka z jasanové dýhy v šedých odstínech a z lakované MDF. Pro osvětlení bytu zvolila různé typy světel pro vytvoření libovolných atmosfér. „Eklektické ztvárnění se stalo přirozeným vztahem mezi mnou a klienty,“ dodává na závěr.