Dedini byt o rozloze 160 metrů čtverečních rozdělila na dva menší a jeden z nich pronajala. Nový domov se stal její srdeční záležitostí a stal se pro ni i inspirací.
Milánská rodačka Dedini studovala design a architekturu v dánském Aarhusu a švédském Stockholmu. Z kombinace chladných a čistých severských linií a sofistikovaného italského stylu čerpá dodnes.
Ateliér pojala jako malé soukromé muzeum designu a historie města, ve kterém jeden dokonalý exponát střídá druhý a jednotlivé dekády v něm stojí rovnocenně bok po boku.
V čele velkého stolu je smaragdově zeleným sametem potažené křeslo. To navrhl děd designérčina manžela, Vittorio Bonadè Bottino, architekt, který mimo jiné dlouhá léta pracoval pro automobilku Fiat.
"Ta barva k dědečkovu křeslu jednoduše patří a mám ji ráda. Na trendy si vážně nepotrpím, nezabývám se jimi a doporučuji to i ostatním. Myslím, že jejich dodržování praktičtější a příjemnější interiér vykouzlit nedovede," vysvětluje pro iDNES.cz Dedini.
Vedle zeleného křesla z roku 1932 stojí masivní, tvarově prostá lakovaná komoda z téhož roku. Kout osvětluje čtvercová nástěnná lampa Ariette od firmy Flos, kterou pro ni v roce 1973 navrhl Tobia Scarpa. Vzájemně se doplňují a ladí spolu, aniž by návštěvníka napadlo, že je mezi nimi čtyřicetiletá propast.
"Při zařizování mi stačilo držet se jednoduchého návodu. Vždy upřednostnit kvalitu a nadčasovost. Když pokulhává zpracování jedné věci, často se to odrazí na celku mnohem víc, než by se dalo čekat. To kladu na srdce i svým klientům," dodává.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |