Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na internetu najde každý svůj byt či dům snů. Je třeba správně hledat

  1:00aktualizováno  1:00
Šest až devět měsíců trvá průměrně doba, než si zájemce najde své bydlení snů. Tvrdí to alespoň Petr Makovský, ředitel společnosti AdInternet. Podle něho je na internetu krásné to, že tam lze nalézt všechny potřebné informace.

Prosek Park od developerské společnosti FINEP nabízí v několika etapách příjemné bydlení na severu Prahy. | foto: Archiv společnosti AdInternet

S pomocí služeb AdInternetu, který je od letoška součástí vydavatelství MAFRA, si lidé hledají bydlení především v novostavbách v Praze a okolí, a to již od září 2011. Zároveň společnost funguje i jako služba pro developery, kterým pomáhá s prodejem a výběrem dodavatelů, radí jim, jak mají své projekty upravit, třeba s ohledem na danou lokalitu či dispozice bytů.

Tento způsob fungování je unikátní a podle Petra Makovského se konkurence zatím neobjevila. AdInternet funguje přibližně na 150 internetových portálech, které za měsíc navštíví více než 250 tisíc lidí, spolupracuje přibližně s padesátkou developerů. Více než 10 % všech novostaveb se tak prodá právě jeho prostřednictvím.

Domy v Rezidenci Zbraslav od developerské společnosti Doma je Doma stojí v...

Domy v Rezidenci Zbraslav od developerské společnosti Doma je Doma stojí v příjemném prostředí plném zeleně, přesto v Praze.

Čím je podle vás AdInternet výjimečný?
Výjimečný je především tím, že poskytuje ucelený souhrn nemovitostí daného developera. Kdo tedy hledá nové bydlení, nemusí otevřít desítku realitních portálů, aby našel vše, co developeři nabízejí. Kromě toho není potřeba shánět další informace o lokalitě, financování nebo standardech projektu, protože všechny tyto údaje najde pohodlně buď na souhrnném webu, jako je například náš nový portál PrahaNovostavby.cz, který spojuje veškeré naše nabídky, nebo na jednotlivých microsite, které vytváříme pro každý jednotlivý projekt.

Nejdůležitější však bývají lidé...
Samozřejmě. Máme kvalitní tým zákaznické linky. Jsou to operátoři-makléři, s nimiž se zákazník telefonicky spojí a kteří se mu skutečně věnují. Nerozlišují, zda klient poptává byt za dva miliony, nebo dům za dvacet milionů. Jsou vyškolení tak, aby klientovi uměli pomoci nejen při hledání nemovitosti, ale také poradit, pokud jde o lokalitu, dopravní dostupnost nebo občanskou vybavenost. Zákazník tak nemusí denně procházet všechny nabídky na realitních severech a k tomu zjišťovat další informace, naši operátoři to udělají za něho.

Fotogalerie

Další výhodu zákaznického centra chápu i ve vztahu operátora s klientem, ten je založený na vzájemné domluvě, a nejen pokud jde o vybranou nemovitost, ale také při plánování telefonických hovorů. Nemůže se tak stát, že by byl zákazník vyrušený při obědě nebo pracovní schůzce.

Stejně jako realitní kanceláře ale pobíráte provizi.
To samozřejmě ano, ale zákazník by měl vědět, že jeho se tato provize vůbec nedotkne, cena nemovitostí totiž zůstává stále stejná jako u developera. Pro toho to znamená obrovské úspory, náklady za marketing jdou všechny za námi.

Developerská společnost pak platí pouze za samotný prodej, a to je právě ta zmiňovaná provize. Důvod, proč je to pro developery výhodnější, je tedy jasný, on ušetří nemalé peníze za propagaci svých projektů a my víme naprosto přesně, jak nemovitosti nabídnout přesně těm klientům, kteří mají potenciál si je skutečně koupit. Je to know-how, které nabízíme v rámci projektu Centrum pro developery.

To zní dobře pro developera, ale co koncový zákazník? Co ten z toho má?
Z naší strany především dostatek informací o jednotlivých projektech a kvalitní služby, díky kterým se tak zásadní rozhodnutí, jakou představuje koupě nemovitosti, stává příjemnější. Navíc nabízíme jen skutečně prověřené projekty.

Kde také funguje AdInternet

Nechceme být spojováni s někým, kdo je nedůvěryhodný, kdo nabízí projekt se špatnou pověstí nebo u něhož hrozí, že stavbu nedokončí v termínu.

Další výhodou je také fakt, že spolupracujeme pouze s firmami, které jsou schopny dodat veškeré podklady ke svým projektům. Každý den totiž probíhá aktualizace nabídek, zákazník tak dostane vždy čerstvé a aktualizované informace.

Nehrozí přitom, jako na různých realitních portálech, že inzerujeme prodanou nebo dokonce neexistující nabídku. Realitní kanceláře toto zneužívají, aby snadno získaly vaše kontaktní údaje.

A když přijde třeba malý a začínající developer?
Pak si ho prověříme a stejně tak jeho projekt. Zde však přichází již zmiňované Centrum pro developery neboli CEPD. Tento projekt je tu právě pro menší a střední developery, kteří v záplavě již zavedených a velkých developerských společností mají velmi těžkou startovní pozici.

My mu můžeme nabídnout své know-how nejen co se týče marketingu, ale také pomoci se samotným projektem, ať jde o jeho nastavení, financování nebo samotný projekt. Poradíme mu, co udělat, aby byl úspěšný.

Domy v Rezidenci Zbraslav od developerské společnosti Doma je Doma stojí v...

Domy v Rezidenci Zbraslav od developerské společnosti Doma je Doma stojí v příjemném prostředí plném zeleně, přesto v Praze.

Nejenže víme, jak projekty propagovat, máme k dispozici i obrovské množství dat, kde chtějí lidé bydlet, jak velké byty v konkrétní lokalitě poptávají, a to v dlouhodobém hledisku.

Máme statistický vzorek třeba i pro Horní Počernice, kdo a jak by tam chtěl bydlet. Našim klientům dáváme samozřejmě tyto informace zdarma. Do budoucna je to možná to nejdůležitější, co jim můžeme nabídnout.

Jenže koncový klient si přeje něco pro sebe, třeba klientské změny bývají častý problém mezi developerem a zákazníkem.
To je pravda. I pro ně je tu Centrum pro developery, jehož součástí bude i oddělení klientských změn. Na rovinu, víme, že je developeři rádi nemají, protože drtivá většina to neumí, nemá na to lidi a špatně se jim zasahuje do hotových projektů.

Proto jsou součástí CEPD také architekti, projekční kancelář i firmy, které budou schopné změny navrhnout, ale současně také provést. Převezmeme tak veškerou agendu, které se developer velmi rád zbaví.

To klientům nabídnete hned při prvním kontaktu?
Ne, pozor, takhle to nefunguje. U nás je to tak, že když klient zavolá a poptá konkrétní projekt, my s ním projdeme jeho potřeby a požadavky, dáme mu všechny potřebné informace a nabídneme relevantní nemovitosti. Pokud se zákazník nakonec s developerem nedohodne, ozveme se mu opět my a prodiskutujeme s ním další možnosti.

Navíc, protože máme vlastní tým operátorů, klienti se nemusí bát, že bychom mu hovor nezvedli, což je další slabinou realitních kanceláří, které nemají kapacity na přijímání všech hovorů od zákazníků.

Otevřené dispozice si přeje většina klientů.

Otevřené dispozice si přeje většina klientů.

Přemlouváte zákazníky vybrat si něco jiného?
Rozhodně nikoho nepřemlouváme, aby si koupil byt, o který nestojí. Naše zákaznické centrum funguje velmi jednoduše, operátor se spojí s klientem, zeptá se ho, zda stále poptává nemovitost a zda by uvítal v této oblasti pomoc, a následně, pokud si zákazník toto přeje, mu pomáhá s výběrem vhodného bydlení.

Někdy se ale může stát, že lidé poptávají nemovitost či lokalitu, kde není k dispozici byt v jejich finančních možnostech nebo se zde jednoduše nic nestaví, pak se snažíme najít pro zákazníka tu nejschůdnější cestu.

Nedávno se to stalo třeba kolegyni, jejího klienta trápil navíc čas, potřeboval urychleně bydlet. Chtěl Prahu. Kolegyně našla Klecany, které jsou 6 km od Prahy. A přestože klient původně chtěl hlavní město, nakonec se společně dobrali k tomu, že v Klecanech je pro něho velmi dobrá dopravní dostupnost na metro Kobylisy, z něhož mu pak stačilo popojet pár stanic do zaměstnání. Nakonec jsme mu vlastně cestu do práce zkrátili a ušetřili i peníze za byt. A v tom já osobně žádné přemlouvání nevidím.

Autor:



Nejčtenější

Sezení v jídelním koutě je zčásti na parapetu rohového okna.
Agáta Prachařová bydlí v „bunkru“, v němž jsou květináče s levandulí

Agáta a Jakub Prachařovi si každým rokem opakovali, že ty příští Vánoce budou bydlet ve svém domě. Stavba se však...

Přes atrium vstupuje do interiéru spousta denního světla i slunce.
Jak to dopadne, když stavební úřad dva roky odmítal plochou střechu

Všechno mohlo dopadnout špatně. Dva roky stavební úřad odmítal povolit plochou střechu, a tak mezitím na vedlejší...



Praha 7 - Troja. Vila s obytnou plochou 597 metrů čtverečních je na prodej za...
Moderní a luxusní vily. Jaké zajímavé nemovitosti jsou v Česku na prodej

V České republice se prodává velké množství moderních vil. Všechny mají obytnou plochu velkou stovky metrů čtverečních,...

Dům stojí na pozemku o výměře sto padesát metrů čtverečních.
Vybojovali pozemek velký 150 metrů čtverečních. Bydlí se jim skvěle

Mladá indonéská rodina si na Jávě postavila dům, který je kompletně navržený v oblíbeném skandinávském stylu. Jeho...

Cihelná zeď natřená na bílo či zrepasované parkety odkazují na stáří domu....
Z barevného výbuchu vznikl byt plný světla a vtipných nápadů

Byt v domě ze 60. let minulého století potřeboval začít „dýchat“. Měl sice nadstandardní velikost 5+1, ale právě...

Další z rubriky

Teplý vlněný koberec je zde spíše kvůli optickému pocitu tepla, v domě je...
Do důchodu si pořídili nový dům a interiér ve světlých barvách

Ve finském městě Mikkeli se v rámci veletrhu bydlení prezentoval i moderní srub, který si postavil manželský pár ve...

Přes atrium vstupuje do interiéru spousta denního světla i slunce.
Jak to dopadne, když stavební úřad dva roky odmítal plochou střechu

Všechno mohlo dopadnout špatně. Dva roky stavební úřad odmítal povolit plochou střechu, a tak mezitím na vedlejší...

Malá dřevěná okna statku na Kokořínsku byla při rekonstrukci nově vyrobena...
Velké okno neznamená vždy nejlepší řešení. Vkus by neměl chybět

Okna odedávna charakterizovala nejen vzhled domu, ale také přímo jednotlivé stavební slohy. Vývoj tvarů, velikostí a...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.