náhledy
První budovou, kde cesta za nejošklivější pražskou architekturou začne, je Nová scéna Národního divadla na Národní třídě.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Nová scéna Národního divadla vznikla v Praze na Novém Městě na Národní třídě v letech 1977–1983.
Autor: Profimedia.cz
Během rozsáhlé rekonstrukce Národního divadla v letech 1977 – 1983 vznikla otázka, jak se vypořádat s prostorem mezi Národním divadlem a voršilským klášterem.
Autor: Archiv Národního divadla
Rozlehlý prostor se u Národního divadla objevil v roce 1958 kdy došlo k demolici tzv. Kaurových domů.
Autor: Profimedia.cz
Na volném prostranství měly vzniknout tři nové objekty: provozní budova divadla, restaurace a přímo u Národní třídy budova se společenským sálem. Pro posledně jmenovaný objekt vytvořil architekt Karel Prager projekt multifunkčního kulturního prostoru.
Autor: Profimedia.cz
U Nové scény bylo potřeba zajistit zvukovou izolaci sálu proti hluku z velmi frekventované Národní třídy.
Autor: Archiv Národního divadla
Problém vyřešil, na úkor rozměrů interiéru, těžký fasádní plášť s obkladem z kamenných desek ze zeleného kubánského mramoru, před kterým je předsazena stěna z vyfoukaných skleněných tvarovek podle návrhu Stanislava Libenského.
Autor: Archiv Národního divadla
Návrhy interiérů vytvořil Karel Prager za spolupráce výtvarníků Martina Sladkého, Zorky Smetanové, Pavla Hlavy, Jaroslava Štursy a Františka Víznera.
Autor: Archiv Národního divadla
Hlavní nádraží v Praze. Tam, kde prochází většina cestujících, je prostředí srovnatelné s jinými evropskými velkoměsty.
Autor: Jaroslav Kvíz
Hlavní nádraží v Praze
Autor: Tomáš Lysoněk, MF DNES
Po těchto schodech lze sejít z parkoviště nad nádražím dolů a pak vstoupit do opravené části. Slouží často jako WC.
Autor: Jaroslav Kvíz
Večer si na tyto schody troufne jen málokdo, naštěstí uvnitř budovy nádraží funguje výtah, který vás vyveze na parkoviště. Musíte o něm ovšem vědět.
Autor: Jaroslav Kvíz
Hlavní nádraží v Praze - slavnostní otevření opravené haly
Autor: iDNES.cz
Výstavba stanice Hlavní nádraží.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl.m. Prahy