Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nechcete platit hypotéku? Udělejte z domu billboard a máte ji zadarmo

  1:00aktualizováno  1:00
Reklamní agentura Adzookie se rozhodla prorazit na americký trh kreativní formou reklamy. Chce proměnit fasády domů na reklamní billboardy, na kterých bude propagovat svou společnost. Majitelům nemovitostí za to nabízí pomoc se splácením hypotéky. Zareagoval dokonce i kostel.

Nechte nás natřít na vaši fasádu reklamu a my vám za to zaplatíme hypotéku, vybízí americká reklamní agentura. | foto: Adzookie

Nabídka se objevila na internetových stránkách společnosti Adzookie v úterý 5. dubna a okamžitě vyvolala obrovský zájem. Během prvních dvaceti čtyř hodin od uveřejnění bylo doručeno víc než tři tisíce přihlášek.

Ředitel agentury Romeo Mendoza uvedl pro server televize CNN, že počet zájemců předčil jejich očekávání a je rád, že kampaň pomůže i tam, kde jsou peníze skutečně potřeba. "Doslova mě to šokovalo. Je jasné, že ekonomická situace je vážná, ale překvapilo mě, kolik lidí má opravdu problémy."

Podle společnosti je až devadesát procent přihlášek od majitelů, pro které je hypotéka obrovskou zátěží. Mezi zájemci o natření fasády a pomoc se splácením hypotéky se objevil dokonce i kostel.

Jeden z přihlášených. Dům Bryana Merrilla v Kalifornii. Jeho měsíční splátka hypotéky je 1 327 dolarů, tedy asi 23 tisíc korun.

Jeden z přihlášených. Dům Bryana Merrilla v Kalifornii. Měsíčně platí splátku hypotéky 1 327 dolarů, tedy asi 23 tisíc korun.

Společnost Adzookie bude majitelům nemovitosti splácet hypotéku po celou dobu, kdy bude reklama umístěna na domě. Minimální délka dohody jsou tři měsíce, smlouva může být prodloužena až na jeden rok.

Přemalován byl zatím jen jeden zkušební dům, který zájemcům slouží jako vzorová ukázka. Do konce května ale společnost chce začít s prvními skutečnými realizacemi.

Na celou kampaň hodlá vedení agentury vyčerpat sumu 100 tisíc amerických dolarů. Na jeden dům-billboard by mělo připadnout osm tisíc dolarů, tedy asi 136 tisíc korun.

Agentura využívá i sociální sítě. Na Facebooku se velké množství přihlášených snaží výběrové řízení ovlivnit. Vystavují zde fotografie své nemovitosti s dalšími popisky. Někteří zájemci píší společnosti prostřednictvím Facebooku několikrát denně.

Objevují se i velmi emotivní vzkazy a videa. Například Mike Miller z Arizony se svěřil s tím, že se jeho rodina nalézá na pokraji bankrotu: zemřela mu matka, ztratil práci a se dvěma malými dětmi nezvládá financovat veškeré výlohy, mezi nimiž hypotéka činí jednu z největších položek. Nabízí k reklamnímu polepu i vůz své ženy, která denně cestuje desítky kilometrů do zaměstnání.

Dalším zájemcem o reklamní fasádu je Mike Miller z Arizony. Ten se na Facebooku svěřil, že je jeho rodina na pokraji bankrotu.

Dalším zájemcem o reklamní fasádu je Mike Miller z Arizony. Ten se na Facebooku svěřil, že jeho rodina je na pokraji bankrotu.

Vybrané nemovitosti společnost na vlastní náklady natře na firemní modro-žlutou kombinaci a přidá své logo.  Budou zde i ikonky sociálních sítí Twitteru a Facebooku a serveru Youtube. Společnost Adzookie svou inzerci směřuje převážně do chytrých mobilních telefonů.

Samotné přemalování domu na billboard potrvá zhruba tři až pět dní. Nový nátěr dostane celá fasáda. Střecha, okna a markýzy zůstanou nedotčeny. Po skončení spolupráce uvede firma Adzookie dům do původního stavu.

Domy v Česku mají problém. Kvůli plotům není na fasádu vidět

Reklamní sdělení na fasádách domů nejsou ani v Česku žádnou novinkou. Obvykle se ale používají jen potištěné plachty, umístěné na bytové domy a komerční nemovitosti.

Obchodní ředitel Realitní společnosti České spořitelny Miloš Červenka říká: "Určitě je to zajímavý marketingový tah, nicméně u nás shledávám pár zásadních rozdílů oproti USA. Rodinné domy ve Spojených státech zpravidla nemají přední plot, ale v České republice je jím často obehnán celý pozemek a na dům není dobře vidět. Skvělá viditelnost a výborná lokalita je přitom pro takovou reklamu zásadní."

Červenka navíc poukazuje na to, že u činžovních domů bývá problém s památkovou ochranou. Vyhlášce zakazující barevné a výrazné fasády budov, která v některých amerických městech a čtvrtích platí, se vyhýbá i společnost Adzookie.

Formuláře z takových lokalit nepřijímá. Pro Červenku je tak logické využití tohoto typu reklamy především u komerčních nemovitostí: "Nabarvit sídlo firmy a udělat z něj jasný orientační bod je varianta, která mi dává smysl."

Sokolovské sídliště Michal
Sokolovské sídliště Michal
Sokolovské sídliště Michal

Pestrobarevné sídliště Michal v Sokolově má křiklavé barvy, každý vchod je jiný.

Vedoucí marketingového oddělení RK STING David Rewenda vidí v českém prostředí jako vhodné využít pro podobné reklamy panelová sídliště s vysokou koncentrací obyvatel. Barvy by podle Rewendy navíc mohly rozsvítit šeď a změnit neútulnost čtvrtí panelových domů. (viz článek Sídliště Michal v Sokolově září křiklavými barvami. Ne každému se proměna líbí)

Zanedbatelná by jistě nebyla ani finanční stránka věci: "Bytová družstva a společenství vlastníků by si tak mohla příjemně vylepšit svou příjmovou stránku a navýšit svůj vlastní fond oprav."

S tím souhlasí i Lubomír Milek, finanční ředitel realitní kanceláře Century 21: "Vedeme nyní jednání s majiteli nemovitostí, kterým jsme ochotni uhradit náklady na zateplení fasády s tím, že takovou fasádu budeme moci dlouhodobě využít pro své reklamní účely. Zájem registrujeme zejména od bytových družstev a společenství vlastníků."

Taková spolupráce sice nezaplatí celou hypotéku, ale na rodinných rozpočtech jednotlivců může být výrazně znát: "Věříme, že tak můžeme pomoci všem majitelům bytů vybraného domu ušetřit každý měsíc stokoruny hrazené do fondu oprav," dodává Milek.

Autoři:



Nejčtenější

Byt pro mladého muže, který nemá čas na uklízení a nesnáší dekorace

Chladnější dojem ze šedé kuchyňské linky či některých šedě natřených stěn...

Dvoupokojový byt v druhém bratislavském obvodu splňuje všechny praktické požadavky pracovně vytíženého majitele a díky...

Proměna bytu po odchodu synů: majitelku inspiroval klid islandské sopky

Atypický jídelní stůl (160×200 cm) je vyrobený z lamina podle autorského návrhu...

Vztah k tomuto bytu se zrodil už ve chvílích první prohlídky, kdy rodina zvažovala jeho koupi. A to přesto, že byt...



Nad řekou si postavili dům, který vypadá jako loď. Povodní se nebojí

Architekt Jiří Pilka navrhl stavbu na pilotách. Záměrně použil stylové prvky,...

Vysoký dům připomíná zaoceánskou loď, a není to náhoda. Manželé Klára a Radek Křížovi milují moře i svou řeku, na...

Toužili po domku ve větvích. Teď mají unikát, který se všemu vymyká

Organické tvary okolní přírody trumfla čistá geometrie.

Snili o bydlení na stromě, kde by v zelené koruně poslouchali šumění listů. Oslovili architekty z kanceláře Malan...

Rodinný dům ve svahu je otevřený světlu i díky terasám a spoustě skla

Téměř všechny pokoje mají možnost přímého nebo bočního výstupu na terasy domu,...

Majitelé s bydlením v rodinném domě již měli zkušenost, ale starý dům jim už z mnoha důvodů nevyhovoval. A tak hledali...

Další z rubriky

Nad řekou si postavili dům, který vypadá jako loď. Povodní se nebojí

Architekt Jiří Pilka navrhl stavbu na pilotách. Záměrně použil stylové prvky,...

Vysoký dům připomíná zaoceánskou loď, a není to náhoda. Manželé Klára a Radek Křížovi milují moře i svou řeku, na...

Paraboly na domech budou přibývat, dejte si pozor na povolení

Satelitní vysílání dnes využívá k příjmu televize třetina českých domácností,...

Kvůli plánovaným změnám televizního vysílání z DVB-T na DVB-T2 je téma přechodu na satelitní vysílání a jeho instalace...

Vinný sklep funguje už od 17. století. Podívejte se, jak dnes vypadá

Malba od pezinského výtvarníka Jána Vajsábela znázorňuje panorama  Horných...

„Civilizovaní lidé směřují tam, kde zraje víno,“ prohlásil Charlie Chaplin. Podle jeho rady jsme se vydali na slovenské...



Najdete na iDNES.cz