Unikát, který mění jméno, Praha, Masarykovo nádraží
Za posledních 170 let změnili „Masaryčce“ sedmkrát jméno, od Prag, Masarykova či Hybernského nádraží, přes Praha střed až zpět k Masarykovu. Budovu prvního nádraží parostrojní železnice v Praze a také nejdéle provozovaného koncového nádraží v Evropě navrhl roku 1842 architekt Antonín Jüngling.
Na pozemek bylo potřeba dovézt 15 metrů navážky, samotná stavba tehdy trvala jen 9 měsíců a pracovalo na ní takřka 4 tisíce dělníků. První vlak sem přijel o tři roky později.
Od poloviny 20. století se uvažovalo o jeho zrušení, protože kolejiště vadilo povrchové dopravě, problém však vyřešilo přemostění nádraží severojižní magistrálou v 70. letech.
V současné době tu Národní technické muzeum buduje železniční muzeum, které vlastní ve svých sbírkách více než 130 železničních vozidel. Ozdobou bude salonní vůz Františka Ferdinanda d´Este z roku 1905.