Před opravou se objekt nádraží nacházel ve velmi zanedbaném stavu. Celkový vzhled fasády působil značně zchátrale. Klempířské konstrukce byly poškozené, lapače střešních splavenin buď chyběly, nebo byly nefunkční. Okna a dveře dávno překročily hranici životnosti.
Střešní krytina i podkladní bednění byly poškozené, čekárna pro cestující byla hodně opotřebovaná a nevyhovovala dnešním standardům.
Proměnu budovy iniciovala Správa železniční dopravní cesty, která se stala také jejím investorem. Oprava začala v roce 2007 výměnou oken a dveří a opravou WC pro veřejnost.
V roce 2010 byla zpracována projektová dokumentace na velkou opravu výpravní budovy, ovšem kvůli nedostatku finančních prostředků se práce rozdělily na více etap.
První z nich byla dokončena v roce 2013 a obnášela opravu elektroinstalací, střešních plášťů a dřevěného přístřešku, zateplení podkrovní části a vybudování dlažby pod přístřeškem. Další část prací začala v roce 2016 a skončila v dubnu 2017.
Během ní se opravila fasáda se všemi prvky včetně osvětlení, zpevnily se všechny plochy, nový kabát dostala také čekárna a dokončily se elektroinstalace v bytech.
Proměnu budovy iniciovala Správa železniční dopravní cesty.
Oprava výpravní budovy zlepšila celkovou kulturu cestování. Smyslem bylo zamezit další degradaci konstrukcí, výrazně zlepšit technický stav budovy a zvýšit standard pro cestující, kteří mohou využívat vnitřní i venkovní mobiliář.
107 let trasy
Železniční stanice Ivančice leží na trati 1281 Moravské Bránice – Oslavany odbočující z větve trati 1271 Zastávka u Brna – Hrušovany nad Jevišovkou. Slavnostní zahájení provozu dráhy z Moravských Bránic do Oslavan se uskutečnilo 14. července 1912.
Zdařilé rekonstrukce jsou aktuálně k vidění na putovní výstavě Má vlast cestami proměn.
SŽDC nedávno opravila i nádraží v Nižboru na Berounsku:
13. května 2019 |