Nad Motolským hájem

Nad Motolským hájem - vizualizace bytového projektu Nad Motolským hájem v pražském Motole | foto: archiv Lexxus

Motol a Radlice čeká velký rozvoj

  • 3
Motol a Radlice jsou podle architekta Petra Bouřila ještě neobjevené čtvrti, které na svoji chvíli čekají. Zásadní změny prý přinesou následující roky. Bude ale třeba zlepšit dopravní obstlužnost.

Co první vás napadne, řeknu-li Motol a Radlice?
Pro mě jsou to pořád čtvrti víceméně neobjevené. Přitom je v nich velké množství parků. Například přírodní památky Skalka, Poštovka, Vidoule, Cibulka, část Ladronky. Ale ani jeden z nich stále není dostatečně zapojený do městské struktury.

Jak se podle vás tyto čtvrti za posledních pět let změnily?
Hodně se tam stavělo a staví - rezidence, bytové projekty. Ale ještě pořád to není příliš vidět. Výrazné změny přinesou teprve následující roky. Vyvolají tlak na zlepšení infrastruktury a veřejněobčanskou vybavenost.

Výraznou změnou Radlic je nové sídlo ČSOB. Jak se jeho výstavba na celé lokalitě odrazila?
Sídlo samotné je začátek. Samostatný počin, který nasadil laťku vysoko. Teprve až další rozvoj přinese výrazné zkvalitnění celého místa.

Co pořád schází?
Motol i Radlice by zasloužily zklidnění dopravy. Radiály -Radlická a Plzeňská, po kterých denně proudí kolony aut - čtvrti devalvují.

Jak to změnit?
Šance jsou malé. Doprava se tam těžko omezí, ale může se zpomalit. Ulice se stanou městskými ulicemi a už to nebudou radiály. Provoz na nich bude výrazně pomalejší, bude se tam moci parkovat, ožijí obchody. Dnes jsou Radlická a Plzeňská pouze průjezdné ulice, kde nikdo žádný obchod neotevře. To by se změnit mohlo a mělo.