náhledy
Míčovna nebyla jen pouhou tělocvičnou, ale reprezentovala i okázalost a vkus dvora. Její výzdoba podle poslední italské módy byla nutností.
Autor: Jiří Podrazil
Po zásahu granátu 9. května 1945 zbyly z Míčovny jen obvodové zdi a Hrad rozhodl o demolici.
Autor: Jiří Podrazil
O záchranu se zasadil architekt Pavel Janák a citlivě ji zrekonstruoval do původní podoby a navíc ji přizpůsobil modernímu provozu.
Autor: Jiří Podrazil
Jako hřiště pro míčové hry sloužila míčovna do 17. století.
Autor: Jiří Podrazil
Na místě původního (nedochovaného) skleníku pro exotické rostliny ji nechal postavit prezident Václav Havel podle návrhu architektky Evy Jiřičné. S Míčovnou tvoří kontrast historického a moderního. Při pohledu od Oranžerie je patrná vížka s točitým schodištěm a opěráky nesoucí jižní zeď.
Autor: Jiří Podrazil
Královskou zahradu otevřel veřejnosti až prezident Václav Havel. Od té doby se v Míčovně konají výstavy, koncerty nebo soukromé akce.
Autor: Jiří Podrazil
Noc. Sousoší od Matyáše Bernarda Brauna z roku 1734 stojí před Míčovnou v barokní části zahrady. Mívalo i svůj protějšek Den, ale ten byl zničen při pruském obléhání Hradu v roce 1757.
Autor: Jiří Podrazil
Severní stěnu zdobí sgrafita - v průčelí alegorie živlů, ctností a věd, v obloucích motivy flóry a fauny. Medailony ve spodní části stěny zobrazují portréty šlechticů.
Autor: Jiří Podrazil
Figurální motivy na severní stěně doplňují portréty osobností v medailonech, které jsou však nesignované.
Autor: Jiří Podrazil
Dokladem vzniku v éře socialistického realismu je sgrafito se znakem pětiletky v průčelí ve třetím oblouku vlevo.
Autor: Jiří Podrazil
Jedenáct jónských polosloupů rozděluje fasádu na šest arkádových oblouků a dvě půlkruhové apsidy nad sebou.
Autor: Jiří Podrazil
Do hlavního sálu se vstupuje francouzskými okny nebo z vedlejších sálů, které mají okna i na Pražský hrad, a tak menší prostor opticky odlehčují.
Autor: Jiří Podrazil
Šachovnicová mramorová podlaha je podle návrhu Pavla Janáka a přispívá k dobré akustice prostoru.
Autor: Jiří Podrazil
V hlavním i ve vedlejších sálech visí na stěnách velkoformátové obrazy Kryštofa Sekla z období Marie Terezie.
Autor: Jiří Podrazil