Mezonetový půdní byt na pražské Letné koupila dvojice od developera, který stavěl půdní nástavby. Klientům však ponechal možnost realizovat prostory podle vlastních představ. S jeho architektem majitelé řešili dispoziční členění bytu, který pak převzali s hotovými vnitřními příčkami, zbytek si dodělávali sami na základě návrhů designérky.
Propojením dvou pater vznikl velmi vzdušný a opravdu velkoryse pojatý dvoupodlažní byt. Ve spodním patře je u vstupu chodba s vestavěnými skříněmi, ložnice s šatnou a přilehlou koupelnou, pánská pracovna, která slouží také jako pokoj pro hosty, a dětský pokoj s dívčí koupelnou.
Pod střechou je velký otevřený prostor s posezením, kuchyní, jídelnou a toaletou. V létě se společenský prostor zvětší o velkou terasu, kam lze vstoupit dveřmi v prosklené čelní stěně.
V zásadě panovala shoda
Kdo někdy v páru zařizoval společné bydlení, jistě ví, že je to leckdy cesta trnitá. Mimo jiné je důležité, aby oba partneři naplnili své představy, nebo dospěli k přijatelnému kompromisu. To se u majitelů naštěstí povedlo, shodli se. Lars má coby kreativní ředitel komunikační agentury vysoké estetické cítění a pro Markétu představuje navrhování interiérů a design denní chléb.
Rozsáhlou rekonstrukci svého nového vysněného bytu pojali jako společné dílo, kde byl Lars investorem a Markéta profesionálem, který se postaral o úpravy dispozičního uspořádání a následně i vybavení bytu.
„Celé dílo se rodilo asi rok a půl. Byl to jeden z mých největších projektů i proto, že se celý byt stavěl, neřešili jsme jen zařízení interiéru. Na rámcovém pojetí jsme se s partnerem shodli a pak už jsem k němu přistupovala jako ke každému jinému klientovi,“ popisuje Markéta.
Partnerovi postupně prezentovala dispoziční řešení místností, dalším krokem bylo barevně materiálové schéma, kde na reálných vzorcích viděl barvy, materiály a textury pro každou místnost.
Používala vzorkovnice a stylové koláže, s nimiž běžně pracuje. Nákupu zařizovacích předmětů předcházely katalogové listy s přehlednou tabulkou s vytipovaným nábytkem, osvětlením i doplňky, a to včetně cen. Nebyla to lehká práce, Lars do toho hodně zasahoval, ale naštěstí měla jeho plnou důvěru.
„Klaplo to i díky tomu, že jsme si hned na začátku ujasnili základní vizi. Chtěli jsme byt moderní, ale zároveň i nadčasový, bez módních výstřelků, v čistých jednoduchých liniích a s minimem dekorací. Co se týká materiálů, uspokojili jsme naši touhu po původních originálních materiálech, jako je třeba dřevo a sklo,“ říká Markéta.
Detail dělá interiér
Majitelka si také dala záležet na barevném konceptu interiéru. Díky tomu, že je velmi světlý, unesl převažující odstíny šedé, antracitové a černé barvy, doplněné o dekory dřeva.
Černou se nebála použít ani v pokoji dcery Karolíny. Chtěla tak vybočit z klišé holčičího růžového pokoje a pomocí černé dát prostoru dynamiku. Růžová, černá, bílá a dekor křivek spolu nakonec pěkně zafungovaly.
Pohrála si i se zdánlivě nedůležitými detaily. Třeba k tubusu digestoře doladila přisazená stropní svítidla, která pokračují v linii digestoře jako miniatura.
Dokonalé barevné shody dosáhla zase díky pruhované výmalbě v pokoji. Tapeta vzhledem k požadovaným a přesně definovaným odstínům RAL nepřipadala v úvahu, proto přišla na řadu barva Dulux a udivený malíř.
Markéta dbala také na stavební detaily, které se ve finále protnuly s těmi designovými. Zakládala si na precizním zpracování a pokládce lišt či výběru dveří od Sapeli a klik od M&T, do jejichž plochy bylo možné vložit barevně shodný proužek s dveřmi.
Estetické cítění majitelka uplatnila i v případě obrazu s výskajícími prasátky v jídelně, který doladila lustrem (Rendl Lighting Studio) s textilním stínidlem nad stolem. Interiér má švih, vtip a cítíte se v něm velmi příjemně.