Jak ušetřit miliony při létání v oblacích?

Vědci ze školy Henry Samueliho vyvinuli ve spolupráci s NASA nové zařízení, které umožňuje pilotům létat po dlouhou dobu v sevřeném zákrytu, kdy vzniká až dvacetiprocentní úspora paliva.
Vědci ze školy Henry Samueliho vyvinuli ve spolupráci s NASA nové zařízení, které umožňuje pilotům létat po dlouhou dobu v sevřeném zákrytu, kdy vzniká až dvacetiprocentní úspora paliva. I při letu ve V formaci proráží první letoun vzduch a odpor na křídlech je u dalších letounů nižší. Na druhou stranu je však udržování takové sevřené formace nebezpečné, protože zvyšuje riziko srážek. Nový systém však využívá globální poziční sytém a s pomocí jeho údajů určuje s přesností na 5 cm i vzájemnou polohu letadel. Poskytuje tak pilotovi rychlou informaci s dostatečným časem na reakci při nenadálé změně. Sice se zkouší zatím jen na vojenských letadlech, ale zájem mají i velké přepravní letecké společnosti, které by tak mohly údajně ušetřit až půl milionu dolarů na letadle za rok.