V Česku převládají dvě hlavní skupiny zákazníků - sektorová a designová

V Česku převládají dvě hlavní skupiny zákazníků - sektorová a designová | foto: Profimedia.cz

Jak si Češi zařizují byty

  • 13
Architekti a bytoví designéři tvrdí, že v Česku převládají dvě hlavní skupiny zákazníků. Jedni volí nákup nábytku sektorového s co nejnižší cenou. A pak ti, kteří si vše nechávají vyrábět na zakázku nebo nakupují v designových studiích.
Nechte si váš domov navrhnout - čtěte ZDE

V bytech první skupiny nikdy nenarazíte na designový solitér, originál, který by něco vypověděl o charakteru majitele interiéru. Proč? Protože výrobci sektoru si nemohou dovolit designové výstřelky.

"Drží se výsledků zákaznických průzkumů a jasných statistických čísel vypovídajících korektně o tom, co se prodává,“ tvrdí architektka Petra Borková.

Přibývá těch, co hledají
Na opačném pólu stojí lidé, kteří chtějí jedinečnost. Najmou si vlastního designéra a to, co si pořídí, je originál.

Naštěstí už i tito lidé mají možnost výběru. V tuzemských studiích je dostupné neuvěřitelné množství materiálů přírodních i průmyslově vyrobených, technologické možnosti nabízející úžasné kombinace nábytku s elektronikou a komunikačními systémy - vše pod heslem: co nejmenší a bezdrátové.

Co budou Češi poptávat letos
Stále přibývá lidí, kteří chtějí interiér vzdušný, nezahlcený. Proto se zvyšuje poptávka po vestavném nábytku a šatnách.

"I u běžného zákazníka očekávám zvýšené nároky při výběru použitých materiálů, hlavně dezénu laminovaných desek. Tipuji i zvýšenou poptávku po matných provedeních,“ říká Borková.