náhledy
Jednou z nejvíce zasažených pražských čtvrtí byl při povodních v roce 2002 pražský Karlín. Na snímku z 19. září 2002 (vlevo) je zřícený dům v Křižíkově ulici a vpravo proluka na stejném místě dnes (na snímku z 2. srpna 2017).
Autor: ČTK
Na snímku z 13. srpna 2002 (nahoře) je Křižíkova ulice a vpravo stejné místo dnes (na snímku z 2. srpna 2017).
Autor: ČTK
Na snímku z 23. srpna 2002 (nahoře) je křižovatka ulic Sokolovská a U Rustonky a dole stejné místo dnes (na snímku z 2. srpna 2017).
Autor: ČTK
Jednou z nejvíce zasažených pražských čtvrtí byl při povodních v roce 2002 pražský Karlín. Na snímku z 15. srpna 2002 (nahoře) je Křižíkova ulice a dole stejné místo dnes (na snímku z 2. srpna 2017).
Autor: ČTK
Jednou z nejvíce zasažených pražských čtvrtí byl při povodních v roce 2002 pražský Karlín. Na snímku je křižovatka Sokolovské ulice a Karlínského náměstí a dole stejné místo dnes (na snímku z 2. srpna 2017).
Autor: ČTK
Kancelářská budova Corso Karlín, která proměnu symbolizuje, vznikla už před povodní.
Autor: ČTK
Kancelářská budova v Křižíkově ulici v pražském Karlíně postavená na místě zříceného domu při povodních v roce 2002.
Autor: ČTK
První ze tří budov kancelářského komplexu Rustonka v pražském Karlíně.
Autor: ČTK
Kancelářská budova Main Point v pražském Karlíně.
Autor: ČTK
Výstavba bytových domů Karlín Park v Nekvasilově ulici v Praze.
Autor: ČTK
Cyklisté na cyklostezce v ulici Za Karlínským přístavem v pražském Karlíně. V pozadí je rezidence Vltava.
Autor: ČTK
Staveniště na Rohanském nábřeží v pražském Karlíně.
Autor: ČTK
Průhled mezi obytným domem a kancelářskou budovou Amazon Court (vpravo) v pražském Karlíně na jezdeckou sochu Jana Žižky na Vítkově.
Autor: ČTK
Bytové domy na Rohanském nábřeží v pražském Karlíně.
Autor: ČTK
Cyklistka projíždí po cyklostezce v ulici Za karlínským přístavem kolem kancelářských budov v pražském Karlíně.
Autor: ČTK
Paříž v Praze. Karlín je prošpikovaný malebnými kavárnami a restauracemi. Letní zahrádky najdete v Sokolovské, Křižíkově i Pernerově ulici. Přesně jako v Paříži, jak místní novému Karlínu s oblibou říkají.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Se vznikem Československa se začal ráz Karlína pozvolna měnit. Původně královské město se stalo natrvalo součástí Prahy a z rezidenční lokality byla rázem typická dělnická čtvrť.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Stavitelé chtěli vtělit do Karlína od začátku klasicistní pravidelnost. Umístění čtvrti k tomu přímo vybízelo. Obdélníková placka jim umožnila vystavět tři rovnoběžné ulice.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Pravidelný klasicismus. Dodnes je z Vítkova výborně vidět pravoúhlé domovní bloky. Karlín byl stavěn s architektonickým záměrem v době klasicismu, který upřednostňoval pravidelné tvary a široké ulice. Dominantou čtvrti je dodnes kostel sv. Cyrila a Metoděje na Karlínském náměstí.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Sídliště Invalidovna. Na historický Karlín navazuje experimentální sídliště, které vznikalo v letech 1958 -1970. Jeho dominantou je Hotel Olympik. Ten se měl stát součástí nakonec nerealizovaného projektu olympijského stadionu na Maninách.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Karlínská bazilika. Na základní kámen ke kostelu svatého Cyrila a Metoděje poklepal kladívkem v roce 1854 císař František Josef I. Výstavba byla financována ze sbírky a novorománská stavba byla dokončena o devět let později, přesně tisíc let po příchodu slovanských věrozvěstů na Moravu.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Přívětivý Karlín. Místo na odpočinek v Karlíně najde i ten, kdo tu bydlí, ne pouze ti, co tu pracují. I když opravdových rezidentů je tu stále méně. Bytové domy jsou postupně nahrazovány kancelářskými budovami.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Corso Karlín - stavba roku 2001. Z průmyslové haly v Křižíkově ulici zůstal pouze obvodový plášť se zdobným klasicistním štítem a obvodovými stěnami. Do pláště investor vestavěl administrativní budovu s moderním designem.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Spojnice Karlína s Žižkovem. Od roku 1953 tudy chodili dělníci z Žižkova do karlínských továren. Dnes tudy vede cyklostezka. Tunel dlouhý 303 metrů měl fungovat i jako protiletecký kryt.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Hluk kolejí. Podél Vítkova vede v Karlíně železniční trať. Bydlet u kolejí není žádný med, i když hlučné parní lokomotivy už dávno nahradily moderní soupravy.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Romské ghetto? Už dávno ne. Karlín už dlouho nemá černou duši, jak kdysi zpíval Ivan Hlas. Kvůli vysokým nájmům se Romové z této čtvrti začali stěhovat do levnějších lokalit. Některé rodiny tu zůstaly.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Zdravý život. Do Karlína se po povodních v roce 2002 začali stěhovat úspěšní lidé preferující zdravý životní styl. Hlavně po ránu tak chodníky zaplňují běžci ve značkovém sportovním oblečení.
Autor: Michal Sváček, MAFRA