Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová pražská lávka spojí ostrov Štvanice s Karlínem a Holešovicemi

Po zřícení trojské lávky bude každá podobná stavba pečlivě sledována. To platí i o lávce spojující přes ostrov Štvanice Holešovice a Karlín. V soutěži zvítězil návrh architekta Marka Blanka a Petra Teje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R40i55c71h24a41r54d 67C30e61r17n54y 5440828854651

lavka teda nic moc. co na tento navrh rekne policie CR hned za uzkou lavkou (pro cyklisty + pesi) prechod .to bude havarek. ridic nebude mit sanci videt chodce natoz jedouciho cyklistu. chtelo by to nejaky pudorys. rampy na ostrove musi byt fake jak sklonem tak delkou. proste fake obrazky. asi to posuzovali super odbornici.:-)

0/0
14.12.2017 11:32

K17a85r89e26l 12H29o54r72á84k 2488439783343

Beton!

0/0
10.12.2017 11:01

L84u50c86i39a36n 29P57a55p35a21z63i70a16n 5394787491915

A kdy to bude postavené? Včera bylo pozdě.

+1/0
8.12.2017 23:39
Foto

Š31t24ě25p70á52n 51B77i58c35e60r85a 6829852758976

pár set metrů proti proudu je most, zase vyhozené peníze

+1/−4
8.12.2017 21:43

R75a42d44e21k 29H25r17u63b38o19ň 3806732365545

no tak hlavne aby taky nehapala

+1/0
8.12.2017 20:44

S95l89á74v32e91k 26F28o62l62t42ý97n 7188803114672

ta asi vypadala nejlevněji, co :) ?

0/−1
8.12.2017 20:13

P70a72v49e45l 65S93l72a93d67o30v76n23í60k 6867603707776

Nebyla tu nedávno informace, že magistrát chce, aby do Prahy mohly od severu připlouvat větší lodě? Podle obrázků to vypadá, že ten úředník, který to Krnáčové pošeptal, o výběru lávky asi nerozhodoval.

0/0
8.12.2017 16:46

J51a13n 38K70r20k 1591927583782

vzdyt je dost vysoka - zamorske parniky bych tam necekal!

0/0
8.12.2017 16:52

H23a78n12u22š 20H43o15r94á66k 9461414376693

5.25m nad nejvyssi plavebni hladinou(sedi to s hladinou pri 2. povodnovym stupni) staci - ale taky by me zajimalo, jestli tam jsou.

0/0
8.12.2017 20:52

B60o33h94u17m12i24l 13P67e75s11e71k 6305667773724

Na jaře si půjdu si užít Štvanici bez lidí než se tam začne rejžovat. Po dvaceti letech v Praze už jen vzpomínám na Parukářku, Karlín, Holešovice a další místa, která prostě jen byla. Nevím jestli je to věkem, ale fakt mi vadí jak v Praze ubývají místa o která se nikdo moc nezajímá.

0/0
8.12.2017 16:14
Foto

M96i60r22o56s86l85a80v 92S91t54e19i43n17e64r 4300242390496

Na Štvanici se v r. 1965 narodil náš syn, bývala tam porodnice. Málo platné, Karlín i Holešovice se vývojem dostaly do centra Prahy, na Štvanici asi pozemky podražily, jako všude v Praze. Takže křoví a nepořádek tam končí, lávka má především zabránit v přístupu autům. Pro turisty pak hezká vyhlídka na tu zátoku, jistě tam bude také posezení nad vodou, t.j. zahradní restaurace. Jinak míst bez aut má Praha opravdu málo.

0/0
9.12.2017 7:57

B80ě52l15a 75H12o57r77á55k21o47v76á 1408912539640

Hlavně tam nedávat prověšená nekontrolovatelná lana která v nejnižším bodě za léta přereznou! Na to nemusím být ing.:-P

0/−4
8.12.2017 13:19

M42i97c15h34a84l 50T82e78s39a12ř 4628922800941

A dokážete stejně suterénně prohlédnout slabinu i téhle konstrukce?:-)

+2/0
8.12.2017 21:08

T13o54n86d41a 79H84e35j66l31í57k 1638773409747

Taky mi připadá moc úzká. Horko těžko se tam vyhnou dva cyklisti, nemluvě ještě o pěších do toho....nebo když si někdo bude chtít udělat fotku uprostřed lávky, tak zastaví provoz?

+3/0
8.12.2017 10:03

L43a25d61i62s65l77a74v 66T24r88i54s97k97a 4725747720

Vnitřní šířka cca 3 metry se Vám zdá úzká? Hmm, tak pro opilce určitě. Šířka lahovické lávky pro pěší a cyklisty je taky 3,5 metru a rozhodně jsem nikdy neměl pocit, že se tam dva cyklisti plus chodci nevejdeme.

0/0
8.12.2017 10:10

L49a64d96i60s18l91a89v 97T21r67i39s75k75a 4575697160

PS Ne každá lávka je určena pro jízdu na kole. Například na té zřícené v Troji nebyla jízda povolena, co se pamatuji a cyklisté měli vždy kolo vést (to že to spousta lidí nedodržovala je věc jiná).

0/0
8.12.2017 10:14

M20a17r45e24k 49P10a36v12l30í45k 5402964863801

A to že cyklista vedoucí kolo zabere víc místa než pomalu jedoucí cyklista už se neřešilo vůbec ;-)

0/0
8.12.2017 15:51

J86a62n 91K57r18k 1981807793662

jo. zjevne to zase smeruje k 'cyklisto ved kolo', coz je ponekud zbytecne, kdyz uz ted je jasne, ze tam bude nemale procento cyklistu - a ty nepujde oddelit od chodcu

0/0
8.12.2017 16:54

P50e35t63r 50U96t48ě98k89a66l 9290478878

Vyřadit návrh proto, že došel pozdě, je idiotské. Já vím, pravidla, ale co když byl lepší? Nejde snad především o kvalitu?

Mimochodem, jestli to má fakt vypadat jako podle té vizualizace, žádná sláva to nebude.

Je to pro pěší, nebo pro cyklisty? Pro obojí je to moc úzké, v korytě není kam uhnout. Na holešovické straně je jen jeden vstup, na karlínské tři? Co při dešti - bude se korytem valit voda? Jak se to bude udržovat v zimě? Sníh se bude házet do Vltavy?

Atd....

0/0
8.12.2017 9:31

J89i36ř60í 33C49i37m93r39m71a60n 6915200395809

A jak se tenhle betonový žlab bude odvodňovat, až bude pršet?

+5/0
8.12.2017 9:16

J75a82n 28V48o70j34t39í49š94e87k 6852581395626

Překvapivě podobně, jako všechny ostatní betonové či kamenné mosty v Praze.

+2/0
8.12.2017 13:45

M31i54r73e77k 48G92a96j36e40r 5341686709860

Copak, voda tece dolu, tak je to snadne. Horsi to bude se snehem.

0/0
8.12.2017 21:43

P49e94t88r 43N52o20v25o71t25n71y 1271570231

Není UHPC beton s válcovou pevností nad 150 MPa? Teda ne že by to mělo vliv na to, že je to ošklivé betonové koryto.

0/0
8.12.2017 9:11

R58a49d41e71k 47V89o96k40á18l 1260868237704

Pokud tohle betonové koryto bez nápadu, které vyvolává dost otázek co do použitelnosti i bezpečnosti provozu, vyhrálo, tím spíš by veřejnost zajímaly aspoň některé z té padesátky dalších... Jen tak, pro srovnání.

+5/0
8.12.2017 8:48

J46a83n 49U51l92r79y98c47h 4881547150548

tak najít si několik dalších je otázka pár desítek vteřin...:-P, ale všechny návrhy jsem teda neobjevil (škoda toho vozítkovo-kolečkovýho návrhu, s tím by byla větší sranda)

www.iprpraha.cz

0/0
10.12.2017 17:10

Z42d47e23n90ě15k 81S56v30o35b43o56d93a 4686854776727

Mně se ty zavěšený mosty líbí ze všech nejvíc :)

+1/0
8.12.2017 8:02

M55i41r77e12k 29G80a73j41e31r 5721776469580

Mne ne.

0/0
8.12.2017 21:44

M74i69l93a35n 27C14h51a83l49u12p43a 7394926457123

Už to spočítal nějaký statik? UHPC dokáže hodně, ale poměr rozpětí a výšky konstrukce 1:50 mi připadá nereálné. Bude to dost tuhé na kroucení, nezbortí se to při bočním zatížení nebo asymetrickém? Co pražská sanitka o hmotnosti 5 tun? Jak bude zabráněno vjezdu neukázněných řidičů jedoucích tupě podle navigace. A jak bude TSK kontrolovat, zda mu nereznou lana? Odvodnění, působení soli, údržba? Není předepsáno vyhláškou umístění madel pro osoby z omezenou schopností pohybu? Je pro tyto dodržen max. podélný sklon? Zase ty odporné odborné otázky, co žádný architekt slyšet nechce.

+5/0
8.12.2017 7:57

J36a55n 82V16o12j35t90í56š75e12k 6342611735816

Bóóóže dobrej... Tohle je architektonická studie. Nebojte, až se to bude projektovat, tak to statik určitě spočítá.

+1/−2
8.12.2017 13:53

B42o14h20u71m59i73l 61P67e51s81e35k 6885167383434

A co když mu vyjdou ty boky na 2 a půl metru místo na 150 cm? To už bude vizuálně jiná stavba než tahle štíhlá holka.

0/0
8.12.2017 16:18

J71a36n 45V70o15j75t88í70š43e32k 6832221285336

Oni architekti nejsou magoři odtržený od reality a věděj, co udělat jde a co ne. Navíc věřim, že to se statikem konzultovali.

Navíc na tý lávce není vůbec nic nereálnýho. Má naprosto normální rozměry. Statickej výpočet ji zpřesní, ale není důvod pro to, aby se nějak výrazně měnila. Naopak dvouapůlmetrový boky jsou absurdnost, která by nešla postavit.

+1/0
8.12.2017 16:53

P91a52v77e11l 79N69o39v29á30k 4847385739866

To je tak "hezký", až je to ošklivý. No nic, měl jsem se na ČVUT lépe učit...

0/0
8.12.2017 7:54

M41i34l76a45n 84C28h42a40l97u25p13a 7764916527423

Zbytečné. Řeknete investorovi, že to nejde a přijde architekt a udělá to.

+4/0
8.12.2017 8:00

P75a48v75e61l 43N44o59v39á57k 4877355689136

Jak trefné, koukám, že máme oba dost zkušeností :-)

+2/0
8.12.2017 8:11

M51i15l59a41n 40C88h57a46l66u85p97a 7934856917923

Například to, že maminka a IPR mají vždycky pravdu?

+2/0
8.12.2017 8:25

P36a73v34e87l 27N96o53v81á18k 4767405519816

Hlavně IPR :-)

+3/0
8.12.2017 8:49

M94i28l57a59n 59C38h87a91l65u71p45a 7124936947183

Pacient s akutním zánětem slepého střeva leží na operačním stole. Připravený tým lékařů váhá zda zahájit zákrok. Čeká. Konečně se ozve vytoužený signál. Přišel mail. "Závazné stanovisko IPR. Řez bude veden vlevo."

+5/0
8.12.2017 9:12

E62v77a 67D57r51o65z12d83o62v47á 7519167965335

Nějaká informace o tom, kdy se bude stavět a kdy bude dokončena by nebyla? To, že byla vyhlášena soutěž ještě nic neznamená.

V posledních letech se totiž pod hlavičkou magistrátu nastaví nic.

+6/0
8.12.2017 7:39

M51i64l98a47n 75C51h47a38l48u44p57a 7144116707123

Protože všechno projektují politici, architekti a cykloteroristé a pak se ty tři skupiny hádají tak dlouho až se prohádají celým volebním obdobím. Oslovit dopravního odborníka nebo projektanta? No fuj!

+3/−1
8.12.2017 7:46

L87a84d32i12s45l28a40v 19B81u98r25d91a 2447944218175

Architekt snad není projektant?

0/0
8.12.2017 20:36

M31i89l67a23n 16C46h64a28l53u69p33a 7384336107473

Ne. Není.

0/0
8.12.2017 22:14

D64a41n81a 73K62o28c14i61á14n20o55v27á 2483598599138

Tam by měl být plnohodnotný most, ulehčil by magistrále, třeba až bude stávající most přes Štvanici a Libeňský potřebovat opravu. V Karlíně je čím dál víc lidí a spojení s centrem tristní.

+3/−3
8.12.2017 7:39

P43e36t36r 35N23o42v56o94t51n29y 1141580741

Betonové koryto.

+6/0
8.12.2017 7:21

M93a11r85e81k 60J60a59n 2623302584872

Taková architektonická sláva po Pražsku jako třeba obrácené kalhoty na Pankráci při pohledu z Hradčan.

0/0
8.12.2017 6:02

L27u37k63á13š 60H28l26o67u92c66a89l 6112950741334

kdybych chtěl mapu, asi bych od zdejšího serveru chtěl moc.

+10/0
8.12.2017 2:47

R32a84d85e31k 42V24o54k86á19l 1180688447864

Obecně nic proti minimismu, ale betonový 1.6m vysoký U-profil, bez jakýchkoli dalších nápadů, to je tedy designová bída, i co do funkčnosti. Děti vůbec neuvidí z lávky dolů, chybí použitelné zábradlí na nástupu, kde je to slušně do kopce, a zakončení lávky, která má být i cyklostezkou, na poměrně úzkém chodníku, to mi taky moc bezpečné nepřijde...

Víc obrázků téhož návrhu by nebylo? Obrázky dalších návrhů by nebyly? Hlavně že jsou ve fotogalerii lávky z jiných měst.

+28/0
8.12.2017 1:37

R98a98d49e22k 77V47o17k84á77l 1530438327134

Oprava: "Minimalismu"

A to zakončení bylo myšleno to kolmé na chodník se silnicí a tramvajemi, bez zábradlí. Tohle řešení mi přijde vyloženě koledující si o srážky.

+5/0
8.12.2017 1:41

M45i64l17a14n 10C88h17a37l38u74p75a 7974266737713

Vypadá to dost nepovedeně. Kde je vyčkávací prostor na přechod, kde by stojící osoby neomezovaly průchozí profil chodníku, který sám o sobě vypadá dost nenormový? Aha, já zapomněl, architekti. Tak to je v pořádku, ti normy používat nemusí. Fyzikální zákony taky ne.

+3/0
8.12.2017 7:44

M50a53r93t91i83n 39P67e92c27i77n33a 4581663

Před Tržnicí si architekti nedělali starosti s více věcmi. Chodníky tam jsou v podstatě neprůchodné kvůli trolejovým sloupům, přitom ty šly umístit za protipovodňovou zábranu stejně jako tam už jsou lampy veřejného osvětlení.

0/0
8.12.2017 8:25

J48a53n 41V52o98j39t77í89š79e15k 6182791375586

Pochybuju o tom, že by se město na umístění sloupů ptalo architekta.

+1/0
8.12.2017 13:58



Najdete na iDNES.cz