Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soused přivrtal na náš dům dětské hřiště. Skluzavky odmítá odstranit

Na pozemku máme postavenou a řádně kolaudovanou zděnou technickou budovu. Soused si ze zadní strany této stavby, bez našeho vědomí, navrtal konstrukce dětského hřiště se skluzavkami a prolézačkami. Zničil nám fasádu a odstranění samozřejmě odmítá. Nevím, jak problém řešit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A55d21a97m 78M98á56d82l 1699669205508

Máte oraženého souseda,

potřeboval by skopat do modra, chodit po cizím pozemku a na cizí zeď namontovat průlezky. Okamžitě by to musel oddělat, uvést do původního stavu. Podal bych na něho trestní oznámení a nebo bych mu o odmontoval a hodil na jeho dvůr. Je to dobytek.

RvRvRvRvRv.

0/0
22.6.2017 21:23

J36o26s88e78f 83N67o84v50á63k 2162339743109

Nejlepší soused je žádný soused.

+1/0
10.6.2017 20:30

S47t47a94n16i86s82l86a59v 72K59r46e16j76c64a84r 6277816293954

Nu to by jste ale musel bydlet a žít na ostrově ! VŽDY v ČR budete mít souseda! I když budete mít samotu, tak okolní příroda může být obecním nebo soukromým pozemkem. - To je právě dnes v ČR rozšířeným nešvarem, kdy mnozí "stavebníci" neuznávají pojmy jako hranice pozemku, obecní vlastnictví, soukromé vlastnictví sousedů. - V devadesátých letech, když se vracely pozemky bývalým vlastníkům tak katastrální okresní úřady ve spolupráci s geodety za úplatu prováděli zaměření nemovitých majetků geodetickou technikou opatřením geodetickými body před pár lety nahrazenými geobody s možností zaměření GPS. Mladí si toto u své novostavby tehdy nechali udělat včetně prostor pozemků bez oplocení. Byla to dobrá předvídavá investice, díky zamezení dnešním sporům s novými sousedy . Podobné a možná větší problémy je nerespektování pojmu - věcné břemeno - na svých pozemcích a povinnosti s tím vyplývající.

0/0
12.6.2017 14:59

K52a49r23e43l 55H73o14r52á29k 2818749593493

Nejjednodušší by bylo se v takovém případě obrátit na advokátní kancelář

Smith & Wesson.

+2/0
10.6.2017 10:36

D87a32n77a 61J18i87r63o79u37s63k76o52v39á 3416765892296

V první řadě bych se již dávno postarala, aby můj pozemek byl oplocen. Pak bych se nedočkala vůbec tohoto problému.Co se týče připevnění čehokoliv konstrukčního na stěnu mé stavby bez dohody a před hranicí pozemku, bych buď konstrukci ze zdi odstranila, pokud mám prostor vlastních 40cm i bez povolení ke vstupu na cizí pzemek, což je radikální řešení. Ovšem, to vyvolá válku. A samozřejmě bych celý problém nahlásila na příslušný stavební úřad. Vše je o komunikaci. Možná by stálo za uvážení, jestli starší technická stavba je tak zachovalá, aby jí připevněná konstrukce stavebně nepoškodila. Stejně v případě rozhodnutí o postavení plotu Vám soused prostor stejně musí uvolnit, pokud je Vašich uvedených 40cm.

0/0
10.6.2017 6:03

J64a45r34o14m78í57r96a 34L60a59m23i77c44h39o90v84á 6867660883422

To by nemělo vadit, postavil stavbu místo plotu, nezachoval vzdálnost. Já mám na stěně garáže souseda postavenou pergolu . VŠE JE JENOM O DOMLUVĚ. !!!! Soused buď shodí svou budovu udělá plot a zachová zákonnou vzdálenost, nebo nechá dětskou skluzavku, která tam stejně bude jenom pár let, než děti odroustou.

+1/0
9.6.2017 21:49

L17e65o72p40o42l72d 21H59o66r13á44k 4722748399622

Žili byli dva sousedé, kteří spolu dobře vycházeli. Jeden si se souhlasem druhého postavil garáž na hranici pozemku. Bohužel jeden z nich zemřel a dědicové dům výhodně prodali. Nový majitel nemovitosti (dosud žijící na sídlišti v Praze) si nevšiml, že koupil pozemek, jehož hranice je z části tvořena sousedovou garáží. Je zcela oprávněně konsternován a prudí a prudí....

+1/0
9.6.2017 18:47

T19o23m24á83š 53V30o63j83t36a 1136664590297

oprávněně konsternován? jedině svojí hloupostí, když si kupující nezjistí ani tak základní věc, je to idiot

+1/−1
9.6.2017 21:02

S46t61a53n54i20s11l85a57v 78K60r72e45j83c84a74r 6937566773144

Ve své nedávné historii, byla moda, u řadových domků předzahrádky, na svých pozemcích. Tedy neoplocených volně přístupných prostor mezi budovou a komunikací chodníkem, jenž je obecním majetkem. Toto znají všichni kdož stavěli v rámci podnikových stavebních družstev, bylo na kždém spolustavebníkovi z podniku jak svůj prostor před vstupem vyřešil. někdo formou stání pro své vozidlo, někdo předzahrádkou s rostlinami a trávníkem. Nakonec v tomto, jsou Češi odlišní od vyspělé ciziny kde také existují soukromé neoplocené předzahrádky u vil a domů střední třídy. S paní Jaromírou částečně souhlasím, pokud si tam tyto dětské zařízení nenechají děda s babičkou pro své vnoučátka a pravnoučátka případně pra......, a je otázkou, zda se názory sousedů nezmění po xletech, případně pokud se soused změní!!

0/0
10.6.2017 11:27

P68a10v37e75l 72J51e15ř88á85b12e88k 7131382154617

Na truc bych vyboural kus stěny, kam hřiště připevnil.

+3/−2
9.6.2017 13:13

M40i30c50h89a28l 64K37o75z61a44k 7634202171450

Pokud je pravda, že veskutečnosti je za stavbou ještě 40cm pozemku stěžovatelky a prolézačky jsou na stěně její stavby a na jejím pozemku, pak vůbec nechápu proč se tady řeší naprosto jasná věc, paní ať si postaví plot, když jí to vadí. Pokud je však její stavba hranicí pozemku, slušností souseda je se zeptat, ale i tak hřiště za stěnou je lepší než uprostřed zahrady kvůli hluku, pokud je navíc stavba hranicí, soused je touto stavbou omezen v užívání svého pozemku a byla by hloupost mu nepovolit namontovat tam prolízačky, jelikož jedni budou stavět garáže, pergoly apodobně a sousedi budou muset čučet do zdi.

+5/0
9.6.2017 12:14

S77t19a42n56i87s54l59a45v 33K77r80e68j94c96a70r 6767716683164

Pokud je za stavbou stěžovatelky čtyřicet cm, tak není co řešit, jedná se o černou stavbu na cizím pozemku. Podobné případy nejsou vyjímkou v různých koutech ČR, většinou ale ve spojitosti s obecním vlastnictvým komunálních ploch.

+1/0
10.6.2017 14:44

P78e32t43r 73J15a86r85o14š 2714611245387

Spise sy myslim ze se neco pokazilo a ze si zacali delat navzajem naschvaly. Protoze jinak by nebylo mozne uz postavit tuto budovu na hranici pozemku. Koneckoncu tam neni defakto nic, co by jim melo vadit, krom principu protoze proto.

+2/−2
9.6.2017 10:48

J86a93n 81J50u33r78n70í81č26e17k 7797830264224

Proč by nebylo možné postavit budovu na hranici pozemku?

Já mám taky dům postavený na hranici pozemku.

Te dům byl postavený v době, kdy byli ještě dětmi, takže jestli si předtím dělali naschvály, tak leda tak, že si šlapali po bábovičkách na pískovišti a jejich rodiče či prarodiče asi podle rozšlapaných báboviček o poloze domu nerozhodovali.

+1/0
9.6.2017 11:50

P46e94t42r 78J89a66r90o50š 2104661555747

Ano, to je mozne, ba primo pravdepodobne (vzhledem k tomu ze se jedna o brizolit).

Avsak to je prave ten spatny pristup. Jednou to tam je, tam mi sousede polib sos. Pokud s nekym nekde sdilim podobne bremeno, je na miste se domluvit a ne si delat naschvaly. To je pak cesta k velmi neprijemnemu zivotu.

+1/0
9.6.2017 12:07

F67r50a11n67t55i72š71e63k 52R80o10c25h30o53v92a97n34s61k25ý 6630882878748

tyto reklamní články vždy pobaví... hned jsme u soudů... obrátil bych se nejprve na stavební úřad (otázka je, zda se jedná o stavbu)... co se týče plotu, plot si mohou postavit stejně jako soused, plot není povinnost, staví jej ten, kdo jej potřebuje (např. situace kdy máte kolem veřejné prostranství - obec vám stavět plot nebude, té je to jedno. Z popsané situace to vypadá všelijak, třeba si dříve hráli spolu děti a vůbec to nikomu nevadilo, že se běhá mezi sousedy..

+4/0
9.6.2017 10:33

J48a18n 39J81u33r71n95í53č80e82k 7777130124404

A k tomu plotu: Paní asi taky nebude zrovna ideální soused, když nechce stavět plot jenom proto, že by pak sloužil za oporu sousedových fazolí. Normální člověk by postavil plot a ty fazole by sousedovi přál do doby, než by plot potřeboval nějakou údržbu. Před plánovanou by souseda upozornil a fazole by holt musely ustoupit nutné údržbě.

+1/−1
9.6.2017 11:56

A25d49a34m 21M54á58d93l 1239419635688

Na cizí plot ani ty fazole. Každý má svoje a ve všem musí být pořádek.

0/0
22.6.2017 21:29

J23a97k52u75b 15T39u21r78e61k 9365285466425

No jen jestli je ta stavba legální a na hranici pozemku postavená se souhlasem souseda. Aby paní pistelka ještě při návštěvě stavebního úřadu nedostala pokutu sama :)

+1/0
9.6.2017 10:33

J88a39n 79J84u56r43n46í75č88e95k 7927450744394

V době, kdy se dům stavěl, asi bylo možno stavět dům na hranici pozemku i bez souhlasu souseda.

0/0
9.6.2017 11:52

P77e43t26r 54D94r97a28p64a58l 3965118143775

nepíše o domě, ale o hospodářské budově (dílna, šopa, chlívek...)...ty jsou v 90% postaveny "nelegálně"

+1/0
9.6.2017 12:21

D47o91r33a 77V88e30s86e77l64á 2280233389833

Já myslím, že řešení je snadné (možná i jediné možné): postavit plot! Typ plotu bych volila dle vztahů se sousedy (lze postavit hezký i ošklivý, levný i drahý, nízký i vysoký, živý i neživý ...)

V případě takto vyhrocených vztahů bych sousedovi oznámila, že mám v plánu zahájit chov drůbeže a tudíž svůj pozemek hodlám oplotit. Mohla bych se dožadovat poloviny nákladů, ale to je zbytečné. Vyzvala bych ho, aby odstranil překážky sám, pokud by tak neučinil, odstranila bych je sama svým vlastním montážním klíčem. Poničenou břizolitovou (starou) fasádu bych zcela záměrně zaplácla nevzhlednou záplatou - koukat na to bude soused, ne já ...

Vůbec bych se nestyděla postavit u dané stavby požadovaný počet metrů dostatečně vysokého nevzhledného plotu z použitého pletiva, ale zbytek plotu bych volila tak, aby mi pohledově či funkčně vyhovoval. Vyřešeno ;-)

0/−3
9.6.2017 10:03

P29e32t46r 19K55o81v68a64ř81í11k 1281203739517

Vyřešeno? 8-o Vyřešena pouze jedna prkotina ... aneb dělejme si naschvály navzájem až do krve a skrz všechny generace. Myslíte, že takto bude v budoucnu soužití příjemné?

+2/0
9.6.2017 10:10

D43o70r74a 31V87e55s39e67l37á 2960723249563

Mám pocit, že tazatelka již k dnešnímu dni nepovažuje soužití za ideální. Dovolím si z vlastní zkušenosti tvrdit, že stavbu plotu nelze považovat za "naschvál", ale opravdu se vymezí hranice pohybu osob, vlastnictví pozemků, staveb a pod. , a to i v budoucnu, skrz další generace ...

+1/−1
9.6.2017 10:18

M53a51r98t77i96n 40K65o24l97á41ř 1215874549315

Já myslím že vámi navrhovaný postup je zcela špatně jak z právního tak i z psychologického hlediska. Jediná možnost je předat záležitost právníkovi. A sejít se u soudu. Co byste dělala kdyby vás pak soused dal k soudu ze jste mi ty prolézačky zničila a chtěl by náhradu škody?

0/−3
9.6.2017 10:26

F19r82a19n31t59i78š56e45k 44R92o52c90h50o37v89a63n19s22k82ý 6670222208398

soudit se kvůli kravinám... na stavbu plotu má právo každý, zaměření pozemku geodety také (za účasti souseda ovšem!), pokud je prvek na cizím pozemku požádat o odstranění stavby, přímo či přes stavební úřad, nebudete čekat roky, ale jen měsíce :)

+2/0
9.6.2017 10:35

D11o49r22a 42V84e29s71e42l20á 2980113179583

Pane Koláři, nějak jsem nepochopila, proč považujete plot za něco špatného. Nemůžete mi přiblížit právní, ale i psychologická hlediska?

Nevidím důvod přivolávat právníka, natož soud. Pokud vlastním pozemek a vadí mi, že v důsledku absence plotu si tam soused, potažmo jeho děti dělají, co chtějí, tak vystavím/vysázím plot a mám vystaráno.

+3/−1
9.6.2017 11:19

P54e86t50r 64K76o95v16a64ř84í54k 1481253859187

To jistě ano. Ale vy navrhujete spousta dalších naschválů, kromě pouhé stavby plotu.

+3/0
9.6.2017 10:28

D77o12r75a 70V63e95s71e79l29á 2190663249593

Pane Kovaříku, jaké naschvály máte na mysli? Jakože se bude muset soused dívat na vlastnoručně poničenou fasádu??? ...

+1/−1
9.6.2017 11:22

M24a30r19t80i50n 36R82ů15ž63i35č42k12a 9444231338469

nemusí soused souhlasit? to už je stavba

u nás máme ploty už dlouho ... ještě z dob socíku

a většinou normální sousedy

0/0
9.6.2017 10:26

D64o67r92a 69V42e63s64e18l33á 2400523619823

... tohle přesně nevím ...

Původný sousedův plaňkový děravý plot tady stál mnoho let. Nový soused plot ihned zrušil, navezl nám na pozemek tatrovku kamení a já hlídala jejich dvě malé děti, aby se na našem pozemku neutopily, nezranily, ... tak jsme o měsíc později plot ve stejném místě postavili/zaplatili my. A máme klid a i dobré vztahy.

+2/0
9.6.2017 11:31

L17í30d55a 20V81š56e49t63e44č67k73o59v35á 5720473499376

No.. jestli bude Idnes čerpat náměty z diskuzí na emimino, tak to potěš bagr!!8-o

+8/0
9.6.2017 9:57

M61i61c58h55a81l 54U97r30b88a80n 2668549712268

Jo! ;-D Ale porad lepsi, nez komentare (pardon, zpravodajstvi) z per lidi, jako je Palata, Manert, Barochova ci Hajek ...

+2/0
9.6.2017 13:27

P94e39t52r 80K28o22v56a34ř40í76k 1961113339357

Co to je za bláboly o plotu? Když jsem po stěhování řešil kvůli svým psům děravý plot se sousedním pozemkem, vůbec by mě nenapadlo něco chtít od sousedky, prostě jsem automaticky strhl zbytky rezavého pletiva a natáhl 60m nového. A když mi později sousedka nabízela příspěvek, s díky jsem odmítl, protože plot jsem měnil kvůli své potřebě.

Ve stejném smyslu mluví i zákon - plot mít nemusím, pouze pokud by mi z pozemku unikalo třeba zvířectvo a bylo na obtíž sousedovi, musím jeho unikání zabránit. Toť vše. A pokud někdo plot chce, musí si ho zřídit sám (po úspěšné územním řízení).

+8/0
9.6.2017 9:28

J94a82k37u91b 69K82u12r89z10ę33p60a 1475114216611

Ale sousedovi unika zvirectvo... Je nim soused sam, ktery opakovane chodí na pozamek stezovatelky....

0/−3
9.6.2017 10:18

M66a67r95c88e95l57a 63H94o29r66á31č25k15o36v27á 7787842523748

Já bych asi zkusila jít na stavební úřad a požadovat aby to nařídili sousedovi odstranit, že v tomto případě je skluzavka "výrobek plnící funkci stavby", jelikož je tam ukotven trvale. Takové výrobky totiž vyžadují územní souhlas. Pokud je to tam načerno, úřad může nařídit odstranění. Uvidíte jak to úřad posoudí, nevím přesně jak skluzavka vypadá, ale možná to bude pěkné monstrum a to už by jako stavba mohlo být vnímáno.

+5/−2
9.6.2017 9:13

P94e93t97r 38K62o11v42a92ř48í52k 1561663739557

Nevím, odkud jste, ale nevím o nikom, kdo by herní prvky ve své zahradě řešil přes stavební úřad. Jít touto "zlou úřední cestou" proti sousedům je cesta do pekel, nic tím nezískáte, naopak velmi uškodíte sobě.

+2/−1
9.6.2017 9:20

M22a78r19c39e14l43a 38H47o28r41á71č12k61o85v84á 7727162803618

A vy si myslíte, že když tam půjdete slušně s pugétem, že to sundá? Z článku je snad patrné, že to odmítá. Neříkám, že jsem o tom, že je to stavba přesvědčena, musela bych to vidět, ale je to určitá cesta, kterou lze zkusit.

+1/−1
9.6.2017 9:40

P57e45t65r 71K68o66v36a93ř24í69k 1561753209637

Článek je smyšlený a není v něm uvedena většina podstatných informací. Ze znalosti situace by se daly zjistit příčiny a najít nejvhodnější řešení. Silové řešení skrz SÚ není řešením dlouhodobě a z hlediska mezilidských vztahů funkčním.

0/0
9.6.2017 9:46

M50a59r23t47i68n 55R48ů41ž65i56č78k95a 9894971808169

základ je na emiminu a žil ... dle počtu komentářů

+ tam jsou doplnění - stavba není na hranici, ale uvnitř jejího pozemku

geodeti to přeměří

0/0
9.6.2017 10:28

P62e79t49r 84K21o96v75a22ř46í69k 1461173449327

Tím chci říct - možná tímto způsobem za pár let dosáhnete odšroubování skluzavky, ale naděláte tolik zla mezi sebou, že do té doby vznikne hromada mnohem závažnějších problémů než tato prkotina.

+1/0
9.6.2017 9:49

M57a84r94t91i96n 44R35ů58ž67i22č16k19a 9144101258899

"trvale" asi není myšleno přidělané šroubem ... ale základy

ale podle emimina je to na jejím pozemku - stavba není na hranici, ale uvnitř pozemku

0/0
9.6.2017 9:36

M69a45r94c42e62l92a 95H69o78r38á61č46k35o31v84á 7117332303338

to si pane pletete, trvale už dávno nerovná se základy. Znám judikáty, kde je i maringotka bez základů vnímána jako stavba právě z důvodu travalosti na jednom místě a účelu užívání - bydlení. A to mi věřte, pracuji na stavebním úřadě :-)

0/0
9.6.2017 9:42

M30a21r94t16i83n 71R37ů30ž81i72č14k87a 9714211318799

tak pak je ten zákon divný (který není) ... pokud má maringotka kolečka, tak ji odvezu ... to i parkující obytný vůz by musel být brán jako stavba ... no nic

nejsem právník a v blízké době nehodlám stavět, tak se do studování nebudu pouštět a budu vám věřit :)

ale pokud je to navíc na jejím pozemku, tak není co řešit (viz emimino)

+1/0
9.6.2017 10:22

M75a71r48t89i93n 91M97a31i28k15s73n21a42r 3894313178802

To zase tak brat nemuzete, odvezt muzete prakticky vsechno, co si pamatuju, tak v ceskych zemich dokonce presouvali nejaky kamenny kostel o par set metru vedle. A drevene velke kostely zvladli prevezt i o nekolikset kilometru vedle a pak je vratit na zpet :)

0/0
9.6.2017 10:54

M78a91r68t58i50n 88K58o90l65á75ř 1875154349725

Problém není ukotvení napevno na svém pozemku, zákon hovoří jasně že na fasádu sousedního domu se nesmi nic pridelavat stejně tak jako si nemůže dát altán hned k plotu, pokud se na tom nedohodnou

+1/0
9.6.2017 10:29

D74a23v10i15d 34Z61a81j43d35á29k 8955832650651

Jasne, snese to odkladu, takze zadna demontaz, ale soud. Protoze ceske soudy nemaji do ceho puchnout, tak budou resit detskou klouzacku. Absurdistan...

0/−2
9.6.2017 8:28

L62u18d48ě81k 82N80o89v42ý 2381219273311

Soudy přicházejí ke slovu v momentě, kdy se dvě strany sporu nejsou schopny domluvit. Na tom není nic absurdního.. Samozřejmě ale nejdříve musí být upřímná snaha se dohodnout.

+2/0
9.6.2017 8:48

P59e40t13r 35Č32e42r22v80e11n46ý 3286891252825

Nikoliv, soudy mají přicházet ke slovu, kdy se nemohou dvě strany dohodnout ve sporné situaci.

Zde není žádného sporu o tom, že soused přišrouboval ten jeho nesmysl na cizí zeď a ještě zasáhl na cizí pozemek.

+2/0
9.6.2017 9:11

M28a96r58t42i39n 53R14ů91ž35i12č67k48a 9324501908839

ona tam ještě píše ... a to v článku nějak zapomněli dodat:

"Za tou budovou je našich ještě cca 40 cm...ty samozřejmě využil. Plotz této strany je jeho záležitostí...jde o to, že tam je „parodie“ naplot, co vymyslel...byly tam jeho tujky, které seřezal na suché pahýly cca30-40 cm a to on považuje za plot nebudu přeci platit něco jeho! "

pokud to postavil na jejich pozemku, tak asi fakt není co řešit

+14/−1
9.6.2017 8:10







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.