Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský magistrát nechá upravit návrhy metra D. Nechce chyby z trasy A

Výhrady architektů i veřejnosti byly vyslyšeny. Pražští radní zadali Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy, aby upravil dosavadní návrhy na stanice nového metra D. Kritika nových stanic metra trasy A tak nezůstala bez odezvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a52r53e35k 62Š83i14m15o11n 2624837718468

Hlavní je udělat dost parkovišť P+R. Poučte se trochu ze západu a podívejte se, jak se dojíždí v Římě - parkovistě u metra jsou několikapatrová a přesto stále plná.

+2/0
11.8.2015 0:46

P55e10t40r 71N22o56v23o86t25n29ý 9671749450305

No jak říkal Žížala, na áčku to bude na hov.o půl dne. A od toho by se měli odpíchnout, když budou řešit kritiku.

0/0
10.8.2015 23:07

M28a85r12t80i33n 13K28ř59í17ž 9473812730517

Jó, metro D :-). Když jsme se v roce 1983 stěhovali do Modřan, byla trasa D "na spadnutí". Padá už přes 30 let a ještě se nekoplo. Na projektu nyní pracují děti původních projektantů :-D

+8/0
10.8.2015 22:59

P16e69t85r18a 41N36o91v63á93k26o42v58á 7738306724428

V Brně je taky nové nádraží už skoro 200 let na spadnutí a stále se najdou tací, kteří tvrdí, že vůbec není potřeba. Takže tak.

+1/0
11.8.2015 10:28

L32a84d60i27s62l85a29v 97B80u59r68d28a 2957914918895

Taky že potřeba není :-)

+1/0
11.8.2015 13:33

J48i15ř17í 27K39o21c36u47r53e66k 6335684695328

Nikdo netvrdí, že rekonstrukce Horního nádraží není potřebná. Je potřebná.

Rekonstrukce Dolního nádraží (ne fakt tam není zelená louka) je dost napytel v tom, že návaznost na 2 nejvytíženější linky tramvají zmizí. Resp. bude s přestupem, což není nic skvělého, spíš naopak.

0/0
15.8.2015 20:22

J59i81ř54í 27J84e62z30d56i87n30s49k86ý 8368802673729

Gebriaj to ve videích říka dobrě. Stanice dělali "různí" lidé, ovšem ta stejná kancelář. To je panečku soutěž. stanice vypadaj jak když je dělaj jenom stavaři...

+6/0
10.8.2015 22:36

J66o11s34e51f 20C68h23o55d12o21u58n22s73k95ý 4611606389580

K těm eskalátorům...vyražte někdy do metra v Paříži a schválně, kolik eskalátorů tam potkáte ;-)

0/0
10.8.2015 22:34

J10i85r72i 77R17u39s68n90o26k 4855762527833

OK. A ted kdy byly vybudovany ty stanice bez eskalatoru v Parizi a kdy v Praze? Nepijde vam, ze pozadavky na komfot dopravy se s casem stupnuji? Nebo byste chtel letat ledadle bratri Wrightu?

+1/−2
11.8.2015 1:04

J54a79k79u98b 31V44o27k21a90t67ý 8984247732134

komfort dopravy, nebo lenost lidstva? Jestli se někdo rozčiluje nad tím že musí vylézt po svých 32 schodů, tak je mi ho líto

0/0
12.8.2015 11:56

J18i82ř91í 67K88o58c77u80r81e98k 6885934935828

Zkuste to, když máte poničené kolenní vazy. Myslí, že ta bolest Vás naučí přemýšlet jaké to bude, až budete starý a na ty nohy nebudete moct už nikdy a ne až se to zlepší.

A pokud nejste líný, tak choďte pěšky a nejezděte metrem vůbec. ...

0/0
15.8.2015 20:24

M28a51r36t77i59n 36Š14v41o92r95c 9409263208470

A též bych doporučil expertům doprojektovat koleje - že aby se později nezjistilo, že to metro nemá po čem dojet ....

0/0
10.8.2015 22:10

J19o27s73e62f 43R35i59c18h33t28e87r 9926165727973

Hlavně k tomu nepouštějte Kotase

+8/−3
10.8.2015 21:45

Z79d20e37n49ě44k 91H48r41u30b64ý 5465988751886

Já myslím, že je naopak v těchto dnech potřeba ocenit prozíravost projektantů, kteří ušetřili na zcela zbytečných stříškách proti dešti ;-)

+1/0
10.8.2015 19:40

T95o37m72á47š 39Z71e63m35a35n 3595688324205

Hlavně ať už to D je, klidně bych mu prominul i větší chyby než má nové A..

0/−3
10.8.2015 18:54

L28u18d89v65í30k 40G43a23j84d13o75š75í54k 2695853534972

Mnochov...

No jo, ale není úplně korektní srovnávat metro budované na mnichovské "placce" a v Praze kde jsou převýšení desítky a desítky metrů. V Mnichově asi nemají stanice 50m pod zemí jako v Praze. To se to pak řeční, že je to vyšlo levněji.

+14/0
10.8.2015 15:50

Z96d35e83n28ě37k 89D25u55b75e11c43k54ý 3847764790218

Veleslavin je 50 m pod zemi ?

pouze se ptam

0/0
11.8.2015 8:16

J81i30r32i 39J97a25v68u42r74e21k 7336952702846

Bořislavka 27m, Veleslavín 21m, Petřiny 38m. Všechno poměrně dost hluboko.

0/0
11.8.2015 12:52

T11o77m 80S36e62h43n48a90l 4901274745206

ale to s kvalitou architektury asi moc nesouovisí

0/0
11.8.2015 22:01

P54ř38e98m68y98s35l 94Č64u72l49í62k 8230983802650

...eskalátory by se pak budovaly stejnou dobu jako výtah, jejich cena by však byla přibližně 15 milionů korun.

Pane Bože, metro stálo řádově desítky miliard a tady se řeší miliony!?!

+5/−1
10.8.2015 11:23

I52r25e66n28a 83K89r10o65u72p57o23v46á 4720893397152

Naprosto mi není jasné, jaký smysl má rozkopat na kdovíjak dlouho Náměstí Míru (a tím totálně zasukovat dopravu na Vinohradech a  půlce Žižkova, když zrovna Náměstí Míru a přilehlé okolí má kompletní dopravní obslužnost (metro A i C, tramavaj, autobus) a naprosto pohodlně se odtamtud lze dostat všemi směry Navíc tam není naprosto žádný nevyužitý prostor, pokud by se měl udělat, byť i jen jeden přímý výstup z Déčka přímo na povrch, znamenalo by to patrně úplně zrušit parčík před kostelem. Vůbec nechápu tu mánii pořád rozvrtávat a blokovat části města, které jsou už roky stavebně i dopravně stabilizované. Centrum Prahy rozhodně žádné další stanice metra nepotřebuje.

+6/−18
10.8.2015 9:45

P64e87t70r 40P42e16t21r 6973102168223

viděl jste vůbec někdy trasu C ve špičce, že tu mluvíte o tom, jak je dopravně stabilizovaná a dostačující?

+10/−1
10.8.2015 10:28

M60i24c66h37a81l 76Ř96e47z74n60í55č35e63k 1371428947500

mě zase není jasné, proč se vyjadřujete k něčemu o čem nic nevíte. Trasa "D" má již územní rozhodnutí, takže není těžké dohledat, kde bude nová stanice Náměstí Míru "D". Asi vás top překvapí, nebude na náměstí Míru, ale v ulici Sázavská. Takže se rozkopání parku před kostelem nemusíte obávat. Omezení tramvajové dopravy, pokud bude, bude jen krátkodobé.

+12/0
10.8.2015 10:55

I21r58e90n81a 20K57r58o20u19p34o18v46á 4140683287772

No to jistě, omezení tramvajové dopravy bude jen krátkodobé, to je výrok roku. A v Sázavské je spousta volného místa, že je přímo hřích tam něco nevybudovat. Zvlášť když Vinohrady mají takovou špatnou dopravní obslužnost, že se bez další linky metra neobejdou.

0/−1
11.8.2015 7:48

M77i49c51h16a30l 41Ř69e74z51n64í53č19e62k 1171138987210

samotná stanice je ražená, na povrchu budou jen 2 vestibuly a vyústění výtahu. V Korunní výluka nebude, ve Francouzské možná. Přímo do ulice toho vyleze ještě míň.  Vzdálenost výstupů je obdobná jako na Můstku A/B nebo jako u výstupů Karlovo/Palackého náměstí. Ta stanice tam není pro obslužnost Vinohrad, ale pro všechny co jedou do centra. V prvním příspěvku jste demonstrovala vaši neinformovanost, v druhém už jen hloupost.

+1/0
11.8.2015 12:11

I69r85e51n24a 39K50r66o17u26p71o51v88á 4110693917362

No jistě. Viděla jsem, jak to vypadalo, když se prodlužovala linka A - a to prodlouení do Motola alespoň dává smysl. A lidé, co se potřebují dostat do centra mají možností dost a dost. Logičtější by bylo spojit novou linkou ramena těch stávajících, tím by se zlepšila dostupnost do centra pro spoustu lidí z okrajovýchčástí Prahy a navíc by zůstala možnost se dostat do centra v případě, že dojde k přerušení provoziu např. na Nuselském mostě (i kdy by to trvalo trochu déle).

0/−2
12.8.2015 7:55

M56i85c87h90a88l 30Ř79e87z25n40í55č13e49k 1571128317180

Bavili jsem se o stanici Náměstí míru a tam nebude rozkopaný park před kostelem a ani přerušená tramvajová doprava. A to bez ohledu na vaše zkušenosti s výstavbou trasy "A". (jinde píšete, že jste z jižnáku)

Spojit ramena stávajících tras? No vždyť to trasa "D" dělá. Spojuje Pankrác "C" a Náměstí Míru "A". A samozřejmě nahrazuje Nuselský most v případě jeho opravy. Navíc má stanici v Nuslích a připojuje další okrajová sídliště jako Lhotku, Kamýk, Písnici a Libuš.

Jak by jste to trasovala Vy, když se vám nelíbí, jak to navrhli dopravní inženýři.

+2/0
12.8.2015 12:31

M35a43r81t75i63n 47Š97u84l97c 2147699270855

Centrum Prahy možná tu stanici nepotřebuje, ale má-li se stát trasa D alternativou k C a především má-li jednou i když snad jen dočasně nahradit Nuselský most, musí mít trasa D přestup na A nebo B. A vzhledem k tomu, že ta trasa musí z Pankráce překonat Nuselské údolí, což je výškově ne úplně jednoduché, není těch možností asi moc. Kdyby nekončila na Náměstí Míru, byla by ještě šance ukončit jí v oblasti Karlova náměstí, ale tam by to bylo pro případný další rozvoj a prodloužení D úplně na nic, protože by narazila z jedné strany na Vltavu a prostor z Karláku do centra je dostatečně pokytý A, B i C. Z Míráku je šance, že někdy může D pokračovat k Žižkovu...

+7/0
10.8.2015 12:46
Foto

P49a93t61r81i15k 31C24h18r31z 4498169622979

Jedním z důvodů stavby trasy D je umožnit odstavení Nuselského mostu kvůli případným opravám (rekonstrukci) a moc alternativ do úvahy nepřipadá. Za současného stavu je při uzavření Nuseláku prakticky odstřižena od rozumné dopravy  celá jižní část města.

+3/0
10.8.2015 14:59

V98l94a62d67i68m69í30r 79H75o35l19ý 8604921476887

Proto se dost divím, že metro D nepostaví na Náměstí Míru rovnou, ale až někdy v 2. etapě.

O návrzích, že by se snad měla trasa D napojovat na Pankráci na trasu C, snad ani nemá cenu mluvit.

+3/0
10.8.2015 23:03

A16l89e26x19a70n39d89r 60K51o66s51t79k16a 8102138936754

A nejde "náhodou" právě o to, že odtamtud bude mít cestující přestup na XY dalších linek mhd? Náhodou ne, je to naprosto úmyslné..

+1/0
10.8.2015 18:27

J23a64n 48B13u32b39i44k 9982961152737

Typicky české - postavte to kdekoliv jinde, jen ne u nás. Případně - nestavte to vůbec, JÁ to nepotřebuji..........

+1/0
11.8.2015 8:57

I67r51e31n22a 82K35r11o41u33p95o90v68á 4180433207102

JÁ tedy bydlím na Jižním Městě, takže u NÁS by se nestavělo. Ale i tak jsem přesvědčená, že nové linky metra by měly raději spojovat konce ramen stávajících linek (což by v případě odstavení Nuselského mostu umožňovalo dopravit se metrem do centra, byť i s časovou ztrátou) a zlepšila by se obslužnost okrajových částí Prahy.

0/0
12.8.2015 7:50

M26a88r23e79k 71C41o42z47l 9372980849831

Poučit se z chyb rozhodně ano, ale jinak jsou to kecy člověka, co nikdy nikde nebyl a dělá, že je světák. Souhlasím s tím, že skoro všude, kde začali stavět metro, se dostali podstatně dál v počtu linek a kilometrů, ale to je právě dáno tou kvalitou, kterou autor nespravedlivě kritizuje. Mnichovské metro si nepamatuji, ale co si tak vzpomínám - Berlín, Paříž, Barcelona, Lausanne, Řím a kdo ví, kde ještě - linek je hodně (v Lausanne ne, ale to je malé město), ale stanice jsou v kopci, v zatáčkách, spousta schodů, kilometrů chodeb, zápach, pod prvními schody není pohodlný vestibul, ale hned metro apod. Nic z toho v Praze není, i přestupy na béčku jsou proti tomu nic.

+6/0
10.8.2015 8:43

V60á80c20l73a33v 25P92o98u45s39t96k80a 3970711702

Tak například v Paříži jsou některé stanice víc než sto let staré, to jen tak na okraj. ;-)

+2/0
10.8.2015 10:29

L79u31k95á40š 69H21l38o27u19c82a35l 6122360181834

zrovna nové stanice a celé nové linky metra v Barceloně jsou příkladem efektivity - sice méně prostorných než jsme zvyklí z Prahy, ale jsou poměrně hustě rozmístěné, velikostně dostačující a architektonicky moderní. a hlavně: za stejnou dobu, co se v Praze postavily čtyři stanice prodlouženého áčka, vybudovali v BCN asi 20 nových stanic...

+10/0
10.8.2015 11:09

M83a83r49e27k 79C51o84z27l 9442910509211

Já s vámi souhlasím. Také si jinde povzdechnu, kolik stanic metra mají za cenu malých ústupků. Můj komentář byl směřován proti tezi, že někde chybí eskalátor a celému světu jsme za šašky. To prostě není pravda.

+2/0
10.8.2015 16:44

A63l86e91x41a80n10d69r 61K25o41s68t25k71a 8312628106894

Zrovna Barcelona vyřešila metro na letiště na jedničku.

0/0
10.8.2015 18:32

J97a23k65u89b 61V54o22k41a79t90ý 8284937132614

v Barceloně vede na letiště metro?  8-o ty jo a já si ho nevšiml .....

V Barceloně jezdí na letiště vlak !!!!

0/0
12.8.2015 12:53

P47ř29e10m74y39s27l 51Č53u11l65í56k 8670523252330

...dostali podstatně dál v počtu linek a kilometrů...Podívejte se na mapku římského metra;-D

Berlín, Paříž - jejich linky jsou daleko starší než naše, těžko srovnávat. Že si nepamatujete Mnichov, o kterém se v článku dost píše, je váš problém, doporučuji si znovu prohlédnout, stojí to za to.

A že se někde do metra leze přímo z ulice?!? No rozhodně lepší, než sjíždět schody na Míráku. U nás se metro stavělo jako výkladní skříň socializmu z mramoru, po vzoru sovětských stanic, na západě raději stavěli jednoduché stanice, zato mají více linek. A při tom nesmyslném rozhazování peněz u nás se nedostalo na výtahy pro vozíčkáře nebo dětské kočárky. Nebo pro lidi s kufrem:-(

+6/−3
10.8.2015 11:36

M54a58r87t84i36n 46Š78u83l30c 2127429790985

Kdyby pražské podmínky umožňovaly stavět metro hloubené a ne ražené, asi by to i v Praze bylo jinak a byly by tu jednoduché stanice, do kterých se leze přímo z ulice (viz trasa C). Ale překonat z povrchu hloubeným metrem Vltavu by znamenalo postavit pro metro mosty (trasy A a B), což v historickém centru Prahy nejde. Navíc jde i o geologické poměry a zastavěnost. Když v Paříži stavěli široké bulváry, tak pod ně schovali metro. V Praze žádné bulváry, které by se daly rozkopat, a pod ně metro schovat, nevidím. A probourat kvůli metru bulvár od Rudolfina přes Staromák k Václaváku a Míráku by asi příliš pochopení nezískalo.

+5/0
10.8.2015 12:56

P11ř18e51m67y21s78l 30Č94u71l56í33k 8820483532210

To samozřejmě vím, nezpochybňuji hloubku tunelů v centru. Pouze jsem se snažil vysvětlit paní, že mělké metro je lepší než hluboké, pokud to jde postavit a že zrušit eskalátory na Míráku je blbost. Pokud se hloubilo metro na Jižní město nebo na JZ město, tak to byla blbost vynucená stavbou metra jako protiatomové kryty. Tam všude se stavělo na zelené louce.

0/0
10.8.2015 15:04

P10ř43e93m11y95s17l 34Č41u40l19í76k 8240683452780

Tak ne paní, to bylo jinde, ale pánovi:-)

0/0
10.8.2015 15:05

M71a96r46e51k 52C91o24z88l 9552720939381

Já se s vámi o tom nedohaduji. Už jsem reagoval v jiném vláknu - můj komentář byl směřován proti tvrzení, že ve stanici chybí na jednom místě eskalátor a celému světu jsme za šašky. To prostě není pravda. Např. linka č. 14 v Paříži (bez řidiče) je relativně nová, bezbarierové stanice jsou všechny, ale v některých je bezbarierovost řešená jedním výtahem, který vede kdoví kam a lidé po těch schodech musí taky, pokud nechtějí ujít kilometry na povrchu.

0/0
10.8.2015 16:57

J82o12s64e12f 87K92a66r82f85í17k 7402825916750

Jako cestující bych to viděla asi takto:

Přehledné směrovky.

Pokud možno žádné nejezdící schody.

2x výtah pro kočárek (invalidy)

Inteligentně vyřešené navazující spoje MHD

Informace o příjezdu metra po celé délce nástupiště, nejen úplně vepředu.

Nástupiště uprostřed (né abych musel při vstupu zvažovat, na kterou stranu vlastně chci)

Jinak metro má zásadní výhody. Kupříkladu, je tam celoročně +- stejná teplota, jezdí to prakticky pořád, jezdí to rychle, nemá to zpoždění, pobere to hooodně lidí…

+4/−4
10.8.2015 8:29

M76a20r57e44k 64Z61a59h91r83a36d45i95l 6104289855541

Paní Karfíková má smysl pro humor...

+2/−2
10.8.2015 9:38

P48ř37e12m78y51s39l 74Č17u87l31í11k 8610923632650

Pokud možno žádné nejezdící schody. Paní bych nechal párkrát vyšlapat schody na Míráku;-D

0/−5
10.8.2015 11:38

M63i58c76h25a13l 40Š20á18r41k77a 5892288389656

Jen se zasmějte tomu, že nechápete psaný text.

0/0
10.8.2015 22:54

P90ř91e47m96y40s68l 13Č80u23l33í47k 8450503552420

Aha, tak jsem se překouknul. Takže ona napsala ještě větší kravinu než jsem myslel. Schválně, jestli pochopíte proč?

0/0
10.8.2015 23:17

P59e97t98r29a 70N81o46v32á13k81o24v37á 7298696114618

Hele oblažte nás svým ostrovtipem a nenechávejte hádat.

0/0
11.8.2015 10:34







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.