Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

To je obluda. Největší loď na světě splní všechny sny

Ve Francii se vyrábí největší loď na světě. Obrovské plavidlo Harmony of the Seas se staví v loděnici STX France v přístavním městě Saint-Nazaire. Na vodu byla loď spuštěna v červnu. Plula do dva kilometry vzdáleného doku, kde bude dokončena v únoru 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R29a56d89e90k 64K70o48p73a72r 4648311832149

Cena lodi je 27 mld. Při odpisech (a to nepočítám náklady na údržbu, opravy, provoz,...) je při životnosti 20 let, měsíční odpis 112.500.000,- Kč.

Já nějak nechápu, jak se toto může vyplatit....

0/0
9.7.2015 12:00

J64a84n 31F43r17i89d36r65i41c33h 6155608629133

2700 lidí tam bude pořád a to se pak hezky rozloží.

0/0
9.7.2015 20:13

V58á28c72l19a88v 88H56o64s60c82h 8196248422801

a pak to nakej Ital skrabne o dno kvuli naky Rumunce...

+2/0
8.7.2015 14:48

J37a62n 55P85r88o62c65h72á17z70k80a 5746842358227

RCI je Royal Caribbean International a je to stejná společnost, která vlastní ty dvě o chlup menší lodě. Prostě si objednali třetí kus. V článku to vypadá, jako by se hovořilo o různých společnostech.

0/0
7.7.2015 9:17

J65a63n 34N33o47v42á23k 7205614728657

vždyť to se musí převrhnout :-/

0/−1
5.7.2015 21:08

J40a55n 95M41a85j51z39n52e56r 1266907346332

no hlavně bych to už nenechal řídit Itala :)

+5/0
3.7.2015 16:36

F98r57a71n38t19i52š25e80k 85S82k84u97p83l12í75k 7272122391182

Tak mě napadá, zda za zvyšování hladiny oceánu nemohou lodě.

+5/0
3.7.2015 16:05

J52a75n 52S14a10l51o40m35o78n 4529480691355

No jo, tělěso ponořené do kapaliny.... Tahle loď určitě o nějaký ten nanometr hladiny světových oceánů zvedne :-).

0/0
8.7.2015 14:00

D20a77v17i55d 18T89i20š13l 5100371303131

co to žere? :-)

+1/0
3.7.2015 13:01

F79r60a10n67t53i54š72e23k 24S16k30u69p49l29í62k 7662472241392

lidi:)

+1/0
3.7.2015 16:05

J54a57n 16M54a44j41z50n16e33r 1316617436852

no vás ne teta :)

+2/0
3.7.2015 16:37

P41a10v10e24l 19P32a98u91l47i12k81a 9655150927406

Kde jsou ty elegantni parniky z prelomu 19. a 20. stoleti s krasnymi stihlymi liniemi. Luisitania, Titanic, Mauretania - to byly lode. Takova obludna ohavnost, co se stavi ted - no plujici Disneyland.Rv

+4/−1
2.7.2015 14:33

A11l68o50i63s 80M73a63ň64a64s 2302546209479

Na dne nebo ve srotu. Libi nebo nelibi je vzdy individualni. Spis bych hodnotil technickou narocnost, bezpectnostni prvky,...

+5/0
3.7.2015 13:58

L98u37d81v73i10k 96S47p86i84n75k35a 1472247240455

děkuji především panu millerovi za doplnění, věčný komentář a zkušenosti.  člověk se rád poučí. oproti různým diskuzním blábolítkům, která nemají o věci ani páru, ale žvaní do všeho.

+1/−1
2.7.2015 13:02

M35i17c62h96a39l 67M49i28l37l31e41r 9276892469292

;-):-)

0/0
3.7.2015 18:50

J49a54n 67B43o70h91a90t44ý 7657760218652

Plovoucí luxusní Alcatraz. Sen každého klaustrofoba : )).

+3/−2
2.7.2015 10:06

M11i71c13h75a95l 97M38a27l50ý 5152194849403

Asi tak. Člověk nechápe, proč se do toho lidi nechávaj zavírat a ještě za to platěj.

0/0
6.7.2015 8:56

L46u39k51á16š 59S77k19o65p52a58l 9446108945741

Mě vždycky u těchto typů lodí překvapí ten poměr posádky/pasažéři. Prakticky na dva pasažéry je tam jeden člen posádky. No určitě to má význam vzhledem k množství atrakcí a nutné logistiky, ale i tak je to hustý teda :)Každý ten pasažér nejen že platí kus splátky za loď, zisk provozovatele ale taky jednu polovinu mzdy personálu .. takže taková plavba nebude asi zcela za lidovku :)

+2/0
1.7.2015 14:31

M89i67c72h90a15l 47M33i82l51l26e64r 9406552869692

lodni spolecnosti o mene hvezdickach maji trochu vetsi pomer pasazeru na clena posadky, 3: 1 nebo jeste kousek vic.

0/0
1.7.2015 16:47

M33i51c26h50a92l 64M82i16l14l29e46r 9696592509922

zapomnel jsem dodat, nez jsem odeslal, ze ruzni clenove posadky jsou ze zemi, ktere v porovnani s vyspelymi zapadnimi staty maji mnohem nizsi vydelky (Filipiny, Indonezie, staty Jizni Ameriky, vychodni a jihovychodni Evropy atd) a jejich platove podminky na lodi nejsou nijak slavne.

Dalsi je, ze podle hodne dlouho zavedenych zvyklosti se pocita, ze cast prijmu u nich budou tvorit tuzery, co je celkem snadne u kabinovych stewardu a obsluhujicihio personalu, ale nemozne v kuchyni, pradelnach, uklizeci atd. Proto je na mnohych lodich zavedeny "sluzebni priplatek", ktery se pricita k zakaznikovu palubnimu uctu kazdy den. Obvykla sazba je $11 az $12 na osobu a den plavby, vcetne deti. Je ale mozne zajit k ucetnimu a nechat si castku snizit nebo zvysit.

Je to vlastne hromadny tuzer, ktery se rozdeli podle predem urcene formule, aby se dostalo na kazdeho pracovnika.

 Samozrejme, ze ruzni kabinovi stewardi a obsluzny personal se behem plavby snazi extra, aby si vydelali extra tuzery navic nad to, co jim bude predano z uctarny pri rozdeleni sluzebnich priplatku.

 Americane povazuji "tipping" za samozrejmost a je to pro ne hanba nedat slusneho tuzera, skoro spolecensky prestupek.

 Jine narody to povazuji za trochu "mastne". Australani a Novozelandane jsou znami tim, ze na tuzery nikdy moc nejsou a kdyz, tak ne zavratne castky.  Bylo jim zvlast proti srsti, ze musi platit urcenou castku, ne aby se na konci rozhodli, zda chteji a kolik. 3 americke lodi spolecnosti Princess, ktere ted celorocne vyplouvaji z australskych pristavu jako svych bazi a pouzivaji na palube australskou menu, dospely ke zmene pred 3 lety. Na jejich palubach se uz automaticky neuctuje denni sluzebni poplatek a je to nechano na kazdem pasazerovi,aby rozhodl na konci cesty komu z personalu a kolik preda v obalce.

+1/−1
1.7.2015 17:08

J92a20n 52P49r92i26c54h40y28s27t66a54l 8341138813

Hloupy titulek a stejne hlouposti v textu. A proc je to v rubrice Bydleni?

Tohle rozhodne nemuze byt nejvetsi lod na svete. Nejen to, ona neni ani v prvni stovce, protoze zadna z lodi prvni stovky neni kratsi nez 366 metru. Nejvetsi lod je Barzan, ta ma 400 metru. (Prave kotvi v Hamburku, cislo IMO 9708851, MMSI 229930000)

V minulosti byly jeste vetsi lodi, Seawise Giant meril dokonce 458,46 metru. V provozu 1979 - 2009.

Jo a takove detaily jako koncovky privlastku podle rodu podmetu, to uz bych asi od profesionalnich novinaru ocekaval prilis, on to asi strojovy preklad neudela? "Harmony of the Seas je dlouhý 362 metrů, široký 66 metrů a vysoký 70 metrů" ma byt "Harmony of the Seas je dlouha 362 metru, siroka 66 metru a vysoka 70 metru". At uz to je podle "lod" nebo podle "harmony", tak obe podstatna jmena jsou rodu zenskeho...

+5/0
30.6.2015 23:43

J75a36n 92S10a21l13o56m40o71n 4339730271795

Možná největší PASAŽERSKÁ loď na světě. Tankery budou asi o dost větší a kontejnerové lodě, pokud nejsou určené pro průplavy, budou asi taky větší.

0/0
8.7.2015 14:04

O35l31d41ř29i63c14h 55M15o88u61r93e59k 1791127324336

letmo jsem prošel nadšené i nenadšené spisy. nikde nevidím odhad jak dlouho trvá, než se v nějaké várce dostanu z "kotviště" na širém moři do přístavu na tu jinou večeři a zpět.?!

0/0
30.6.2015 19:47

M34i63c87h46a73l 21M65i76l74l66e98r 9196402469462

pokud lod pro svou velikost nemuze zakotvit primo v pristavu, nekotvi na sirem mori, ale obvykle v zalivu a kazdopadne co nejbliz pristavu. Jak dlouho to trva dostat se na pevninu?Jak dlouhy je "kus provazu"?

Doba presunu zalezi na poctu pasazeru ve fronte konkretne v kterou dobu, kolik "tendru" neboli clunu v tu dobu operuje (obvykla kapacita 150 pasazeru) a vzdalenost od pristavu. Pochopitelne to je relativni velikosti lodi; velka vyhoda pro mensi a stredni velikosti. (jeden z duvodu proc si vybirame zajezdy s mensi lodi, ktere se vetsinou dostanou rovnou do pristavu). Obvykly presun 15-20minut, s rezervou pul hodiny. V kazdem pristavu (krome malych ostruvku), ktery neni primo v centru mesta, maji lodni spolecnosti zajistenou kyvadlovou autobusovou dopravu do stredu mesta. Nebo je mozne vzit taxika.

Vecere na pevnine zalezi na programu zajezdu. Kde lod odplouva v 11 vecer nebo zustava pres noc, zadny problem. Z hodne pristavu se ale casto dplouva mezi patou odpoledne a sedmou vecer a kazdy, kdo chce jet, musi byt na palube minimalne 30 minut pred odplutim, tudiz navstevnici spis chodi na obed.

Kdyz se na mensim miste sejde nekolik lodi najednou - zazil jsem 5 lodi v Dubrovniku a zadna z nich nebyla megalod o 4-6 tisici pasazerech - nastane problem!!! V centru stareho mesta trvalo hodinu od objednavky do obeda. Mnozi pasazeri se spokojili s nejakym sendvicem nebo skocili na kyvadlovy autobus, obed na lodi a pak se vratili do mesta, pokud nebyli na celodenni exkurzi nekde jinde.

0/0
1.7.2015 1:38

M85i82c16h54a10l 86M29i13l71l62e22r 9316462949322

tohle ale povazuji za vysledek chamtivosti Chorvatu, kteri byli ochotni povolit neunosny pocet lodi /den do pristavu, jen aby z toho vytriskali co nejvic penez, bez ohledu na podminky pro cestujici a ze kapacity destinace proste nestacily na jejich mnozstvi.

+1/0
1.7.2015 2:09

J50a62n 80H90r31u50š92k42a 6103679523813

Mel jsem tu moznost jet na kolosu podobneho typu a bylo to super mega dobry. Celej zivot jezdim indivindy, vypadnout od ubytovani, kultura, lezeme po horach, sjizdime reky a na pobytovku nikdy. Tak se to nejak udalo a byl jsem se synem na lodi jak hotel, samej mourenin... a plnej predsudku. Totalne jsem se odvazal a bavil. Asi takhle, zkuzte si to a pak zde piste + - . HOWG

+2/0
30.6.2015 18:43

I88v91a 89V37a24l94č93í49k48o64v85á 1479638271191

Skuzím. ;-)

+2/0
1.7.2015 23:43

M87a59r54t18i92n 24L61ž44i62č24a18ř 9945827152904

Plavil jsem se na Costě Celebration, ta má kapacitu pro 1200 osob a to mi už přijde dost, jinak dovolená na lodi je super :-)R^

0/0
30.6.2015 17:53

J84a14n 17N54o28v45á28k 4796327393559

Jak je to se stabilitou těchto lodí proti převrácení na otevřeném moři při vlnách a jak s manévrovatelností?

+1/0
30.6.2015 16:56

M66i17c55h68a40l 52M65i63l54l77e81r 9576632319442

maji vysouvatelne stabilizatory a pouzivaji je pri vetsim vlnobiti, ale zpomaluje to plavbu a je to energeticky narocnejsi.

Kapitan samozrejme pilne sleduje predpovedi na predpokladane trase a v pripade velmi spatneho pocasi a prilis vysokych vln zmeni kurs.

Nam se to stalo na lodi Dawn Princess spolecnosti Princess Cruises, pri plavbe kolem Noveho Zelandu v 2011. Do zakonceni zajezdu zbyvaly zastavky v pristavech Lyttletonu (Christchurch), Dunedinu, objet nejjiznejsi cip Noveho Zelandu a plavba v proslululych fljordech Milford Sound, Doubtful Sound a Dusky Sound pred navratem do Australie.

Kapitan oznamil, ze vzhledem k velmi spatnemu pocasi na jihu zpusobenemu "zbytky" megacyklonu (kat. 5) Yasi, ktery proletl castmi severni Australie a pak se jako tropicka tlakova nize obratil pres Tasmanovo more podel zapadniho pobrezi Noveho Zeland na jih, se dal nez do Christchurche nedostaneme. Tam bude muset lod obratit zpet na sever a vratit se do Australie Cookovou uzinou mezi Severnim a Jiznim ostrovem. Zpusobilo to znacne zklamani mezi pasazery a u nekterych brblani, ze kapitan je prilis opatrny.

Cesta uzinou z Pictonu trvala 36 hodin a byla opravdu rozbourena - v nejhorsi casti jsme meli 5.5m vlny. Na lodi z bezpecnostnich duvodu vypustili vsechny

 bazeny a poasazerum uzavreli pristup na Promenadni palubu. Kdyz se more zase uklidnilo, kapitan ve svem palubnim vysilani oznamil " tady vidite proc jsme museli zmenit kurs. Vlny na jiznim cipu Noveho Zelandu byly desetimetrove a do takoveho rizika nepustim pasazery, posadku ani lod."

+6/0
30.6.2015 18:17

J82a95n 23N62o59v40á34k 7395694138427

králíkárna na vodě. Až se to potopí, to bude sranda.

0/0
30.6.2015 13:37

M71i42c14h80a15l 36M72i73l43l38e15r 9166572119482

kysele hrozny nebo vliv nedozrale puberty?

+2/0
30.6.2015 14:29

P23a73v48e29l 50O61d75r45a86z64i57l 6874559587530

Neustálé předhánění ve velikosti lodí a jejich vybavení je povrchní, stejně jako plavby na nich. Ale proč ne. Každýho věc.

+2/0
30.6.2015 12:21

J54a94n 37H16e22j94d59a 4214166492524

Stavba takovéto lodi přispívá nejen k technickému rozvoji. Povrchní je pouze váš názor.

+3/−4
30.6.2015 12:26

P82a26v17e20l 32O78d33r54a34z75i38l 6304899687320

Technickému rozvoji? 8-o;-D

+3/0
30.6.2015 12:26

J23a63n 29H39e89j85d19a 4854506582564

A ne snad?

0/−1
30.6.2015 12:28

P14a55v53e84l 66O35d33r89a49z69i94l 6434819417790

Nevím, nemám detailní informace o konstrukci. Nevím, co by na ní mělo být technicky nového, tedy něco, co není na lodích vojenských a dopravních.

+3/0
30.6.2015 12:37

J45a36n 73H31e50j13d40a 4834746692524

Každá takováto stavba sebou přináší nové problémy, které je nutné překonat. Je běžné že to co se včera jevilo jako bezvadné, dnes je už zastaralé.

Já jen reagoval na to vaše povrchní odsouzení něčeho, o čem nic nevíte, jak jste právě zdůraznil.

+4/−1
30.6.2015 12:57

P82a36v88e63l 86O27d33r22a92z82i95l 6764719817760

Napsal jsem něco jiného, ale to je fuk. O konstrukci technických zařízení vím bezpečně mnohem víc, než vy. Já ale mluvil o důvodu, proč se staví větší a větší lodi a tím není rozšíření lidských technických obzorů.

+1/0
30.6.2015 20:41

J14a12n 96H89e73j78d68a 4934526372534

Jsem sice strojní inženýr ale o vědomostech se s vámi hádat nehodlám. Nemám to za potřebí. Na druhou stranu klidně se pochvalte. Nikdo jiný to za vás neudělá.;-D;-D;-D

0/−1
1.7.2015 6:48

P69a22v29e39l 34O12d80r36a51z57i29l 6964869687540

Klidně se pochválím. Stavba lodi není mise na Mars.

+1/−1
1.7.2015 8:43

A28l54o62i22s 24M80a48ň54a36s 2672116969659

Pro jedince co ma problem s triclenkou je oboji stejny problem. ;-D

0/0
3.7.2015 14:09

J49a84n 46S24a83l27o32m80o83n 4489220821565

No, všechno má své specifické potíže. I stavba takhle velké lodi. Samozřejmě nikdy se to nestaví "kvůli technickému pokroku", ale jen a pouze kvli předpokládanému zisku :-). Kvůli technickému pokroku se staví technologické demostrátory jako byl třeba Sea Shadow :-).

0/0
8.7.2015 14:11

M41i56c73h32a75l 54Z41í53d80e81k 5357970198989

Magor....ing!!

0/0
9.7.2015 20:04
Foto

V16l10a15d58i85m57í54r 67K49r59o63u56p11a 8327398431372

Nechápu, k čemu je něco takového dobré. Možná snad jen jako dobrá noční můra pro pojišťovnu...

+2/−4
30.6.2015 12:10

J40a40n 39H42e35j70d78a 4364536332424

Bude vydělávat víc než celé naše hospodářství.;-D

+2/0
30.6.2015 12:27

T73o40m15á69š 12T44a95t82í73č48e16k 5810512820708

Panelák s minigarsonkama. :-/

0/0
30.6.2015 10:18

M26i77c17h15a80l 89M34i80l13l67e75r 9716752689742

njn kdo nic jineho nezna, nic jineho si nedovede predstavit;-)

+3/0
30.6.2015 12:08

K25a60r85e75l 40H94r36d30i81n70a 6272680406913

Výborné plavidlo pro převoz emigrantů z Afriky do USA.

+4/−3
30.6.2015 8:45

J43i57n65d93ř28i87c36h 53Š82k16o64p65e34k 4335791770635

snad z EU do Afriky.

Proč by se měli vozit takový kus cesty ?

+2/0
30.6.2015 8:56







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.