- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Představte si že by podobnou sebereflexi měli voliči...
Kdyby měli spáchat sebevraždu všichni, kteří se podepsali na Blance, tak bychom potřebovali ještě jeden tunel, abychom ty mrtvoly měli kam dávat.
to je aspoň chlap! totiž - byl...
No nevím, nikdy jsem nepochopil co se sebevraždou vyřeší. Akorát člověk pomůže sám sobě. Ale na okolí už nemyslí. Sebevrazi jsou většinou sobci co se neumí poprat se životem.
Mimochodem - jakkoliv před tím jeho činem by mohla část Turků tvrdit, že stavbu zpackali Japonci, tak po tomhle činu naopak budou všichni chtít vše od Japonců. A vsadím se, že i na ty současné stavebníky to zapůsobilo a budou mnohem pečlivější, protože si uvědomí, že na jejich práci někomu záleží.
Takže jakkoliv může jeho čin být z pohledu našeho vnímání značně extrémní, ten člověk se doslova obětoval pro blaho své firmy a vlasti. Klobouk dolů.
Respekt!
Ovšem kdyby to takhle brali stavebníci i u nás, tak třeba v Eurovii zůstane na živu jen vrátný...
Ani ten - pouštěl je každý den do práce.
zajímavé, hodně lidí při tom bude obdivovat Japonce, tak abych posílil národní sebevědomí, tak vězte, že i u nás skočil pod vlak výpravčí, který si kladl za vinu srážku vagonů, která se obešla bez zranění a vznikla poměrně malá materiální škoda, takže i Čech může být větší hrdina než Japonec, zůstává ještě otázka, komu svým činem pomohli
Dle jejich způsobu uvažování uvalil na svou rodinu hanbu. Spácháním sebevraždy jí smyje. Alespoň takto uvažovali dříve.
nikdo... a pokud se prokáže nějaký vyník, ten zazžaluje stát, že mu nezabránil chybu udělat...
Pokud si všiml trhliny a nenahlásil to, tak je opravdu na vině. Jak se s tím vypořádal je už věcí kultury, kterou lze za něco obdivovat (čest), ale zároveň některé její aspekty (dřít do úmoru) by v ČR 99% lidí neakceptovalo.
Podle mě si většina diskutujících vůbec neuvědomuje, jak je projekce a statika náročný obor. Na jedné straně jsou projektanti nuceni do minimalizace nákladů, tedy zvyšování rizika, že se něco stane, a na druhé straně jsou za takovou práci poměrně mizerně zaplaceni (běžně mají méně než účetní se střední školou) a termíny mají často šibeniční. Ale dokud zákazník bude tlačit na cenu jako jediné kritérium a nebude ho zajímat, jestli stavba opravdu vydrží a kolik případně budou stát náklady na její údržbu, tak to prostě zůstane v takovém marastu.
Krásný příklad jsou dálniční mosty, před a za každým je hup, že to praští autem. Toto se dá velmi jednoduše řešit přechodovou deskou, ale někdo prostě šetřil na nesprávném místě.
Poslední, kdo v našich krajích projevil podobnou dávku sebereflexe, byl Otakar Švec, autor Stalinova pomníku na Letné v Praze....