Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česká vyhláška proti hluku bojovala s pařížskými elektromobily

Protihluková stěna na Malovance byla sice kandidátem na vítězství v mezinárodní soutěži Zlatý decibel, ale ve finále ji "předběhly" elektromobily v Paříži či vyhláška z Valašského Meziříčí o regulaci hlučných činností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

josefl

Nevím, ale

Nevím, ale zakazoval obyvatelům sekat trávu a řezat dříví je nesmysl. Ono z toho zase takový kravál není a kdy mají zaměstnaní lidé tyhle činnosti dělat? Obzvláště někde v místech, kde brzy ráno vypadnou za prací a vrací se až večer, případně přes týden nejsou doma.

0/0
22.10.2012 22:38

Antonin, topič

Re: Nevím, ale

To je snadné, když někdo celej týden v kuse maká, je tak ve vatě, že si může nařezaný dřevo koupit a taky si může zaplatit sečení trávy.

0/0
23.10.2012 9:21

saabmaster

Hezký

by měl zajímalo, kterej z radních by si to za 100 milionů koupil pro sebe za svoje.

0/0
21.10.2012 21:35

Doricek

Jistě,

hluk je jeden z největších problémů lidstva a je třeba proti němu neúnavně bojovat :-) Žijeme v dementistánu.

0/0
21.10.2012 21:25

Jimmy.Fox

Re: Jistě,

Bydlím tak cca 100 metrů od železniční trati.. Věř že hluk je opravdu nepříjemná věc..

0/0
22.10.2012 6:54

H E R O in

hezky ...

a ten vrtulník měli sestřelit ... ;-D

0/0
21.10.2012 16:20

I (já)

A kolik bude potřeba zahradníků?

Na udržení té zeleně v podobném stavu jak je prezentován? ;-D

0/0
21.10.2012 12:34

Pruit Igoe XI.

Re: A kolik bude potřeba zahradníků?

To je otázka asi jako: Kolik lidí bude potřeba na údržbu Blanky a celého okruhu...

0/0
21.10.2012 12:41

I (já)

Re: A kolik bude potřeba zahradníků?

To sice je, ale s takovou to vypadá, že za chvíli nebude možno budovat nic nového, protože veškeré kapacity padnou na údržbu už vytvořeného.

0/0
21.10.2012 12:58

Pruit Igoe XI.

Re: A kolik bude potřeba zahradníků?

Kdyby se přemýšlelo už při vymýšlení koncepce okruhu, nebylo by zapotřebí podobných projektů, které mají zachránit průšvihy ještě nezrealizované stavby :-/

0/0
21.10.2012 13:32

l.g

Re: A kolik bude potřeba zahradníků?

To není o přemýšlení. To je o tom, že se betonářská lobby chytla ještě bolševického projektu a prosadila ho, protože to bylo pro ni velmi, velmi výhodné.

0/0
21.10.2012 22:43

Pruit Igoe XI.

Křižovatka na Malovance je ukázkou dopraváckého diletantství

Takové zásadní dopravní úpravy by měli řešit urbanisté, nikoliv dopraváci, jak je zvykem v ČR ještě ze socialistických dob. Urbanista by měl bát schopen navrhnout dopravní řešení tak, aby co nejmíň škodilo a přitom řešilo dopravu. Dopravák vždy bude řešit jen kapacity, poloměry a šířky, širší souvislosti nevidí. Křižovatka na Malovance je typický "husákovský" počin, se kterým budeme okamžitě od jeho dostavby bojovat dalších 30 let podobně jako s Magistrálou... :-/Rv

+5/0
21.10.2012 12:25

.MichaL

Re: Křižovatka na Malovance je ukázkou dopraváckého diletantství

to by mě zajímalo, dá se k té křižovatce někde přečíst nějaká oponentura, která by to vysvětlila? Protože mám subjektivně dojem, že ta křižovatka zlepšuje situaci už teď, kdy je otevřená na čtvrt kapacity.

0/0
21.10.2012 13:16

Pruit Igoe XI.

Re: Křižovatka na Malovance je ukázkou dopraváckého diletantství

Vždy je dobré se ptát, jakou situaci zlepšuje. Zlepšuje situaci autům? Ano. Zlepšuje situaci městu a lidem, v něm žijícím? Nevím...

0/0
21.10.2012 13:31

.MichaL

Re: Křižovatka na Malovance je ukázkou dopraváckého diletantství

Tak pokud víte že je to spatné, tak snad i víte PROČ je to špatné, já se ptám v dobrém, to nebyl útok. Nakonec, formulace "zlepšuje situace autům" je trochu nonsens, něco jako "zlepšení situace pro kameny". Zda zlepšuje situaci městu a lidem v něm žijícím? Dobrá otázka, na Malovance není mnoho tranzitní dopravy, z toho plyne že to bude nutně sloužit hlavně místním. A ta trocha tranzitu co tam je, teď nově zajede plynule a bez semaforů pod zem, což je oproti původnímu stavu dramatické zlepšení. Netvrdím že je to tam bez chyby, ale upřímně by mě zajímalo, co konkrétně je zrovna na Malovance tak fatálně chybného.

0/0
21.10.2012 13:44

Pruit Igoe XI.

Re: Křižovatka na Malovance je ukázkou dopraváckého diletantství

Ta "mísa špaget" je tam špatně. Dnes je velká snaha urbanistů zrušit např. "brejle" čili mimoúrovňové křížení na konci Hlávkova mostu, protože místo, aby to komunikaci usnadňovalo, spíše jí to komplikuje a brání rozvoji velkého kusu města v okolí Vltavské. A podobný problém si za obrovské peníze zbytečně budujeme na Malovance...

0/0
21.10.2012 14:40

.MichaL

Re: Křižovatka na Malovance je ukázkou dopraváckého diletantství

Urbanisty chápu, brejle ve městě jsou ohavné a těžko prostupné pro pěšáka. Ale máte nápad, čím je nahradit? To jde jen světelnou křižovatkou, která má výrazně menší plochu, ale i kapacitu. A co je pak lepší, útulná křižovatka se semafory, před kterou jsou celý den kolony (což na Malovance bylo), nebo plynule průjezdná mísa špaget? Domorodci na tom vydělají z hlediska hluku i znečištění.

0/0
21.10.2012 15:04

Posel z Liptákova V.

Re: Křižovatka na Malovance je ukázkou dopraváckého diletantství

Musel jsem použít jiný nick..

Já jsem pro tu křižovatku. Takové křižovatky magistrály s Ječnou a Žitnou taky sice nejsou žádná nádhera, ale je to pořád lepší řešení, než kdyby tam vyprojektovali nějaké "špagety". A kdyby se chtělo, i tyto křižovatky by mohly vypadat humánně, jak je známe třeba z Říma, Paříže nebo Berlína. Ono je právě na širokou diskuzi, jak mělo vypdat řešení vnitřního okruhu. Sám to nevím, ale vím, že jej projektovali prakticky výhradně dopraváci a to není dobré. Stálo by za úvahu, jestli celý okruh vůbec musí mít mimoúrovňová křížení, jestli by to nestačilo řešit jen částečně a mnohem citlivěji... ;-)

0/0
21.10.2012 15:45

.MichaL

Re: Křižovatka na Malovance je ukázkou dopraváckého diletantství

IMHO nemá smysl navrhovat polovičatá řešení na tazích, které mají být zejména kapacitní. Je hezké, že uděláte humánní křižovatku, ale když to vyvolá dvacetiminutové kolony, tak tu snahu asi málokdo ocení. Každá dopravní stavba má kapacitu limitovanou právě uzly, takže postavit Blanku a pak do ní pouštět méně aut semafory by nebylo racionální. Stejně se to liší případ od případu, Vy to berete moc paušálně. Třeba ten Hlávkův most - pokud by tam byla klasická křižovatka, tak by se ty kolony, které stojí od Těšnova až na IPák, prodloužily až sem, a navíc by se rozlezly po Holešovicích. Až bude hotová Blanka, mohlo by se tomu uzlu odlehčit natolik, že by tam klidně mohlo být něco uměřenějšího. Ale Malovanka je podle mě jasná, je to místo s rozvolněnou zástavbou, na tu křižovatku je tam místo, bude zahrabaná pod zem a ulehčí okolí život, protože není alternativa jak ji objet. A bude potřeba i výhledově, protože i po dokončení severního vnějšího okruhu tam moc dopravy neubyde.

0/0
21.10.2012 21:32

.MichaL

Re: Křižovatka na Malovance je ukázkou dopraváckého diletantství

K omezení dopravy v centru podle mě vede cesta spíš přes nějaké rozumně nastavené mýtné, než přes záměrně nedostatečnou infrastrukturu.

0/0
21.10.2012 21:35

l.g

Re: Křižovatka na Malovance je ukázkou dopraváckého diletantství

Současný trend je jednoznačný. Raději křižovatka se semafory. A pokud bude provoz na ní neúnosný, tak se bude provoz omezovat jinde. Nikoliv, že se autům pomáhá do města vjíždět. Má to být přesně naopak.

+1/0
21.10.2012 22:52

l.g

Re: Křižovatka na Malovance je ukázkou dopraváckého diletantství

Špatně je, že uprostřed města mimoúrovňová křižovatka nemá co dělat i kdyby řešila dopravu jakkoliv úžasně. To je princip pojetí města starý 40 let a dál.

0/0
21.10.2012 22:49

Rickr

Re: Křižovatka na Malovance je ukázkou dopraváckého diletantství

Ta auta jezdí sama?? Mám pocit, že se v nich přepravují lidé, ve městě žijící!

0/0
22.10.2012 11:05

navsteva proti levicactvi

Na sekani travniku a rezani dreva

bych si prote najal firmu, ktera cinnost provede jakou svou napl v pracovnim tydnu a vyslednou fakturu bych zaslal k proplaceni na prislusny odbor MU k rukam soudruha vedouciho.

0/0
21.10.2012 12:03

bound

Re: Na sekani travniku a rezani dreva

My to máme taky tak zavedeno. Všechny hlučný činnosti jen v sobotu nebo v pracovní dny do 19:00. A nikomu to nevadí... spíš naopak.

+1/0
21.10.2012 12:21

I (já)

Re: Na sekani travniku a rezani dreva

Ne každý v tuto dobu může

0/0
21.10.2012 12:28

Neumětel

Re: Na sekani travniku a rezani dreva

Pak si nemá pořizovat latifundie.

0/0
22.10.2012 12:34

BlackBarry Hussein Obambi v2.0

Zákaz sekání trávy si ocenění zaslouží

Debilita roku Rv

+6/0
21.10.2012 11:27

sudovec

Výborná vyhláška?

"...Valašského Meziříčí, která má usnadnit život lidem ve městě, je v českých poměrech ojedinělá. Zakazuje v neděli a o svátcích sekat trávu, řezat dřevo cirkulárkou nebo provádět jiné hlučné činnosti, které ruší sousedy."

Město má být místem, kde se dá žít. A činnosti jako je sekání trávy, případně někdy řezání dřeva, k dnešnímu životu prostě patří.

Takže tato vyhláška je podle mne debilní a v takovém Valmezu bych žít nechtěl. Ale možná že 50% lidí je nezaměstnaných, a pak to chápu. O víkendu se přeci musí relaxovat a ne myslet na práci. Natož ji potom dělat.

+1/0
21.10.2012 11:14

roman37j

Re: Výborná vyhláška?

Osobně bych nebyl tak razantní, ale je potřeba podobné regulace zavádět. Zažil jsem to na návštěvě u známého. Od deseti dopoledne do pozdních odpoledních hodin se ze všech stran ozýval neuvěřitelný rachot. Přitom každý sekal maximálně 1,5 hodiny. Přišlo mi to, že v celé ulici mají jen jednu sekačku, kterou si půjčují.

0/0
21.10.2012 11:32

jirha

Hluk

Já jsem nevěděl že hluk je věc kterou lze zrušit. Vždy jsem si myslel že jediné co jde je odstínit nebo ztlumit.

Zltumit to by se muselo udělat tak že se tam auta budou tlačit protože například snížením rychlosti se nic nezměnilo (pokles o 4 dB př prodloužení zdroje hluku o 30% to asi není kdovíjaký výkon). Co nám zbývá odrazit hluk zpět k autům jinými slovy budeme výrazně zvyšovat hladinu zvuku v autech samotných a tím poškozovat řidiče a snižovat jeho pozornost a nebo nasměrování hluku jiným směrem kde bude devastace méně nebezpečná (jen tam zajdou stromy a tráva).

Mohli bychom přestat o hluku lhát a hrát to na populismus?

0/0
21.10.2012 10:59

sudovec

Re: Hluk

Hluk se samozřejmě dá bez problémů zrušit vyhláškou. To ví každé malé dítě!

0/0
21.10.2012 11:19

Jeroneemou

Moc hezký

Netušil jsem že to na malovance má bejt po skončení tak pěkný. Tleskám R^

0/0
21.10.2012 10:11

wanad

Re: Moc hezký

Jelikož jsou stromy na plánované protihlukové zelené stěně křižovatky na Malovance listnaté, čtvrt roku ročně si s hlukem moc neporadí. Kdepak udělali architekti chybu?

0/0
21.10.2012 10:35

Stoura

Re: Moc hezký

Třeba počítali s duby ... :-P

0/0
21.10.2012 10:42

wanad

Re: Moc hezký

?

0/0
21.10.2012 10:52

MartinB

Re: Moc hezký

a nejen s dubem

0/0
21.10.2012 11:04

wanad

Re: Moc hezký

Tak vyprávěj, nechám se poučit

0/0
21.10.2012 11:35

.MichaL

Re: Moc hezký

Do akustiky moc nedělám, ale kdysi mě někde učili, že stromy, ani pokud mají listy, nemají extra zajímavý protihlukový efekt, pokud se zrovna nejedná o dvacet metrů široký pás vzrostlého lesa. Takže v tomhle chybu nejspíš architekti neudělali - jednoduše se stromy z hlediska útlumu hluku nepočítali. A propos, tuhle problematiku rozhodopádně neřešili architekti:)

+1/0
21.10.2012 12:57

mpscz

Re: Moc hezký

Třeba použijí umělé živé ploty. Olistění celoroční, nezalévá se, nestříhá, nezmrzne, neudusí to exhalace a z metru nikdo nepozná, že to není živé. Stačí 2x za rok opláchnout;-)

0/0
29.10.2012 13:47

roman37j

Re: Moc hezký

On tak nějak na tom PC modelu vypadá moc hezky i autobus. Velmi čistý, tichý, jistě bude i voňavý. Ta lávka nad čtyřmi dálnicemi (počítat se mi to fakt nechtělo) je úchvatná. Bude na ní hluk, smrad a špína.

+1/0
21.10.2012 11:26







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.