- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Protestovat proti, vsude budou obchodni domy. Radsi kulturu, parky, sport.
Při procházce centrálním parkem Prahy 11 vás dnes v těchto místech překvapí průhled na mohutnost nepříliš vzdáleného a trochu vyvýšeného Centra Chodov a přilehlé komerční zóny. A to se jedná o stavby mnohem menší. Takto mamutí projekt do zdejší zástavby jak starého Chodova, tak Opatova nepatří, udělá z veřejného prostoru v zásadě celého území Prahy 11 jen zanedbaný dvorek další naddimenzované komerční zóny.
Kde se bere na Jižním Městě potřeba stavět neustále výškové "komerční" dominanty? Od kdy je jakékoliv město potřebuje? Naopak, centrum Prahy je krásné tím, že stanovilo v minulosti jednotnou výšku staveb.
Dnes navíc můžeme čerpat zkušenosti z okolí, proč jsou zde stále stejné chyby? Kolem Centra Chodov je opět jen zanedbaný veřejný prostor. Nic zásadního se pro obyvatel jeho stavbou nevyřešilo. Praha 4 kvůli svým ohyzdným mamutím komerčním zónám omezuje Magistrálu na 50 km/hod a obyvatelé dnes netuší, jak mezi kolonami aut žít. A takové problémy si pustíme do centra Prahy 11?
Proc se radeji neudela park a oddechova zona se sportovistemi pro mistni. Opravdu jsou potreba dalsi kancelare? Chapu, ze park a hriste neprinesou penize... Ale mohlo by se udelat neco pro obyvatele 11, ktere uz ted trpi velkym provozem a koncentraci kancelarskych budov.
Dle meho nazoru na vychod od stanice metra neni uplne nejlepsi misto pro park. K zastavbe je to nejakych 50 metru. Na druhou stranu autor tvrdi, ze se omezi provoz na zapadni strane, coz rozhodne vitam, protoze tam jezdi pln aut, i kdyz je tam stezka pro chodce. A ta stranice metra je hodne tristni, to je fakt.
A kam se naskládají ty tisíce aut?
Ano, bude tam 3200 stání (teoreticky, v praxi se to smrskne stěží na 2000). Počítám, že tak 1000 by mohlo být pro zákazníky, omezené třeba na 1 hodinu zdarma. Část bude pro dlouhodobé parkování za těžký prachy. A pár míst zbyde pro šéfy firem.
Jenže do těch firem bude autem jezdit i spousta zaměstnanců - a těch pár míst okolo jim nebude stačit. Takže zaplaví silničky v blízké vilkové čtvrti. Bezva, jen tak dál...
Zuzana Plecitá by si za tenhle nekritický PR článek měla dát pohlavek a zamyslet se co znamená slovo "novinář".
Nestačím se divit, v nadpisu je napsáno obchodní centrum, ale to asi nebude, když tam budou spíše kanceláře ne??? Na stránkách toho developera píší, že ta vizualizace je jen „hmotová studie“ takže se nechám překvapit jak to bude nakonec vypadat. Podle mě je dobře, že se s Opatovem něco udělá už kvůli tomu odpornému výstupu z metra, park by byl taky fajn, ale musel by to být park a ne jen zarostlá skládka, která je tam teď.
hmotova studie, a to je ten problem. Udelaji pekny obrazek a bude z toho neco jako Fukushima v Ostrave...
Další baráky, další tisíce lidí a aut ... zastavíme i poslední trávníček, slibujeme! Vaši zastupitelé.
tak je to architektonicky pěkný humáč. Nejlevnější skleněné krabice, žádná zaoblení, žádné zaúhlení, nic pro roztříštění jednotvárnosti... Developerské paneláky.
bydlim kousek od Chodovske Tvrze uz 4 roky, mam to tam rad a dalsi budovy, provoz a hluk musi ty byty tam zakonite zlevnit.
To je teda strašné... tolik poloopuštěných novostaveb po Praze a oni chtějí stavět další, je mi z toho na blllití.
Co takhle udělat normální parkoviště, když tam lidi stejně parkují a rozšířit park a zeleň, no jo, jenže z parku nikdo nic nebude mít, akorát obyčejný člověk relax a lepší pocit, ale to se nevyplatí. fuj
Řekl jste to přesně - Nové domy financují developeři kvůli budoucímu zisku.. Parky a parkoviště financuje stát. A ten na to pochopitelně nemá.