Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dům vypadá jako dřevostavba na Šumavě, jenže stojí u Prahy a je zděný

Na první pohled zapadlý kout Šumavy, ve skutečnosti vilová čtvrť v dosahu pražské hromadné dopravy. Dům se tváří jako dřevostavba, ale je zděný. Navenek má krychlový tvar, uvnitř atypickou dispozici s kruhovými liniemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fidina

Pěkná chatička na Aljašce

Jak chatu v divočině bych to brala.

0/0
26.2.2012 19:41

fuki

Není to špatné,

možná, že se tam dobře bydlí, ale mám pocit, že je to architektonický kýč. Líbí se mi,že je autor  k některým svým věcem kritický.vždycky bude něco v budoucnu lepšího, s tím si zase hlavu nesmí lámat. :-P

0/0
26.2.2012 19:39

mydli

U MĚ DOBRÝ :-)

0/0
23.2.2012 16:16

Hra11

Dům s fasádou obloženou dřevem nikdy.

Z hlediska údržby náročné. Za 5 let vypadají tyto domy zejména na jižních a západních stranách nevzledně zanedbané. Katastrofou jsou domy blízko jehličnatého lesa. Zvláště stojí li v cestě směru převládajících větrů. Dřevo, které by tomuto odolalo je v našich podmínkách značně drahé.

0/0
22.2.2012 22:09

ppetr1

Re: Dům s fasádou obloženou dřevem nikdy.

kdyz on ten slovni obrat CASEM ZISKA PATINU je vserikajici ;-D

jen majitele nevedi co to znamena ;-)

0/0
23.2.2012 8:59

minutos007

Re: Dům s fasádou obloženou dřevem nikdy.

Já dřevu miluji, ale s venkovními obklady bych šetřil...

0/0
25.2.2012 5:40

ertz

Skladba stěny

Skladba stěny není ideální, ale to už uznal sám autor. Přemýšlím z čeho stavět a zatím se přikláním k sendviči 24 cm cihla plus 20 cm polystyren.

+2/0
22.2.2012 7:43

Rubik1

Re: Skladba stěny

Ale autor došel k tomu, že minerální vlna je lepší než polystyren. Jediné, kčemu se dnes přiklání, by bylo tenčí zdivo se stejnou tepelně izolační schopností.

0/0
22.2.2012 19:27

minutos007

Re: Skladba stěny

Myslím, že cihla 24cm plus 20-30EPS je ideální kombinace. Vata je dražší a nenese žádnou výhodu...

0/0
23.2.2012 6:09

zekon666

Re: Skladba stěny

A jaká je životnost polystyrenu víte? :-D

0/0
23.2.2012 8:00

minutos007

Re: Skladba stěny

A jaká je životnost cihly, vaty, dřeva?

0/0
23.2.2012 8:04

martikp

Re: Skladba stěny

stavime svepomoci sendwix 24cm VPC + 25 EPS, do podlahy 2O EPS, nadkrokevni izolace 32cm vaty a eurookna trojskla a z teto zimy pocit velmi dobry. Zatim se delaji vnitrky, ale vytopilo se malyma kaminkama uplne v pohode na 18stupnu.

Jeste detail, zateplene pasy s XPS. A prvni rada cihel je z porobetonu pro jeste lepsi izolaci paty zdi. Vetrani bude s rekuperaci.

0/0
26.2.2012 9:29

minutos007

Re: Skladba stěny

Dobrý den, dobré řešení. Musíte mít dobrého projektanta, protože ne každý je ochoten takto uvažovat...

0/0
27.2.2012 7:09

jidany

nerozumím tomu,

proč vydávat zděnou stavbu obkladem stěn za dřevostavbu a proč uvnitř pravoúhlého tvaru dělat takovéhle křivky;

proč si hrát na něco, co to není? dům se mi nelíbí, interier taky ne, ale především se mi nelíbí to předstírání; 

jak už napsal někdo předtím: příroda a prostředí krásné, dům za moc nestojí;

+1/0
21.2.2012 23:31

Rubik1

Re: nerozumím tomu,

Stejně jako dřevostavba může vypadat jako zděný dům, tak i naopak. Je to jen proto, že si lidé škatulkují domy podle fasády, není to tím, že by architekt chtěl něco předstírat.

To, že dům má pravoúhlý tvar je dáno především tím, že je tak stavba levnější. Přesto si mohl majitel dopřát netradiční interiér, který mu vyhovuje a nemusel se podřizovat většině.

+1/0
22.2.2012 19:32

minutos007

Re: nerozumím tomu,

Současná architektura není nic jiného než předstírání. Důležitý je pocit obyvatel. Šikmé stěny jsou poněkud nepraktické, ale schodiště a ten válec uprostřed se mi celkem líbí.

+1/0
23.2.2012 6:13

ppeppe

Kde jsou tůječky???

Mně se na tom moc líbí ta zahrada a použité dřeviny - žádné tůječky a další hřbitovní květena. A barák taky pěknej. Jen u té kuchyně jsem si říkala, že si už další sklenku nedám, než mi došlo, že vlastně ještě můžu.

+1/0
21.2.2012 23:18

Ludánek Homolka

netvrdim ze je to stoprocentni...

...ale konecne neco peknyho po skleněno - mramorovo - plastovo - hlinikovo - dlazdičkovo a jinak hnusnej snobackejch domech.

vypada to zvenci docela skrome a vnitrek zajimavej. zahradka s jezirkem (a konecne bez bazenu - chvalim) je k závidění ;-)

+2/0
21.2.2012 21:07

Psí zadek

Re: netvrdim ze je to stoprocentni...

Přidávám se, mně se to teda líbí moc - je to promyšlený, nápaditý, inteligentní, nenabubřelý. Moc pěkný!

0/0
21.2.2012 21:43

Dunja

Re: netvrdim ze je to stoprocentni...

Hlavně uvnitř je to pěkné.;-)

0/0
21.2.2012 22:42

lumin-oil

krasne

misto, priserny barak.

+1/0
21.2.2012 20:28

Rubik1

Re: krasne

Doporučuji podívat se dovnitř!

0/0
22.2.2012 19:33

Mr.White

Místo a zahrada

jsou krásné, ale interiér přízemí se podle mě vůbec nepovedl. Působí jednak nesourodě a navíc i poměrně neútulně. Propojení kuchyně a jídelny s obývacím prostorem tu nemá žádný smysl.

+2/0
21.2.2012 18:02

PosledníMohykánStáleŽivý

Tenhle domek nemá krychlový tvar ani na pohled druhý, třetí,

desátý. Autor evidentně nikdy neviděl krychli a na hodinách geometrie chyběl.

+5/0
21.2.2012 17:14

nejchytrejsi

kliseee..

na sumave nic podobnyho neroste, nemce s roubenkama sme po valce vyhnali, misto nich postavili krasy typu srni, prasily

+2/0
21.2.2012 17:07

yyq

Re: kliseee..

krkonosske roubenky na sumave existuji jen nad srnim na hradkach, ale jen diky sfusovane rekonstrukci.ale diky vseobecneho zmateni se uz nyni vydavaji za typickou zdejsi architekturu bez uzardeni, ackoliv mezi tramy na sumave sadra driv opravdu nebyla:-)

0/0
23.2.2012 16:58

Petrfrenk

izolace ...

... vaty, rekuperace, obaly ... blablabla ... Jen dejte vydělat jejich výrobcům ...

My na té Šumavě opravdu bydlíme, 820 m.n.m. stěny našeho domu jsou 15 cm dřevěný trám a protopíme 10 PRM dřeva/ rok, v čemž je i ohřev TUV (akumul. nádrž). Přes jaro, léto, podzim soláry (klasické deskové BRAMAC, 8m2).EON na nás moc nevydělá, zálohy ca. 1200,- / měsíc.

Takže za topení a ohřev vody max. 6000,- / rok. OK, to dřevo nařežu a naštípu. Aspoň nemusím v posilovně zvedat železo a mít na sobě "trendy" trenýrky ...

Vím že mi většina nevěří, stejně jako "energetický" poradce, který se nám posmíval, že chceme bydlet ve 3 cm polystyrenu!!!! Ale my už takhle v pohodě dojíždíme 4. zimu ...

PF

0/0
21.2.2012 15:42

Pes na koze jel

Re: izolace ...

ahah a kolik máte užitnou plochu? :-)

0/0
21.2.2012 15:43

Hroznej puberťák

Re: izolace ...

Taky by mě to zajímalo, zcela vážně.

0/0
21.2.2012 17:21

yyq

chvalim

malokdy, dnes muzu.koupelna neni muj cup of tea a kruhove zdi taky nevim, co jim rika fengsu.ale jinak to je velmi pekne, me by stacilo mene vyumelkovanosti typu, privezeny kamen odkudsi a kdyz vychodni prvky, tak nejake si tam dat:-)ale chvalim:-)

+1/0
21.2.2012 15:19

maiba

Okno

v obývacím pokoji mi chybí. Pohled do přírody je lepší než televize. Tady se dívají na telku a do zdi. Rv

+2/0
21.2.2012 15:16

jaka

Nádhera

Minulý rok jsme v onich místech koupili takovou malou chatčku a když jezdíme domů, tak se na tenhle dům pokaždý s obdivem zahledím. Je moc hezký. Gratuluju!!!  A tiše závidím :-) R^:-)

+1/0
21.2.2012 14:10

prezdivka_obsazena

Zase ten záchod v koupelně

Předpokládám dle počtu ložnic, že dům bude obýván minimálně 4 osobami (2 dospělí a 2 děti), pak bych rozhodně udělal buď ještě jednu koupelnu navíc v horním podlaží, nebo alespoň samostatné WC.

+1/0
21.2.2012 13:51

jidany

Re: Zase ten záchod v koupelně

samostatné WC je v přízemí (vstup z komory); ale jinak souhlas - wc v koupelně mi taky nevyhovuje;

0/0
21.2.2012 23:34

slavex

No . . . . . . . . . . . . . . . .? ! ? !

Interiér komentovat nebudu ale jestli je to "novostavba"? ! tak majiteli nezávidím,už teď je patrné chátrání dřevěného venkovního obložení a ta "pergola" vezme zanedlouho zasvé,takže mu upřímně přeji ještě dlouhé si užívání svých pěti minut slávy ! ! ! R^

0/0
21.2.2012 13:42

maruširi.vr.11

Kuchyň nic moc,

koupelna se mi taky nelíbí, ale ten zbytek je fajn.

0/0
21.2.2012 13:07

bojimbojim

jo jo

R^R^

0/0
21.2.2012 12:45

Fanys

Velice pěkné, závidím.

Gratuluji ke krásnému domu. V

0/0
21.2.2012 12:14

Scarlett from Scottland

pěkná chatka

pěkná kuchyň

0/0
21.2.2012 12:13

MSKP

Chlazení-topeni

Provozuji asi podobny system "teplovzdusneho "topeni jiz 40let v rodinnem domku. Rad bych mluvil s majitelem tohoto noveho domu.

Skp

0/0
21.2.2012 11:14

Rubik1

Re: Chlazení-topeni

Kontakt najdete na http://www.k4h.eu/

0/0
22.2.2012 18:38

Hroznej puberťák

Ještě ke skladbě stěny

Není to trochu přehnané, mít dřevěný obklad, 120mm vlnu, 44cm Porotherm a ještě vzduchovou mezeru a dalších 40mm vlnu uvnitř? Jasně, izolační vlastnosti to má asi úžasné, ale je to i za adekvátní cenu? Mě by spíš napadlo, když už použít takovouhle tloušťku stěny, dát 50cm Porotherm (rozdíl v ceně už nebude nijak velký) a jednu vrstvu vynechat - ten rozdíl v ceně podle mě neprotopím ani za 20 let, a odměnou bude jednodušší konstrukce méně náchylná na problémy.

0/0
21.2.2012 11:14

Pes na koze jel

Re: Ještě ke skladbě stěny

jako 50 cm Porothermu a omítku? Ty izolační vlastnosti nejsou nic moc, jak se kasají výrobci cihel

0/0
21.2.2012 11:24

Hroznej puberťák

Re: Ještě ke skladbě stěny

Nepočítal jsem to, ale docela by mě zajímalo rozepsat pár variant, jak co vychází. Jen 50cm Porotherm a z obou stran omítka by asi neklaplo, ale když má i zevnitř 4cm vlnu... Prostě mít na takhle tlusté cihle z obou stran vlnu mi přijde divné a náchylné na problémy, a nevěřím, že to bude mít až tak extra úsporný efekt, aby se to v rozumné době vrátilo.

0/0
21.2.2012 11:32

Pes na koze jel

Re: Ještě ke skladbě stěny

no ta vlna uvnitř je divná, to souhlasím :-)

0/0
21.2.2012 13:20

Hroznej puberťák

Re: Ještě ke skladbě stěny

Já bych měl nejradši jen tu cihlu, z obou stran omítku a jinak nic, ale to už snad dneska ani nesmlní nějaké požadované minimum, ne? Ale tohle, co mají v tom baráku, mi přijde zase jako opačný extrém. Připomíná mi to známého, co si dal do baráku všelijaké fíčury jako soláry atd., a když jsem se ptal na návratnost, suše odpověděl, že to nemá návratnost, že to prostě jen chtěl, protože se mu to líbí, ale když to spočítá, je to nesmysl, doba předpokládané životnosti že je nižší než návratnost..

0/0
21.2.2012 13:30

Pes na koze jel

Re: Ještě ke skladbě stěny

no ono se na to člověk musí dívat  z několika pohledů. Návratnost je irelevantní, protože nevíme, kam se ceny energií kvůli různým krizím dostanou. Za druhé více věcí nemá návratnost (automobil) a i přes to si kupujeme zbytečný luxus. Já třebe u solárů vidím pozitivní, že zmírní finanční náklad pro nenažraný ČEZ a plynárny.

V zateplení návratnost je, ale vata se mi zdá příliš drahá a pro novostavbu zybtečný luxus.

0/0
21.2.2012 14:23

Hroznej puberťák

Re: Ještě ke skladbě stěny

Jasně. Já na to koukám z toho pohledu, že oplácat boudu polystyrenem nebo podobným sajrajtem pro mě absolutně nepřichází v úvahu, tak jaké jsou jiné možnosti, případně jejich výhody a nevýhody.

0/0
21.2.2012 14:29

Pes na koze jel

Re: Ještě ke skladbě stěny

a co je na polystyrenu špatného ? :-)

0/0
21.2.2012 14:51

Hroznej puberťák

Re: Ještě ke skladbě stěny

Polystyren :-) Já se o něm nehodlám dohadovat ani nic zdůvodňovat, kór ne v debatách na netu, prostě ho nechci.

0/0
21.2.2012 14:53







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.