Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Americká architektka: S barevností sídlišť to už někdy přeháníte

Někdejší šeď byla opravu nevábná, ale nyní to s barevností domů občas přeháníte, chtělo by to usměrnit. Tak americká architektka Kimberly Zarecorová hodnotí ostravská sídliště. V moravskoslezské metropoli je na pětiměsíčním studijním pobytu, ale město navštívila už několikrát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

frantisek

Nejhezci cast Ostravy

Plno lidí tvrdí, že to je Poruba....já si to nemyslím. Třeba Výškovice jsou nádherné.. Samozřejmě Dubina je tragická, ale s tím se už moc dělat nedá...

0/0
22.12.2011 9:50

frantisek

jako oblečení

Ono se to dá přirovnat k oblečení. Barevné je veselé, ale lidé u nás stále neumí na sebe navlíknout oblečení, aby vypadali "normalně". To je problem postkomunistických zemí všeobecně. A vůbec to není o pěnězích! Prostě chybí vkus...méně je někdy více:-/

+2/0
14.12.2011 12:37

Modrý a zelený blesk

Re: jako oblečení

To je fakt, Češi se neumí ani oblíct, zatímco Rakouská (Italská, Francouzská) selka bere i ke kravám kabelku minimálně Gucci.

0/0
15.12.2011 13:30

mamina2

Re: jako oblečení

Co melete o značkách? Mluvíme o vkusu, ne o značkách.

0/0
15.12.2011 16:03

Modrý a zelený blesk

Re: jako oblečení

Ježiš pardon soudružko vychovatelko, že jsem si dovolil promluvit! Hlavně si do toho nesedněte!!!

0/0
16.12.2011 11:59

frantisek

Re: jako oblečení

klasická reakce(politování hodná)....vkusné oblečení přece není o penězích. Když si koupíte kabát za 10 000, tak budete vkusně(hezky) oblečení.....NE o tom to přece vůbec není! Další bolestivý příklad: tepláky adidas a k tomu kožená bunda = každy druhy trouba! Celková suma za nákup může být cca i 7tis.,ale je to děs to vidět na ulici. "Normálně" se oblíknout přece není otázkou módy ani peněz, ale "vkusu". A to tady plno lidem je ukradené...

+2/0
16.12.2011 10:58

Modrý a zelený blesk

Re: jako oblečení

Ale já přece tu vaši nesmyslnou hysterii podporuju. Já souhlasím, méněcenní Češi se proti uebermensch neumí oblíkat!!!! Nejvíce méněcenný jsi ty, Františku.

0/0
16.12.2011 11:58

PanEnergetik

Mladá američanka nám

do toho nemá co kecat ;-D

0/0
13.12.2011 13:09

trox22

Re: Mladá američanka nám

A proč by nemohla?

+4/0
13.12.2011 15:12

babička_Boženy_Němcové

ona v tý šedi nevyrostla

tak ať neradí

+2/0
13.12.2011 10:06

mamina2

Re: ona v tý šedi nevyrostla

Já jsem v tý šedi vyrostla a připadá mi trochu škoda, že dneska je místo šedi zase změť barev bez ladu a skladu. Někdy mi připadá, že tak hnusné dvě barvy asi dostal panelák zadarmo, aby se jí někdo zbavil. A už ani nemluvím o tom, když se nedomluví ani dva vchody a zvolí naprosto odlišný styl, který se  navzájem tluče.

+1/0
15.12.2011 16:02

sedmy.trpajzlik

Hehe

Co měla Ostrava předtím a co nemá teď že se stává nudná?

Je děsná pořád, ale kdysi daleko víc a nejvíc odporná je Dubina. Feťákov s králikárnama nasebe.

Asi ji tu zatím nikdo neokradl nebo nezmlátil a unesena fantazií nebo to uděla cena letenky, melel kraviny :-D.

Njn asi proč právě zavítala na VŠB, už jen to je vypovídající o kvalitě jejího příspěvku ;-D

0/0
12.12.2011 21:20

flames828

Re: Hehe

Měla šachty a nasrané lidi, co se nebáli makat. To ji činilo originálním městem s totální atmosférou. Teď se začíná plnit ´službami´, nagelovanými mistry světa sedícími v naprosto bezduchých a nudných barech na zfetované Stodolní.

+1/0
13.12.2011 8:25

sedmy.trpajzlik

KARVINÁ

To by se jí líbila Karviná a přístup tamních úředníků ..... Karviná s vyblitou žluzou v územním plánu...Ještě že ji striktně nevyžadují, ale členění berev na fasádě ano.... Kdo má jiný barák, buď někoho znal nebo čekal dlouho na stavební povolení. I blbý 30 cm široký vodorovný pruh u římsy jsme horko těžko dostávali přes úřad :-D

0/0
12.12.2011 21:16

Pickup Anddropoff

Amici jsou zvykli na sedive panelaky, ano, maji je take

A barevna sidliste maji take. Tak co se resi?

Pravda, nekdy je tam barev moc, ale nekdy to vypada hezky. Cili jako v USA, nekde to vypada hezky, jinde hnusne. Boze, to jsou problemy.

+3/0
12.12.2011 20:58

vransen

Re: Amici jsou zvykli na sedive panelaky, ano, maji je take

Amíci na paneláky moc zvyklí nejsou. Jejich mrakodrapy mají fasády převážně ze skla ;-)

0/0
12.12.2011 21:17

Pickup Anddropoff

Re: Amici jsou zvykli na sedive panelaky, ano, maji je take

To se pletete. Nemam na mysli mrakodrapy, ale obyc panelaky, ktere vetsinou stoji v centru,drahe byty. Je to vetsinou sedive. Uvnitr hezky zarizene, cenove drsne, ale je to panelak.

0/0
12.12.2011 22:04

Hrochomut

Re: Amici jsou zvykli na sedive panelaky, ano, maji je take

argument ve stylu "co kritizuje, vždyť je to u nich stejné" je poněkud podivný.. Jednak, ona v USA nerozhodovala o tom, jak to tam bude vypadat a taky pouze vyjádřila svůj názor z pohledu člověka, který se tím aktivně zabývá.. to je celé..

+1/0
13.12.2011 9:19

Pickup Anddropoff

Re: Amici jsou zvykli na sedive panelaky, ano, maji je take

Dobra, Cech pujde studovat do USA a bude jim tak vykladat, jak to tam maji hnusne a prehaneji to. Budou z neho Americane nadseni?

0/0
13.12.2011 16:53

vransen

Z letadla to může vypadat blbě,

ale z ulice si tu barevnost spojí dohromady sotva kdo. Mě přijdou ta barevná lepší, než šedá.

+1/0
12.12.2011 20:57

mamina2

Re: Z letadla to může vypadat blbě,

No, já teda tu nesourodou barevnost vnímám i z ulice. To snad každý, kdo nemá problém s viděním do dálky.

0/0
15.12.2011 16:04

George63

barevný baráky jsou ok!

je to dobrý i pro orientaci, je to lepší než dřív.. jen tak dál R^[>-]

+3/0
12.12.2011 20:14

snad bude lépe

Miluji USA

Bože Ti amíci se musí fakt s......t do všeho?To jim už nestačí toho utrpení z jejich ekonomicky ziskuchtivých válek???To už nám budou za chvíli diktovat jaké máme nosit spodní prádlo!!! A pro jistotu tu nasadí pár tisíc svých komisařů,kteří budou kontrolovat jeho správnost a samozřejmě jejich statisícové platy půjdou z naších daní,protože vše co příjde z USA je prostě SKVĚLÉ,ÚŽASNÉ,BOMBASTICKÉ..........ATD.Lidi kdy se to tu vzpamatuje?

0/0
12.12.2011 19:54

vransen

Re: Miluji USA

Nějací přiblblí amíci namátkou: F.L.Fright, D. Burnham, L. Sullivan nebo třeba L. Mies van der Rohe (americké občanství 1944). Jmenujte aspoň jednoho Čecha, který by s nimi mohl držet krok, když už jsme národ takových géniů...

0/0
12.12.2011 21:16

st.1

Re: Miluji USA

no,no...........:-).............zkuste si si zopakovat dějepis,zeměpis,sociografii a zkuste si odpovědět na otázku kdo je to vlastně AMERIČAN ..........  a pak se podívejte na řadu osobností s českým původem[>-]

0/0
12.12.2011 22:21

vransen

Re: Miluji USA

A vy zkuste napsat nějaké konkrétní jméno českého architekta, které nebude mezi výše uvedenými působit směšně. Dále si zkuste zjistit, kde se ti výše uvedení narodili.

0/0
12.12.2011 22:25

st.1

Re: Miluji USA

;-D malý dotaz : myslíte F.L.Wrigt ?

0/0
12.12.2011 22:45

st.1

Re: Miluji USA

takže můžeme pokračovat ? - Adolf Loos, Antonín Raymond (Reiman), Josef Gočár, Pavel Janák, Jan Kotěra a z těch současnějších např.Karel Hubáček jako jeden z mála oceněný Pulitzerovou cenou a v čechách  pro spoustu analfabetů neznámý  ......... no a asi bych mohla poračovat dál,ale zřejmě to nemá cenu, že;-)

0/0
12.12.2011 23:04

vransen

Re: Miluji USA

No tak to zkusme shrnout - Loos narozený Rakušák, který zemřel u Vídně, Raymond americký občan. Na ty dva následující Čechy najde Google neuvěřitelných 50k odkazů, zatímco výše jmenovaní Amíci nejdou pod milion. Takže ti dva našinci spíš trapky, které do toho seznamu nejde prostě vmáčknout. No zbývá Hubáček, který dostal Perretovu cenu (ne Pulitzerovu, to si ještě dohledejte), ovšem jeho encyklopedický záznam je zoufale krátký na to, jak "významný" podle vás je.

Máte tam nějaké další?

0/0
13.12.2011 9:33

st.1

Re: Miluji USA

jj co nevyguglíš to v hlavě nemáš;-D

0/0
13.12.2011 9:43

vransen

Re: Miluji USA

No ono pořád lepší si dopředu zjistit fakta, než tady dělat chodící "encyklopedii", která z hlavy sype moudra typu udělování Pulitzerovy ceny architektům. Doufám, že jste na to aspoň patřičně hrdá...

+1/0
13.12.2011 14:59

fotrtom

Re: Miluji USA

asi budete trošku podívín vidte? Když už chcece srovnávat, tak vezme v potaz i počet obyvatel....

0/0
13.12.2011 6:06

vransen

Re: Miluji USA

Asi budete trochu natvrdlý, že? Víte, v tom celosvětovém měřítku to funguje jinak. Je asi skvělé, že u nás zná každý Olympic, ale asi metr za hranicemi už nikdo. Naproti tomu U2 zná každý na světě, dokonce i Češi!

Specielně pro vás platí - pokud k nám přijede někdo ze země, kde se architektura Dělá, tak pozorně naslouchejte!

0/0
13.12.2011 9:38

st.1

Re: Miluji USA

aha pán je specialista ale bez počtu stránek nalezených na guglu nevíte nic

0/0
13.12.2011 9:46

vransen

Re: Miluji USA

Vy to nevíte ani bez toho. Ještě drobnost - za Aha a před Ale vám chybí čárka. Tohle se gůglí doopravdy špatně, což vy ale stejně neumíte. Takže pro vás další omezení - nepouštět se samostatně do složitějších větných celků.

0/0
13.12.2011 15:04

st.1

Re: Miluji USA

řekla bych že máte pravdu, bez guglu o architektuře neví nic, ani o tom kdo má jaký původ - zvláště u "američanů"

pocházejích z evropy a hodnota je pro něj počet stran na guglu;-)

0/0
13.12.2011 9:49

vransen

Re: Miluji USA

Čímž jste to totálně zařízla. Nejdřív se naučte psát, aby to odpovídalo aspoň nárokům druhého stupně ZŠ. Pak rozumujte o architektuře...

0/0
13.12.2011 15:07

Modrý a zelený blesk

Re: Miluji USA

Čoveče ty seš drsnej jak čak noris, to by jeden neřek, že máš panickou hrůzu z atomové elektrárny a při zahlédnutí obrázku z temelínem začneš cvakat svěračama.

0/0
15.12.2011 13:33

myskamiki

pred

deseti lety frcela Stodolni na plne pecky a v centru to celkem zilo oproti dnesku. To si pamatuje dost spatne

+1/0
12.12.2011 19:12

Kane v1.2

dřív to byla šedivá

a teď to bude na každý sídliště jen jedna barva a bude to vypadat zase všechno stejně. Uznávam, že občas je to přehnaný, ale lepší než aby každej barák byl ten samej:-)

+2/0
12.12.2011 18:52

Mražená spermie

***

Je ještě moc mladá.

+2/0
12.12.2011 18:51

shmh

Re: ***

A od kolika let autora jste ochoten nazor akceptovat? A jaky je tedy Vas "zkuseny" nazor na tuto problematiku?

0/0
12.12.2011 19:19

Mražená spermie

Re: ***

Jsem ochoten akceptovat od 16 let. Já žádnou problematiku nevidím.

0/0
12.12.2011 20:11

tobino

xxxxx

nějak chytrá ....ale navštěva fitka by neškodila

0/0
12.12.2011 18:51

marwal

chápu, že američanka by chtěla usměrnění po americku

ve stylu barák může být tak a tak velký, tak a tak barevný a na zahradě do ulice můžeš mít to a to a ať tě ani nenapadne sušit na balkoně prádlo, ale to, doufám, u nás nikdy nehrozí... :-P

+1/0
12.12.2011 18:47

myskamiki

Re: chápu, že američanka by chtěla usměrnění po americku

no, tak to jste evidentne v zivote neprisel do styku se Stavebnim uradem v nejak chranenem uzemi.

+2/0
12.12.2011 19:06

Fare.l

Jamajka

Mně se ta "jamajka" líbí. Když jsem jezdíval z noční ze starých Kyjí na ČM, vždy mně to zlepšilo náladu:) Ale je pravda, že ČM1 z JZ pohledu vypadá mnohem lépe než nesourodé ilustrační foto č.1.

P.S: V Ově jsem byl jen na chvíli a nevšiml jsem si, že přes samou zeleň nejde vidět ani na továrny (viz ilustrační foto 2).....kam se hrabe Zlín, Ova je pro mě ode dneška lídrem "zelených měst"

0/0
12.12.2011 18:44

myskamiki

Re: Jamajka

obavam se, ze ani jedno foto neni z Ostravy. To prvni si nejsem zcela jist, ale takovy typ domu si tu neuvedomuji a u druhe fotky neumim zaradit ani tu tovarnu k necemu, co je v Ove a ty panelaky je taky jiny typ nez byva v Ove. Ale ruku do ohne za to nedam

0/0
12.12.2011 19:10

Rychlý G.

Re: Jamajka

Taky marně přemýšlím, kde by to mohlo být a nic mě nenapadá.

0/0
12.12.2011 19:28

flames828

Re: Jamajka

1/ ani jedno foto patrně není z Ostravy, první určitě ne, druhé taky patrně ne, nevybavuju si tuhle fabriku, nicméně ´zeleností´ to připomíná Hrabůvku.

2/ Ostrava je město s jedním největších podílů zeleně. Zrovna centrum Zlína mi teda rozhodně nějak extra zelené nepřijde, dokonce mi přijde mnohem stísněnější než centrum Ostravy, ve srovnání s podobně velkým městem (např. HK nebo Opava) je to bída. Barevné paneláky jsou hnus, nemusí být šedé, ale každý jiný a počáraný ruší krajiný ráz víc než šeď.

0/0
12.12.2011 20:04







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.