Diskuze

Zkuste postavit na venkově něco, co se vymyká zavedeným zvyklostem

Lidé jeho domům říkají Dřevák, Traktor, Kůlna, Periskop, Kaplička. On jim říká Sysel, Monitor, Flaška… Architekt Svatopluk Sládeček prostě navrhuje kontroverzní domy, a to i na venkov.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kalifkaca

29. 9. 2011 15:56
Já bych ani ty

domy snad kontroverzními nenazvala. Spíš jsou ošklivé.

0 0
možnosti

černej oes

26. 9. 2011 7:58
Když venkov

přečká podnikatelské baroko a satelity, snese již vše.

0 0
možnosti

KarelV

25. 9. 2011 7:37
Zkoušejte si to ve městech...

... a venkov raději nechte na pokoji ... ;-) ... nebo si snad venkov musí nechat všechno líbit?

2 0
možnosti

velitel mesta bugulmy

25. 9. 2011 7:51
Re: Zkoušejte si to ve městech...

Ne, venkov se má pěkně nechat vlastní zatuchlosti... Jen pak ať si venkov nestěžuje, že tam nejsou prachy/práce jako ve městě a ať nechce žádnou podporu... Venkov si přece nenechá líbit, aby mu někdo strkal nějaké cizí vlivy, ne?

0 0
možnosti

Tipeq

25. 9. 2011 1:34
Nadčasovost

Dobrý architekt dokáže stavbě vtisknout nadčasovost. Když procházím vilovou čtvrtí ze 20-30.let, jen žasnu, jak tyto domy vypadají i po osmdesáti letech svěže(samozřejmě při patřičné údrže a rekonstrukcích). Někdy i na vesnici dobře a citlivě zrekonstruovaný statek je mnohem zajímavější než prudce moderní pokus, který za 10 let vypadá zastarale a s krajinou neladí a už od pohledu cítíte problémy s tepelnou izolací a nefunkčnosti.

5 0
možnosti

Antonin Konecny

25. 9. 2011 8:18
Re: Nadčasovost

Přesně.

Ty domy nejsou nijak moc dobré.

Polovina z nic má celkem na první pohled v sobě zadefinované docela vážné údržbové problémy a hodně nešikovné užívání.

Myslím, že pan architekt není moc dobrý architekt, a jeden jedinou touhou: postavit něco zvláštního, prostě se chová asi stejně jako by si rodiče přáli mít mogoloidní dítě, jenom aby se odlišovali. Těch lidí, co ty domy vlastní, je mi líto. On jim možná namluvil, že je to jako Tugendhat, ale to k ní má velmi velmi daleko. Kromě jiného Tugendhat stavěli a vymysleli právě pro ten svah na Brnem s obrovským pozemkem.

0 0
možnosti

ramm

25. 9. 2011 1:21
radsi jiné

Kdyz ja radsi jizerské roubenky a výstavní secesní vily sklářských předáků, které se najdou i v tech malych vesnickách :) Tohle bych soupnul spis na vesnicky k nejakemu vetsimu mestu

0 0
možnosti

Hrustic

24. 9. 2011 23:23
Venkov

jsme prave ve fazi pripravy projektu domu na venkove (v obci, kde neni zadna satelitni zastavba na okolnich polich) a resime podobny problem. Navrh architekta proti nasim obavam o "soulad s okolim". Nic divokeho - jde jen o netradicni tvar strechy a trochu vice skla. Zatim nevime jak se rozhodneme - a mesice to uz stoji....

Zasadni rozdil je v tom, kdyz si tam koupi parcelu nekdo cizi a okoli je mu ukradene (nebo je navic rad, kdyz upouta pozonost). Ja se tam narodil, takze mi to jendno neni a mam problem ;-)

0 0
možnosti

Reeve

25. 9. 2011 0:06
Re: Venkov

Je velmi dobře, že máte problém. Přeji vám, ať se s ním vypořádáte s pokorou ke krajině i k jejím obyvatelům. Nejcennější historické stavby na českém venkově (a nejen venkově) nikdy nevznikaly proto, aby jejich majitel "upoutal pozornost".

2 0
možnosti

Lord Havelock Vetinari

24. 9. 2011 23:15
Vila v Pustiměři vypadá přesně podle přání majitelky.

A také od toho architekt je, aby nefunkční návrhy a nereálná přání zadavatelům rozmluvil, nebo se aspoň o to pokusil.

1 0
možnosti

Mangoo

24. 9. 2011 23:12
No.. báječné

Snad se páni architekti Gebrian a spol neurazí, ale tohle jednoduše není žádná výhra. Snažit se vmanévrovat postupy, patřící do urbánního prostoru města do prostředí vesnice je bohapustá arogance. Samozřejmě - na schůzkách s investory a prezentacích pro veřejnost má každý architekt plnou pusu vcítění do genia loci, místa a prostoru, ale když přijde na věc, navrhne věc, která prezentuje především jeho. A pochopitelně vnese do prostředí dědiny cizorodý efekt, který hlavně dobře vynikne v propagačních materiálech architekta. Jiný význam to nemá.

Neumím si představit architekta, který by si dokázal obout holínky a tak půl roku až rok studovat ekosystém vesnice na vlastní kůži. Garantuji výsledek. Totální odklon od podobných domů. Právě že k těm obyčejným vesnickým domkům s malými okny.. které například mají (sleduj sudetskou architekturu, uspořádání německých hrázděných domků) už několik set let vyřešenou ekonomiku provozu, teplotní charakteristiky dané systémem potřeb obyvatel atd

3 0
možnosti

trudoch

24. 9. 2011 21:22
A na čo tomu vymýšľa mená

Takých príšerných stavieb je v Amerike na periférii chudobných predmestí neurekom a hovorí sa im "slum".

1 0
možnosti

eemon

24. 9. 2011 20:36
Konečná stanice.

Chybí tam lana na lanovku,naposledy jsem to viděl na horách.:-)

0 0
možnosti

kladivar2

25. 9. 2011 7:51
Re: Konečná stanice.

tohle me taky hned napadlo

0 0
možnosti