Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šance na levné bydlení: dům za necelý milion včetně kuchyně a koupelny

Začínající rodiny, single domácnosti, senioři. Zejména pro tyto kategorie je určen rodinný dům, s jehož cenou se dostanete pod milion korun. O vnitřní řešení se postarali mladí designéři, Roman Vrtiška a Vladimír Žák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lanolin

a k tomu pozemek a zasíťování

a hurá jsme na své ceně, že?

Mimochodem už tu bylo zmíněno - nestálo by za to pořídit nějaké ty stropy? Jinak je teplo pod střechou a u země bude chadno, nebo pan autor domu má výjimku z fyzikálních zákonů?

0/0
17.5.2011 20:52

Ig-n-or

k čemu je energetický dům...

pojatý jako loft, tedy teplo se bude usazovat pod střechou ve čtyřech metrech a v obytné části metr a půl nad podlahou bude velmi nekomfortní chládek? Případně se přitopí aby i dole bylo teplo, ale na hoře bude zase potírna a exponenciální úniky tepla a tím ztráta nízkoenergetičnosti stavby :-/ Navíc s otevřeným stropem se vnitřní uspořádání opticky zmenšuje i když se bez stropu zdá prostoru více... Chápu tu snahu malý prostor co nejméně dělit, ale tady by alespoň falešné podhledy odvedly velmi praktickou službu...

0/0
17.5.2011 12:19

Dr_Ban

To tedy nevím....

„Základním prvkem použitého stavebního systému pro domky Natura Space je SIP, panel vyrobený slepením desek OSB s polystyrénovým jádrem. Protože neobsahuje žádné dřevěné prvky , lze jej libovolně dělit rovnými i šikmými řezy. OSB – Oriented Strand Board – jsou plošně lisované desky z orientovaných velkoplošných dřevěných třísek.“ OBSAHUJE DŘEVĚNÉ PRVKY ! - OSB desky

0/0
15.5.2011 19:13

ladamm

za ty prachy

to de, jen jestli se nakonec k tomu nebudou muset počítat i hojně oblíbené vícepráce

0/0
13.5.2011 18:33

Inkvizitor Johny

V pohodě

Kdybych měl pozemek a volné peníze, tak to beru hnedka. Ceny jsou dobré. Akorát s tou životností to bude horší (s morální nejhorší)...Ale těch 30 let to musí vydržet. Toho bych se nebál.

0/0
13.5.2011 16:07

palič;.

Něco

podobnýho mám na zahradě. Jen tomu neříkám nízkoenergetický dům, ale kůlna a mám tam sekačku, motyku, hrábě a další nářadí.

0/0
12.5.2011 19:25

mikd

Re: Něco

R^;-D

0/0
12.5.2011 20:54

999

Re: Něco

Vono to taky neni pro vás boháče.

0/0
13.5.2011 13:25

Inkvizitor Johny

Re: Něco

To holt vyhoďte nářadí, přejmenujte stavbičku a můžete pronajímat jako rodinné bydlo ;-DR^

0/0
13.5.2011 16:08

nutkao

Re: Něco

;-D;-D;-D chci taky kůlnu...;-(

0/0
13.5.2011 23:57

papullus

Zase geniální

už vidím seniory (česky důchodce) jak se drápou nahoru spát a v noci 5 x  dolů nahoru na záchod a jak čistí ta skla. Je vidět, že to je návrh mládí. Tyhle věci jsou nesdělitelné, na ty fakt přijde člověk až věkem.

0/0
12.5.2011 12:42

MSG

Re: Zase geniální

Souhlas, zase nedomyšlený... na druhou stranu, bude tohle někdy někdo stavět? ;-D

0/0
12.5.2011 13:33

RumBum

no, dum - pekna chaticka to je

...pak to dava smysl:-)

0/0
12.5.2011 10:38

dwaltr

že vám to tady Banga s Tydlitátkou nesmažou !!!

;-€

0/0
11.5.2011 23:38

love64

na ukrajine

postavite za ty penize pet vill.

0/0
11.5.2011 18:02

Charis Matic

Re: na ukrajine

a pointa ?

0/0
12.5.2011 14:48

havran80

Re: na ukrajine

Bydlet na Ukrajině :-D

0/0
16.5.2011 10:40

loma123

marná snaha

místo aby se lidi nechali inspirovat, sami pro sebe si uvážili, nakolik by to mohlo plnit třeba potřeby někoho jiného, když už ne ty jejich, tak tu anonymně dělají ramena a odsuzují vše, co nekopíruje alespoň 50 -100 let staré vzory - trapně úzkoprsé a omezené.

Oč by bylo přínosnější, kdyby se lidi při pohledu na takovýto návrh začali ptát, nakolik to funguje, kde lze vidět v praxi a pod. Kdyby totiž vylezli z nory své vísky, zjistili by, že podobné střechy při dobré technologii provedení bez potíží odoláávají v Alpách sněhu, větru, slunci a dešti i ve výškách nad 2000 metrů, což je daleko nehostinější prostředí, než jaké bychom nasimulovali kdekoliv na 99% území ČR.

0/0
11.5.2011 17:49

pimpula

Re: marná snaha

jo a proto v tech alpach je porad na hooodne stavbach po staleti kamenna strecha

zkratka zkusenosti jsou zkusenosti - to zadna folie nenahradi

0/0
15.5.2011 10:43

Karel Endler

Re: marná snaha

Máte pravdu, tohle je přece bydlení pro seniory. Tedy pro ty, kteří mohou z důchodu našetřit dva miliony (domek, pozemek, zařízení.) No a už se vidím, jak se o francouzských holích škrábu nahoru k internetu... paráda!

0/0
19.5.2011 8:15

loma123

a zase se to tu rojí

vylétají hromady broučků pytlíků - úplná kalamita. každej z těch truhlíků nejlíp ví, jak ostatní chtějí bydlet, každej je materiálovým specialistou a každej má patent na rozum. smutné je, že většina z těch "...ani zadarmo ..." by elegantní věc nepoznala, ani kdyby na to dostala týdení školení, protože to holt u nich ještě nikdotakhle nedělal. Sami s velkou pravděpodobností bydlí v  bytě na sídlišti, nebo v nějaké slepované domo-robo záležitosti.

Každej se ohání odkazy na architektonické vzory nejméně z první republiky a neuvědomuje si, že to co dnes považujeme v jakémkoliv směru za osvědčenou klasiku, bylo ve své době novátorské, neokoukané a bez výjimky kontroverzní. Architekt Mullerovy vily - skvostu funkcionalismu, který si jezdí prohlížet zbytek světa se musel soudit, aby ji mohl postavit. Dokonce i ty roubenky se někdy z něčeho vyvinuly a nejsou tu od stvoření světa.

Tohle je jednoduché, elegantní, čitelné a pokud vyhoví využití protoru konkrétního člověka, tak proč odsuzovat.

0/0
11.5.2011 17:44

Pan Pešek

Re: a zase se to tu rojí

Nesmíte ostatní obviňovat, že se jim to nelíbí. Když se jim to nelíbí tak ať. Architektura která se líbí většině je vždycky velice konzervativní a neinovativní. Navíc proti gustu žádný dišputát. Důležité je aby se to líbilo cílové skupině. A jen mezi námi, dům je to pěkný a zajímavý, ale žádná bombastická architektura to rozhodně není.

0/0
12.5.2011 11:54

Karel Endler

Re: a zase se to tu rojí

Obvykle je to, co se líbí většině, nejpraktičtější. Sorry.

0/0
19.5.2011 8:16

krkavec běžné velikosti

...

Tohle kdyby si postavil nějaký řezník v 70letech na Orlíku jako chatu,tak se společensky znemožní. ;-) Pokrok je pokrok.

0/0
11.5.2011 16:31

nesvazak2

Re: ...

Ne kazdy je socan nebo komanc a spousta lidi nezije tak jak chteji druzi ale tak jak chteni oni. Ovsem plne respektuji ze provoznim, reznikum, nebo vysoce postavenym kolotocarum to urcite nestaci a chteji okazalejsi bydleni aby pak mohly rikat svym volicum "kdo z vas (na) to ma?" :-)) Neni nad socialni spravedlnost z rad CSSD, skoda jen ze jejich volic to neumi pochopit.

0/0
12.5.2011 9:57

krkavec běžné velikosti

Re: ...

Co to píšete za nesmysly k tomuto příspěvku?

0/0
13.5.2011 22:07

nesvazak2

Re: ...

Ze spolecensky znemoznit se takovym domem muze akorat komanc/socan, ostatni jsou normalni.

0/0
17.5.2011 14:43

ghen

Paráda

Mně se to líbí, hned bych to bral :-)

0/0
11.5.2011 11:46

Karel321

Zahradní domek

Zahradní domek za milion ? Jedna místnost ? Zbláznili jste se ???

0/0
11.5.2011 11:34

jejda to jsem ja

Re: Zahradní domek

R^R^[>-]R^

0/0
12.5.2011 9:53

nesvazak2

Re: Zahradní domek

Mozna by bylo dobre podivat se na obytnou a zastavenou plochu, urceni stavby a aspon se snazit pochopit k cemu to muze byt dobre ;-)

0/0
12.5.2011 10:01

tokumara

Re: Zahradní domek

To po něm nemůžete chtít, člověče. Chtěl si plivnout, víc ho nezajímá. :D

0/0
15.5.2011 20:00

kosac666

Re: Zahradní domek

a nabidka urcuje poptavku, ze? kde to ma loznici v te zakladni variante nejak chybi..

0/0
16.5.2011 14:08

události komentáře

zadarmo drahé

0/0
11.5.2011 10:59

o vaše názory nestojíme

Přitáhněte si na pozemek mobile home, je to levnější

Nepotřebujete povolení a když budete chtít, můžete si ho taky přikrejt prknama.

0/0
11.5.2011 8:37

m007

Tak

za a: všechna okna musí být osazena folií het mirror, jinak protopí majlant a v zimě budou mít mokrý skla

za b: přes střešní okna nebude polovinu zimy vůbec vidět

za c: ke komínu musí být přístup a musí se nechat vymést

za d: dřevěná střecha je z důvodu údržby a trvanlivosti naprostý nesmysl, nehledě na pořizovací cenu....

za e: mě zajímá cena za piloty a založení stavby, to rozhodně svépomocí zvládne pouze málo lidí

0/0
10.5.2011 21:16

má_pravdu_ten_chlapec

Re: Tak

má pravdu ten chlapec... ;-)

0/0
11.5.2011 12:48

jejda to jsem ja

Re: Tak

Chcete říct, že se Vám ten PR článek nelíbí? Vy nevíte, kolik se na tom dá vydělat?8-o

0/0
12.5.2011 9:55

jejda to jsem ja

A nebo si radši pořiďte tohle:

http://bydleni.idnes.cz/video-miliardar-petr-kellner-dostavel-sve-luxusni-sidlo-v-podkozi-107-/dum_osobnosti.aspx?c=A110505_130055_dum_osobnosti_web ;-D;-D;-D

0/0
12.5.2011 9:56

Baky

Re: Tak

Další vady na kráse:

1) Prostor otevřený do krovu znamená bez technického opatření, jež zajistí cirkulaci, přetopenost nahoře a zimu dole.

2) Vstup bez zádveří je nejen nepraktický, ale dokonce mimo normu. Docela rád bych viděl, jak to projde zmíněným stavebním řízením.

3) Společný záchod a koupelna sice je do určité míry snesitelné nouzové řešení, z praktického hlediska na prd. Vstup ze záchoda nesmí vést přímo do obytného prostoru, to je opět proti předpisům. A kromě toho i proti zdravému rozumu.

0/0
13.5.2011 20:15

basniklidu

No steny domu mi pripadaji jako

sberace prachu a hliny na kterych casem vyroste nekolik stromu a prehrsel kviti ...

0/0
10.5.2011 20:28

vransen

Základy to potopí

Tenhle domek za tu cenu může stát leda na skále v místě, kde nepadá sníh. Nějaké zemní vruty jsou absolutní sci-fi. Základ totiž přenáší zatížení svojí plochou a nějaký zápich nebo vrt do země je tak absolutně vyloučen. Kupříkladu jen užitné zatížení je stanoveno normou na 1,4*150 kg/m2 plus zatížení střechy sněhem, které může být při daném sklonu střechy řekněme 20 kg/m2. Základy se tak musí vyrovnat se zatížením 230 kg/m2 + hmotnost budovy. Jen při ploše objektu 40 m2 musí základy přenést 9 tun + hmotnost objektu!

To je taky důvod, proč se základy dělají široké a proč se betonují. Tenhle domek za tu cenu tak zůstane pouze vizualizací na papíře...

0/0
10.5.2011 19:24

KarelKiller

Re: Základy to potopí

Hrad Švihov stojí na dřevěných pilotech zaražených do podmáčené měkké země už hezkých pár století, proč by tedy nemohl tenhle domek jako řešení na jednu, dvě generace vydržet?:-)

0/0
10.5.2011 19:50

vransen

Re: Základy to potopí

Zemní vrut není pilota. Ještě si o tom něco zjistěte :-)

0/0
10.5.2011 21:16

KarelKiller

Re: Základy to potopí

Není, ale princip je stejný:-)

0/0
10.5.2011 22:17

Rubik1

Re: Základy to potopí

Princip je podobný, ale cena úplně jinde.

0/0
11.5.2011 5:08

Antonín, topič

Re: Základy to potopí

Jéje! Vy děláte chytrýho i tady?

0/0
12.5.2011 14:01

kanarek123

Re: Základy to potopí

Upřesnění..... součinitel zatížení pro užitné zatížení obytných budov dle eurokódu je jednotně 1,5 (pro všechna nahodilá zatížení) a ta nejsou normou určena, jen doporučena....... min zatížení sněhem při sklonu střešní plochy cca 45 st je pak pro I. sněhovou oblast 0,4 x 0,7 kN/m2... ale předpokládam stavění i mimo první sněhovou oblast ;-)

0/0
10.5.2011 20:27

Pan Pešek

Re: Základy to potopí

Musím se přidat. Zemní vruty jsou prostě plovoucí piloty a ty se používají běžně i pro mnohem mnohem větší budovy, tento typ zakládání nemá co do velikosti a zatížení v podstatě žádné omezení. Promiňte ale nemůžu si odpustit poznámku, že se prostě jenom tváříte chytře a nevíte nic. Už jenom Váš výpočet zatížení sněhem o tom vypovídá. Při sklonu 45 stupňů by se totiž návrhové zatížení pohybovalo v ČR mezi 0,9 - 1,2 kN/m^2 bylo by tedy minimálně 4x větší. Nevím podle jaké normy jste počítal, ale návrhová hodnota užitného zatížení je většinou 1,5 násobek zatížení charakteristického (tedy vašich 1,5kN/m^2). Nehrajte si proto prosím na odborníka (netvrdím že já jím jsem, ale tyto výpočty jsou opravdu základní), diskutující akorát matete.

0/0
10.5.2011 20:30

vransen

Re: Základy to potopí

To zatížení sněhem jsem specielně pro vás střelil od pasu, protože sklon střechy jsem z těch obrázků nestudoval, zrovna jako jsem nepočítal hmotnost stavby.

A další zajímavé info pro vás - zemní vruty nejsou ani v nejmenším plovoucí piloty. Piloty se obecně dávají teprve pod základ. Mimochodem se jedná se o velmi náročnou a drahou technologii. Nehrajte si proto prosím na odborníka a ani se nijak jinam nesnažte poučovat, když o věci nemáte ani páru...

0/0
10.5.2011 21:29







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.