Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čekat, nebo vyčkávat s koupí bydlení? Ceny se příliš nemění

Odborníci tvrdí, že ceny v roce 2011 by se měly pohybovat přibližně na úrovni předchozího roku. Optimisté nevylučují, že by se trh mohl oživit. Jenže pesimisté mají názor jiný, podle nich se prodávají byty za nižší ceny, než se uvádí v nabídkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ZZZZZZZZ

Realne ceny

Ja nevim jake lidi maji predstavy o nakladech developeru. Ale trosku jsem se zajimal - pocitejte se mnou: (ceny uvadim za metr ciste plochy ktera se prodava).

Pozemek, ingeneering, URKO, povoleni atd 6-8K. Trosku uverovani (pocitam z ucasti developerovych vlastni zdroju) 2K. A ted staveni - pokud chce slovek neco co ma aspon vydrzet, neosizene atd tak 24-25K. Pokud se to bude lehce sidit, tak 20-22K. Pokud se to fakt odrbe, hruza, hnus, tak 15-17K. Takze u totalni prujmove stavby v nejake zadnici jste na 22K nakladu. Ted si vemte ze projekt od zacatku do dokonceni zabere minimalne 2 ale spis 2.5 roku, takze 35% zisk developera neni nic prehnaneho. Takze jste na totalnim minimu 30K za metr bez DPH, za to dostanete tu nejhorsi moznou kvalitu nekde na okraji Prahy kde budete za par let litovat co jste to koupili. Za to ted prodava nektere projekty jeden developer (nebudu jmenovat). A lidi jeste cekaji na pokles cen ?

0/0
16.4.2011 16:22

ZZZZZZZZ

Re: Realne ceny

Trosku slusna lokalita, akceptovatelna kvalita 40K bez DPH. Jeste kepsi lokalita a kvalita jak by mela byt 50K (a nemluvim o premiovych lokalitach a luxusni kvalite ale proste lokalita vcelku uchazejici a kvalita jak by mela byt, zadny luxus a interiery minimalni).

Takove je proste realita a pod tyhle ceny nikdo nepujde leda v likvidaci.

0/0
16.4.2011 16:26

ibid

Re: Realne ceny

tys asi o stavebnictví ani nezavadil, neníliž pravda?

0/0
16.4.2011 17:49

ZZZZZZZZ

Re: Realne ceny

No momentalne sjsem ve fazi ze si o tom neco zjistuju. Predpokladam tedy ze ty jses odbornik, tak me rekni kde jsou moje udaje tedy spatne. Znam jeste ceny dvou mensich staveb - jedna kde si stavebnik vse navrhoval, vybehal a dozoroval sam,  1000m2, metr ho vysel na 17K bez pozemku, ale vicemene si to stavel sam a najai remeslnici. A pak jeste jeden co si stavel takovou vetsi vilu, trosku luxusnejsi 1400m2 tam ho metr vysel na 50K bez pozemku. Kdyz mas treba blby podlozi tak jenom zaklady te u cinzaku vyjdou na majlant. Ale jestli jses schopny me postavit 5K m2 ciste obytne plochy v dobre kvalite v cene dejme tomu 17500 tak te hned najimam a bude ze me bohac. Ale spis si myslim ze jses jen takovy tlachal.

0/0
16.4.2011 18:31

ibid

Re: Realne ceny

Moje poznámka směřovala k developerům, ne k samostavitelům. Velcí developeři při svém odběru mají obrovské slevy a tlačí marži materiálu někam mezi 5-10%. Pokud si navíc vyberou velkou firmu, která má zase slevy při velkých odběrech, tak věz, že malej obchodník, od kterýho to vezmeš, má nákupku klidně o 10% vyšší, než je prodejní cena pro developery od velký firmy. To dělá 30-40%. A pak to začne: developer si objedná stavební práce od firmy, která existuje jen na papíře a neudělá nic jinýho, než že sežene někoho, kdo to opravdu udělá, to v lepším případě, jinak zase nějakýho zprostředkovatele a tak se to všechno prodražuje, protože každej článek řetězce na tom chce vydělat. Vtipný je, jak do ceny pozemku nepočítáš patra. Když postavíš šestipatrovej barák, tak si cenu za m2 vyděl tak třema (zastavíš půlku). Pokud Tě to zajímá, tak developeři na kraji Prahy staví cca za 20 000m2 sakumprásk...

0/0
17.4.2011 16:37

ZZZZZZZZ

Re: Realne ceny

Totalni nesmysl.

0/0
17.4.2011 19:14

ibid

Re: Realne ceny

tak to je ovšem tvůj problém...

0/0
17.4.2011 19:49

Hroznej.puberťák

Čekat nebo vyčkávat

... to musí být ale dilema ;-D Já vlastně taky ani nevím, jesti už čekám, nebo ještě vyčkávám :-P

0/0
15.4.2011 12:06

drátek99

Re: Čekat nebo vyčkávat

čekat není špatné, pokud si člověk šetří rozdíl mezi tržním nájmem a splátkou hypotéky případně i nějaký bonus:-)

0/0
15.4.2011 12:07

Hroznej.puberťák

Re: Čekat nebo vyčkávat

No, já se strefuju spíš do toho nadpisu - čekat nebo vyčkávat...

0/0
15.4.2011 12:11

drátek99

Re: Čekat nebo vyčkávat

jj:-)

0/0
15.4.2011 12:21

macarát

Podle prodávajících se prý už zlevňovat nebude

No to jsem rád, že to vím. ;-D

0/0
15.4.2011 0:10

entony13

Již ani Gavlas nechce dělat aukce :-)

http://vysledekaukce.cz/?page_id=5 a ceny podle mne klesají, horší přístup k hypotékám, nižší odhady nemovitostí, u Prahy novostavby vám klidně odhadnou pod 29 000 Kč za m2 :-), Brandýs nad Labem a okolí

0/0
14.4.2011 22:43

Spalovač_šancí

názor od vedle ...

http://ekonomika.ihned.cz/cesko/c1-51546170-kdo-chce-dnes-prodat-byt-musi-vyrazne-slevit-ceka-se-dalsi-pad-cen

0/0
14.4.2011 19:12

Lachenauerin

Re: názor od vedle ...

Jo, to jsem četla taky, takže jsem z toho lehce jelen.

0/0
14.4.2011 19:41

drátek99

Dokud nebude stát 3+1

v Praze 1,5-1,8 míče, tak nemá cenu kupovat bytRv

0/0
14.4.2011 16:41

styl34

Re: Dokud nebude stát 3+1

ja mam doma naky mice s fotbalu asi pet tak za ne dostanu naky byt nebo co?nak te nechapu8-o[>-]

0/0
14.4.2011 18:09

drátek99

Re: Dokud nebude stát 3+1

Milión = míč,meloun,mega atd.

0/0
14.4.2011 18:27

Nahlas se ti směju 2

Re: Dokud nebude stát 3+1

Co to je za pitomost? Proč právě 1,5-1,8? A vzhledem k jakému platu?

0/0
14.4.2011 19:02

drátek99

Re: Dokud nebude stát 3+1

A co je za pitomost 2,5-2,7 mega, když výnos z čistého nájmu je tak trochu pod světový průměr? zkrátka si uvědom, že nabídka převyšuje poptávku a s končící DVAADVACETILETOU REGULACÍ nájemného v naší matičce Praze budou klesat i nájmy. Pokud ti to pokazí tvé podnikatelské záměry, je druhá věc a tvé zbožné přání, aby šly nemovitosti neustále nahoru.

0/0
14.4.2011 19:55

Nahlas se ti směju 2

Re: Dokud nebude stát 3+1

Díky za blábol. A teď prosím odpověz na položené otázky (chápu, že se odpovědi vyhýbáš).

0/0
15.4.2011 6:40

drátek99

Re: Dokud nebude stát 3+1

Není zač, rádo se stalo a teď budu tedy konkrétní na tvé bludistické otázky:-)

1) to je jen tvůj názor

2) protože se snižujícím se průměrnýmnájmem a poptávkou nemůže být nemovitost předražená

3)já nevím k jakému platu,(asi k takovému, na který ti bude ochotna banka půjčit) to se pěkně pleteš chlapečku, když si uvědomíš kolik stojí nemovitosti třeba ve Vídni a jaké tam mají průměrné platy;-D

0/0
15.4.2011 9:41

Nahlas se ti směju 2

Re: Dokud nebude stát 3+1

Hehe, a konkrétní odpověď opět nikde.... Nedivím se ani tentokrát. Tvé kličkování jen potvrzuje nesmyslnost tvého tvrzení, kterou sis už uvědomil i ty sám, jen jsi slaboch, abys to přiznal.

0/0
15.4.2011 11:43

drátek99

Re: Dokud nebude stát 3+1

hele ty největší oblíbenče idnes diskuze, nauč se číst a to, že si odkoupil místo nějaké socky byt od města v Praze, ještě neznamená, že si spapal všechnu moudrost, odpovědi máš nahoře a pokud se ti to nelíbí, tak nad tím přemýšlej celý víkend, času máš jistě dost(stejně by s tebou žádná nevydržela);-D;-D

0/0
15.4.2011 12:06

Nahlas se ti směju 2

Re: Dokud nebude stát 3+1

Prosímtě, když jsem tak hloupý, tak mi prosím ocituj tu část svého příspěvku, kde vysvětluješ, proč by cena měla být práve 1,5-1,8 mil. Kč a ne třeba 1,6-1,9 mil. Kč. Díky.

0/0
17.4.2011 7:42

drátek99

Re: Dokud nebude stát 3+1

Tak nad tím si dumal dva dny?;-D;-D

hele nejsem jasnovědec, ale při těch faktech, které jsem uvedl to vidím na 1,8 a při velmi špatném hospodářském prostředí i na 1,5, sám jsem zvědavý jak to dopadne

p.s. pokud ty fakta stále nechápeš, tak se vrať do školy

0/0
17.4.2011 10:12

Krištof

Re: Dokud nebude stát 3+1

Kdo tady mluví o platu?

0/0
16.4.2011 15:54

Hroznej.puberťák

Re: Dokud nebude stát 3+1

Otázka je kterej 3+1. Dovedu si představit jak byty, u kterých není sebemenší důvod k takovému poklesu, protože jsou v pěkné lokalitě a je o ně zájem, takže není důvod je zlevňovat - pěkných lokalit zase až tolik není. A naopak si dovedu představit i byty, které v 3+1 třeba na i těch 1,5M spadnou, ale budou v tak průšvihové lokalitě, že i přesto nebudou stát za koupi.

0/0
15.4.2011 12:11

drátek99

Re: Dokud nebude stát 3+1

těch, kterých je nejvíc, okraj Prahy, sídliště, samozřejmě jsem neměl na mysli širší centrum v cihláku, uvidíme jak to celé dopadne, ale dna se ještě nedosáhlo:-)

0/0
15.4.2011 12:22

baru_d

???

tak máme čekat nebo vyčkávat podle titulku???

0/0
14.4.2011 15:37

zbiro

Re: ???

čekat, ani změna DPH nepohne s cenama nahoru, není poptávka a cena bydlení pořád klesá. Je mi líto těch co si napůjčovali peníze přes hypotéky, nejen že vrátí bance jednou tolik ale cena jejich nemovitosti půjde ještě několik let směrem dolů.

0/0
14.4.2011 16:19

drátek99

Re: ???

hypotékaři tvrdí, že je to jen dočasné snížení:-/

0/0
14.4.2011 16:39

sir999

Re: ???

Jednotka dočasnosti je jeden Furt :-/

0/0
14.4.2011 17:04

drátek99

Re: ???

ano, to se říkalo i za rusáků a nakonec to bylo  "pouhých" 21 let:-/

0/0
14.4.2011 17:07

sir999

Re: ???

Tehdy tato jednotka taky vznikla => konec poklesu 2008+21=2018 ;-)

0/0
14.4.2011 17:13

sir999

Re: ??? OPRAVA

překlep 2008+21=2029 ;-D

0/0
14.4.2011 17:14

bez_tolerance_hlouposti

Re: ???

to je vyssi matematika?

0/0
14.4.2011 17:16

bechernik

Re: ???

jiste, bude trvat deset let, nez se to dostane na puvodni uroven, ale inflace z te ceny minimalne 30% pozere ;-)

0/0
14.4.2011 22:37

Nahlas se ti směju 2

Re: ???

Hypotéka s přeplatkem 100% ceny nemovitosti snad ani neexistuje... Neblábol.

0/0
14.4.2011 19:03

PeHl

Re: ???

Já na diskuze téměř nechodím, ale chtěl jsem se chvíli odreagovat a přečíst si nějaké chytré komentáře a Ty jsi mě úplně dostal. Ty budeš prah.up:-(

1)Co jsi měl z matematiky? Nebo jsi nikdy neviděl průběh 30-ti leté hypotéky?

2)Do Tvých blábolů o ceně musíš zahrnout i to, že pokud to developer umí postavit nejlevněji za xxxx /m2 (třeba proto, že koupil předražený pozemek, přeplácí zaměstnance a dodavatele, nebo jen očekává nerealný zisk) prostě zkrachuje. Zkus sledovat Orco a ECM.

0/0
16.4.2011 23:08

Nahlas se ti směju 2

Re: ???

OK, dej odkaz na hypotéku třeba na 2 miliony Kč, za kterou člověk zaplatí celkem 4 mil. Kč. Díky.

0/0
17.4.2011 7:44

drátek99

Re: ???

nechci se vám míchat do debaty, ale méně bonitní týpek, který má 6% úrokovou míru a 30 let bude splácet hypo, tak přeplatí asi 112%8-o (při půjčených 3 mega, přeplatí 3,4:-)) , ale v poho, je to váš boj, já si jen zkusil kalkulačku

0/0
17.4.2011 10:17

drátek99

Re: ???

joo, kdybys zajížděl do detailů, tak při 2 mega a 5,4% na 30 let to je taky přes 100%(respektive 2043000kč), ale je to váš boj

0/0
17.4.2011 10:45

agent_A54

Výtečný čánek a děkuji

klidně bych autorovi SMSkou zaplatil za jeho napsání 10Kč. Jde to?

0/0
14.4.2011 12:57

Fare.l

Re: Výtečný čánek a děkuji

Souhlas, jde vidět, že tohle není "typický PR článek", ale článek založený na faktech/číslech.

0/0
14.4.2011 14:38

bez_tolerance_hlouposti

imho bude zalezet na vlade

pokud projdou reformy, ceny musi spadnout dolu, protoze lidi proste nebudou mit prachy. a tech par mladych a uspesnych trh nespasi.

0/0
14.4.2011 12:10

drátek99

Ceny se mění, ale ne všude a

ne šíleným tempem. Byt, který stál v Práglu před léty 3 mega, se dá nyní sehnat za 2,2-2,5 mega a to už je pěkná slevička. Nemůžete chtít, aby hypotékař, který má problémy, prodal byt hned o 30%. To příjde až developerské společnosti nebudou moci splácet své úvěry a budou muset prodávat za jakoukoliv cenu nebo banky zabaví byty a ty půjdou do dražby;-D a k tomu všemu přispěje ještě deregulace a prodej 5 000 bytů od magistrátu Prahy silně pod tržní cenou!!

0/0
14.4.2011 10:31

Tomas Marny

Re: Ceny se mění, ale ne všude a

Naprostý souhlas - růst reálných cen bytů je jen zbožným přáním realitních makléřů a developerů.;-)

0/0
14.4.2011 11:11

drátek99

Re: Ceny se mění, ale ne všude a

většina realitních makléřů jsou taky pěkné hyeny!! průměr ceny za své služby je asi 5% z prodejní ceny nemovitosti, což je 50 tisíc z každého miliónu, sakra na malém městě tohleto vůbec neexistuje, tam dáte pár tisícovek právnikovi a do měsíce je vše vyřízené, je to hnus

0/0
14.4.2011 11:15

Nahlas se ti směju 2

Re: Ceny se mění, ale ne všude a

I na malém městě jsou realitní makléři a i ve velkých městech stačí pár tisícovek a dva dny času na koupi nemovitosti na vlastní triko.

0/0
14.4.2011 19:05







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.