Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kuchyni v paneláku přestěhovali do obýváku, v původní bude koupelna

Mladí manželé a starý panelákový byt ve špatném stavu. Taková kombinace může skončit jediným způsobem: rekonstrukcí. Jenže na vytvoření obýváku, kuchyně a jídelny z původního obývacího pokoje si sami netroufli. Řešení nechali na designérech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

basniklidu

Skvely clanek vcetne nakladu ...

 

0/0
11.1.2011 4:38

vera54

Jak se vybírají byty k rekonstrukci

Píšu trochu od věci:

Podle jakého principu se vybírají lidi, kterým bude zdarma rekonstruován pokoj/byt? Pořad jsem viděla párkrát. Dost mě zarazila skutečnost, že zdarma předělávají byt mladým manželům, kteří jsou podle mě celkem za vodou. Alespoň podle jejich zaměstnání a auta. Přála bych ty zdarma předělávky jiným. Už vás slyším, že ze mne mluví závist… Ne není to tak, spíše naopak.

0/0
10.1.2011 10:18

politicky nekorektní trolejbus

Re: Jak se vybírají byty k rekonstrukci

myslím, že televize vybírá podle nějakých svých pravidel a opravdu ji nezajímá v čem kdo jezdí. zřejmě je akraktivnější koukat na předělávku bytu mladého páru než na všechny a na všechno nadávající staré báby. taková by zřejmě nesouhlasila s mnohdy radikální likvidací původní dispozice a zařizovacích předmětů, protože z neznámých důvodů lpí na spoustě cetek, které jenom zabírají místo.

Televize tu není od toho aby suplovala sociálku, vybírá si to, co jí zajistí sledovanost. protože to jsou její peníze, ne státní, může vám to být ukradené

0/0
10.1.2011 14:49

vera54

Re: Jak se vybírají byty k rekonstrukci

Souhlasím s vámi, že televize nemá suplovat sociálku a že ji zajímá jen sledovanost. Ale i tak si myslím, že tento pár si předělávky nezasloužil. Jak jsem psala, viděla jsem jen pár dílů. Možná, že v některém, který jsem neviděla, byla rekonstrukce bytu i u sociálně slabší mladé rodiny s dětmi ....  

0/0
11.1.2011 13:19

brblovka

Proč..

..se všude cpou plovoučky??? Já sama jsem ji zrušila a nahradila celoplošným kobercem. Nestudí, tlumí kroky a jeho údržba-vyluxuji a je hotovo! S plovoučkou to bylo luxování, vytírání a vysušování-brrr! Celý den trávit uklízením není můj koníček!

0/0
9.1.2011 12:47

idol

Není to úplně špatné, ale některé .........

,,,, výhrady, např. ohledně umístění TV, mi připadají opodstatněné. To ale vždy, při jakékoliv realizaci stavby, či interiéru, je normální. :-)R^ 

0/0
9.1.2011 8:02

rencask

televize

Nechci pusobit jako televizni maniak, ale proc by osoba otrocici v kuchyni nemela moznost pohlednout na televizi? Budeme resit podobny prostor k podobnemu ucelu, ale televizi rozhodne planujeme tak, aby na ni slo videt pokud mozno odevsad, rozhodne ale od kuchynske linky.

0/0
8.1.2011 20:57

danny47

Problém pro designéra...

Pod starým kobercem bylo staré PVC.....  Tak to je teda oříšek na dlouuuuuhé designérské bádání...  ;-D  ;-D

0/0
8.1.2011 14:30

vegab

...pro designéra

Pro příště být vámi bych se snažila vyvarovat toho, že budu vstupovat z předsíně přes kuchyň do obytného prostoru. A když musím, tak bych to osobně řešila jinak. I když je prostor propojený, ne vždy je v kuchyňské části vše tip-ťop a do této kuchyně je vidět až moc...z detailů se mi nelíbí přetažená, zbytečně mohutná krycí lišta kování nad dveřmi - navíc tam "překáží" vypínač.. osobně bych zvolila jiný typ kování, nebo dveří. Druhým nedostatkem je nedodělaná skřínka nad kuchyňskou linkou - ta 20cm boční díra je trochu divná a třetím nedostatkem je monotónní úprava stěn tapetou - tapetu ano, ale jako dekorativní prvek. A z praktického hlediska - LED pásek jako osvětlení v kuchyni bych vyměnila za lištu s integrovaným vypínačem a zásuvkami. U dřezu postrádám odkapní plochu a navíc po pravé straně je málo místa, tak se u dřezu bude i špatně stát...

0/0
8.1.2011 12:09

elenika

Myslím, že proměna se povedla

a z neútulného hangáru udělali příjemný prostor, barvy se mi líbí, můžou se určitě rozhodnout pro doplňky v nějaké kontrastní barvě pro osvěžení a obměňovat je. Mám jenom výhradu k uspořádání linky, myslím, že tak jak je, na délku, se člověk hodně nachodí. A ta stěna, na níž je televize, mi z druhé strany připadá nevyužitá, možná by tam  šlo přesunout tu troubu (ale zase by se člověk moc otáčel, pokud by ovšem jídlo nešlo z trouby rovnou na stůl)? Taky nevím, jestli je vhodné mít v zorném úhlu ledničku, díváte-li se na televizi, mě by to rozptylovalo:-) 

0/0
8.1.2011 11:46

picoda

Prijemne

utulne bydleni s teplymi barvami R^ a ne ty bile sterilni barvy, co se v posledni dobe rozrostly Rv

0/0
8.1.2011 7:11

ta, která nejsem

Hnusnej panelák zůstane hnusným panelákem

Radši bych ty peníze na renovaci přidala a počídila kvalitnější bydlení. Při pohledu na fotku zvenku bych se tam nechtěla vracet, ani kdybych uvnitř měla byt jako Tádž Mahal.

0/0
8.1.2011 5:34

mikookim

Re: Hnusnej panelák zůstane hnusným panelákem

až nebudeš u rodičů tak ti to nepříjde a za takový panelák budeš ráda ale to chce čas

0/0
8.1.2011 10:33

l.g

Re: Hnusnej panelák zůstane hnusným panelákem

Jenže má pravdu. Každý dělá jistě co umí, ale tohle je jako když někdo dělá tunung na Škodě 120. Výsledek i přes sebevětší snahu nemůže být dobrý. Jen o malinko lepší než to bylo původně. I když by se investovala libovolná částka.

0/0
8.1.2011 14:50

ler0

No za ty prachy to nestojí

Pro tentokrát opomenu stále stejný design který je nám neustále předkládán všelijakými TV pořady a spíše se zaměřím na cenu. Je jedno jestli děláte rekonstrukci v paneláku nebo v baráku, ale dát 350 tisíc za jeden pokoj (ikdyž z kuchyňí) mi příjde fakt moc. Chápu, že lidi chtějí lépe bydlet, chápu také, že je třeba zaplatit řemeslníky, protože ne každy si lecos umí sařídit svépomocí,  ale konkrétně u těch TV pořadů si myslím, že si dost lidí mastí kapsu... jsem přesvětšen, že by šel udělat podobný design min. o 100 tisíc levněji.

0/0
8.1.2011 3:00

Tužtička

Není to špatné,

ale proč všichni umísťují kuch.linky dále od okna? Nebylo by lepší prohodit dispozici tak,aby mohla mít kuchyň pracovní plochu pod oknem?Světýlka jsou pěkná,ale denní světlo je denní světlo.Hodláme koupit nemovitost a zatím všechny nabídky jsme odmítli kvůli kuchyni - velký kuchyňoobývák a v nejzašším koutě od okna byla linka - nejsem krtek!:-P

0/0
8.1.2011 2:32

ler0

Re: Není to špatné,

jestli pak to náhodou nebude tím, že se většinou voda, odpady a vzduchařina vedou na kraji nebo uprostřed bytu. To se pak těžko děla kuchyň u okna ;-)

0/0
8.1.2011 3:07

GoogleBomber

Proč?

Určitě to mají hezké, vkusné. Jen se ptám, proč tak ambiciózní projekt realizovali v paneláku? Myslím, že kdyby si pořídili domek, tak by udělali lépe.

0/0
7.1.2011 21:41

Amidala

Re: Proč?

A proč, podle vás, každý musí bydlet v domku? Pokaždé se tady v diskuzi objeví někdo, kdo se diví, že místo do domku je investováno do bytu.  Já bydlím v bytě a naprosto mi to vyhovuje, domek nechci. A to, že jsem zainvestovala a mám hezké bydlení mi nepřipadá zbytečné.

0/0
7.1.2011 22:22

Margot.ka

super

mě se to moc líbí! příjemné teplé barvy, takže i když prostor ještě není zabydlení doplňky, tak vypadá útulně. hned bych takovouhle proměnu brala! v současném bytě ani jídelní stůl nemáme a takový malý by bohatě stačil (v kuchyni máme místo stolu sjezdová kola, juchů :-D veškerý čas stejně trávíme venku a když jsme doma, tak si chceme příjemně posedět s přáteli nebo sami spolu, takže většinu času trávíme v obýváku. takže dávám palec hore :-) V

0/0
7.1.2011 14:43

sharkcom

sousedi

Jo, to musejí mít sousedi radost, když nad jejich ložnicí mají majitelé kuchyň....

0/0
7.1.2011 14:14

Nahlas se ti směju 2

Re: sousedi

Proč?

0/0
7.1.2011 14:20

Margot.ka

Re: sousedi

no myslím, že "mnohem větší radost" by měli, kdyby nad obývákem byl taky obývák... kde by milí sousedé měli přes den rozjívené děcka, které dupou jak stádo pakoňů :-D

0/0
7.1.2011 14:44

astrudina

Re: sousedi

Proč? Protože v obýváku jste přes den a večer,  tam lidé dělají hluk, ale v noci tam žádné děti (kdyby je někdy měli:-/) nedupou. CO se týče ložnice,  tam předpokládáte, že je klid, tam chodí lidé spát, maximálně vás mohou rušit hlukem při milování, ale to není tak zlé, ne;-).

Určitě ale nestojíte o to, abyste si šel lehnout a nad vámi někdo měl návštěvu v obýváku do dvou, běžela tam telka nebo filmy, aby tam někdo vařil, lítal do lednice atd. A to se opakovalo dnes a denně, protože z ložnice nad vámi má někdo kuchyň s obývákem.8-o;-O

0/0
7.1.2011 18:11

politicky nekorektní trolejbus

Re: sousedi

O tom že existuje kvalitní zvuková izolace jste ještě asi neslyšel...

Pokud budu mít doma návštěvu, tak těžko budeme dělat rámus ve dvě v noci a chodit uprostřed nociu do lednice.

ve dvě v noci už slušný člověk dávno spí, nebo když už se baví, tak v baru, ne u sebe v obýváku...

0/0
9.1.2011 15:41

astrudina

Re: sousedi

to nick "politicky nekorektní autobus" - tak to asi bydlíte v rodinném domku anebo jste mladý a chodíte domu poději než ostatní.. Nevíte, co to je mít nad ložnicí něčí obývák - pokud jsou sousedi trochu hluční, nevyspíte se. Pište, až něco zažijete, nejen teoreticky, já jsem měla ložnici pod pokojem hlučných sousedů čtyři roky a vím, co to je. A chodit nějakou rozjetou partičku ve dvě v noci upozorňovat, aby nedělali hluk, no na to je život moc krátký..;-€

0/0
9.1.2011 18:00

politicky nekorektní trolejbus

Re: sousedi

Pardon, špatně zařazený příspěvek

Jsem panelákové dítě, s vyjímkou tříměsíčního podnájmu v prvorepublikovým činžáku jsem se narodil a 32 let žiju v paneláku. Takže o hluku od sousedů něco vím :o) Šest let života jsem prožil na Kolejích Strahov, které tichem také zrovna neoplývali :o).

proto si troufám tvrdit, že zdaleka největší hluk dokáže dělat plovoucí podlaha, kterou si pokládal český kutil šetřílek a který se vykašlal na kročejové izolaci. To potom sousedovic čivava, která přeběhne z gauče na křeslo nadělá víc rámusu než naplno puštěná televize. velká část lidí je natolik rozumná, že si ve dvě v noci nepustí techno na plné reproduktory, i kdyby byla pod nimi třeba kotelna.

A normálně pracující člověk ve dvě v noci párty u sebe v obýváku rovněž nepořádá. přinejhorším jde tou dobou z baru, nebo chlastá do rána v nočním podniku.

Nedotknutelné a puboše, co zůstali sami doma do té výše zmíněné skupiny nepočítám

0/0
10.1.2011 14:53

politicky nekorektní trolejbus

Re: sousedi

Jsem panelákové dítě, s vyjímkou tříměsíčního podnájmu v prvorepublikovým činžáku jsem se narodil a 32 let žiju v paneláku. Takže o hluku od sousedů něco vím :o) Šest let života jsem prožil na Kolejích Strahov, které tichem také zrovna neoplývali :o).

proto si troufám tvrdit, že zdaleka největší hluk dokáže dělat plovoucí podlaha, kterou si pokládal český kutil šetřílek a který se vykašlal na kročejové izolaci. To potom sousedovic čivava, která přeběhne z gauče na křeslo nadělá víc rámusu než naplno puštěná televize. velká část lidí je natolik rozumná, že si ve dvě v noci nepustí techno na plné reproduktory, i kdyby byla pod nimi třeba kotelna.

A normálně pracující člověk ve dvě v noci párty u sebe v obýváku rovněž nepořádá. přinejhorším jde tou dobou z baru, nebo chlastá do rána v nočním podniku.

Nedotknutelné a puboše, co zůstali sami doma do té výše zmíněné skupiny nepočítám:-P

0/0
10.1.2011 14:42

ould

Re: sousedi

buď v klidu, podle toho co jsem z dispozice bytu viděl, tak tenhle mladý manželský pár nehodlá náš zadlužený stát obohatit o nové daňové poplatníky a živitele důchodců, nikde totiž nevidím dětský pokoj:-P

0/0
7.1.2011 19:09

Bígl

Re: sousedi

No jasně, co nevidím - to není, že? Přečíst si článek, případně si počkat na pořad samotný a pak teprve něco komentovat, to je něco, co diskutující na Bydlení opravdu neumí. Na těchto fotkách vidíme pouze část bytu a na konci pořadu mladí lidé na otázku mederátora, zda jich nebude do roka více, horlivě přikyvovali. Tak já jim držím palce, hlavně aby co nejméně naráželi ve svém životě na věčné rýpaly.

0/0
9.1.2011 12:31

kocka007

Reseni neni spatne

Reseni prostoru neni spatne - libi se mi tam ten sloup s televizi oddelujici kuchyn od obyvaciho prostoru. Jako vetsina prispevovatelu absolutne nechapu ten barovy stul jako hlavni jidelni stul. Kdyz ma nekdo male barove posezeni treba pro dva lidi u kuch. linky, tak proc ne. Ale musi byt k dispozici jeste pohodlny jidelni stul a zidle. U tohoto se pohodlne najist neda, kdyz se clovek musi nejdriv vydrapat na barovou zidli, a pak musi celou dobu davat pozor, aby nesklouzl dolu. Barevne ladeni se mi take nelibi - pusobi to na mne dojmem 70. let, chybi uz jen tmave hnede drevene palubky na strope. Majitele si toto barevne ladeni ale podle clanku prali, takze proti gustu...

0/0
7.1.2011 11:12

Marek - designer JSSS

Re: Reseni neni spatne

Vážení přispěvovatelé, děkuji vám o váš zájem podílet se na diskuzi a za vaše příspěvky. Rád bych zareagoval na nafouklou bublinu - údajný barový pult. Nejenom že se jedná pouze o zvýšený pracovní stůl, který je výškou o cca 30 cm nižší, než zmiňovaný bar, ale je doplněn o židle, které tudíž nejsou klasické barovky, pouze o něco málo vyšší, než klasická židle. Co se týká celkové koncepce, je pro nás nejdůležitější potřeba a přání majitelů - zadavatelů, nikoliv představa široké veřejnosti. Výběr a barvy použitého nábytku jsou částečně ovlivněny sortimentem sponzorů, díky nimž můžete mít proměnu ZDARMA!

Přeji hezký den

Marek Poddaný

designer pořadu Jak se staví sen

0/0
7.1.2011 13:47

mamina2

Re: Reseni neni spatne

Tak teď už chápu, proč jsou ty proměny tak strašně podobné. Máte pořád stejného dodavatele;-D

0/0
7.1.2011 14:22

kocka007

Re: Reseni neni spatne

Vazeny pane Poddany,

je dobre, ze se ucastnite diskuse, alespon muzete vysvetlit nektere veci. Z vety v clanku "Téměř po celé šířce pokoje je umístěný velký jídelní bar s výškou 90 cm, čtyři bílé barové židle dovolují běžné stolování." alespon mne vyplyva, ze se jedna o JIDELNI BAR, ne o zvyseny pracovni stul se ctyrmi zidlemi. Jiste, ze kazdy ma na barevnost jiny nazor. Pokud si majitele prali "hodne hnede barvy", tak - jak jsem psala vyse - je jejich prani splneno a je to v poradku. Mne tam osobne chybi nejaka kontrastni doplnkova barva na doplncich nebo nejakem soliteru, ktera by prostor ozivila. Pokud je realizace prezentovana na verejnem serveru s moznosti diskuse, musite pocitat i s negativnimi reakcemi. 

I ja Vam preji prijemny den,

 kocka007

0/0
7.1.2011 14:37

Margot.ka

Re: Reseni neni spatne

asi se můžou přihlásit jenom pražáci,že? chjo :-( a my ze Zlína máme takovou smůlu... Praha daleko - designéři z Primáckého programu nám nic nenadesignují, Ostrava daleko - designéři z konkurenčního bydlení je hra se na nás taky vyprdnou....

0/0
7.1.2011 14:46

ADix

Re: Reseni neni spatne

mě se zdá že byli i v Brně né? Televizi moc nesleduju :)

0/0
7.1.2011 18:23

rosalia

starý panelák?

Určitě to není starý panelák - ty se stavěly od r. 1959 a vypadají zvenku jinak. Ani tak supervelké pokoje neměly. Ta ratejna, co  z pokoje udělali , se mi vůbec nelíbí. A masově zaváděná bílá kuchyně v tomto seriálu idnes také ne. To opravdu nejde vymyslet nějakou světle pastelovou barvu a musí být vše jednotné jako naorganizované za totáče? A změnit si oddělenou kuchyni a zmršit pokoj předěláním na garsonku? Asi nevaří - ohřejí něco v mikrovlnce - pak by jim stačila 1 skříňka v barvě obývacího nábytku. A pokud budou užívat koupelnu jen ke sprchování, tak té akci nerozumím vůbec.

0/0
7.1.2011 11:08

kocka007

Re: starý panelák?

Ja jsem to pochopila tak, ze chteji okno v koupelne, tak ji presunuli do byvale kuchyne. Mne by tedy okno v koupelne za cenu kuchyne v obyvaku take nestalo, ale kazdy mame jine priority. S tou bilou kuchyni s Vami naprosto souhlasim - nevim, co je to ted za modu vsude cpat bilou kuchynskou linku, nejlepe ve vysokem lesku, ale kdyz se jim tam neustale chteji pucovat vsechny kapicky, tak jim to doprejme ;-).

0/0
7.1.2011 11:23

Nahlas se ti směju 2

Re: starý panelák?

Bílá barva na dvířkách je z hlediska údržby úplně stejně náročná jako světlá pastelová barva, třeba tolik oblíbená vanilková.

Hledáš problém tam, kde není.

0/0
7.1.2011 13:38

kocka007

Re: starý panelák?

Ja jsem s Vami husy nepasla, takze zustanu u vykani. Kde v mem prispevku ctete, ze vanilkova barva je jednodussi na udrzbu nez bila? Vy se naopak vyjadrujete k necemu, co v mem prispevku neni ;-).

0/0
7.1.2011 14:08

Nahlas se ti směju 2

Re: starý panelák?

Nenapsal jsem, že ji zmiňuješ, napsal jsem "třeba" (tedy příklad) "oblíbená vanilková" (protože je oblíbená). Čti pozorněji.

.

Podstatou mého příspěvku ale byla oprava tvého omylu.

0/0
7.1.2011 14:14

kocka007

Re: starý panelák?

Nevim, jaky omyl mate na mysli. Chcete snad tvrdit, ze se bila plocha udrzuje snaze nez plocha barevna (napr. svetle hneda nebo seda)? Pokud ano, tak jste asi v zivote neuklizel.

0/0
7.1.2011 14:43

Nahlas se ti směju 2

Re: starý panelák?

Čti pozorněji. Tvá otázka začínající na "Chcete snad tvrdit..." je v přímém rozporu s tím, co jsem napsal.

.

;-D;-D;-D

0/0
7.1.2011 14:48

kocka007

Re: starý panelák?

Presne tohle chytani za slovicka jsem cekala - je to znameni, ze Vam dosly argumenty popr. vecne pripominky k tematu. Definovat muj "omyl" take nedokazete, protoze k zadnemu nedoslo. Takze je naprosto zbytecne reagovat na Vase prispevky.

0/0
7.1.2011 15:32

Nahlas se ti směju 2

Re: starý panelák?

Tvůj omyl jsem definoval ve 13:38. Čti pozorněji.

.

;-D;-D;-D

0/0
7.1.2011 15:39

tuneldedek

SPROSTÝ ČLÁNEK

kde "zdeformují" širokáčem prostor, fotky a byt nafouknou, fotky neodrážejí skutečnou podobu bytu, k čemu to je? !!!!!!

0/0
7.1.2011 10:42

Radijo1

Re: SPROSTÝ ČLÁNEK

Zjevně sám víte, že malé prostory tohoto typu se širokáčem fotí běžně. Rybí oko to přeci není.

0/0
7.1.2011 11:00

astrudina

souhlasím s nickem "šikovná holka"

Přestavbou získali co? Prázdný prostor? Dvě židle u barpultu? Obrovskou kuchyň, ve které podle mne budou večer dělat leda tak salát nebo si ohřejí párek?

A přestavba má ještě jeden aspekt, o kterém se autor článku jaksi nezmínil. Byt není v rodinném domku, ale v paneláku, takže mají přinejmenším sousedy pod sebou. Ti budou šťastni, až jim do jejich kuchyně vyteče voda z pračky nebo přeteče vana z koupelny bytu nad nimi!

U nás jeden člověk takto kdysi změnil dispozici bytu, z kuchyně udělal ložnici, záchod a koupelnu přesunul nad dětský pokoj. To bylo v bytech nad ním a pod ním radosti!

0/0
7.1.2011 10:34

Hroznej_puberťák

Koupelna v paneláku

Kdysi jsem měl v merku jeden panelákový byt, který dispozičně sváděl k tomu vykopat původní jádro a kuchyň, a udělat si tam koupelnu s oknem. Klasická jádra jsou nic moc, kdo měl někdy světlou koupelnu s velký oknem ví své...

0/0
7.1.2011 10:33

RAA

není to špatné

jen bych chtěla vidět celý byt i s tou zmiňovanou koupelnou. Velké koupelny se mi hrozně líbí, ale pak si sednu a přemýšlím:  denně 10 min. sprcha, nalíčení a pryč. Takže když ten prostor je, je to skvělé, ale zbytečně zabít menší prostor velkou koupelnou. Nevím, to raději pořádný jídelní kout, nebo truccimru.

0/0
7.1.2011 10:23







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.