Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejlepší investicí je malý byt ve městě. Nejhůř pronajmete velký byt v paneláku

Realitní krize ještě neodezněla, lidé však znovu investují do nemovitostí. Koupě bytu, domu či pozemku patří k dlouhodobě nejjistějším investicím. Není sice zaručené, že ceny pořád porostou a peníze se výrazně zhodnotí, ale při dobrém výběru nemovitosti je ztráta málo pravděpodobná. Navíc lze peníze získat zpět díky pronájmu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hroznej_puberťák

Tak jsem se díval na tu Příbram,

... a nějak jsem tam nenašel nic, co by vůbec stálo za koupi. Tak nic, no...

0/0
29.9.2010 20:27

Deleter

Re: Tak jsem se díval na tu Příbram,

Ani pozemek? C'est la vie.

0/0
30.9.2010 23:15

Hroznej_puberťák

Re: Tak jsem se díval na tu Příbram,

Koukal jsem jen na ty malé byty, dle článku :-)

0/0
1.10.2010 8:52

Deleter

Re: Tak jsem se díval na tu Příbram,

No já nevím, jestli se tím městem náhodou nemyslí jenom Praha.:-)

0/0
1.10.2010 11:18

Hroznej_puberťák

Re: Tak jsem se díval na tu Příbram,

Ne, Prahu nedoporučujou, protože je zde hypo o hodně dražší než nájem (což je pravda), doporučujou Liberec, Zlín, Plzeň, Budějky a Příbram, že se tam dá koupit tak, že splátka hypo je menší než nájem a dá se tak dosáhnout toho, co před 5 a více lety platilo v Praze, že nájem tu hypo pokryje. Tak jsem koukal na tu Příbram a ceny opravdu celkem jdou, ale nic co by mě zaujalo natolik, že by mi to stálo za koupi (přeci jen když budu něco kupovat, tak s výhledem toho, že tam třeba jednou budu bydlet).

0/0
1.10.2010 11:23

metafrik

:-O

V době kdy nájmy VŠUDE klesají a byty jsou pořád předražené se "vyplatí investovat???:-D Realitní googlenovináři za párek s chlebem napíšou cokoliv..

0/0
28.9.2010 10:57

hugous

Vždyť to říkám

První zisk uvádějí po 20 letech. Já říkám, že možná i po 30. Těch 20 při ideálních podmínkách. Rovněž nikde není napsáno, že Váš byt bude vůbec někdo chtít. Taky jeho cena může jít dolů viz. USA. Když ho koupíte na dluh, stanete se na mnoho let vazalem banky. Jednou nezaplatíte a máte problémy. Dalo by se toho uvést ještě mnohem víc.

0/0
27.9.2010 19:51

Deleter

Re: Vždyť to říkám

Když bydlíte v pronájmu, jste vazalem majitele. Jednou nezaplatíte a máte problémy. Dalo by se toho uvést ještě mnohem víc.

P.S. Píšete to jakoby neplatit bylo naprosto normální, ale ujišťuji vás, že to normální není.

0/0
28.9.2010 15:01

on.

Re: Vždyť to říkám

je o neco lehci odejit z draheho najmu, nez se zbavit drahe nemovitosti zatizene hypotekou.

0/0
28.9.2010 16:32

Deleter

Re: Vždyť to říkám

Ano, ovšem v případě odchodu z nájmu dostanete prdlajs, v případě odchodu z hypotéky něco dostat můžete.

0/0
30.9.2010 23:13

vikyt

Re: Vždyť to říkám

No a když nezaplatíte jednou bance, tak se neděje nic ? Banka s Vámi

pěkně zatočí, naopak v případě pronájmu si klidně vyberete mezi

desítkami tisíc nabídek v celé ČR nový levnější nájem, a v klidu se

přestěhujete.

0/0
28.9.2010 18:01

Deleter

Re: Vždyť to říkám

Pokud na nájem nemáte (co jiného by mohla být příčina neplacení) asi dost těžko.

0/0
30.9.2010 23:14

hugous

Re: Vždyť to říkám

Chtělo by to pořádně číst.

0/0
29.9.2010 10:15

Deleter

Re: Vždyť to říkám

A taky myslet. Elementary, dear Watson.

0/0
30.9.2010 23:15

vioš

malý menší nejmenší

Velký byt v paneláku má být co ? 85 m2 ? 

0/0
27.9.2010 17:12

old fashioned Vince IV..

proč není u té strašlivosti

8-o"Nudná plastová okna a laminát" diskuze???8-o

0/0
27.9.2010 16:40

paskudilek

Re: proč není u té strašlivosti

nebo je to reklama na casopis

0/0
27.9.2010 18:27

/dev/null

Diskuze?

Proč není u druhého dnešního článku diskuze? Tak to napíšu aspoň sem. Je to jeden z nejhezčeji zařízených bytů, co jsem tu zatím viděl. Jen nechápu nadpis článku. Jak se pozná nudné okno? Plastová okna vypadají moderně a elegantně. Navíc jsou funkční a nehnijou. Narozdíl od nábytku nevidím v nedřevěných oknech jediný problém.

0/0
27.9.2010 15:44

cyankáli v šampaňském

Re: Diskuze?

plastová okna a elegantní? 8-o mě přijdou totálně hnusný, takový hampulácký.

0/0
27.9.2010 18:55

/dev/null

Re: Diskuze?

Nevím, no..okna mi nevadějí, ale nábytek bych plastový nesnesl. Asi je to tím, že na okna se nešahá tak jako na nábytek, a z dálky to vypadá stejně. Jen se musí vyměnit plastová klika. Dřevěná nebo kovová vypadá líp. Plastová okna také umožňují lepší izolaci, protože se líp dosáhne potřebného tvaru. A kromě umývání se o ně nemusí starat..žádné natírání, strachování o plíseň nebo hnití. A ještě jsou levnější :)

0/0
27.9.2010 21:21

hugous

Prostě a jednoduše

investovat do nemovitosti se v podstatě nevyplatí. Těch 20 let, kdy vyděláte první korunu je pravda jen v případě, že do bytu nebudete muset investovat každého půl roku, podle toho jak se budou střídat nájimníci a jak moc ho zdevastují. Tato doba se dá o trochu zkrátit, nevyužijete li "služeb" realitky. Nebo v případě, že koupíte nějakou ruinu, kterou budete schopen SÁM opravit. Ale koupit byt a ještě k tomu na úvěr je pitomost. Nikdo vám nezajistí 100% pronajímatelnost, takže se návratnost může protáhnout třeba na 30 let a nemusíte se toho ani dožít.

0/0
27.9.2010 12:35

klatil

Re: Prostě a jednoduše

Investice napr. do zdedeneho druzstevniho bytu v krajskem meste (nebo dobre lokalite v mensim meste) se vzdy vyplati. rozhodne vice, nez duchodove "sporeni". ;-)

0/0
27.9.2010 16:03

hugous

Re: Prostě a jednoduše

To jste asi nepochopil. Nejedná se o koupi bytu pro sebe ale o investici.

0/0
27.9.2010 16:33

Tomkins

Re: Prostě a jednoduše

Právě že se jedná o investici. Investujete do bytu a když ho za dvacet let prodáte, dostanete třikrát více peněz, než jste do něj vložil. A to ho nemusíte nikomu ani pronajímat. Když ho někomu pronajmete, za 20 let se Vám byt splatí a ještě za něj dostanete při prodeji zaplaceno.

0/0
27.9.2010 18:08

on.

Re: Prostě a jednoduše

nepravdepodobny scenar. Zalezi, kde ten byt bude a i u lukrativnich mist se muze za 20 let ledacos zvrhnout.

0/0
28.9.2010 16:30

Deleter

Re: Prostě a jednoduše

To je potřeba hlídat a operativně jednat. Ostatně, to se týká KAŽDÉ investice. Myslím, že dluhopisy Argentiny už nějakou dobu nefrčí.

0/0
30.9.2010 23:21

on.

Jinak pronajmout velky byt v panelaku se da

jen to chce, aby bylo ve meste hodne studentu :-)

0/0
27.9.2010 12:04

Hroznej_puberťák

Re: Jinak pronajmout velky byt v panelaku se da

To abys to pronajímal jako holobyt, jinak ti z toho holobyt stejně udělaj ;-)

0/0
27.9.2010 12:06

on.

Re: Jinak pronajmout velky byt v panelaku se da

no chce to aspon jednu dve studentky, zensky maj vetsinou ten standard vys. U nas dokonce byt zvelebili oproti puvodnimu stavu.

0/0
27.9.2010 12:17

Deleter

Re: Jinak pronajmout velky byt v panelaku se da

Taky znám nebožáky, kterejm studentky vylily neuvěřitelný množství vody a elektriky za koupání a praní, no...

0/0
30.9.2010 23:22

Hroznej_puberťák

Re: Jinak pronajmout velky byt v panelaku se da

Taky jsem v paneláku udělal sekeru za vanu, hrozně návyková věc :-)

0/0
1.10.2010 9:07

Deleter

Re: Jinak pronajmout velky byt v panelaku se da

Spotřebu hlídám co měsíč a v echcélu mi to vyhodí, jestli budu doplácet, nebo ne. ;-)

0/0
1.10.2010 11:19

Hroznej_puberťák

Re: Jinak pronajmout velky byt v panelaku se da

Na to jsem byl vždycky línej, vést si nějaký excely. Já na to musím mít sólo účty.

0/0
1.10.2010 11:25

on.

Vetsina obchodu s bytama

se provadi za ucelem trvaleho bydleni. Takze byt jako investice (a ne jako spotreba) se tyka minoritniho poctu obyvatel. To neznamena, ze by se o tom nemelo psat, jen bych to cekal v rubrice finance. Navic kdo uz ty penize ma, tak si nejspis vynosy dokaze spocitat.

0/0
27.9.2010 11:59

klatil

Re: Vetsina obchodu s bytama

Jiste. Ani ja to nevim, ale cosi mi rika, ze kdyz budu investovat (udrzovat jej) do zdedeneho druzstevniho bytu ve zdenem dome ze 70-tych let - v mem pripade 3+1(zatim nemam potrebu jej pronajimat - muze se hodit;-)), tak je to lepsi nez duchodove sporeni s nejasnym koncem.

0/0
27.9.2010 16:06

klatil

Re: Vetsina obchodu s bytama

....... nenapsal jsem - v krajskem meste

0/0
27.9.2010 16:07

paskudilek

Re: Vetsina obchodu s bytama

budes byt udrzovat az do duchodu, to ten byt bude mit 70-80let? kolik do toho za tu dobu investujes do oprav a jakou bude mit pak realnou cenu? v jakem stavu bude cely dum.

0/0
27.9.2010 18:24

Hroznej_puberťák

Re: Vetsina obchodu s bytama

80 let starých domů znám poměrně dost a nevypadaj, že by v nejbližší době chtěly padat...

0/0
27.9.2010 18:29

paskudilek

Re: Vetsina obchodu s bytama

v soucasne dobe se nevyplati byt kupovat, jako investici, je krize, lidi nemaji penize a byty jsou predrazene tak o 30%. tohle je jen reklama realitky, ted se vyplati si byt pronajmout, nabidek je dost.

0/0
27.9.2010 19:27

Hroznej_puberťák

Re: Vetsina obchodu s bytama

Já vím, sám v jednom super podnájmu bydlím :-)

0/0
27.9.2010 20:53

Deleter

Re: Vetsina obchodu s bytama

Tvrzení, že je lepší splácet byt někomu jinému a ne sobě je naprosto nesmyslné.

0/0
28.9.2010 15:02

on.

Re: Vetsina obchodu s bytama

neni, napr. pokud vas jen urok + poplatky vyjde vic nez najem.

0/0
28.9.2010 16:28

Deleter

Re: Vetsina obchodu s bytama

Ok, dejme tomu splátka 7 tisíc, fond oprav 1 tisíc, nájem 6 tisíc. Tedy splácím 2 tisíce za investici, kde ten člověk, co tam bydlí, mi platí další tři čtvrtiny. Na konci splácení já mám byt a on nemá nic. Nebo se pletu?

0/0
30.9.2010 23:20

Hroznej_puberťák

Re: Vetsina obchodu s bytama

No jo, tak pěkný byt, který stojí na splátce 7 + FO a pronajmout si ho by stálo 6 bych koupil taky. Ale pokud jsi v nájmu za 7 a byt, který by vůbec stál za koupi stojí na splátce 15 + FO... Ono taky hraje roli to, že pronajmout si můžeš byt horší, než kdybys kupoval (z hlediska stavu domu, perspektivy lokality apod), protože časem stejně půjdeš jinam. Druhá věc ovšem je ta, že splátka je motivační, kdežto v nájmu 99% lidí to co ušetří na bydlení prostě prožere na spotřebě.

0/0
1.10.2010 9:06

paskudilek

Re: Vetsina obchodu s bytama

Podivej se na nabidky, kolik je nemovitosti k pronajmu a jak dlouho to nabizeji, za jake ceny. Podivej se za kolik se podobny byt prodava. Vypocti si kolik na tom muzes vydelat. Mimo realitky najdes najmy za mnohem nizci ceny. Vetsina bytu je nekvalitnich a predrazenych. 30 let budes mit s najemnikama akorat stresy, jestli budou platit, co ti znici a nakonec nic nevydelas.

0/0
29.9.2010 18:10

Deleter

Re: Vetsina obchodu s bytama

Každý podnikání nese rizika a trochu práce. Jako zaměstnance si taky nevezemete každýho blba.

0/0
30.9.2010 23:17

Paxa

Společenství vlastníků - dotaz:

Uvažujeme výhledově o vlastním bydlení. Máme na mysli spíš byt, po domku bůhvíjak netoužíme, leč právě nemáme zkušenosti se společenstvím vlastníků, nevíme zejména, jak se odvozuje výše měsíčních plateb do fondu oprav, či jak se to jmenuje. Máte s tím někdo zkušenosti? Dík.

0/0
27.9.2010 10:32

Hroznej_puberťák

Re: Společenství vlastníků - dotaz:

To si určuje to které společenství vlastníků. Většinou je to odvozeno z podlahové plochy bytu, i když jsou i takové, kde platí všichni stejně. Výše pak závisí na každém společenství, někde platí hodně, protože šetří na nějakou rekonstrukci či něco splácejí, někde naopak neplatí skoro nic a mají dohodu, že v případě problémů zaplatí naráz větší částku či si půjčí. Tohle všechno je dobré pozjišťovat si před koupí, stejně jako to, jak společenství vůbec funguje. Řada společenství má zápisy na netu, příp. se dají vyžádat.

0/0
27.9.2010 10:39

agent_A54

Re: Společenství vlastníků - dotaz:

No znám ještě SVJčko kde jsou členy většinou cizinci ... a je děsný problám, aby se sešla usnášeníschopná většina... Jazykové bariéry, často nejsou v Čechách a pak není možné změnit něco co ostatním nevyhovuje... 

0/0
27.9.2010 11:59

Hroznej_puberťák

Re: Společenství vlastníků - dotaz:

Taky znám, a ani to nemusí být cizinci, my míváme účast 60-65%, aspoň že tak. Pokud někde SVJ v podstatě nefunguje, je to na houby. Nedovedu si moc ani představit mamutí společenství dvanáctipatrových paneláků o několika vchodech, to musí být taky síla.

0/0
27.9.2010 12:03







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.