Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Známe nejlepší projekty: tunel Blanka nemusel být jako otevřený vřed Prahy

Odvaha, neotřelé vidění a také obyčejný rozum. To vše nabídly návrhy v soutěži Young Architect Award 2010. Nejlepší práce byly vyhlášeny večer 21. září na Žofíně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lord Havelock Vetinari

By mě zajímalo

v kolika variantách tu DIY saunu ještě uvidím. Začali s tím Noři, a sice s na jezeře plovoucí variantou. Pak to překopírovali Češi na podobný způsob, akorát poněkud humpolácky. Tohle je to samé, akorátže visí. Tady bych chtěl vědět, jak do toho chtějí dostávat dřevo a jak se tam ti lidi dostanou sami, ledaže by tam byl ještě žebřík.

http://www.archiweb.cz/buildings.php?type=country&action=show&id=2177http://www.archiweb.cz/buildings.php?type=5&action=show&id=2385&

0/0
22.9.2010 20:44

marbo

paní autorka

paní autorka si zjevně plete tunelový komplex (nikoli tunel) Blanka s MÚK Malovanka.

0/0
22.9.2010 15:30

Monte Cristo

Blanka

Tak ten projekt na Blanku jsem viděl těmi hochy prezentovat na jaře v rámci Pecha Kucha v Aeru. A dělali si tam z toho docela legraci, tak nevím, jestli je to vůbec myšleno vážně (ale byly tam i větší šílenosti/fantasmagorie - jako spojit Sacre Coeur s Bertramkou obrovským visutým mostem ....)

0/0
22.9.2010 15:25

CHOBOTNICENALETŇANY

Nové místo nár. knihovnu!? Co třeba Letňany?

! Jak by se Vám líbilo, kdyby stála Kaplického Národní knihovna v Letňanech??? Pokud chcete více informací, stačí vyhledat "CHOBOTNICE NA LETŇANY" Budeme rádi, Společně změníme Prahu k lepšímu :-)

0/0
22.9.2010 15:18

mimouch

Studie

Studie mají povětšinou za cíl jediné - být vizuálně atraktivní. Funkce, konstrukční náročnost, cena, náklady na provoz údržbu nikdo neřeší. Má-li stavba splňovat i tato klíčová kritéria, bývá realizace nesrovnatelně nudnější. Jsou ovšem výjimky. Třeba Renzo Piano, ze staveb navrhovaných jeho studiem se tají dech.

0/0
22.9.2010 9:51

f0rr35t

Re: Studie

R^ přesně, do většiny studií stačí hodit neokoukané tvary a hlavně zeleň (c), bez ní to přece dnes nejde a studie je na světě ;-D

0/0
1.10.2010 10:58

Brundi

Vybrali jsme 3D model

radnice ne proto, ze byl dobry, ale protoze jsme iDes a jako takovym se nam libilo, ze je to pekne namalovane a na videu se to pekne hybe... :-/

0/0
22.9.2010 9:38

Milenius

Okružní metro

Asi nejlepší návrh podala Anna Háblová - okružní metro, které spojuje mezi sebou periferie Prahy, řekl bych, že toto je nejčastější cestování.

0/0
22.9.2010 9:32

halagajda

Re: Okružní metro

souhlasR^

0/0
22.9.2010 9:38

metafrik

Re: Okružní metro

Ta studie vypadá hezky, jenže tyto okružní linky jsou všude ve světě využívány nejméně, takže návrh je tak trochu blbost :-/

například londýnská Circle Line bude po desetiletích provozu sloučena s Hammersmith line, tedy 'rozpuštěna'

0/0
22.9.2010 10:54

wIadin

Re: Okružní metro

pražské metro bylo budováno podle vzoru metra v Moskvě, kde okružní trasa má svou nezastupitelnou úlohu. Jenže soudruhům nedošlo, že městečko s milionem obyvatel se nemůže rovnat velkoměstu s 10ti miliony. Praha měla budovat systém metra a dopravy podle Vídně a mj. využít stávající systém železnic. Prostě se to totálně zpackalo a abych parafrázoval autora titulku, tak dědicví komunismu je velký vřed, který bude bolet ještě nejmíň 100let. Na tom soudruzi Opočenský apod. nic nezmění.

0/0
22.9.2010 12:17

wIadin

Re: Okružní metro

sorry to je jiný Opočenský...

0/0
22.9.2010 12:19

Bundas

cipovina...

Srovnávat studii s reálným projektem může jen nevzdělanej voccas. papír (kompjútr) snese všechno...Navíc prakticky všechny futuristické studie jsou nikdy nerealizované a nerealizovatelné a zůstávají jen na papíře.

0/0
22.9.2010 9:31

stedrik

zastřešit křižovatku

betonem, položit geotextilii a zatravnit. Hmmm. To umí každej vocas na PC. Co to taky zaplatit ze svýho, mladí architekti. Kdyby se to uskutečnilo, tak ten samej novinář by zase řval, že máme nejdražší km dálnic na světě.

0/0
22.9.2010 9:15

flames828

..

Co je jako ta létající sauna? Laťky obité igelitem, nebo je za tím něco víc? Jako často jsem vůči experimentu nekritický, ale tohle je trochu .. to.

0/0
22.9.2010 8:55

datel0013 - živého mě nedostaneš

Re: ..

Mě by zajímalo, jak se do toho leze a kam si mám dát oblečení. :-)

0/0
22.9.2010 9:13

Neonym

Zelená

Dnes stačí navrhnout cokoliv, co má trávu na střeše a hned je to super. Navíc nechápu srovnání s "realitou", když tunel není hotov

0/0
22.9.2010 8:50

zabiak2

pěkné

Pěkné to je, ale bojím se, že spadané listy padající na silnici by nebylo to pravé ořechové.

0/0
22.9.2010 8:43

xrobocop

Porovnání

Trošku nefér postavit proti barevné vizualizaci fotku ze stavby ... :-/

0/0
22.9.2010 8:40

dropa

Re: Porovnání

R^

0/0
22.9.2010 8:43

datel0013 - živého mě nedostaneš

Re: Porovnání

Takhle je to fér: http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=Hradcanska_a_Letna_1.jpg

0/0
22.9.2010 9:11

Sheh

Nova galerie v Berline...

Tento navrh je v mnohem podobny projektu umeleckeho centra, ktere na Saadiyat Island v arabskem emiratu Abu Dhabi uz nekolik let stavi vehlasna Zaha Hadid... Doporucuji vyhledat na Google, jen tak pro srovnani.

0/0
22.9.2010 4:06







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.