Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Malý a krásný domek do dvou milionů korun. Sen většiny Čechů je reálný

Stačí mi jednoduchý malý domek za jeden až dva miliony korun. To je sen většiny Čechů. Sen, který se dá realizovat. Bude to ale bydlení odpovídající malému bytu 3+1. Některé práce musíte udělat svépomocí a materiál občas vybírat podle slevové akce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deleter

-*--

"Hm, nějak moc nevím, jak to ale souvisí se smyslem mého příspěvku... Když těhle pár věcí spolkne 1/4 rozpočtu, kde pak zůstává místo na zbytek? Za 750 tisíc pořídit zákl. desku, připojení na sítě, hrubou stavbu, rozvody vzduchu, vody, elektro, dat, zateplení, krovy, střechu atd. atd.?"

---

Ne každej potřebuje vnitřní dveře za 10 tisíc a hajzlik za 20. Tak se zkus hodit do klidu, nebo aspoň nepředváděj, jak seš děsně zalovenej - aby ses nedostal "na pokraj finanční katastrofy"

0/0
16.9.2010 9:26

Nahlas se ti směju

Re: -*--

Já jsem v klidu natolik, že si nemusím vymýšlet nesmysly, jen abych se vůči nim mohl vymezit. Nemám vnitřní dveře za 10 ani hajzlík za 20.... A myslíš, že kdybych byl "desně zalovenej", tak bych si kupoval byt a zařizoval jej výbavou cca ze středu cenového rozpětí?

.

Alespoň malilinko zkus myslet.

0/0
16.9.2010 10:20

Deleter

Re: -*--

Když nemáš dveře za 10, tak proč píšeš, že je máš (ok 9, litr na montáž). Nevím, co bys dělal ty, kdybys byl zalovenej, ale snažíš se tak tvářit, puso. 

0/0
16.9.2010 13:59

Nahlas se ti směju

Re: -*--

"Když nemáš dveře za 10, tak proč píšeš, že je máš" - nikde nepíšu, že mám dveře za 10... Doprava a montáž je samozřejmě v ceně... Tedy i tentokrát máš FAIL...;-D.

0/0
16.9.2010 14:45

Deleter

Re: -*--

9 a 10 není žádný drastický rozdíl, nebo jo? Jenže když někomu stačí dveře za 4 a podobně sleví i jinde, tak je najednou na 125tis a nemusí se "strašně divit" jako ty baráku za míč.;-D

0/0
17.9.2010 10:46

Nahlas se ti směju

Re: -*--

"9 a 10 není žádný drastický rozdíl, nebo jo?" - není a ani nic takového netvrdím. Reagoval jsem jen na tvůj výmysl, že "Když nemáš dveře za 10, tak proč píšeš, že je máš".

A jak jsi přišel na to, že mám hajzlík za 20 tis. Kč?

.

Navíc ses ztratil v kontextu. Ten příklad, kde se cca pohybuje střed cenového rozpětí některých položek, jsem uvedl v návaznosti na větu "Za tuhle cenu máte dům buďto úplně miniprťavoučký nebo jste museli naprosto drasticky šetřit na úkor kvality na všem.".

Tomu drastickému šetření na úkor kvality odpovídá i tvůj příklad s dveřmi+zárubněmi+kováním za 4000 Kč...

0/0
17.9.2010 11:03

Deleter

Re: -*--

Víš, možná ti to nedochází, ale on taky moh stavět se slevou jako ty, takže asi takovou váhu má tvoje hodnocení: 0.:-)

0/0
17.9.2010 12:30

Nahlas se ti směju

Re: -*--

Právě že ani s běžnou slevou (čímž nemyslím 50% a více na všechno, co kupuje) nemá šanci se na ten 1 milion dostat, aniž by se nemusel uchylovat k těm úplně nejlevnějším a nejméně kvalitním řešením. To je to, co plyne z mého hodnocení.

.

A jak jsi přišel na to, že mám hajzlík za 20 tis. Kč?

0/0
17.9.2010 12:44

Deleter

Re: -*--

To byl takovej tip. A kde jsi přišel na to, že měl jen běžnou slevu?

0/0
18.9.2010 13:29

Nahlas se ti směju

Re: -*--

Neexistuje relevantní důvod se domnívat, že neměl.

.

Otevřenou lež považuješ za vtip? Máš zvláštní žebříček hodnot...8-o.

0/0
22.9.2010 9:12

Deleter

Re: -*--

Nauč se číst, kluku ušatej, jo?

0/0
22.9.2010 10:11

Nahlas se ti směju

Re: -*--

Máš pravdu, špatně jsem četl - byl jsem ještě rozespalej...

Se schopností tipovat jsi na tom tedy velmi špatně... To zapadá.

0/0
22.9.2010 12:37

Speedmaster

Re: -*--

Máš něco k věci nebo jenom ty prázdné řeči,kterými jsi zaplevelil diskuzi? :-P

0/0
16.9.2010 21:13

Nahlas se ti směju

Re: -*--

V příspěvku, na který jsi reagoval, jsem navazoval na zakladatele vlákna, který napsal lež. Níže v diskusi je mnoho mých příspěvků týkajících se tématu.

.

Čím je k věci tenhle tvůj příspěvek?

0/0
16.9.2010 21:40

Deleter

Bylo by to komické, kdyby to nebylo smutné

V jednom vlákně zároveň zkritizovat velký i malý bydlení, to už vyžaduje echt pomotanej mozek.;-D

0/0
16.9.2010 9:23

Typický český hovňousek

Není nad pěkný byt v centru města!

R^

0/0
15.9.2010 22:12

Deleter

Re: Není nad pěkný byt v centru města!

Přesně. S vlastními garážemi a terasou 200m2 pro zahradnické řádění.;-D

0/0
16.9.2010 9:16

Nahlas se ti směju

Re: Není nad pěkný byt v centru města!

Souhlas. Mám to tak (v širším centru). A k městskému bytu chatu někde v přírodě - tím nemyslím okruh 30 km kolem Prahy, ale Šumavu, Vysočinu...

0/0
16.9.2010 10:21

dikobraz

Re: Není nad pěkný byt v centru města!

Jasně. Byt v "širším centru" prahy (hezký eufemismus :-))  a chatu na šumavě. A každý víkend pěkně půlku  soboty strávíš cestou na chatu, no a půlku neděle ti zase zabere cesta zpátky. Je vidět, že to máš v hlavě srovnaný.

0/0
18.9.2010 15:03

Nahlas se ti směju

Re: Není nad pěkný byt v centru města!

Zato tobě to ta hlavinka trošku nezvládla... 2 stanice MHD od Václaváku je přesně to, co si představuju pod pojmem širší centrum.

Já chatu na Šumavě nemám, to byl jen příklad (čekal jsem, že se najde expert, který ani tohle nepochopí...). Navíc asi málokoho by napadlo jezdit na víkend v sobotu dopoledne.... K tomu já nepatřím mezi lidi, kteří by si museli píchat v kolbence od - do, takže odjezd na chatu se u nás koná v klídku pátek po obědě a návrat v neděli kolem 22.-23. hodiny, kdy už jsou dálnice volné......

.

Já moc nechápu lidi jako ty, který za každou cenu hledají problémy tam, kde nejsou. Když ti vyhovuje si komplikovat život, prosím...;-D;-D;-D

0/0
20.9.2010 12:05

dikobraz

Re: Není nad pěkný byt v centru města!

Ale vžyť já tě chválím, jak to máš hezky jednoduchý - v hlavě i v životě. O barák by se startal jen blbec, byt je mnohem lepší. A každý víkend v klídku a pohodě hurá na chatu, tam na práci nesáhneš a odpočatý se v neděli v noci vracíš do prahy.

.

Já to mám fakt komplikovaný. Chatu nemám, to by na mě bylo moc jednoduchý, jezdit pořád každý víkend na to samý místo. Já si jezdím kam se mi zrovna chce. Ale je to složitý, vybírat z tolika možností. K tomu ještě můžu zůstat doma, ale to pak v pátek po obědě sednu do auta a jezdím aspoň 2 hodin po okolí, abych nepřišel o to úžasné víkendové cestování. Někdy schválně v pondělí vypnu topení i bojler, zabedním okna i dveře a odjedu do pátku pryč, jen abych si po návratu mohl celý víkend užívat té skvělé "chatové" atmosféry. Máš pravdu mám to strašně složitý. Asi barák prodám a koupím byt v praze (maximálně 2 zastávky metra od václaváku) a k tomu chatu někde...  tys doporučoval šumavu, ale pak jsi to vzal zpátky, tak to ještě budu muset doladit.

0/0
20.9.2010 18:50

Nahlas se ti směju

Re: Není nad pěkný byt v centru města!

"O barák by se startal jen blbec, byt je mnohem lepší." - proč si tohle myslíš? Já na to mám jiný názor. "A každý víkend v klídku a pohodě hurá na chatu" - proč každý víkend? "tam na práci nesáhneš" - když se mi chce, sáhnu, když se mi nechce, nesáhnu. " to by na mě bylo moc jednoduchý, jezdit pořád každý víkend na to samý místo. Já si jezdím kam se mi zrovna chce. " - souhlas, mám to stejně.

.

Je úsměvný, jak neumíš přenést přes srdce, že někdo jiný si život zařídil jinak než ty. To je projev rozčarování nad tím, že se svět netočí kolem tebe?

0/0
20.9.2010 23:09

dikobraz

Re: Není nad pěkný byt v centru města!

Mě se tvůj jednoduchý život i názory opravdu líbí. A když nebudeš  pořád všem tak usilovně radit, jak oni mají nebo měli žít své životy oni, budeš to mít ještě mnohem jednodušší. Oni to lidi zvládnou docela dobře i bez tebe.A ty pak budeš mít víc času, abys mohl třeba častěi jezdit na tu svou skvělou chatu ve vzdálené přírode ;-D.  Protože jak říkáš, není nad pěkný byt v (širším) centru města, že? ;-D;-D;-D

0/0
21.9.2010 12:28

co ze to chces

češi chtějí?

ne, češi nemají na výběr. Platy v porovnání s vyspělým světem jsou tu mizerné, a lepší dřevěná chajda než bydlet pod mostem. Kdyby ale měli peníze, každej by chtěl pěknej novej 7+1 s garáží a bazénem...

0/0
15.9.2010 21:05

Nahlas se ti směju

Re: češi chtějí?

"lepší dřevěná chajda než bydlet pod mostem" - to jsou jediné dvě alternativy, jak v ČR bydlet? Hmmm....

0/0
15.9.2010 21:16

infinity1

Domek do dvou milionů?

No nevím, to stačí jen tak tak na pozemek Rv

0/0
15.9.2010 16:24

Nahlas se ti směju

Re: Domek do dvou milionů?

A jak to spolu souvisí? Řeč je o domku do 2 mil. Kč.. Ne o domku + pozemku do 2 mil. Kč.

0/0
15.9.2010 20:59

Deleter

To je furt keců.

V Německu holt jsou auta levnější, než tady, zato baráky podstatně dražší. Takže malý domky mají proto, že na větší nemaj, ne proto, že by je nechtěli. Dvě zánovní auta = 1 mil kč (když přeháním) = dejme tomu třetina baráku tady = dejme tomu desetina baráčičku v DE. O CH nemluvě.

0/0
15.9.2010 14:53

pavlicakidnes

Kdo má levný dům tak radši neřekne jak toho dosáhl

Tak jsou tu asi dva typy diskutujících. Jedni co tvrdí že mají barák za velmi nízkou částku ale radši enřeknou nic bližšího a druzí co se od těch prvních nic nedozví. Celkem diskuze k ničemu.  Připadá mi to jak ti rybáři-já chytil táákovou rybu... máš fotku? ne.-)) Ti frajeři co tvrdí že mají baráky za pár set tisíc a nic neukážou a nesdělí info o materiálu, ploše, cenách atd.. jsou jen jednoduší chlubiči, takových je plná školka..

Těm pár výjimkám co řeknou víc jak toho dosáhli mají můj dík.

0/0
15.9.2010 12:46

Carlos

Re: Kdo má levný dům tak radši neřekne jak toho dosáhl

Pravda pravda R^

0/0
15.9.2010 18:22

wotomtoje.

Stavíme menší domy?

Ha ha! Při projíždce po českých krajích je vidět, jak se staví zbytečně veliký "stodoly"! Každej v tom musí mít 10 pokojíků, velký haly atd. Stačí se projet třeba Rakouskem a hned je vidět, že tam ty domky staví menší, útulnější, protože velký ratejny jsou naprosto zbytečný a drahý na provoz!

0/0
15.9.2010 8:19

Deleter

Re: Stavíme menší domy?

Nebo na to Rakušáci prostě nemaj.

0/0
15.9.2010 8:23

wotomtoje.

Re: Stavíme menší domy?

Ano, jako vtip dobrý ... :-) Neříkám, že jsou všichni nějaký pracháči, ale běžnej kolorit je malý domek, dvě garáže a dvě zánovní auta ...

0/0
15.9.2010 8:58

Deleter

Re: Stavíme menší domy?

Jistě - s autem se totiž můžete předvádět lépe, než s pěkným a prostorným domem.

0/0
15.9.2010 11:09

wotomtoje.

Re: Stavíme menší domy?

Takže je to jasný, splácíte velkej barák a jezdíte felicií ... 

0/0
15.9.2010 12:19

Nahlas se ti směju

Re: Stavíme menší domy?

Asi tak. V ČR většina lidí neumí reálně zhodnotit svoje možnosti, uvědomit si standard, na který mají a žít s ním v souladu.

0/0
15.9.2010 12:22

Hroznej_puberťák

Re: Stavíme menší domy?

Jasně, on je totiž nepřekonatelnej problém jezdit felicí, zvláště když člověk auto nepotřebuje denně.

Aneb bourák musí bejt, aby měli sousedi co závidět, jak typické...

0/0
15.9.2010 12:38

wotomtoje.

Re: Stavíme menší domy?

Přečtěte si diskuzi od začátku! ;-)

Tento váš vykřik je spíš typický pro novináře, kteří také rádi vytahují věty z kontextu. 

0/0
15.9.2010 12:44

Hroznej_puberťák

Re: Stavíme menší domy?

A co jako? Vidím jen dementní a mimomísové pošklebování se felicii. Bravo.

0/0
15.9.2010 12:51

wotomtoje.

Re: Stavíme menší domy?

To byl příklad, milý Puberťáku, stejně tak tam mohlo být cokoliv jiného. Ale myslel jsem že ty patříš mezi ty rozumnější diskutéry, kterýmu to normálně dojde, ale dneska nějak nemáš formu! :-/ Nebo jezdíš Feldou a dotklo se tě to osobně? ;-)

0/0
15.9.2010 12:59

Hroznej_puberťák

Re: Stavíme menší domy?

Nejezdím feldou, klidně bych i napsal, že žádné auto nemám, ale to bych zase kecal. Prostě dost nemám rád debilní kastování podle aut, to je celé. Přesně jsou mi k smíchu všichni ti pořizující si něco dražšího na úvěr nebo leasing, aby mohli tahat triko před sousedy a pošklebovat se jim, že maj "jenom" felicii (nebo co jiného). Což je česká a německá specialita - německá ještě víc. Zlatá Francie, kde jim je to u pr...

0/0
15.9.2010 13:05

wotomtoje.

O kastování mi nešlo - jenom porovnání ...

... ;-)  puntík

0/0
15.9.2010 13:14

Nahlas se ti směju

Re: Stavíme menší domy?

100% souhlas. Pořídí si megabarák, že je vybavený 40 let starým nábytkem nevadí, hlavně, že je obrovskej. Že je drahý na provoz? Nevadí. Že nebudou mít x let na dovolenou a celkově budou žít na doraz? Nevadí.

Hlavně, že máme barák...

0/0
15.9.2010 13:20

dikobraz

Re: Stavíme menší domy?

No a? Je to jejich volba, chtějí velký barák, jsou ochotní kvůli tomu obětovat jiné věci, tak ať mají velký barák. Co vás na tom tak vytáčí? Vy si klidně postavte pro čtyřčlennou rodinu domeček 3+1, to je zase vaše volba.

0/0
15.9.2010 14:41

Nahlas se ti směju

Re: Stavíme menší domy?

Mě na tom nic nevytáčí, já se téhle donebevolající hlouposti směju.

A poslední větu nechápu - proč bych to měl dělat?

0/0
15.9.2010 14:56

Deleter

Re: Stavíme menší domy?

S tím si začal(a) wotomtoje. Zřejmě u nás vidí samé desetipokojové vily a v Rakousku zase domky s jednou obytnou kuchyní a pokojíkem pro hosty.

0/0
15.9.2010 15:37

dikobraz

Re: Stavíme menší domy?

Proč je to do nebe volající hloupost? Co je hloupého na tom, že každý má jiné priority? Máte velmi priminitivní způsob škatulkování... Ale to je váš problém.

0/0
15.9.2010 19:08

Nahlas se ti směju

Re: Stavíme menší domy?

To se ptáš fakt vážně, proč je do nebo volající hloupost pořizovat si bydlení, jehož nákup a provoz rodinu naprosto finančně vysosá??? No uf tedy....

Ale nějak jsi "zapomněl" odpovědět, proč bych si měl čtyřčlennou rodinu stavět domeček 3+1?

0/0
15.9.2010 19:20

dikobraz

Re: Stavíme menší domy?

Jo ptám se vážně. O nákupu domu nevidím důvod se dohadovat, když je někdo ochotný se uskromnit, aby si vybudoval větší /hodnotnější/pohodlnější bydlení, tak na tom nic špatného nevidím - a vysmívat se tomu může jen pitomec. Bláboly o megabarácích, které nemůžou jejich majitlé utáhnout si cucáš z palce, on jednak není velk ý rozdíl mezi provozem 3+1 a 6+2 (se stejným počtem obyvatel), druhak pokud skutečně mám půlku megabaráku nevyužitou, nic mi nebrání ji začít pronajímat, ať už dlouhodobě nebo krátkodobě. Tak v čem je vlastně ten tvůj velký problém?

.

Proč bys měl pro čtyřčlennou rodinu stavět 3+1? Když ti megabaráky vadí, tak mi to přišlo jako logická volba. Neřeš to, byl to jen tolerantní návrh pro odpůrce megabaráků. Hodláš to pitvat dál, nebo ti to takhle stačí?

0/0
15.9.2010 19:38

Nahlas se ti směju

Re: Stavíme menší domy?

Já nepovažuju jednání, díky kterému se rodina dostane na pokraj finanční propasti, za projev rozumného uvažování. Pokud mě kvůli tomu máš za pitomce, budu jím rád. Znám osobně dva lidi, kteří podobným uvažováním museli dům s obrovskou ztrátou prodat. Oba teď bez výjimky říkají, že byli úplně blbí a zaslepení svou vidinou. Ale zoufalá finanční negramotnost Čechů je všeobecně známá, takže mě tvoje vrcholně nezodpovědné uvažování nepřekvapuje.

.

"Když ti megabaráky vadí, tak mi to přišlo jako logická volba." - já nemám vůbec nic proti velkým domům jako takovým. I z téhle tvé věty je vidět, že vůbec nechápeš, co ti píšu. Přeju ti, aby ses kvůli tomuhle svému dětsky hloupému uvažování nikdy nedostal do problémů.

0/0
15.9.2010 20:52







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.