Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Doma jsem řekl, koupil jsem zámek. Byla to ale příšerná ruina před zbořením

Na nádvoří jen hlína, všechno vybydlené. Když Bohumil Vavříček poprvé spatřil, co koupil, dostal infarkt. Zámek totiž koupil dřív, než jej viděl. "Vždycky jsem sbíral starožitnosti a zámek Letovice byla ta největší starožitnost v okolí," tvrdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Skippik

škoda

že tam není víc fotek interiéru, Idnes, to vás taky mohlo napadnout, že to bude čtenáře zajímat.

0/0
10.8.2010 18:45

Vaclav Hanus

zamecek je to hezky! A nejhezci skvost

na tom zamecku je pani Vavrickova....je-li to pani Vavrickova..

0/0
10.8.2010 8:39

Bůh Nejvyšší (33)

Ty gerontofilní prase!!!

Rv

0/0
11.8.2010 5:04

FYV

Mistr převleku Bob...

http://kinguv.blog.cz/0705/bohumil-samuel-kecir-podvod-nebo-stranda

0/0
9.8.2010 12:41

kmasek

česká závist.......

ach jo, jak typické pro českého človíčka.....místo abychom obdivovali, že se našel člověk, který z ruiny udělal na svoje náklady zpět kulturní památku a zpřístupnil ji navíc veřejnosti, budeme závistiví stylem "kdepak na to asi vzal...." ;-( 

0/0
9.8.2010 10:57

wotomtoje.

Re: česká závist.......

Osobně žádnou závist nepociťuju, co mě ale irituje, je jeho zdúrazňovaní tzv. šlechtického původu! " Je to v genech, mám vztah k velkým budovám" - hovoří za vše. Mnohým lidem totiž asi tyto tituly chybí, aby mohli před ostatními ještě víc zvedat rypák! Váženým člověkem se má člověk stát svými skutky a činy a né že to zdědí

po nějakém předku.

°

Ale možná se mýlím a tato otázka a odpověď padla nuceně od novináře. Už to, že otevřel zámek veřejnosti svědčí, že to s tím zámkem myslí dobře a není to jenom nějaký spekulant.

0/0
9.8.2010 14:59

antigogo

Re: česká závist.......

Někdo tady závidí, já, bohužel, vím, kde na to vzal. A to podnikatelské klišé o závisti píší jen ti, co mají co skrývat.

0/0
9.8.2010 22:59

m.m.m.m.

Vavříček - Kečíř

http://web.nova.cz/Nova/videoarchive/playlist.wvx?54437

0/0
8.8.2010 13:05

ja_je_nekdo_jiny

No a...

už někdo na Vavříčka  podal za toho Kečíře trestní oznámení...?

0/0
7.8.2010 22:55

medved.m

Re: No a...

Proč? Podat je může ten, komu byla způsobena nějaká újma.

 

Podal někdo oznámení za Járu Cimrmana trestní oznámení na Svěráka se Smoljakem (snad se tam nahoře s naším největším Géniem potká ;-)) ?

Akorát že tito dva "otcové" byli sami inteligenti a do osoby Mistra J.C. pouze vdechli svého vlastního génia. O Vavříčkovi se dá tohle říci stěží.

0/0
8.8.2010 11:46

ja_je_nekdo_jiny

Re: No a...

Cimrman je zábavná mystifikace Kečíř je podvod...

0/0
8.8.2010 17:34

ewe7

podnikání

Zvláštní, podle obchodního rejstříku podniká rok a už si kupuje zámek.. Je to šikula, ať se mu i nadále daří v podnikání.:-)

0/0
7.8.2010 20:33

Bígl

Re: podnikání

Napadlo mě, že třeba podnikal na ŽL a pak teprve založil právnickou osobu nebo mohl být akcionářem nějaké firmy a ze zisků stavět? Asi by se našlo více možností, ale není nad to zasít semínko pochybností, že?

0/0
8.8.2010 11:30

řehoř z řep

Tak to je dobře

že ten infarkt přežil. Ale měl by se šetřit.

0/0
7.8.2010 19:29

???...!

Snad úplně každý má nějakého toho šlechtického

praprapradědečka.

To jsou pak všichni nejspíš šlechtici?:-P

0/0
7.8.2010 17:48

incus

Re: Snad úplně každý má nějakého toho šlechtického

ano, a zvláště Poláci, Maďaři (+ zbytek Uher), Španělé jsou na to ještě lépe. Tak ke šlechtě patřilo tak 10% národa.

0/0
7.8.2010 20:09

antigogo

Kohn to ti přeju

;-D

0/0
7.8.2010 15:33

objednavkasvacin

neni ten zamek na prodej?

jestli to neni jak ta supr usedlost co nam tu nekolikrat za rok nutej.

0/0
7.8.2010 15:14

Eda.Hans

Jeden architekt vyprávěl, jak dělal plán

pro pána, co si taky koupil zámek. Rozhodně neni co závidět, ty náklady na to jsou extrémní. Tehdy udělali plán a mělo se to opravit někde ve východních čechách za 30 milionů a nakonec za to musel majitel vyplácnout 90.

0/0
7.8.2010 14:11

Robin Ood legenda Sherwoodu

Z diskuse je vidět, jak dokáže PR článek zmasírovat obyčejné

lidi. Ti, kdo jsou z daného regionu a znají pana podnikatele ví své. I jeho šlechtickém původu a jeho oddanosti rodině. Těch je tady ovšem menšina a obyčejný lid je u vytržení. Byly to dobře vynaložené peníze R^

0/0
7.8.2010 13:15

myryjam1

Re: Z diskuse je vidět, jak dokáže PR článek zmasírovat obyčejné

Věrná pravda;-D;-D

0/0
7.8.2010 14:29

slon75

Koukám do diskuse, že nesmrtelná teta

česká závist zase kvete Rv

0/0
7.8.2010 13:05

myryjam1

Re: Koukám do diskuse, že nesmrtelná teta

to není závist, ale znalost věci

0/0
7.8.2010 14:29

vtech

Re: Koukám do diskuse, že nesmrtelná teta

no, kazdej tomu rika jinak :-/

0/0
7.8.2010 18:36

antigogo

Re: Koukám do diskuse, že nesmrtelná teta

Když napíše někdo pravdu, tak závidí ?????? Jak typická česká podnikatelská mluva.RvRv

0/0
7.8.2010 15:33

medved.m

Inu, francouzské šlechtické geny se nezapřou :-)

Pan Bohumil Vavříček, skromný boskovický antikvář, který pro svět "objevil" geniálního, žel do té doby zcela neznámého (jaké překvapení 8-o) a u nás zneuznaného malíře Bohumila(!) Samuela Kečíře, je každopádně zdatný obchodník.

Jistě do zámku musel napumpovat celé jmění z prodeje jeho obrazů.

A což, kdyby se nedostávalo, jistě Mistr Kečíř - který zemřel v r. 87 v černovické léčebně - vstane z mrtvých a ještě nějakej ten vobrázek přimaluje! (co to plácám, někde se náhle objeví další díla z umělcovy pozůstalosti) a Rakušáci s Němci se o ně jistě poperou ;-)

0/0
7.8.2010 12:42

Robin Ood legenda Sherwoodu

Re: Inu, francouzské šlechtické geny se nezapřou :-)

ovšem Tesla Pardubice a Tamara to není.... :-/ To byl kšeft!  Dnes už je pan "ředitel" na svobodě a tak jsou všichni, včetně jeho právníka šťastni a spokojeni. Kam se hrabe nějaký malíř :-)

0/0
7.8.2010 12:50

Robin Ood legenda Sherwoodu

To větší kanón je jiný "podnikatel" z regionu. měl i bombu

pod Mercedesem... :-) Ale jinak samozřejmě taky dobrák, mecenáš a rodinný typ... :-)

0/0
7.8.2010 12:23

CzechJoker

Venku huj, vevnitř...?

Nechci zámeckého pána hanět, to ani v nejmenším. Zvenku opravdu zámek vypadá nádherně a cedule ve tvaru erbu s pozvánkou k netradiční prohlídce jsou rozmístěny snad i v Praze. Co ale čeká návštěvníka uvnitř? Opravdu vybydlený prostor, směr prohlídky (58 místností prochází návštěvník sám) vyznačený šipkami na stěnách (nastříkanými sprejem). Všude prach, špína a hlavně hory odpadků - pardon, starožitností. Jediné upravené místnosti jsou tzv. novomanželský apartmán, který uprostřed toho zmaru vypadá jako pěst na oko - ostatně zde vznikla ta fotka v článku. Pokud se chcete podívat, jak to vypadá doopravdy, zkuste třeba tuto fotogalerii: http://picasaweb.google.com/CzechJoker/ZamekLetovice#

Prohlídka je opravdu netradiční, a to nejen zámku, ale třeba i výstavy zemědělských strojů ve staré plechové garáži (opět hromada odpadků). Jako PR článek to oceňuji, jako člověk, který to viděl na vlastní oči to vidím diametrálně jinak.

0/0
7.8.2010 12:15

Robin Ood legenda Sherwoodu

Re: Venku huj, vevnitř...?

nedobře se na to díváš...;-D

0/0
7.8.2010 12:31

tridvaraz

Re: Venku huj, vevnitř...?

zkuste si sám něco zrekonstruovat a budete to vidět zase diametrálně jinak

0/0
7.8.2010 13:04

Harpa-gon

Re: Venku huj, vevnitř...?

R^ a Picasso taky čmáral.

0/0
7.8.2010 13:07

Robin Ood legenda Sherwoodu

Re: Venku huj, vevnitř...?

na Picassa si netroufli... :-(

0/0
7.8.2010 13:17

CzechJoker

Re: Venku huj, vevnitř...?

Možná byste se divil, ale už jsem pár věcí zrekonstruoval ;-)

Jen mám pocit, že zde dochází k nepatrnému matení čtenářů. Zámek v Letovicích je opravený zvenku, nikoliv zevnitř. Uvnitř je zrekonstruován tzv. novomanželský apartmán a částečně kaple. Vše ostatní je - či alespoň v roce minulém bylo - nikoliv ve stavu probíhající rekonstrukce, ale zakonzervování stavu. Abych ovšem nekřivdil, dole je opravená restaurace a výhled z terasy je pěkný. A takovou sbírku klavírů nemají ani ve Vídni...

0/0
7.8.2010 13:40

Lokýt

Re: Venku huj, vevnitř...?

No, "zařízení" interiéru mi opravdu připadá dost nevkusné a současný stav (nápadná rekonstrukce zvenčí, zatímco vnitřek už nějakou chvíli leží ladem) trochu sugeruje představu, že cílem je nalákat návštěvníky do pokladny, za kterou už není nic, co by stálo za vidění.

Nevkusnost je, pravda, celkem obvyklý průvodní znak práce majitelů zámků bez rodinné tradice a odborného vzdělání (jiný příklad: zámek Dětenice v Čechách), takže to zas tak nepřekvapuje; na druhou stranu, "zařizovat" interiér tímhle způsobem snad nutné nebylo - na Veveří se taky dělají prohlídky už od fáze "holé zdi bez oken", expozicí je zkrátka sám průběh oprav, a nemyslím, že by lidi byli o něco ochuzení, když při tom nevidí sbírku sokolských uniforem.

Nicméně, buď jak buď, zámek už nepadá a spoustu desetiletí padat nebude, rekonstrukce (pokud ještě bude pokračovat) se dělá opravdu poctivě - jsou vidět opatrné omítkové sondy, ošetřování historických stropů... Takže stejně zaplať Pámbů za to.

0/0
7.8.2010 14:17

CzechJoker

Re: Venku huj, vevnitř...?

Souhlasím. Jezdím kolem řadu let a Letovice díky tomu prokoukly. A doufám, že se panu majiteli podaří posunout dál a zrekonstruovat alespoň část objektu. I když se z původní výzdoby nic nedochovalo (resp. pouze torza), mohlo by se v budoucnu jednat o zajímavý multifunkční objekt.

0/0
7.8.2010 15:19

Ubaram

Re: Venku huj, vevnitř...?

No, já bych taky asi neopravoval 58 místností naráz... a že začne venkem? No, to bych začal taky, do hnusnýho baráku nikoho nedostanete a aspoň okolí kolem "prokoukne".

0/0
8.8.2010 18:24

Patrikus

Tech chlap Vavříček lže jak černej.

Rád bych  viděl reakci Francouzkých úřadů,kdyby měli jméno"Vavříček" hledat mezi francouzkými šlechtici. I kdyby se nechal jeho pradědek přejmenovat po manželce, pozbývá šlechtický titul.Jméno šlechtice se nese výhradně rodovým jméném a navíc v mužském rodě.

0/0
7.8.2010 12:04

Spalovač_šancí

Re: Tech chlap Vavříček lže jak černej.

A v čem, prosím Vás, lže 8-o?

0/0
7.8.2010 12:13

Patrikus

Napsal jsem to dost jasně

i pro velký trouby.

0/0
7.8.2010 12:15

Spalovač_šancí

Re: Napsal jsem to dost jasně

Vám úplně chybí základy logického myšlení!!

Jaké příjmení má vaše matka a jaké příjmení mají rodiče vaší matky?

0/0
7.8.2010 12:18

Patrikus

Mluví se jasně o prapradědkovi, tedy o Vavříčkovi.

IQ nulo,analogický nesmysle.

0/0
7.8.2010 12:22

Spalovač_šancí

Re: Mluví se jasně o prapradědkovi, tedy o Vavříčkovi.

Vy jste úplný mimo.

Mohl byste, prosím, uvést doslovnou citaci, kde dotazovaný uvádí, že se jeho pradědeček jmenuje stejně jako on?

0/0
7.8.2010 12:51

Patrikus

Re: Mluví se jasně o prapradědkovi, tedy o Vavříčkovi.

Pokud někdo tvrdí, že má šlectického předka , musí nést jeho jméno.V opačném případě to není šlechtický původ.Vavříčka se nechal velmi naivně nachytat na jeho hloupost a špek reportéra.

0/0
7.8.2010 13:39

HammerLang

Re: Mluví se jasně o prapradědkovi, tedy o Vavříčkovi.

Takže nekonec gól do vlastní brány R^

0/0
7.8.2010 18:27

DonZewl

Re: Tech chlap Vavříček lže jak černej.

Ptají se ho: "Nepátral jste v rodokmenu, jestli náhodou nemáte šlechtické předky?" což neznamená jste dědicem francouzského šlechtického rodu!!! když nechápete psaný text, nehrabte se do diskuze

0/0
7.8.2010 12:15

Patrikus

Logické chápání prostého textu jasně postrádáš ty,

ale zřejmě nejenom to.....

0/0
7.8.2010 12:28

DonZewl

Re: Logické chápání prostého textu jasně postrádáš ty,

Za prvý si netykáme a za druhý doporučuji už tuto diskuzi opustit. Možná jste již na to přišel, že nemáte pravdu a dále tu kopete kolem sebe, což je ubohé, nebo jste na to nepřišel což z vás dělá pitomce .-)

0/0
7.8.2010 13:00

Patrikus

Hlupákum jako ty se pouze tyká.

Divím se, že vtvůj příspěvek ještě nesmázli, když zde používáš vulgárních výrazů.Tím tvým oslovením jsi pouze ty.Jednak vůbec nechápeš, co je to šlechtický předek a navíc sám tvrdíš, že ten šlechtic byl Vavříčkův praděda.Ani pradedeček, ani prapradědeček  Vavříčka nemohl jako dospělý utéct před Francouzkou revolucí! V té době ještě nažili.To je první lež!. Je to důkaz tvojí hlouposti a kterou ještě umocňuješ obhajobou lži. Za druhé, pokud by se dcera prapradědečka-šlechtice- provdala za Vavříčka, pozbyla již všechnay šlechtické postavení a výsady, tudíž ani Vavříčkův pradědeček i prababička již nejsou  potomci šlechtice. A už vůbec ne děda s babičkou.O jeho rodičích ani nemluvě.Za toho hlupáka jsi tady jenom ty.  

0/0
7.8.2010 13:28

DonZewl

Re: Hlupákum jako ty se pouze tyká.

OMG ten chlap nikde netvrdí že má šlechtický  "Původ"..tvrdí že má šlechtického "předka" očividně po matce, či matce otce, matce děda...atd...mám taky šlechtického předka 7 generací zpátky a netvrdím, že jsem šlechtického původu..dědění po otci je snad každému jasné. Z článku to co tady tvrdíte nelze vyčíst.

0/0
7.8.2010 14:14







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.