Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Manželé přežili první zimu. V Bílých Karpatech našli nový domov

Žít na česko-slovenském pomezí už zase stojí za to. S celými rodinami se sem stěhují lidé, kteří chtějí žít v souladu s přírodou. Do zapadlých vísek v Bílých Karpatech přicházejí z měst mladé rodiny. V opuštěných staveních začínají hospodařit a díky nim na venkově přibývá lidí

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kluvi

Pája

A keď sme už u toho tak Pája tam asi tak moc dlho nevydržal.....

(Ačkoliv se mezi starousedlíky traduje, že obyvatelem Kopanic se vším všudy se nováček stane až po deseti letech, Pavel Střelec vyvrací, že by se ze zdejšího nádherného koutu slovácké krajiny záhy vytratil. "Po roce je brzo na nějaké soudy.

Ale cítím, že tohle místo je mojí rodině souzeno," ubezpečuje. Ostatně i sousedé mají pro početnou rodinu slova chvály. "Snaží se, jsou šikovní," usmívá se bývalá učitelka Božena Trtková.)

Už sa sťahuje preč do civilizácie "aby sa deti mali dobre a vyrastali a chodili do školy v normálnych podmienkach".

:-)

0/0
26.6.2010 13:10

masapapa

život na Kopanicích

Tak několik postřehů z této diskuze.

Na kopanicích jsem se narodil a žiji tady 34 let. Život je tady určitě dršnější, než jinde. Když si vezmete jen Bystřici pod Lopeníkem, tak už je to o něčm jiném. Jen se stačí na Kopanice zajet podívat v zimě, kdy spousta domů je nepřístupných. Ani ti chalupáři sem v zimě nejezdí.

Jinak ohledně putování po Kopanicích - pán s krávou - všichni Kopaničáři se od jeho názoru distancují. Neznám nikoho, kdy by s ním souhlasil. Byli hloupí televizáci, že to vůbec dali do televize. Na druhou stranu byl pán K. docela vlezlý - když se jim nabízel, že za 2000,- jim ukáže jak se tahá dřevo. Zesměšnil Kopanice.

0/0
4.5.2010 8:56

kluvi

Re: život na Kopanicích

Proste to je škvára. Hnus. Článok pre pražákov ktorí si nostalgicky pokývu hlavami: no tohle...tam taky žijou lidi...

Zaujímalo by ma z akej miery z toho článku spravil škváru redaktor a čo povedal napríklad Pája... :)

Ale videl by som to hlavne na redaktora...

0/0
26.6.2010 12:54

ocko27

krása

tisícročia tu takto ludia žili a hospodárili na svojom, vedeli sa sami uživit - čo je divného na tom, že to robia znova?  keby nastala nejaká katasrofa tak práve  takýto ludia, a rumuni a kopaničiari na rozdiel od tých panelákových ludí a tých čo maju trávnik len na kosenie prežiju, lebo  si vedia sami dopestovat a odchovat potraviny..premýšlajte ludia trochu nad tým, že mlieko a ani iné poztraviny  sa nezejavja len tak s ničoho nič v obchode:-P

0/0
27.4.2010 21:28

hryhryhry

knihy Amálie Kutinové

krásné čtení z dětství Gabra a Málinka..... V

0/0
27.4.2010 13:07

chlupatá kočička

Ty woe

ty vypadaj jak Rumuni před vejplatou ;-D

0/0
27.4.2010 7:25

lombar

šel bych hned

ale nemovitosti tam jsou drahý jako blázen.

0/0
26.4.2010 20:50

f0rr35t

.

No teda nic pro mě, ale když se jim to líbí... přeju hodně štěstí.

0/0
26.4.2010 19:49

Vanguard

Dzivoký kraj

Nevím jestli někdo z přítomných viděl pořad o Kopanicích, asi před půl rokem na ČT-komentovali ho tuším Bartoška s Donutilem. Ducha Kopanic tam nejlíp ztělesňoval chlap ožralý jako dělo, co nutil krávu unavenou k smrti tahat v lese klády a když doslova padala únavou, jen tvrdil že to nic není, že hned vstane. Tento typický Kopaničář také pronesl jednu pěknou větu "Včil sa nám sem stěhujú bárjací ludé, ale my Kopaničáré sa ich neleknem!".

No, přeju těm naivním lidem hodně štěstí...

0/0
26.4.2010 16:43

telmah

Re: Dzivoký kraj

Hihi. Co jsi od nich čekal?;-D;-D

Doufám, že nevěříš všemu, co vidíš v televizi.

0/0
26.4.2010 17:02

Vanguard

Re: Dzivoký kraj

No, já pocházím z Brodu, takže vím o čem mluvím.

0/0
26.4.2010 17:08

telmah

Re: Dzivoký kraj

Já z Lopeníku :-)  A nejsou u nás jenom takoví strejdové.....;-)

0/0
26.4.2010 17:35

Vanguard

Re: Dzivoký kraj

To se máš čím chlubit:-)

0/0
26.4.2010 17:58

telmah

Re: Dzivoký kraj

Asi jako každý;-)

0/0
26.4.2010 21:59

Ardan

Re: Dzivoký kraj

Vanguard má pravdu. Já ten pořad viděl, a taky mě upoutala ta sedřená kráva v lese. Rozhodně nekecá.

0/0
26.4.2010 20:24

telmah

Re: Dzivoký kraj

Netvrdím, že kecá stran televizního pořadu;-D

Jenom prostě to není norma.

0/0
26.4.2010 21:57

f0rr35t

Re: Dzivoký kraj

Jak se to jmenovalo?

0/0
26.4.2010 19:52

- lopenik -

Re: Dzivoký kraj

ten porad se jmenoval "Na ceste po kopanicich..."

http://www.ceskatelevize.cz/program/209562260130005.html

ten chlapik byl hodne sverazny, nicmene na kopanicich zije spousta prijemnych a rozumnych lidi, koneckoncu i nejeden brodan po kopanich posilhava... kdo chce zit na kopanich, rozhodne nemusi byt naivni, zivot zde je kapku tvrdsi, ale kdo si zvykne, rozhodne si nestezuje...

a pokud se brodskym kopanice nelibi, no, i ten brod neni zadna vyhra, vsak muj tata rika brodu pracovni tabor ;-D... rano se pulka slovacka sveze do brodu, odpoledne se zase z brodu rozleze do pryc a o vikendu je tam mrtvo... ;-D proste brod...

0/0
28.4.2010 14:56

Vaclav Hanus

Re: Dzivoký kraj

Jaky - tvrdsi? V cem je tvrdsi? Vyssi kriminalita? Mafianske gangy? Nemocnost z nejakych zahadnych nemoci? Radici diva zver? A nebo je tam drsne klima? Sibir?

0/0
29.4.2010 6:58

heatonmor

Re: Dzivoký kraj

Ano, to byl megapitomec a primitiv. Ja z Kopanic pochazim a za tohoto cloveka jsem se uprimne stydela. Nechapu, co autori sledovali tim, ze takoveho tvora zaradili do poradu (zkazilo to uplne celkovy dojem z celeho dilu).

Mimochodem tento "makac" dostal od ochrancu zvirat petitisicovou pokutu. Vzhledem ke kapacite jeho mozku vsak myslim, ze je to malo.

0/0
3.5.2010 10:28

Šohaj Fred

Re: Dzivoký kraj

Znám toho člověka . Má jméno - Libor.

 Předně, nebyla to kráva, ale jalovice.

 Za zmínku ovšem stojí, že v jeho rodině do loňského roku žila i jeho devadesátišesti letá babička. Až do své smrti. Kdo z Vás, moji milí, dokáže toto?

 František Chovanec Šohaj      Žítková

 

0/0
7.5.2010 18:57

whitemagic

ja bych šel hned

jestli je ještě nějaká nemovitost na příděl tak jdu město mě neuvěřitelně krká

0/0
26.4.2010 15:51

telmah

Re: ja bych šel hned

No, na příděl není nic, ale koupi si můžeš. A né lacino.

0/0
26.4.2010 17:03

Glock Mark III

Držím všechny 4 palce, co mám

Jejich volba, jejich štěstí (i neštěstí). Sice nebudou trpět stresy civilizace, ale v 50-ti budou sedření jako koně.

0/0
26.4.2010 14:45

cyankáli v šampaňském

no když se jim tam líbí...

budiž jim přáno. Jak je vidět lidi jsou různý, já děkuju komunistům, že babičce ty pole zabavili ;-)

0/0
26.4.2010 9:51

pedr64

Re: no když se jim tam líbí...

jo, jo, pole se vyplatí pouze v případě, že přes něj povede dálnice

0/0
26.4.2010 13:11

podivna.latimerie

Re: no když se jim tam líbí...

no..tak děděčkovi zabavili komunisti pole, postavili mu přes něj dálnici a výhodné to tedy nebylo ;-)

0/0
26.4.2010 14:13

Vaclav Hanus

jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni prohlidky,emisni kontroly do toho terenniho vozu. Tipuji, ze chovem sestnactihlaveho stada ovci a obdelavanim 4ha pudy (pastvin) na tu naftu asi nevydelaji. Jinak nic ve zlem, pro jejich zivotni filozofii mam pochopeni, akorat si myslim ze clanek maluje realitu na ruzovo. A take zkresluje skutecne pohnutky techto lidi.

0/0
26.4.2010 9:16

banned star

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Ty jim to neplatíš, tak proč se staráš? Rozumný člověk má při takové akci nějakou finanční rezervu, no a třeba pantáta s koníčkama v zimě svážel v lese dříví.

0/0
26.4.2010 9:45

Septisin

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Právě že jim to platí, tihle lidé totiž z rozpočtu umí jen čerpat...

0/0
26.4.2010 12:21

telmah

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Ty tomu tak rozumíš. Stát by vyšla údržba krajiny daleko dráž, než kolik vyplatí těmto lidem na příspěvcích.

0/0
26.4.2010 12:46

Septisin

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Tohle si stát zajišťuje prostřednictvím dotací, pokud je čerpají, nemám nic proti. Já ale mluvím o vydržování  těchto "nezávislých" přísavek sociálním systémem. Tihle lidé systémem sice opovrhují, ale zároveň však umí využívat všech jeho výhod. Až si to dají jako amishové, ani nemuknu....

0/0
26.4.2010 13:08

telmah

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

A kdepak asi bere stát peníze na dotace ? Ty se jako líhnou jenom tak ze vzduchu ?(No dobře, potažmo Unie). Skoro bych řekla, že z kapes nás všech.... Akorát když na to udělá výběrové řízení a bude se o to starat firma, vyjde to mnohem, mnohem dráž.

0/0
26.4.2010 13:17

Septisin

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Ty to prostě nechceš pochopit, že? Nemám nic proti tomu, když je stát platí za "udržování krajiny" mám však námitky proti tomu, že dotuji způsob života, který si zvolili. Znám dvě podobné rodiny a obě dávky pobírají...

0/0
26.4.2010 13:36

telmah

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

To nic nemění na to, že v konkrétních případech můžou stát vyjít sociální dávky daleko laciněji, než kdyby oficiálně někomu platili za údržbu krajiny a výsledek je kolikrát mnohem lepší, protože pokud lidé pracují na svém a mají ke krajině vztah, většinou toho nenechají jenom proto, že padla.

Takže v těchto případech je podle mně jedno, jakou cestou ty peníze potečou.

0/0
26.4.2010 13:47

Septisin

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Slza mi skanula, až se příště rozhlédnu po krajině budu vědět, komu že

za to vděčím:  alternativnímu sedlákovi se 4 hektary, t.č. na

sociálních dávkách...

0/0
26.4.2010 14:15

telmah

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Mám takový matný dojem, že na sociálních dávkách asi budeš ty a že tě štve, že někdo ukrajuje z tvého chleba ;-D;-D.

Jinak si nedoveu představit, kde bereš tu drzost bez jakýchkoliv informací o někom tvrdit, že je na sociálních dávkách.

0/0
26.4.2010 15:00

Septisin

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Velmi infantilní dedukce... Taky nevím, kde bereš tu drzost tvrdit opak.

0/0
26.4.2010 18:41

telmah

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Myslím, že moje dedukce je stejně infantilní jako tvoje a moje drzost je reakcí na tvou ;-D

0/0
26.4.2010 21:55

telmah

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Nehledě na to, že vůbec nevíte, jestli tito lidé sociální systém využívají nebo ne. Tuto konkrétní rodinu neznám, ale mám například mezi svými známými rodinu, která má 4 děti a žádné příspěvky nepobírají, protože jim jaksi bylo žinantní jít někde o něco žádat. A to i přesto, že žijí velice skromně - a musím říct, že vypadají mnohem spokojeněji, než spousta jiných, majících peněz nepoměrně více.

0/0
26.4.2010 13:27

Septisin

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Já jsem snad tvrdil, že nejsou spokojení nebo co? Tvoje argumentace je opravdu scestná...

0/0
26.4.2010 13:39

telmah

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Ne. Ty jsi mluvil o tom, že to jsou vyžírkové, kteří využívají sociální systém. A můj příspěvek byl reakcí na toto tvrzení. Slovy, že jsou spokojení jsem chtěla upozornit na to, že lidé dokáží být spokojeni i s málem a zdaleka třeba nemusejí využívat vše, co se jim nabízí, když nemají tu potřebu.

0/0
26.4.2010 13:43

kluvi

Re: jen nevim z ceho plati naftu, pojistky,servisni...

Ten článok je paskvil...Nemá toho moc spoločné s realitou. (navyše to je i výmysel pretože Ota Doležalsa už asi 2 roky po tej reportáži v TV nebaví s novinármi)

Ale čo sa týka toho života, tak je to každého voľba... či bývať na kopaniciach a robiť a starať sa bezprostredne o svoj život, rodinu, kamarátov a okolie.... alebo žiť v meste a užívať si bývanie v paneláku s ľuďmi čo nepoznáš a chodiť niekam na mejdany...

V prvom prípade robíš fyzickú prácu ktorá tvojemu telu len prospeje a dostane ťa do duševnej rovnováhy

v druhom prípade robíš stresujúcu prácu vo fabrike (alebo za PC) ktorá ťa nebaví a robíš ju len preto aby si mal z čoho platiť byt a ostatné meststké radosti o ktoré zas až tak moc nestojíš (prípadne to robíš kôli tomu aby sa deti mali "dobre").

Ja osobne som z varianty 2 prešiel do varianty 1. :-D

0/0
26.6.2010 13:06

Ardan

Kopanice.

Rozhodně to není můj šálek čaje. Ale pokud to někomu vyhovuje proč ne.

0/0
26.4.2010 9:01

Frances36

můj názor

50 hektarů, no nevím nevím. Pokud si pěstují jen pro vlastní spotřebu a ne na prodej myslím,že jim stačí vcelku málo. My máme za domem menší pole a pěkný velký sad a obojí nám dává dostatek základních potravin, na to, aby se s nimi dalo vyžít do další sklizně. Takže ikdyby nebyla práce, která naštěstí je, neumřeme hlady ani omylem, jen si nebudeme moct vyskakovat a na nějaké nové oblečení, náštěvy kulturních zařízení apod. můžeme na čas zapomenout, ale to myslím nikoho ještě nezabilo. Hezký den :-)

0/0
26.4.2010 8:40

slezan_r

Moravsko - Slevenské pomezí.

Morava krásná zem. Čechy nemají společnou hranici se Slavenskem.;-D

0/0
26.4.2010 8:19

Ono Tosamo

No vono to z týýýý Prahýýýý...

není vidět... :-P

0/0
26.4.2010 8:46

Agent-přisluhovač

Re: Moravsko - Slevenské pomezí.

Čechy ne ale Česko ano - takže výraz česko-slovenské pomezí je v pořádku.

0/0
26.4.2010 8:54

jacobsen

Hm, znám to

tito lidé žijí z dotací, přídavků na děti a mateřské, ale obdivujme je. já bych na konec světa nešel ani s desíti dětmi

0/0
26.4.2010 6:01

telmah

Re: Hm, znám to

Řekla bych, že  v těchto případech jsou to dobře vynaložené peníze. Smekám před lidmi, kteří dokáží udržovat a zvelebovat krajinu - což svou rozumnou činností dělají. Na Kopanicích je nádherně. Chjo. Kdybych nebyla tak "zbabělá", jdu tam taky.

Takhle tam jenom nabírám energii o víkendech.

0/0
26.4.2010 7:07







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.