Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U myček můžete šetřit i pouhým otevřením dvířek. Nahradíte tak drahé sušení

V porovnání se starými typy myček se snížila spotřeba vody u nových spotřebičů přibližně na čtvrtinu. Snížily se tak výrazně náklady na ohřev vody. I ty však lze snížit o další desítky procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wandering star

U auta zase ušetříte, když ho budete tlačit

0/0
23.10.2009 8:04

Vipeeer

Re: U auta zase ušetříte, když ho budete tlačit

Taky si myslím, že je nesmysl startovat auto, když z kopce jede samo a jinak se dá tlačit, při startu to žere moc el. energie z baterie a potom zase benzín..... tyhle tipy na šetření mě fakt baví :-P

0/0
23.10.2009 8:17

wandering star

Jak pravila moje moudrá kamarádka

když máte myčku, můžete pozvat lidi na večeři, aniž už byste je předem nenáviděli.

0/0
23.10.2009 0:14

vasek001

Re: Jak pravila moje moudrá kamarádka

Takze plusovy bod pro mycku? Bojovnik proti nenavisti? ;-)

0/0
23.10.2009 16:11

wandering star

Re: Jak pravila moje moudrá kamarádka

Spíš vylepšovač společenského života - člověk se opravdu méně rozmýšlí, má-li doma uspořádat oslavu, když ví, že mu po ní nezůstane v dřezu hora špinavého nádobí.

0/0
23.10.2009 17:20

Dupsy

U myček můžete šetřit i pouhým otevřením dvířek. Nahradíte t

Nejvíc ušetří ten kdo si myčku nekoupí. Pokud si někdo kupuje nyčku nádobí s tím, že ušetří peníze na mytí nádobí, tak mu doporučuji vzít si kalkulačku. Na jedné straně teplá voda, mycí prostředek a čas strávený u dřezu a na druhé straně el. energie,mycí prostředek, nějaká voda a nějaký čas než nádobí naskládáte do myčky, ale především jedna podstatná položka a tou je pořizovací cena myčky. Pokud do úspory mytí nádoby v myčce oproti mytí v dřezu zahrnete pořizovací cenu myčky nějakých cca 15 tis. Kč, zjistíte, že pořizovat si myčku z důvody úspory financí je nesmysl. Takže jedinným argumentem je to, že má někdo k mytí nádobí v dřezu odpor.

;-D

0/0
22.10.2009 23:57

wandering star

Re: U myček můžete šetřit i pouhým otevřením dvířek. Nahradíte t

Připočítat musíte cenu svého času - pokud tu nejméně hodinu denně, kterou byste strávili mytím nádobí, věnujete výdělečné činnosti, myčka se brzo zaplatí.

0/0
23.10.2009 0:12

vymrzovac

Re: U myček můžete šetřit i pouhým otevřením dvířek. Nahradíte t

ten chudák ještě studuje a doma za něj meje nádobí maminka. Nějaké šetření při koupi myčky je mi ukradené! Hlavní kritéria jsou nízká hlučnost a flexibilita košů na nádobí, resp. způsob ukládání do košů, dále dnes přítomnost programu na tablety. Nějaké žvásty o spotřebě vody 12 litrů jsou nesmysl, když si uvědomíte, že ušetříte asi tolik, jako je jedno spláchnutí záchodu. Důležité je, aby byla ženská spokojená, a nádobí bylo čisté,protože potom se o nádobí nemusíte starat!R^   Takže kvalitní myčka není za 15 ale přes 25;-)

0/0
23.10.2009 8:00

radimdrv

Re: U myček můžete šetřit i pouhým otevřením dvířek. Nahradíte t

Kromě úspory času má myčka ještě jednu obrovskou výhodu: Na kuchyňské lince se vám neválí použité nádobí, což je obrovský praktický a estetický přínos.

0/0
23.10.2009 9:29

_m-

Re: U myček můžete šetřit i pouhým otevřením dvířek. Nahradíte t

No nevím - myčku bych chtěla, ale jelikož u nás většinou meje nádobí manžel a tvrdí jak si u toho krásně odpočine tak ji nemáme. Ale hodinu denně u toho určitě nteráví.

0/0
23.10.2009 9:59

svarak z krabicoveho vina

Re: U myček můžete šetřit i pouhým otevřením dvířek. Nahradíte t

Ani o víkendu? Naskládat do dřezu (stejně se tam vše , umít, naskládat do odkapávače, utřít, naskládat do linky... Taky záleží na tom, jestli umýváte doma nádobí po 2 dospělých lidech, nebo máte doma 2-3 děcka. To už potom docela žere čas, nemluvě o tom, že je to dneska zcela zbytečná činnost.

0/0
23.10.2009 14:51

wandering star

Re: U myček můžete šetřit i pouhým otevřením dvířek. Nahradíte t

A sejde se u vás někdy větší společnost na večeři? Slavíte někdy doma třeba Silvestra nebo narozeniny? Hora špinavého nádobí je potom taková třešnička na dortu...

0/0
23.10.2009 17:18

IfčaX

Re: U myček můžete šetřit i pouhým otevřením dvířek. Nahradíte t

Ne, že byste neměla pravdu... já už bych bez myčky být taky nechtěla. Na druhou stranu byla jsem bez ní čtyřicet let a oslav za tu dobu absolvovala požehnaně... O své mamince či babičce nemuvím (starší generace nepamatuju), Umytí nádobí po velké oslavě je trochu otrava, to jo, ale zase žádná tragédie...

0/0
23.10.2009 17:25

IfčaX

Re: U myček můžete šetřit i pouhým otevřením dvířek. Nahradíte t

V podstatě máte pravdu. Stejně jako se nevyplatí auto, když rozpočtete pořizovací cenu - a vlastně si je kupuje člověk jen proto, že má odpor strávit spoustu času denně čekáním na přípoj, stejně se nevyplatí automatická pračka, a člověk si ji pořizuje hlavně proto, že má odpor k dření na valše... Stejně se nevyplatí ústřední topení, když by stačilo se více obléci a celou rodinu nahnat do jedné místnosti, kde by se jen lehce zatopilo a zbytek se zadýchal.

Ono vůbec lidstvo, kdyby ho nehnala jen lenost a touha po pohodlnějším životě, nejspíš by bylo dosud v jeskyních.

Ale pokud to myslíte jako poukázání na nesmyslnost reklamy na myčky nádobí formulované jako "vy ještě pořád tak vyhazujete peníze, začněte konečně šetřit s myčkou", tak plně souhlasím.

0/0
23.10.2009 9:29

radimdrv

Re: U myček můžete šetřit i pouhým otevřením dvířek. Nahradíte t

Ano, myčkou peníze opravdu moc neušetříte, v tom souhlasím. Ale šetříte si zdraví, ale hlavně ČAS, což je to nejcennější, co v životě máme. Na cokoliv si můžete vydělat a koupit si to, ale minutu času vám nikdo nikdy neprodá ani za všechny peníze světa. Máme malé dítě a není nic radostnějšího než zapnout myčku a jít si s malým hrát.

0/0
23.10.2009 9:45

Alaili

Re: U myček můžete šetřit i pouhým otevřením dvířek. Nahradíte t

Bingo!R^

0/0
24.10.2009 22:49

Barton

Chcete-li ušetřit, kupte si medvídka mývala :)

0/0
22.10.2009 20:16

Hip

nechápu,

jak můžou radit nechávat špinavé nádobí několik dní v myčce, než se zcela naplní. Všechno by bylo totál plesnivý. A otevřít dvířka po skončení mytí snad napadne každého ne?

0/0
22.10.2009 18:51

azojaši

Re: nechápu,

ani kdybych narvala do myčky všechno naše nádobí, nezaplním ji.... druhá věc je, že nemám kam narvat tu myčku :D

takže myju ve dřezu a neplejtvám :)

0/0
22.10.2009 20:03

IfčaX

Re: nechápu,

No, dobře - ale to pravděpodobně nevaříte nebo téměř nevaříte, ne? Teda to nekritizuji, jídlo lze obstarat i jinak než domácím vařením, ale samozřejmě na opláchnutí hrnku od kafe myčka potřeba není.

Po vaření nějakého náročnějšího jídla ta myčka občas ani na všechno použité nádobí nestačí.

0/0
22.10.2009 20:31

azojaši

Re: nechápu,

vařím dost, ale zatím nemám děti.... krom toho když vařím něco složitějšího (=časově náročnějšího) myju nádobí průběžně - a úsporně (namočit, otřít/vydrbat, opláchnout).

no a když je toho kupa, pěkně si u toho mytí relaxuju (jinak pracuju hlavně hlavou).

a nebo to umeje manžel :)

0/0
22.10.2009 20:47

IfčaX

Re: nechápu,

Jasně, já nemyslela, že při větším vaření nejde mýt nádobí ručně. Jen mě zarazilo to, že ani všechno nádobí, co máte, by myčku nanaplnilo - z toho mi vycházelo, že vařit nemáte v čem... :-)

(Jo, všechno, co říkáte vy - kromě množství nádobí - jsem před pár lety prohlašovala nejen já, ale úplně všechny ženské do doby, než si tu myčku pořídily... nevím, čím je ta myčka tak specifická, že se tomu každý dopředu tak brání, jako něčemu nepotřebnému :-) U jiného spotřebiče jsem to nezaznamenala.)

0/0
22.10.2009 23:00

wandering star

Re: nechápu,

Jsme dva a myčku naplníme nejméně jednou denně.

0/0
23.10.2009 0:13

mindwarp.cz

hmm

Dvířka myčky pootevírám normálně i po tom horkém oplachu. Protože když tam to nádobí necháte delší dobu, celé se to zapaří a páchne to (pachů vás ani nejlepší prášek nezbaví, maximálně je překryje). Neznám myčku, co by měla nějaké pořádné větrací otvory nebo odsávání páry.

0/0
22.10.2009 17:48

RAT

uspora

nevim, nevim, ale nase mycka ma priblizne stejnou spotrebu u vsech programu +-0,05kW, at je to ten ekonomicky, nebo na 70°, ten ekonomicky jede o 40minut dele a usetri, opakuji usetri celych 0,02kW oproti 70°, meril jsem to opakovane. To mi jako vyhoda, ze to hur myje neprijde a pri cene 5Kc za 1kW ta uspora je 5kacek na 50cyklu. :-D 

Nejlevnejsi prasek ze supermaketu myje lip nez nejmenovany 7in1 a je za cca 1/8 ceny, krome lestidla a vune uz nic do mycky nedavame, nejsme zvalcovany reklamou a vime, ze voda je tu mekka.

0/0
22.10.2009 17:48

matesakoid

jak usetrit?

Destova voda skvele odmaci veskerou spinu, misto JARu pouzivat preslicku.

Vodu nasledne pouzijte k zaiti zahonu nebo zachodu. Pokud je na destove vode ledovy skraloup, pockejte s mytim nadomi nez nasnezi. Ledove krystalky zbavi talir spiny velmi podobne. Spinu z nadobi davejte svemu krmnikovi.

Abyste usetrili vodu, tak je dobry chodit na malou nekam na naves, nebo do umyvadla - na splachnuti staci cca 1 litr vody.

Na velkou se doporucuje pouzivat zumpu, zbytky se naslende vycucnou na kompost a tim si pohnojite kyticky a zeleninku.

Jo, taky se da na zalejvani zachoda nosit voda z nadrze pod okapem, ale treba letos na podzim je fakt lepsi suchej zachod...

0/0
22.10.2009 17:41

azojaši

Re: jak usetrit?

R^

0/0
22.10.2009 20:04

matesakoid

Jak usetrit?

0/0
22.10.2009 17:36

TT777

hm

Bezva takže abych ušetřil přijdu o výhodu myčky likvidace bakterií při vysokých teplotách Rv

0/0
22.10.2009 16:14

Venus_7

Re: hm

8-o

0/0
22.10.2009 17:58

klukcz

Re: hm

a když myješ nádobí ručně, tak co? Buď polovina národa jí z infekčního nádobí nebo ho myje pod vařící vodou - což docela pochybujiRv

0/0
23.10.2009 10:44

Brundi

Re: hm

Co to placas? Prave usporny program nahrazuje suseni (ktere nezlikviduje zadne bakterie) horkym oplachem, po kterem ale musis otevrit dvirka, aby se to odparilo.

0/0
25.10.2009 12:29

stovky

A co je to potom za život? Když se budu pořád hnát

za každou korunou a nonstop se omezovat a kontrolovat Rv To není život, to je přežívání RvRv Nebudu otrokem žádného spotřebiče !!!!

0/0
22.10.2009 15:20

matesakoid

Re: A co je to potom za život? Když se budu pořád hnát

JO! Presne tenhle argument jsem vyzkousel na manzelce, kdyz chtela koupit mycku a bojler do kuchyne aby tam tekla tepla voda.

.

.

Rekla, ze si to nadobi mam myt sam.

No, mame mycku i ohrivac vody ;-D

0/0
22.10.2009 17:27

Thaken

Re: A co je to potom za život? Když se budu pořád hnát

.. a manželku ještě máš? ;-)

0/0
22.10.2009 20:29

Brad Pittbull

Osvědčilo se mi

používat prášek do myčky místo tablet. Nádobí je křišťálovější než Standa ...

0/0
22.10.2009 13:28

matesakoid

Re: Osvědčilo se mi

Nic neni kristaloveji ciste nez nejcistsi kristal Standa. Dokonce ani Bosch neumeje pripalena vajicka z tveho telirku, kdyz je tam nechas dostatecne dlouho

0/0
22.10.2009 17:29

________________________________

pod myčkou bývá tma

"Nepomůže vám ani odložený start a spuštění myčky v noci, tedy pokud nemáte sazbu na noční proud" - tak to by mě nenapadlo. Byl jsem přesvědčený, že mytí v noci je levnější bez ohledu na sazbu. ;-D

0/0
22.10.2009 13:06

matesakoid

Re: pod myčkou bývá tma

O boze, jak's mohl byt tak... tak.. no... hlavo vzpomen si ;-D

Ty nevis, ze nadoby myte ve tme je cistsi nez to myte na primem dennim svetle nebo pod zarovkou?

Staci otrit zatvrdle kousky a je hotovo ;-D

0/0
22.10.2009 17:31

RAT

Re: pod myčkou bývá tma

a co je mokry to je cisty! ;-D

0/0
22.10.2009 17:49

Thaken

Re: pod myčkou bývá tma

;-DR^

0/0
22.10.2009 20:30

cvikla

Nejlevněji

A ještě levnější je napustit si vodu do dřezu a pod studenou tekoucí vedle oplachovat. Člověk se odreaguje a je pak duševně vyrovnaný. Majitelé myček jsou nervózní, nevyrovnaní a agresívní - ruční mytí nádobí je tedy i zdravotně přínosné.

0/0
22.10.2009 10:57

radimdrv

Re: Nejlevněji

Největší hloupost. Myčku jsem pořídil hlavně proto, že z mytí nádobí v dřezu mě strašně bolela záda. To nemá se zdravotní prospěšností nic společného.

0/0
22.10.2009 11:53

afruska

Re: Nejlevněji

Bolení zad zcela úplně vyřeší správná výška dřezu v závislosti na Vaší výšce!!! Např. při mých 185cm mam linku ve výšce 100cm a záda mě od té doby nebolely. DOPORUČUJU!!!

0/0
22.10.2009 12:20

Zvíře

Re: Nejlevněji

U nás to tak nemůže fungovat, já 163cm a manža 207cm - takže jediné řešení bylo - myčka nebo já jako permanentní myčka nádobí pro 4 - 5 lidí. Po 8 letech zvítězila myčka a díky za ní.

0/0
22.10.2009 12:35

afruska

Re: Nejlevněji

aha, tak to potom opravdu jiné řešení nemáte! Jedině kdybyste si brala židličku pod nohy! :-):-):-)

0/0
22.10.2009 13:26

Thaken

Re: Nejlevněji

.. nebo manža klečel ... je to levnější než pračkanádobí ....

0/0
22.10.2009 20:31

cvikla

Re: Nejlevněji

Vaše reakce je jen jasným příkladem duševní nevyrovnanosti uživatelů myček. Rv

0/0
22.10.2009 14:21

cvikla

Re: Nejlevněji

Vaše reakce je jen potrvzením duševní nevyrovnanosti a prchlivosti uživatelů myček. Negativní vliv myčky na Vaši duševní pohodu je prokazatelný V

0/0
22.10.2009 14:22

prazakm-pro pravdu se iDěs zlobí

Re: Nejlevněji

Baví-li Vás trávit svůj čas tímto způsobem, tak si to užijte. Já dávám přednost tomu, že manželka nacpe nádobí do myčky a jde se věnovat dětem.

0/0
22.10.2009 14:43







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.