Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soutěž: Naše nová kuchyně nemá chybu. Díky šikovnému architektovi

Prvním příspěvkem do naší soutěže o kuchyni, kde se mi dobře vaří, je prostor ve starém činžáku z 30. let minulého století. Čtenáři jej s pomocí architekta proměnili v moderní a praktickou zónu. Štěstí měli i na precizního truhláře, který kuchyni vyrobil na míru a za poloviční cenu než kuchyňská studia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Webpawson

Plánek?

A co plánek? když pravidla, tak pro všechny!!!

0/0
7.11.2009 11:05

l.g

Praktické, ale hnusné

Je to opravdu ošklivá kuchyně. Ten "šikovný" architekt zjevně nebyl designer.

0/0
5.11.2009 16:14

verua

Nic moc....

Když už chce mít někdo takovou kuchyň, tak ať si k tomu pořídí i nové a moderní vybavení. Binec v šuplíkách, nevyvážené barvy.. Co ten super moderní kávovar a vedle něj ošatka jak z 80. let? Narvané věci v poličkách? Nevím, něco mi tam chybí, je to takové rychle naplácané do prostoru, možná nějaká tapeta, nebo bar, ale takhle nic moc.. :-P

0/0
19.10.2009 21:35

michee_83

Re: Nic moc....

Moje řeč. Ten binec v šuplíkách mě dostal. Na co mít stopadesát růsných kravin, které nemám kam dát a navíc nepotřebuji, když stačí mít pár věcí a hezky si je uložit. Toto je typický přeplácaný systém. Nejvíc mě rozesmála polička kde jsou krámy do myčky a oleje. Teda nevím, ale drogérku a jídlo bych spolu do police nedala ani náhodou. A ještě abych se tím chlubila.Rv

0/0
19.10.2009 22:09

blade

Naše nová kuchyně nemá chybu. Díky šikovnému architektovi

Ale ma je hnusna staromodni Rv hnusne barvy a lednicka trochu mne pride taky mala

0/0
19.10.2009 20:36

tatianaK

200 litrů?

je  to pěkně  udělané. Ale  kde   nato vzít  a  nekrást, z  normálního  platu  smrtelníka  to  nejde.  Zadlužit se?  a  budou  to splácet jěšte  děti mojích  detí : Počítam  tak 200 litrů   na novou kuchyn8-o A   to  jen  orientační cena.EU

0/0
19.10.2009 18:36

roedor

Re: 200 litrů?

200 tisíc je imho běžná cena za solidní kuchyň (spotřebiče 100 + nábytek + práce).

0/0
19.10.2009 19:00

IfčaX

Re: 200 litrů?

No, utratit by to zcela určitě bez velkých problémů šlo, ne že ne... Ale přiznám se, že bych takové prachy za vybavení pouhé kuchyně roztočit nechtěla - nemělo by to pro mě ten "vert" (teda poměr ceny k užitné hodnotě).

0/0
19.10.2009 19:24

lepidlo999

Re: 200 litrů?

Záleží na prioritách. Pokud budete v kuchyni každý den vyvářet, těžko se spokojíte s papundeklovým provizoriem ze Sconta a jiných šíleností.

 

0/0
19.10.2009 21:07

IfčaX

Re: 200 litrů?

Tak vlastně právě kvůli těm prioritám. Nejvíc jsem vařila, když jsem byla na mateřské. Jednak jsem na to měla čas ale koneckonců hlavně  z finančních důvodů. Doma upečená bábovka vyšla o hodně levněji než zákusek v cukrárně atd. Jenže ze stejných důvodů bych neměla na luxusní kuchyň (a vařila jsem v kuchyni koupené někdy na začátku osmdesátých let, takže současné "šílenosti ze Sconta" byly proti tomu super-luxus). Do dneška si vaření užívám na chatě, kde mám čas a dvouplotýnkáč a remosku a uvařím v tom nakonec taky cokoli...

Zatímco v okamžiku, kdy peníze mám, tak jednak chodím za účelem jejich vydělávání denně do práce a tedy čas k vaření rapidně poklesl. A taky si můžu dovolit si občas třeba zajít do restauradce atd. Sečteno podtrženo - proti té "chudé" době strávím v kuchyni a vařením nejvýš čtvrtinu času. A vrazit do toho prachy, jak tu bylo uvedeno, že bych na to musela dva roky šetřit po desti tácech měsíčně? To by mi přišo jako šílenost...

0/0
19.10.2009 21:20

tatianaK

Re: 200 litrů?

zcela  souhlasím. Vyhodit  za  kuchyńku pomyslných 200 litrů/ i když mi  všichni  vyvracejí že je  to málo? mi připadá více méně jako  v  Jiříkovém  vidění, divné. Zvlášt,když tam trávíme těch  pomyslných  20 minut  denně. Někdy i méně8-o

0/0
20.10.2009 16:43

Webpawson

Re: 200 litrů?

Přesně jste to vystihla. Jsem student a podobně jsem se zamyslel v otázce squashe. Jakožto student mám dost času, abych chodil klidně hrát 2x týdně. Ale nemám na drahou halu dost volných prostředků. Jenže když si najdu brigádu, tak sice budou prostředky, ale ten čas, co bych šel sportovat, budu ty peníze získávat... Trochu začarovaný kruh :)

Skončil jsem u běhu, ten je podstatně levnější ;)

Jinak je to typický příklad bydlení obecně. Ti, kteří bydlí ve velkých vilách si je (většinou) vůbec neužijí, protože aby si je mohli dovolit, odchází do práce brzy ráno a vrací se za tmy...

0/0
7.11.2009 11:03

tatianaK

Re: 200 litrů?

bo6e   < tak  kolik     dohromady?300+práce.+++++++8-o

0/0
19.10.2009 19:28

Venus_7

Re: 200 litrů?

Tak to jsi na tom docela špatně, když 200 tisíc by splácely ještě děti tvých dětí... 8-o

0/0
19.10.2009 19:07

tatianaK

Re: 200 litrů?

 po 10  tisících  měsíčně, jsou  to 2  roky. Pokud  je  cena  kuchyńky  se vším  všudy    400  tisíc,  tak čtyři   roky.? atd... Ale  nesmíš  -.onemocnět, stratit  partnera, práci a  tvůj průměrný  výdělek   musí  odpovídat průměrné mzde  v ČR. /23,070 kč  hruboše...;-)

0/0
19.10.2009 19:34

michee_83

Re: 200 litrů?

tuto kuchyň bych tipla na max 150 tisíc. Já mám mnohem, mnohem větší, asi 8 metrů žulové desky a vyšla mě na 300 tisíc. Jó, někomu to příjde dost, ale pro mne to je investice do budoucna. Hlavně ten šutr jako pracovní deska, to nemá chybu!!

0/0
19.10.2009 21:59

jellyfish

Re: 200 litrů?

Jaká investice, když ty prachy utratíte? 8-o Nebo jako očekáváte, že ta vaše kuchyňka přežije i vaše vnoučata? :-)

0/0
20.10.2009 0:23

tatianaK

Re: 200 litrů?

kuchyńka  přežije , ale  vnoučata  , ty  to všechno  vyhází, protože  příjdou  nové    technologie, a  nový styl  bydlení a  nové pohedy   na vývařovny v  bytě.:-P

0/0
20.10.2009 16:36

cyankáli v šampaňském

ale jo

docela to ujde, některý věci tam vypadají zajímavě. Pracovní plochy moc není, ale třeba jim stačí, já jsem v malý kuchyni vyrostla, takže mě to přijde OK. Ale je fakt,, že nejsem bůhvíjaká kuchařka.

0/0
19.10.2009 17:43

vlaštovka obecná

odkapávač....

K tomu odkapávači a myčce..., i přes to, že mám myčku, odkapávač mám a nevím, proč by měl být zbytečný??? Co třeba věci, které do myčky nedávám? Vařečky, menší plastové misky, které jen opláchnu, děti toho našpiní spousty...a hned utírat, no není čas a ani chuť abych tak řekla;-)

0/0
19.10.2009 16:15

Venus_7

Re: odkapávač....

Přesně tak. Odkapávač je k nezaplacení. Ne všechno se dá dát do myčky.

0/0
19.10.2009 16:46

wandering star

Re: odkapávač....

Co se prosím nedá dát do myčky - tedy kromě stříbrných pozlacených příborů a kobaltové pozlacené Míšně?

0/0
20.10.2009 2:45

Brundi

Re: odkapávač....

Treba drevo, veskere porezni povrchy, kvalitni noze...

0/0
27.10.2009 19:15

sirkeci

Re: odkapávač....

Na co odkapávač? Odkapávač je ohyzdný přežitek z dob socialismu. V této kuchyni slouží pro oschnutí nádobí plechová deska, která je součástí dřezu. Případně já mám doma dvojitý dřez (mimochodem skvělá záležitost). Do druhého dřezu odkládám nádobí na odkapání a vůbec nepřekáží na lince ;-)

0/0
19.10.2009 18:22

IfčaX

Re: odkapávač....

No a právě ta plechová deska, která je součástí dřezu, se jmenuje odkapávač... ;-D

0/0
19.10.2009 18:43

Venus_7

Re: odkapávač....

;-DR^

0/0
19.10.2009 19:00

wandering star

Re: odkapávač....

Varecky i plastove misky davam do mycky uz 25 let a jeste jsem s tim nemela problem.

0/0
19.10.2009 20:01

cerzu

Re: odkapávač....

Jenže to dřevo jaksi nasakuje tu chemii a ta se pak jaksi nevypláchne....... :-P

0/0
20.10.2009 11:42

michee_83

Moc nelíbí :(

Barvy hezké, ale to je tak vše. Logické členění je v pořádku, ale chybí mi tu více pracovní plochy. Navíc se mi nelíbí, že vedle varné desky je vpravo tak málo místa. To je pak jak v klasické panelákové kuchyni, kde varná deska byla téměř napláclá na zeď. A linka v jedné lajně, aspoň nějak do rohu to mohli stočit. Lépe se pak v kuchyni vaří. Sama mám kuchyň do U a nemá to chybu, kam se otočím všude je plocha na odkládání. Kdybych nebyla stydlivá, tak se s kuchyní pochlubím, ale tady na bulvárním iDnes to nemá smysl.

Ještě je škoda, že tu paní nepopsala z jakého materiálu je zhotovena kuchyň. Jetsli je to masiv, dřevotříska, dvířka ve folii, postforming deska, kámen...tím by příspěvek získal další rozměr.

0/0
19.10.2009 14:54

lepidlo999

Re: Moc nelíbí :(

Masiv to rozhodně nebude, když se chlubí, že je kuchyň vyšla na polovic, než ze studia :-)

0/0
19.10.2009 15:48

syrsyrecek

Re: Moc nelíbí :(

Tak vzhledem k tomu,že bych to viděl materiálově na nějakej ořech (nedej bóže palisander),tak cenové relace masivů nad 100 000,-Kč m3 (cca180 000,-) ani nedovolují příznivou,zajímavou cenu.Dveře se vyrábí z dýhované dřevotřísky nebo MDF(v nejlepším případě s nákližky z masivu,ale to bych pochyboval) Možná je to lamino(LTD).A tu cenovou úsporu proti "kuchyňovým studiím"vám udělá každý výrobce,pokud do toho nezapojíte "zprostředkovatele"="studio":-) Jejich marže jsou v absolutní většině nehorázné!!Nehledě na to,že vám to v podstatě,stejně bude vyrábět ten samý výrobce:-( Jako zákazníka vás přeci nemusí zajímat,že si podnikatel pronajme,z důvodu úspěšného "obchodováni",drahý,lukrativní prostor na studio:-) Zajisté nejsou všichni výrobci super,ale to se dá lehce zjistit (poptat se)a tady na internetu je kontaktů habakuk:-) Úspěšný lov na SCHOPNÉ řemeslníky:-)

0/0
19.10.2009 17:36

lepidlo999

Re: Moc nelíbí :(

Bylo to myšleno jinak. Že to určitě masiv nebude, jinak by se majitelka kuchyně chlubila, že za tutéž cenu, co nabízí studio má kuchyň z kvalitnějšího materiálu. :-)

0/0
19.10.2009 21:03

Gabi222

kontakt na architekta

Dobry den,

prosim mozete mi poslat kontakt na architekta Petra Konrada. Prevedenie kuchyne sa mi velmi paci.

Dakujem

Gabriela:-)R^

0/0
19.10.2009 13:51

Radek0075

Re: kontakt na architekta

Dobrý den paní Konrádová. Jakpak se má  manžel? Má hodně práce?:-)

0/0
19.10.2009 14:02

lepidlo999

Re: kontakt na architekta

Evidentně moc ne ;-D

0/0
19.10.2009 15:47

starej pardal

Re: kontakt na architekta

;-DR^

0/0
19.10.2009 17:06

Veronika S.

Mám obavy, neboť mne vyhlášení

této soutěže natolik nadchlo, že jsem se rozhodla zúčastnit, nicméně, po pročtení  komentářů, nebude to snadné. Ale tak to má bejt, poučme se z chyb jiných a vlastních, aby tyto se neopakovaly.

Ostatně budu věcná, musím okomentovat toto : otevírání horních skříněk - na tu vyšší se obávám by měla být už stolička, pak se mi nelíbí výšková nesouměrnost skříněk, je zde málo pracovní plochy, myčka jistě bude, jen nemá přiznanej čelní panel - a pak je odkapávač dřezu, který ubírá místo, k ničemu.

Psycho je dle mého ten kráječ na chleba. Sloup s troubou bere světlo na pracovní desce, a varná deska je nepraktická proto, že veškeré odkladiště je jen vlevo. Nevím, jestli je majitel levák, ale pro praváka a myslím obecně pro všechny je dobré mít kolem varné plochy dost místa na odstranování hrnců, prkýnka s nakrájenými ingrediencemi atd. V neposlední řadě bych dala architektovi na hlavu studený obkládek, nebot na celkem malé ploše dal x variant výškových, ale i šířkových a to je zvěrstvo.

0/0
19.10.2009 13:12

honzagm

Re: Mám obavy, neboť mne vyhlášení

Obecne je to navrzene dobre. Skladovani potravin u dveri --> myti --> pripravna plocha --> vareni. Nechapu to reseni rohu kolem lednice. Kam bys dala sloup s troubou? V soucasnem usporadani bude za chvili spinava zed vedle trouby. Ale kam jinam s ni? Vzdycky je to boj o misto, bud prijemne vysoko umistena trouba nebo trouba bod varnou deskou a vetsi pracovni plocha. Co myslis vyskovymi variantami? Jsem pravak a prkynka s "ingrediencemi" beru vetsinou do leve ruky a shrnuji je rukou pravou.

0/0
19.10.2009 14:16

Veronika S.

Re: Mám obavy, neboť mne vyhlášení

Výšky - horních skříněk - 2 různé úrovně + police navíc, aby toho nebylo málo... Šířky 3  variace skříněk spodních... A to na pár délkových metrech. To je celkem dost, ne?

Stran pracovní plochy, může mít metr? Metr dvacet? je to dost? Samo, že je to boj o prostor, ale já bych třeba nekompromisně zdevastovala kout s tou roletkou. S ingrediencemi souhlasím, ale kam ještě s horkým hrncem, co je potřeba odstavit - Na ty ingredience? A proč ten odkapávač? mohla tam být pracovní plocha.... 

Myslím, že kuchyni dělá pracovní plocha. Ta musí bejt... jak tady péct, krájet, vařit ? Tady se dá skvěle umývat... Proč ne ostrůvek? nebo proč ne kuchyně do L ? proč nikdo neporadil, že velikost deřu nemusí bejt stejně velká jako pracovní deska? Od toho architekti jsou... Kor když je ta myčka...

0/0
19.10.2009 14:32

honzagm

Re: Mám obavy, neboť mne vyhlášení

Horni skrinky mi nevadi, je to dane digestori. Ty vlevo nahore jsou asi zbytecne, stejne se do nich musi lezt po zebriku. Pracovni plocha (PP) je vzdycky potreba a vzdycky je mala. Jde jenom o to, cemu clovek dava prednost. Kdyz pouziva na vsechno troubu (treba parni), da si ji nahoru a ztrati PP. Kdyz troubu tak casto nepoouziva, je lepsi si zvetsit PP a do trouby se sklanet. Misto napravo vedle varne desky by bylo prijemne, ale vetsinou staci hrnec soupnout na nepouzivanou plotynku. Nevidim celou dispozici, ale predpokladam, ze ostruvek by zabral moc ista v pokoji. Lko si tam nedovedu predstavit. Kazdopadne to reseni neni zadny zarak, jenom jsem napsal, ze na rozdil od jinych dodrzuje aspon elementarni zasady usporadni. Odkapavac bych taky odstranil.

0/0
19.10.2009 14:51

vegab

...

..vizuálně dobrý, ale na vaření???...moc ne - málo pracovní plochy; dřez by měl být v pracovní lince na konci; "podávání" přes ruku resp. přes odkapovou plochu dřezu; nešikovně řešený kout s lednicí; horní bílé skřínky působí proti těm spodním masivně...průměr :-/

0/0
19.10.2009 12:48

Sakra Písek

A copa je to za materiál na zdi

mezi horními a dolními skřínkami? Chtěl bych vidět detail za varnou deskou (pokud tedy na ní smaží a nehážou vše do friťáku, blééé). Neznám nikoho, komu pánev občas nezaprská :-/

0/0
19.10.2009 12:36

vegab

Re: A copa je to za materiál na zdi

tam mají sklo Lacobel - zvětši si obrázky!! Je tam vidět i ten silikon mezi spárama..

0/0
19.10.2009 12:49

hustotles

Re: A copa je to za materiál na zdi

to neni Lacobel(dikybohu) ale lamino..... ten silikon ve sparach jsou ve skutecnosti abs hrany lamina...

0/0
19.10.2009 13:15

Veronika S.

Re: A copa je to za materiál na zdi

A ta spára tam nemá co dělat !!! Má to bejt z jednoho kusu!!

0/0
19.10.2009 13:15

lepidlo999

Re: A copa je to za materiál na zdi

Což z lamina, jde na tuhle délku dost těžko... :-)

0/0
19.10.2009 15:42

hustotles

Re: A copa je to za materiál na zdi

no už vidím tu mašinu která ti bude hranit takovýhle výřezy.... aspon je videt ze truhlar neni amater a nehrani to rucne........ ale jak ctu ty chytrosti tady, tak skoda se k tomu vyjadrovat

0/0
19.10.2009 15:50

Sakra Písek

Super vyřešený osvětlení...

... takhle jsme to měli v celém bytě asi rok ;-D a když je dostatečně dlouhý kabel, dá se na tom vytvořit spousta zajímavých kroucení  :-P

0/0
19.10.2009 12:27

iuos

hmm

jsme jediný, kteří máme vodovodní baterii na levý straně a ještě jsme si vybrali takovou, že jsme si mohli nastavit při montáži, na který straně bude páka? Takže jako správní praváci držíme skleničku v pravý ruce a levou si pouštíme vodu... drobnost, ale potěší - tenhle nápad jsem našel v nějaký diskuzi tady a je to fakt drobnost za všechny prachy R^

0/0
19.10.2009 11:37

Bígl

Re: hmm

Úplně jste mě zblbnul, že jsem si šla napustit vodu do skleničky :-). Tak jsem asi nesprávný právák, ale jde mi lépe držet skleničku v levé a kohoutkama krotit pravou.

0/0
19.10.2009 12:35







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.