Diskuze

Střední Čechy praskají ve švech. Zájem je už i o obce dál od Prahy

Po obcích v okolí Prahy se rozrůstají i vesnice, které jsou od hlavního města vzdálenější. Tamní radnice už s větším počtem obyvatel počítají ve svých územních plánech. Příliv lidí totiž ráz obcí mění a často s sebou nese problémy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tp370

18. 10. 2009 14:07
Nechápu

tu zavilou nenávist k satelitům na tomto fóru. Já sám jsem bydlel v 1+1 v paneláku a teď mám vlastní dům se zahradou! Všechno má svoje, ale i tenhle samotný fakt mi nějaké problémy s dojížděním bohatě vynahradí. Zdravíme ortodoxní antisateliťáky do jejich panelových králíkáren!!

0 0
možnosti

aloisq

28. 9. 2009 15:25
zase vsichni chytri

satelit je salelit, no a co? Kdyz se drive stavely nove casti vetsich mest tak to taky byly satelity nekde v poli a dnes jsou to zadana lukrativni mista. Jak proste. A vubec nechapu, jak si muze obec odhasovat treba stavebni uzaveru. To by vubec nemelo byt mozne. Ono totiz tihle lide co mluvi radi o antisatelizaci radi bydli nekde na vesnici, ale vyuzivaji infrastrukturu blizkeho mesta. Trochu pokrytecke, ze ano.

0 0
možnosti

individual

29. 9. 2009 9:42
Re: zase vsichni chytri

"Kdyz se drive stavely nove casti vetsich mest tak to taky byly satelity nekde v poli a dnes jsou to zadana lukrativni mista." - ano, částečně máš pravdu, i když rozhodně ne všechny ty tehdejší "satelity" jsou dnes lukrativní. Nicméně porovnej už jen třeba urbanistické řešení "satelitů" před 50 lety a těch dnešních. Dnes to jsou bohužel v drtivé většině paneláky naležato v poli bez jakékoliv infrastruktury a občanské vybavenosti. A vzhledem k hustotě té zástavby nelze ani počítat s dodatečným dostavěním těhle pro život nezbytných součástí sídel.

0 0
možnosti

vaclav13

27. 9. 2009 23:42
Oóó smutno

Smutno je normálnímu člověku po přečtení podobného článku. Satelitní mor, který nám v posledních deseti letech zapráskal celé okolí naší stověžaté matičky hůř než močůvka, se bude rozrůstat i nadále. Stále bohužel není dost zastupitelů dostatečně odvážných na to, aby developerské zmetky a jejich klienty nakopali do *p*r*d*e*l*e* hned při prvním kontaktu.

0 0
možnosti

Jannynov

28. 9. 2009 0:00
Re: Oóó smutno

tomuto názoru rozumím

nicméně znáte některé původní, "klasické" vesnice poblíž Prahy jako třebas Tachlovice, Kuchař, Vysoký Újezd......děs a hrůza, zkuste si je někdy projet, podívat se......takový starodobý mor a ostuda....na tak blízké okolí Prahy

rozpadající se oprýskané domy, občas poloruina, jinde chybí chodníky, hned za domy prasečák, na nejedné zahradě bordel.....na podzim všude kouř

/ ale hlavně že nejsme v satelitu / :-/

0 0
možnosti

dilinak

27. 9. 2009 21:49
JEN ABY TO NEPŘEHNALI..

dnešní HYPOTÉKAŘI to obvykle přepísknou a berou si ouvěry na větší nemovitosti než je zdrávo, ono mít jednu cimru na pink-ponk a druhou na panel s vláčky je už trošku přepychem..8-o

0 0
možnosti

erben3

28. 9. 2009 21:54
Re: JEN ABY TO NEPŘEHNALI..

No a co? Když na to mají...

0 0
možnosti

forfreelife

27. 9. 2009 21:30
Ovcane Prahy noslovujte spoluobcany z venkova

"vidlaci".... je usmevne z Evropskeho nedej Boze svetoveho pohledu, pokud ovcan Prahy (navic zpravidla Bemuv volic) nazyva nekoho vidlakem ! Praha je pro turisty jen a pouze most, namesti-orloj a hrad...jinak hnus, povl, spina, smrad a zlodeji...proste venkov

0 0
možnosti

d_meister

27. 9. 2009 22:43
Re: Ovcane Prahy noslovujte spoluobcany z venkova

jak mam oslovovat člověka, kterej přijde do Prahy s ponožkama v sandálech, huláká kolem s přízvukem, kterej jednoznačně dává najevo, že se jedná o horníka a každý jeho 3. slovo je vole, resp. pyčo. souhlasim s kolegou nade mnou, že máte komplex a určitej problém. ono ostatně co mám zkušenosti, tak spíš vesničani maj problémy s pražákama než naopak. a ten, kdo nadává do buranů, je většinou ten, kdo přitahnul do prahy za prací a sotva se zbavil přízvuku, tak se považuje za honoraci..

0 0
možnosti

tatianaK

27. 9. 2009 21:13
není planování

8-oAno,  byty a  domky  se stavějí  jako  o závod. Je  to potřeba. Ale   docela   se pozapomělo , že když se postaví  satelit,  tak  lidé  budou jezdit    domu,  do práce , za  výdělkem,      většinou  autem, po nevyhovujících komunikacích. Ty  se nestavějí  vůbec. Zaplátcnou se  díry    v asfaltu a     to je  vše.

0 0
možnosti

josefkra

27. 9. 2009 20:22
v jiném starším článku

si zase starostové satelitů stěžovali, že nově příchozí naplavenina má trvalé adresy jinde a peníze tudíž za ty nové nepobírají a není z čeho stavět :-) Jak to teda je?

0 0
možnosti

Jannynov

27. 9. 2009 20:35
Re: v jiném starším článku

V mnoha případech to tak je, ponechávají si někdy staré trvalé adresy....byt pronajmou....ale jde to řešit. Např místní školka / vesnická/ bere jen lidem s místní trvalou adresou a kvůli ní se již pár rodin přehlásilo do obce.

0 0
možnosti

Svent

27. 9. 2009 19:32
Satelitní posedlost?

Mě to připadá, že jste tu posedlí antisatelitaci, pritom je to nevyhnutelny trend, lidi chteli bydlet a Praha neni nafukovaci. Nemci rikaji ze 100 km od Mnichova je porad jeste Mnichov, jen ta infrastruktury je tam ponekud jina. Satelity jsou mlady a bude chvili trvat, nez se vyvinou, chce to trpelivost. Taky bydlim v satelitni obci, jen ponekud jinak, nez je developersky trend a dneska bych se do Prahy nevratil ani z donuceni. Je pravdou, ze za nektere architektonicke vytvory bych daval trestny cin.

0 0
možnosti

ddo

27. 9. 2009 22:45
Re: Satelitní posedlost?

V Praze je spousta prázdných bytů a celých bytových domů, jen zrekonstruovat.

0 0
možnosti

jonee

27. 9. 2009 18:41
Není satelit jako satelit

Ořechovka a Hanspaulka na Praze 6 byly kdysi také satelity. A rovněž není sídliště jako sídliště. Třeba sídliště Petřiny taktéž v Praze 6 (jedno z prvních sídlišť v Praze) je hodně luxusní adresou, protože bylo stavěno ještě chytře.

0 0
možnosti

smajlik :)

27. 9. 2009 19:07
Re: Není satelit jako satelit

Až na kvalitu těch domů samých, na těch Petřinách... 

0 0
možnosti

Kafkovac

27. 9. 2009 16:04
Pry vesnice je lepsi jak satelit

Haha;-D Vesnice je jen a pouze zaslej satelit s nizsi socialni tridou (jasne, ne vzdycky, ale vetsinou to tak je). Navic je takova vesnice sice mozna pro nekoho romanticka, ale dostupnost do vetsiho mesta je v porovnani se satelitem daleko horsi. Jinak bych nebral ani jedno. Dojizdet kazdy den ze satelitu nekomu vadit sice nemusi, ale kdyz nemuzu pouzit auto, tak jsem v haji. Nejlepsi je si koupit pozemek nekde blizko metra v Praze - a nemusi to byt hned 1000metrova parcela. Na tom postavit barak podle vlasti predstavy a je to. Nejlepsi kombinaceR^

0 0
možnosti

branik80

27. 9. 2009 16:23
Re: Pry vesnice je lepsi jak satelit

pozemok... blizko metra v Prahe... boze aky si ty len mudry.. nechces si dat ten napad patentovat?

0 0
možnosti