Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Splnili si sen, opravují gotické tvrze. Místní je mají za exoty

Tuny sutin, hnoje, ojetých pneumatik, zemědělských hnojiv či postřikových chemikálií ještě nedávno plnily dvě raně gotické tvrze v Kestřanech u Písku. Obě stavby dnes opravují dva "hradní páni", Martin Halada s Jánem Hricem. V tvrzích utápějí většinu svých příjmů, a místní je i proto mají za exoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

s(h)arka

díky pánové...splácíte dluhy našim předkům...

jste ti správní cvoci....takových kdyby bylo víc....R^

0/0
31.8.2009 6:48

blekekeke

fantazie

je více takových, fandím jim a přeji co nejméně starostí, děkuji ...

0/0
30.8.2009 17:24

Zly_Soused

Jsou to borci!

Držím palce.R^[>-]

0/0
29.8.2009 23:14

tmf

kdepak

je diskuse od plechárny kterou obdivuje celý svět?

0/0
29.8.2009 22:23

(db)

Re: kdepak

zřejmě si to paní domácí s tím svým exhibicionismem rozmyslela a požádala i d ě s o zrušení diskuze, když už cenzor nestíhal mazat jednotlivé příspěvky :)

0/0
29.8.2009 22:46

tmf

Re: kdepak

no ale pokud se snad vyvalím do novin tak s tím musím počítat že to někdo bude číst a že bude mít názor odlišný od mého a že ...

0/0
31.8.2009 10:50

Franta 1

Viděl jsem několik objektů,

které si přisvojili JZD a využívali dokud to šlo a pak to nechali napospas osudu.Protože ve vedení JZD byli většinou "zkušení zemědělci",bývalí majitelé pozemku 5ti arů a jedné kozy a podle toho vypadalo hospodaření.Pokud by nepřišel rok 1989,tak je u nás dneska hladomor.

0/0
29.8.2009 21:37

habr

Re: Viděl jsem několik objektů,

Tomu hladomoru nevěř - během těch desítek let co malorolníci a bolševici založili JZD se lecos nové generace zemědělců naučily. Naopak staré EU z našeho zemědělství mělo obavy, normy na kvalitu potravin se po roce 1989 musely změkčit aby se na naše trhy dostaly potraviny ze Západu. Ale tím nechci omlouvat devastaci starých objektů. leckdy se raději stavělo nové, než opravovalo staré. Navíc kostely, zámky, tvrze apod., byly symbolem feudálů a to bolševik neměl rád.

0/0
29.8.2009 22:56

QT1

Re: Viděl jsem několik objektů,

Jo, normy se musely změkčit, ale on někdo nutil výrobce potravin, aby "změkčili" taky kvalitu? Nebo jim dával pokuty za to, že vyráběli podle starých norem? Je zajímavé, že i podle těch stejných měkkých norem chutná mléko v Německu lépe (a to je to mléko třeba v Bavorsku často dovezené z jižních Čech a v Bavorsku zpracované), o uzeninách nemluvě. Takže kdo nutí naše výrobce vyrábět šmejdy?

0/0
31.8.2009 13:25

Romale Shalom

Památkáři

Kdoví jak dlouho to tam nechají chátrat, ale když se najde někdo kdo to chce opravit tak najednou čile buzerujou....

0/0
29.8.2009 16:21

Janulice78

Re: Památkáři

a za co by to stat opravoval, kdyz nema na nic? Jen at buzerujou, i kdyz tihle majitele nejsou z tech, co by do goticke tvrze narvali plastova okna.

0/0
29.8.2009 16:39

Romale Shalom

Závidím jim

 

0/0
29.8.2009 16:19

Shalukim

Borci fakt

R^

0/0
29.8.2009 14:14

ghostweed

Borci :)

0/0
29.8.2009 14:13

fonteyn

Super! Více takových lidí!

R^V[>-]

0/0
29.8.2009 13:34

tromoua

tu tvrz znam,

je opravdu nadherna.Pokud si pamatuji,jeste nedavno patrila obci ktera se o ni vubec nestarala-nebyly penize.

Gratuluji panove,je tam prace jak na kostele,ale bude to stat za to! Musite to opravdu milovat abyste se do takove prace pustili.

At se vam dari.Urcite u vas prespime.

0/0
29.8.2009 12:57

hnupobijce

`Je to fajn

ze se nekdo ujal neceho na co stat nema nebo nechce mit penize.Do nedavna jsem spis slysel o po listopadu 89 chatrajicich pamatkach o ktere se komuniste drive dobre starali ale za kapitalisty uz na to nebyly penize a tak pamatky upadaly.Takove pi..ny co tady pise kolega pode mnou to je fakt sila.Po listopadu 89 se vykradly pamatky ktere se na uzemi CR pred tim uchovaly stovky let .

0/0
29.8.2009 12:43

Dannyelek

Re: `Je to fajn

hňup seš sám, za 40 let po válce tady komunisti zničili bezpočet historických objektů, zdevastovali kláštery, kostely, zámky, prostě všechno, po r. 89 se naopak do památek nalily obrovské peníze a jestli to nevidíš, tak jsi trouba, jeď se podívat např. do Telče, jak tam vypadá náměstí teď a jak vypadalo v r. 89

0/0
29.8.2009 12:58

hnupobijce

Re: `Je to fajn

Pred tim nez vstoupim do stroje casu abych se podival jak to vypadalo v Telci 89 musim poznamenat ze po listopadu 89 nastalo ohromne rozkradani a niceni pamatek . Je zajimave ze si nepamatujete jak mizelo vybaveni ,zarizeni zamku kostelu ... ktere tam pred tim vydrzelo stovky let .To , ze to ted nekdo natre a zaridi nove tak z toho teda odvazany zrovna nejsem, zejmena kdyz to budou nejspis ukrajinsti delnici kteri si vydelek odvezou do ciziny a asi 500 000 nasich obcanu praci nema takze nejspis ani penize aby si sli neco nekam obdivovat.Ale jo, komuniste too zdevastovali take dost ...

0/0
29.8.2009 13:52

jbubik

Re: `Je to fajn

no jo, ono se za komunistů dalo lehce zabránit vývozu čehokoliv do ciziny, když západní polovina hranice republiky byla obehnána drátěným plotem a hlídána našimi a ruskými vojáky s ostře nabitými samopaly a jakákoliv cesta z republiky  začínala na čáře důkladnou prohlídkou, často i osobní .......;-(

0/0
30.8.2009 0:19

fonteyn

Re: `Je to fajn

To je opravdu zajímavé, jak se někdo může domnívat takovou věc... Komunistické zásahy do památek jsou často ještě teď odstraňovány. Například užívání betonu byla komunistická specialita...a když někde odstranili komíny, protože kachlová kamna si rozkradli komunističtí papaláši na chaty a památkáři jim stejně řekli, že tam komíny být musí kvůli siluetě stavby, tak tam prostě dali na střechy betonové kvádry a nijak se nestaraly, co to udělá se statikou stavby... Jo, teď jsou u moci hejtmani ČSSD, zvlášť třeba zásahy v Kutné Hoře jsou hrozné, ale to nemůžete házet do jednoho pytle s tím, kolik se do záchrany památek zainvestovalo po roce 1989. V Kutné Hoře to je řádění středočeského krále...

0/0
29.8.2009 13:32

hnupobijce

Re: `Je to fajn

Nebo takova Praha s Bemem z ODS a Karluv most ... tak by tak vyznamnou pamatku nezhovadili , dle meho nazoru, ani komuniste a to nejsem jejich priznivce.

0/0
29.8.2009 13:54

Xi Xao

Re: `Je to fajn

To že udělali ze zámků, kostelů, tvrzí, klášterů vojenské ubikace, sklady, archivy nebo v tomhle případě sklad pro JZD to má být ta dobrá péče?

0/0
29.8.2009 17:41

hnupobijce

Re: `Je to fajn

Jo, jo , "par" pamatek take hezky "zkolektivizovali" ale ty co udrzovaly tak po listopadu dostali od noveho rezimu take pekne zabrat . No jo , kdybych dostal darem nejaky ten statni podnik s cistym ziskem par set milionu, par mld. tak bych vam par pamatek take opravil ( za par melounu) a verim ze bych byl opevovan i s timto rezimem jako spasitel . Popravde radsi ale pujdu na prohlidku historie v zamku jenz patri statu nez soukromnikovi . Do soukromeho majetku kohokoliv je mi totiz prd .

0/0
30.8.2009 23:30

Autobus s tykadlama

Re: `Je to fajn

Tak to se do moc památek nepodíváte. Hodně toho vrátili šlechtě, něco koupili soukromníci a ten zbytek spadne, bo děngi něť

0/0
31.8.2009 11:33

Autobus s tykadlama

Re: `Je to fajn

Mimochodem, k většině památek se stát dostal tak, že je po roce ´45 ukradl posledním majitelům...

0/0
31.8.2009 11:34

kejklíř

V Kestřanech jsem byl ještě za komunistů

Kdy byly tvrze rozpadlé a rozadávající se, ošetřovány "socialistickou" péčí o pamatíky. Už tehdy se mi tvrze strašně libily. Jsou zcela mimořádně, jak stylem, slohem, umístěném, Prostě špica. Je moc fajn, že se najdou lidé, kteří z vlastních peněz obnovují to, co komunisté zničili.Kluci fandím vám, jste skvělí !!!!!!

0/0
29.8.2009 11:39

Corason

Re: V Kestřanech jsem byl ještě za komunistů

No nevim jestli za to v tomhle případě můžou komunisti, nebo si myslíte, že za první republiky to tam bylo opravéné a vymalovavé? To ale nic nemění na tom, že dělají parádní práci!! R^

0/0
29.8.2009 11:46

kejklíř

Re: V Kestřanech jsem byl ještě za komunistů

Za první republiky většina těchto objektů měla své majitele, takže byla udržovaná a opravovaná - divím se, že taková skutečnost je pro vás novinka Až za komunistů co to znárodnili, se to stalo majetkem všech, takže to nikdo neopraval a mnoho starých památek se nechalo zcela zchátrat, až byla často zbourána Také ji nikdo nemohl vlastnsit ,mimo státu, takže svého majitele neměly.. !!!!!!!!

0/0
29.8.2009 12:47

Janulice78

Re: V Kestřanech jsem byl ještě za komunistů

vite, to je fakt roztomily. Do kazde diskuse patri politika. Ja mam jinou story, u nas ve vesnici, stoji zamek Barokni trojkridla stavba, do konce 70. let obydlena nejakymi vojaky. Pak to patrilo ONV Teplice, lide rozkradli, co se dalo. V restituci to dostala dcera ci vnucka prvorepublikoveho majitele....ktery do zamku nemusel vrazit temer nic, a ona si naivne myslela, ze tak obrovsky barak zachrani prodejem obrazku. Kdyz nemam predstavu, jak financovat opravu a nechci to prodat, jen abych vydelala na majetku, na kterem jsem se nepricinila, tak to nechci prece zpatky. Ze zamku dnes zbyly obvodove zdi. Je v majetku sro, co tu zalozili dva Holandane. A nedeje se nic. Ani nemuze, tomu by pomohl nekdo s miliardami a obnova by trvala mozna i par desitek let.

0/0
29.8.2009 16:44

Petr1

Super!!

R^

0/0
29.8.2009 11:28

feeler

EXOTY?

Dobrý den, jsem z Kestřan a oboum pánům VELMI fandím! Ale nevím kde iDnes přišlo na to, že je místní mají za exoty. Troufám si tvrdit, že všichni místní jim fandí také, protože konečně se stal tvrzí zlepšuje!

0/0
29.8.2009 11:01

Don_Alex

Re: EXOTY?

idnes vzdycky musi napsat nejakou hovadinu, aby to zaujalo i ty vice prostoduche.... Jinak obema pánům taky fandím, myslím že to jsou opravdu cvoci, ale v dobrém a já je obdivuju za to co dělají... Už se těším na nějakou akci, určitě rád přijedu....

0/0
29.8.2009 11:36

pedr64

Re: EXOTY?

když o někom řeknu, že je cvok, exot nebo pošuk, nemusí to nutně znamenat nic negativního nebo hanlivého. Konkrétně v tomto případě i pro mě sou to "blázni", ale v tom pozitivním slova smyslu.

0/0
31.8.2009 8:24

korčula84

Smekám Pánové

0/0
29.8.2009 10:55

Fiara.L

Jsou to frajeři

Fandím jimR^.

0/0
29.8.2009 9:51

Dědeček Vševěd

Paráda

Jsou to frajeři !!! Fandím jim ! R^

0/0
29.8.2009 9:41

katone

Re: Paráda

i já..    :-)    R^R^

0/0
29.8.2009 10:11

Péťa.

Dobré

R^ [>-]

0/0
29.8.2009 9:39

Dědeček Vševěd

Re: Dobré

Táhni už do ha?zlu s tím placeným odkazem !  ;-€

0/0
29.8.2009 9:40

Dědeček Vševěd

Re: Dobré

Omyl, to patří o příspěvek níž ! V

0/0
29.8.2009 9:41

NTPT

good

R^R^R^R^R^R^R^

0/0
29.8.2009 8:50

Podrazza

Fandím všem exotům :)

Takovým lidem fandím, a přeju ať se jim daří plány uskutečnit. Rozhodně je lepší zachraňovat památky a podporovat cestovní ruch, než cpát peníze do nesmyslných vyhřívaných chodníků a zlacených soch lvů u bran nějakých obludných vil.  Ve spoustě vesnic a městeček se dají najít podobné historické stavby, bohužel v podobně zdevastovaném stavu a mnohé z nich už nelze zachránit vůbec.

0/0
29.8.2009 8:50

aljav

jsou dobří,

a jsem rád že stát přispívá i na tyto, dle mě užitečné, projekty.

0/0
29.8.2009 8:33

Janulice78

fandim

0/0
29.8.2009 8:21

Ioio

Je úžasné, že stále někdo vyznává takové hodnoty

V

0/0
29.8.2009 7:44

IgorAlelujev

Re: Je úžasné, že stále někdo vyznává takové hodnoty

R^R^R^R^R^R^

0/0
29.8.2009 8:45

karton

Obdiv

Jsou to borci a trochu jim závidim. Sám mít dost peněz,dělal bych to také. Staré hrady a tvrze se mi moc líbí.

0/0
29.8.2009 7:34

wandering star

Hlavně ať opraví privét neboli výserník

aby všechno správně stékalo do příkopu.

0/0
29.8.2009 7:14

František Potřebný

Ať si v tom pánové rochní jak chtějí

Ať si v tom pánové rochní jak chtějí, ale samotné tvrze jsou dědictvím lidu a tak není možné, aby tito lidé začali na tomto dědictví nějak vydělávat. Majetková rozhodnutí na tom nemají (a nebo nebudou mít) žádný vliv. Historie, a vše co sní souvisí, musí patřit všemu lidu.

Volte levici přátelé, pouze koalice levicových dtran je schopna zatočit se všemi zbohatlíky a vrátit dědictví českého národa všemu lidu a ne jen sezvaným.,

0/0
29.8.2009 4:02







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.