Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z chlívku vznikl romantický letní byt pro hosty. Stačilo na to 30 tisíc

Ubytovávají návštěvy v chlívku a vůbec se za to nestydí. Mají k tomu důvod: hospodářské stavení předělali na skvělý letní bungalov, kterému chybí pouze kuchyně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ppeppe

Koukám

se nám do Sudet vracejí Němci ... Ale ne, je to v pořádku - byli tam tisíc let, to že tam ještě nejsou je v podstatě nenormální. Vítejte Kamaraden a víc takových pěkných domečků :-)

0/0
13.8.2009 14:42

grusha

nápadité

Jen tleskám skvělému nápadu.

0/0
27.7.2009 22:03

elerik

inspirace

Věřím že to stálo 30 000 Kč. Ne euro jak tady někteří píšou. Vše je možné. Dobrá inspirace je například na tomto serveru a konkrétně tento domek co jsem na něho dal odkaz (dá se to dohledat v anglické verzi pana majitele, který to postavil).

A včetně interiéru. Pán majitel to dokázal za 250k vzhledem k  tomu že to má 200m2 je to výkon nemyslíte? Ale jak tu psali jiní, chce to šikovnost a odhodlání. Také plánuji postavit slaměno-dřevený dům během příštího roku.

Zde je odkaz. Tak hezkou inspiraci

http://www.xixao.eu/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=27&catid=16

0/0
24.7.2009 11:59

ppeppe

Re: inspirace

Útulná jeskyňka, jen co je pravda, není to v lese Řáholci?

0/0
13.8.2009 14:46

elerik

Re: inspirace

Ale kdež, tohle stvořil jistý angličan. Neznám přesně jméno, ale teď realizuje vládní projekt na enviromentální vzdělávání o přírodním stavitelství a staví tímto způsobem nějakou velkou halu, ale nevím podrobnosti, je to rok stará informace a bohužel bůh ví kde jsem to tehdy dohledal. Nicméně pro vás mám reálný příklad ti lidé jsou velmi otevření. Jejich projekt stál mnohem více, především proto, že všechen materiál museli dovést a nakoupit. Tito již měli mnoho hotovo.

Zde je odkaz

http://livepla.net/slamak.php

0/0
13.8.2009 14:55

kossacek

Stavte si samy..

Přestavuju chalupu už druhým rokem a řeknu Vám, že hezké věci se dají stavět za přijatelné ceny. Člověk ale nesmí být líný a stavbu svěřit Lojzovi od vedle, ale musí materiály a nábytek vybírat sám a nebát se trošky práce. Naučil jsem se spousty věcí a zjistil, že většinu činností, při kterých se řemeslníci tváří tak vážně a účtují si nehorázné peníze zvládnu lépe než oni..dělám totiž na vlastním a jsem střízlivý. A kromě peněz si ušetřím ještě přemlouvání těchto líných buranů, aby vůbec přišli..:-)

0/0
23.7.2009 15:09

Muf007

Re: Stavte si samy..

Já bych jen k tomu Lojzovi od vedle. Leckteří chlapi na vesnici nemívají k zedničině nebo devateru řemesel daleko. Právě díky Pavlovi od vedle jde práce na chalupě od ruky a za pár peněz. Jemu totiž kilo na hodinu stačí a když omítá, betonuje, podřezává, kope a naše rodina mu dělá přidavače. Završí to pozvání na oběd, ale pan Lorenc ;-D to rozhodně není. Tenhle maká fest a je za to rád. A my samo taky.

0/0
11.8.2009 9:45

ruraren

se mi to líbí

konečně zase něco jiného než ty strašlivé předělávky panelových bytů

0/0
23.7.2009 14:47

Autobus s tykadlama

30kKč

protože majitelé jsou z civilizovaného světa západně od Aše, tak přestavba stála žřejmě 30.000 Euro. němečtí architekti zřejmě nedělali rozpočet v nějaké pochzbné východoasijské měně.;-D

0/0
23.7.2009 10:00

_m-

Re: 30kKč

Ovšem v článku je pdsáno jinak.........

0/0
23.7.2009 12:08

Vogel15

Jistě, ale ovšem za 30 tisíc EURO !

;-D;-D

0/0
23.7.2009 8:28

wandering star

Kdo někdy renovoval selské stavení

ví, jak je těžké se zbavit smradu a sanytru z kamenného chléva... Může nám Jürgen napsat nějaké podrobnosti o tom, co použil?

0/0
23.7.2009 4:08

Minnetonka

Moc pěkné....

Domeček se mi moc líbí...evidentně i v bazaru se dají sehnat pěkné věci...kdyby si nechali ten kovový nábytek dělat na zakázku celý, asi by se pěkně prohnuli, ale takhle tleskám, za 30,000 je to fakt zázrak...

0/0
22.7.2009 14:09

Andee

Re: Moc pěkné....

Nevěřím, že se do 30 vešli...Rv

0/0
22.7.2009 20:06

molllka

30 tisíc?

to nééé... možná za projekt.... to ano. Ale jinak je to moc hezkéR^

0/0
22.7.2009 12:47

Arjan Peel

30 tisíc = TEHDY

Před X léty :-)

0/0
22.7.2009 13:59

hayley

Re: 30 tisíc?

Prectete si clanek a pak piste komentar. Manzele jsou architekti.

0/0
22.7.2009 16:32

sedmy.trpajzlik

Pěkné

Jako bydlení pro návštěvu v době volna je to pěkné místečko. ..

Ale pro některé ne, to oni asi radši jezdí k móři a bydlí tam v daleko větším chlívku (rozuměj bungalovu) než je tohle :-).

Jen nelakujte s tím, že ten chlívek měl jen 7x3,5m a že to stálo 30 tisíc.

Z článku nevím, kdy to vzniklo. Třeba v době, kdy bylo potřeba ještě na větší stavbu jak 25m2 stavební povolení. Tak to asi chtěli uhrát jen na ohlášku. Nebo to se stavebním úřadem vůbec neřešili, jinak o udělání tohohle za tři týdny by si mohli nechat leda jen zdát. A těch 30 tisíc stály asi jen práce svépomocí + další penízky za vybavení.

Protože na opravu zasmrádlého chlívku a vymýcení ruzných pachů ze stěn atd. museli dát víc než jen část z těch 30 tisíc.

0/0
22.7.2009 12:38

Lanta2004

Re: Pěkné

Kdo si kam jezdí na dovolenou je kažého věc.Já dokud můžu,mám na to peníze a síly tak raději cestuju a ano,klidně přiznám,že jsem na svých cestách spal i v horším než je tohle.Nicméně kdo nezažil alespon jednu noc v bungalovu z bambusu a se střechou z palmových listů na takřka opuštěném tropickém ostrově kdesi v Asii to bude jen těžko chápat.

Ale zpět k tématu článku.Přestavba pěkná,ale tak jak píše mnoho lidí podemnou za těch 30tk málo uvěřitelná.

0/0
22.7.2009 12:46

vymrzovac

Re: Pěkné

asi to tak bude, protože kdyby si protáhli odpad od vany k tomu hajzlíku a udělali tam splachovací, stálo by to o nějakých pár tisíc víc, a to by Jurgen s Dietrem zjevně finančně nezvládli:-/......to budou raději za hosty vynášet ten chemickej záchod a vylejvat ho do svého WC ve své ložnici, nebo si to nakonec můžou hostivynášet sami,ne? Jsme přece v čechách  :-/

0/0
22.7.2009 12:56

elerik

Re: Pěkné

http://www.elia.cz/ekotoalety/index.html

Zde pro informace. Nemyslím, že vynášejí záchod do kanalizace, ale myslím že jej dále využijí. Je to tedy pouze doměnka, třeba máte pravdu. Ale osobně bych to tak udělal

0/0
24.7.2009 12:02

sedmy.trpajzlik

Re: Pěkné

Trochu jste nepochopil. To nebyla narážka na cestování. To bylo jen na ty co se ošklíbají nad tím, že je to bývalý chlívek, že to má suchý záchod atd. :-) a pak za mnoho víc peněz vyjedou z českou CK, která je v místě ubytování šoupne do daleko většího chlívků a ještě si spokojeně chrochtají, že jsou v zahraničí a nejsou doma, bo se můžou vytáhnout před sousedy

0/0
22.7.2009 13:58

_m-

30 tisíc korun?

Jen to lůžko s lamelama a zdravotní matrací by u nás stálo přes polovinu. Tak nás laskavě nehoupejte.

0/0
22.7.2009 12:06

maxikiwi

Re: 30 tisíc korun?

přesně tak. Za 30kkč neseženeš ani dřevěnou pidiboudičku z Baumaxu...

0/0
22.7.2009 12:23

svarak z krabicoveho vina

Re: 30 tisíc korun?

Tak tak. Ta přestavba na letní sídlo je supr, ale 30t Kč ani omylem.  A to ani před 5-10 lety, kdy by ta přestavba mohla dle článku vzniknout. Když sečtu, co se muselo dělat: oprava vnitřních omítek, sanace podlahy v bývalém chlívě, nová prkenná podlaha včetně lakování, zvednutí krovu, rozvody elektřiny, rozvody vody, nový prkenný záklop stropu, malování, nová okna, nové dveře, osvětlení. Postel na zakázku, rošt + matrace. vana, nábytek (byť za bazaru, tak za dvě stovky nebyly).. Si připadám jan ve filmu Na samotě u lesa ;-). No prostě těch 30 litrů bych chtěl vidět.

0/0
22.7.2009 12:24

eizoeizo

Re: 30 tisíc korun?

šak to říkám... 30.000 EURO, to by asi tak sedělo.

0/0
22.7.2009 12:45

Lanta2004

Re: 30 tisíc korun?

To už by bylo zase trochu moc,ne?;-DZa ty prachy by měli fungl novej baráček tohoto rozměru(nebo i větší) s veškerým sociálním zařízením a s kuchyní

0/0
22.7.2009 12:49

eizoeizo

Re: 30 tisíc korun?

Hehe, přesně tuhle větu jsem řekla projektantovi, když mi sdělil asi tuhle cifru, kolik by stálo rozšíření domu o jednu místnost... (projektant je z příbuzenstva, takže realista). Tohle je asi tak podobná přestavba.

0/0
22.7.2009 13:12

barnaked

Hezke

a prakticke, at rikaji zdejsi prudici, co chteji, stravit par dni v takovem "chlivku" proc ne. Na par dni to staci a chemicke WC je OK. Ono i dobre udelana a osetrovana klasicka latrina je v pohode.

0/0
22.7.2009 10:30

Anavi

Re: Hezke

Souhlas. Neprovozují několikahvězdičkový Hilton.

0/0
22.7.2009 10:46

andilek10

Máte to moc pěkné

Moc pěkné R^

0/0
22.7.2009 10:29

Korsičan

30000,- a to jako korun?

to leda, že by si Jürgen dělal vše sám :-/

0/0
22.7.2009 9:29

joyFX

čím to,

že je hned vidět, že to nebudovali Češi ? :-)

0/0
22.7.2009 9:14

Korsičan

Re: čím to,

kdyby jsi to něvděl, tak to nepoznáš chytráku ;-D

0/0
22.7.2009 9:29

savers

Re: čím to,

článek jsem nečetl, ale hned mi to bylo nějaký divný..

0/0
22.7.2009 9:51

Fikus 1

Re: čím to,

Kdybych to nevěděl tak bych si řekl, konečně hezký interiér. A to se mi moc často nestává. Takže když si přečtu, že to dělali cizinci, tak si řeknu aha, tak proto. Je to inteligentní design není to snaha zaujmout za každou cenu, není to hraní si na osobnost. a to je ten hlavní rozdíl. Je to prostě pěkné a vkusné.

0/0
22.7.2009 10:00

savers

Re: čím to,

no hlavně to má styl..

0/0
22.7.2009 10:07

rabín Šiml z Krakova

Re: čím to,

Můžete uvést konkrétní příklady významných českých designérů, kteří se vás "snaží zaujmout za každou cenu" a "hrají si na osobnosti"? Podle mě totiž nemáte o současném českém designu ani páru.

0/0
22.7.2009 12:53

vegab

nevím? nevím?

..ale asi ty návštěvy nechtějí na moc dlouho, když je tam jen suchý záchod!!!

0/0
22.7.2009 8:41

telmah

Re: nevím? nevím?

"suchý" v podobě chemického píšou. Znáte chemický záchod? To je třeba ten, co mají lidí v karavanech, maringotkách, tělesně postižení poblíž a tak. Rozhodně to nění nic diskomfortního, rozhodně ne pro návštěvy.

0/0
22.7.2009 9:09

starej pardal

tak tohle teda joooooo

kde je ten vcerejsi typek jak udelal z novyho bytu strarej kozi chlivek a pak fnuka po netu ze ho nemaj lidi radi? ;-D;-D

TADY NA TO se podivej - takhle se to dela! R^

to s tim zachodem jsem nepochopil, argument se setrenim se mi zda divnej. leda by to budoval s brachou a kovar je jeho kamos. jinak ale fakt R^

0/0
22.7.2009 8:41

ichta

do 30 000Kc

Nevim, nejak se mi ta cena nezda. Zvednout strechu, novy okna, postel na zakazku, oblozeni, podlaha atd. a to vse do 30000, bud tenkrat bylo vsechno za hubicku nebo je ta cena jen treba za hrube stavebni upravy, a pak je to matouci titulek, coz se zde stava zvykem :) 

0/0
22.7.2009 8:25

Chrobak SACEK

Re: do 30 000Kc

Ano 30 tis... ale €.

0/0
22.7.2009 9:30

eizoeizo

Re: do 30 000Kc

To by tak odpovídalo. Nedávno jsme počítali, kolik by stálo přistavit k domku jednu místnost a vycházelo to o něco víc... takže jestli tihle už zhruba hrubou stavbu měli....

0/0
22.7.2009 11:42

ibid

tak se má jednat s hosty !!!

Do chlívku! ;-DR^

0/0
22.7.2009 8:25

pedr64

když už tam táhli vodu a odpad

kvůli vaně, tak mohli udělat i WC. Ale na pohled je to pěkný

0/0
22.7.2009 7:36

vymrzovac

Re: když už tam táhli vodu a odpad

tak to mě taky napadlo. Ovšem první, na co jsem se díval, byly podlahy. Naštěstí je tam dřevěná s odvětrávací mezerou (voda odpad může zamrznout, potkani a žáby budou běhat přímo pod váma). Protože při rekonstrukcích chlévů, nedejbože suchých záchodů(  ;-D  ) je nejdůležitější vybrat prochcanou hlínu do hloubky, jinak to trvale smrdí......Jinak je to na úrovni běžné české zahradní chatky "samodoma", takže jako architekt bych se tím rozhodně nechlubil. Nejmenovali se Pat a Mat?

0/0
22.7.2009 8:20

svarak z krabicoveho vina

Re: když už tam táhli vodu a odpad

Běžná zahradní chatka v ČR takhle rozhodně nevypadá. Trochu realismu a nestrannosti by neškodilo.

0/0
22.7.2009 12:37

WIFI

Hm

"Měli jsme problémy, kde hosty ubytovat, aby měli pohodlí jak oni, tak

my. Není nic příjemného stěhovat postele a improvizovat pokoje pro

hosty. Na ty jsme totiž při budování domu pozapomněli." - Tak to budou asi super architekti, příště se jim třeba stane, že někde zapomenou udělat okno, protože na obhlídce byly ve dne.

0/0
22.7.2009 7:33

Janulice78

stary

clanek, asi pet ci dokonce deset let........

0/0
22.7.2009 7:28







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.