Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Návštěva v nízkoenergetickém domě: komfortní bydlení s nízkými náklady

Rodina se dvěma malými dětmi si přála jednoduchou moderní dřevostavbu s vyváženým poměrem cena – výkon: dostatek místa pro všechny na straně jedné a zároveň domácnost s úsporným provozem na straně druhé. Nový dům tak má dobrý výhled nejen do krajiny, ale i do budoucnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Carmel Tel

Ste upne mimo

a drevu sa uz vobec nerozumiete,  neviete co je to drevo zo severu, ake je tvrde a odolne poveternostnym podmienkam, kto nevidel a nezazil neuveri ake moze byt drevo na severe     chodte sa pozriet do norska,svedska ale nie na dovolenku ..

Tie vase tehlovo betonove chajdy , jednu mam doma... sa vykuruju uzasne dlho..

samozrejme kto nema v hlave tomu zhori aj nedrevena stavba,

Pre stredoeuropana je drevo makka smrekova doska .. bohuzial.

ale stavat drevenu=y dom v style porobetonovych kociek..kocku to m0c ludi nenadchne

0/0
20.6.2009 20:55

panchami

neee...

tak to se mi vubec nelibi. Rv

0/0
16.6.2009 0:21

chorchloj

Drevo za 10 let

Dejte sem pak fotku jak to vnejsi drevene oblozeni bude vypadat za 10 let. Muzou se to snazit natirat kazde 3 roky, ale uz nikdy to nebude vypadat takto a bude to jen a pouze hnusnout.

0/0
15.6.2009 8:52

kongolese

Me to prijde jako takova

drevena kocka...

0/0
14.6.2009 10:45

Andee

No...

Takhle si představju odporný barák... Rv

0/0
13.6.2009 21:30

vegab

okno

..jen by mi zajímalo, jak budou mýt okno za dřezem...asi budou muset vždy rozebrat baterii aby se k němu dostali.. to mohl vymyslet jen chlap;-D;-D;-D

0/0
13.6.2009 17:57

Andee

Re: okno

A co takhle zvenku...? To ti taky musí vymyslet chlap, viď, šovinistko ;-)

0/0
13.6.2009 21:29

chrobaktruhlik

Re: okno

si nandáš na smeták hadr a ošudlíš to

0/0
13.6.2009 21:51

chrobaktruhlik

poznámka

k bazénu - v tomhle stavu je to past hlavně pro děti - přímo z domu bez zábrany brr

0/0
12.6.2009 20:33

wandering star

Kozí chlívek dobrej

Fotky domu by nebyly?

0/0
12.6.2009 20:05

fatmike

Cena??

Proč se nikdy u těchto článků neuvádí cena domu/bytu/rekonstrukce? Tento baracek se mi  libi, mam rad drevo, ale fakt bych uvital aspon orientacni cenu...A jenom me udivuje, ze takto podle clanku setrna rodina, si u domu udela velice nesetrny bazen..Asi v Roudnici neni verejny..

0/0
12.6.2009 17:17

Dr. Muroň

Hezká chata, ale dřevo dobře hoří

Nejsem ze zásady proti dřevostavbám. Ale pár nevýhod tu je. Nebezpečí požáru je daleko větší. Pokud by byla jen dřevěná konstrukce schovaná v izolaci s minerální vlny, obložená z venku cementotřískovými deskami a zevnitř sádrokartonem, situace by byla jiná. Dále je tam dosti slyšet. Menší tepelná setrvačnost, tj. ve dne se přehřeje, v noci pak víc vychladne. Vhodné na chaty, ne pro stálé bydlení.

Nejvíc mi vadí cena. Tyhle stavby neznamenají ani úsporu, ani možnost postavit si sám. Tím ztrácí svou hlavní zajímavost. Výhoda tu je. Dá se dát velmi silná izolace 20-40 cm. To i stavby zděné jde hůře. Ovšem izolace 40 cm téměř nemá smysl, ztráty pak jdou jinudy.

Dřevostavba mi ale přijde jako dobrá např. při přidání dalšího patra na zděnou budovu, nebo při rozšíření vedle budovy, půdorysně.

0/0
12.6.2009 16:02

branik80

Re: Hezká chata, ale dřevo dobře hoří

co sa tyka poziaru , dnesna drevostavba ma urcitu odolnost voci poziaru a v momente ked zacnu horiet tramy a skelet, tak uz je davno zhoreny interier, nabytok a podobne.Chcem tym povedat ze ak nastane v dome poziar, je uplne jedno ci mate drevostavbu alebo murovany dom, proste to zhori do tla. Ak ten poziar zachytite vcas tak sa to da uhasit rovnako bezpecne v drevostavbe ako v murovanom dome.

Akumulacia tepla je sice problem drevostavieb ale aj v drevostavbe sa da postavit hodne prvkov ktore maju akumulacnu schpnost. Minimalne masivnejsi krb.

Vyhodou nizsej akumulacie je ze drevostavbu v podstate za par minut vyhrejete, nemusime po navrate domov hodinu mrznut. A celkove naklady na vytapanie su skutocne nizsie nz v klasickom dome. Je vela veci pre, a vela veci proti.. kazdemu vyhovuje nieco ine ale tvrdenie ze drevostvaba nie je vhodna na trvale byvanie je uplne scestne.

0/0
12.6.2009 19:00

Rubik1

Re: Hezká chata, ale dřevo dobře hoří

To o te odolnosti ohni hlavně povídejte lidem v Kalifornii. Ti by vás to dopovědět ani nenechali. Akumulační schopnost masivního krbu je asi 100x menší než cihlového domu, Jediné, v čem máte pravdu je to, že dřevěný dům rychle vytopíte. To je dobré ale jen pro víkendové nebo jinak příležitostní bydlení a ne pro stálé. Velké změny teploty během dne znamenají ztráty tepla, protože vzduch ochlazením v zimě zmenší svůj objem a do domu se nasájne zvenku další mrazivý vzduch. Pak zatopíte a ohřívaný vzduch se zase vytláčí ven.

0/0
13.6.2009 6:58

starej pardal

Re: Hezká chata, ale dřevo dobře hoří

souhlas, s tim vytapenim je to katastrofa

navic se do drevostaby dava krb pomerne tezko, leda tak nalepit na komin - a to neni vzdycky mozne z duvodu dispozice. jako ideal bych videl kachlovou pec

ve zdenym dome nemam problem dat krb kamkoliv (pozarni bezpecnost, atd.)

0/0
13.6.2009 7:18

branik80

Re: Hezká chata, ale dřevo dobře hoří

ah jejda.. zasa ty... tvoju paranoidnu nenavist voci drevostavbam uz pozname.. skoda reci

0/0
13.6.2009 9:36

logaritmus jedné

Re: Hezká chata, ale dřevo dobře hoří

Nemate pravdu. Krb si date kam potrebujete, zadne omezeni neni, pokud si umisteni vyberete pred zapocetim stavby. Vlastni zkusenst. Projektant mne v nicem neomezoval. 

0/0
14.6.2009 17:31

branik80

Re: Hezká chata, ale dřevo dobře hoří

v kalifornii je dom postaveny ako spotrebny tovar... bol som pracovat na stavbach v NY, viem z coho sa za morom stavaju domy a skutocne je to neporovnatelne mizerna kvalita oproti europskej drevostavbe.. poziarnu odolnost neviem aku maju, ale asi ako standardne drevo.. cize nulovu... oni to tam proste stavaju z hocijakeho bordelu.

0/0
13.6.2009 9:04

logaritmus jedné

Re: Hezká chata, ale dřevo dobře hoří

Vase teorie o nasavani a vytlaceni vduchu je vzkutku originalni ;-D, ale pro dřevostavbu určitě neplatí.  Tak zaprve, drevostavby jsou vetsinou vzduchotesne. Za druhe, nezatapite az kdyz mate v dome zimu (nasaje se Vam studeny vzduch do domu, jak uvadite), ale prubezne dum temperujete. Za treti, zrovna v takovem dome bydlim uz 4 roky a ohledne topeni mi nikdo z okolnich novostaveb nemuze konkurovat. A to ani ve spotrebe energie na metr ani v absolutnim cisle. Klasicka cihlová stavba (srovnatelne velikosti) i kdyz je nadprumerne zateplena ma cca o 1/3 až 1/2 vyšší náklady na vytápění. Cihlový dům má jistě své výhody, ale oproti dřevostavbě i nesporné nevýhody. Toto jsou fakta, potvrzená výměnou informací se sousedy a fakturami z plynárny. Staci?  

0/0
14.6.2009 17:42

skretacek

a ty náklady?

Nikde v textu není číslo, třeba průměrné náklady za měsíc, to se za to stydí, nebo proč to nenapíšou?

0/0
12.6.2009 12:26

Rubik1

Re: a ty náklady?

Protože by pak museli opravit hromadu nepravdivých tvrzení o energetických ůsporách.

0/0
13.6.2009 7:00

ppetr1

Re: a ty náklady?

tak to si myslim taky.tim degradovali prakticky cely clanek a je to o nicem ;-€;-(

0/0
15.6.2009 14:03

jano.zincica

hm...

...a možno raz to bude tak, že sa účelnosť spojí s krásou a harmoniou aj u týchto nízkoen. domov, doteraz mi to oku neladí , teda exteriér;  interiér je nádherný, ale svetlu sa akosi nechce dnu...okná sú veľké, svetla ako v kobke, celodrevené oplášťovanie domu a plotu majitelia určite zmenia vo veľmi krátkej dobe:-), farebne  exteriér  - impotentné a  a neskonale skľučujúce, prečo sa pán architekt nerozpamätal na množstvo farieb medzi nebom a zemou je záhadou...zvonku to vysiera ako učtáreň na píle...pardon...

0/0
12.6.2009 11:40

barnaked

Re: hm...

no, radeji nebudu komentovat, ale to, co se stavi na Slovensku je obcas na 8-o;-(

Tohle je hezke, akorat budou casto natirat

0/0
12.6.2009 13:23

branik80

Re: hm...

ty si bol kedy na slovensku? a bol si tam vobec ? alebo si len videl v telke...

0/0
12.6.2009 13:34

jano.zincica

Re: hm...

čo je pekné je vec názoru, harmónia objektu s prostredím už vec objektivity a súdnosti, to čo sa stavia v Čechách alebo na Slovensku je tiež  občas na psychiatriu, ale nič proti gustu, podobne voči môjmu, hm? problém nie je to, že investor postaví drevenú búdu typu Okal, a máme žasnúť nad " neuveriteľnou" úsporou energie( trochu zvláštne obzvlášť pri pohľade na veľký bazén a rovno pri dverách)), ale nad tým, ako objekt " zapadne" do prostredia, investor z neznámych príčin má pocit " krásy", našťastie ja jeho divné pocity nezdieľam, toť celé, chánu Asparuchu

ale inak investorovi prajem nízkoenergetické bývanie, keď už nič iné...;-)

0/0
12.6.2009 14:34

Hugo58

Re: hm...

Řečeno s Terazkym: "A čo vy si Kefalín prestavujete pod takým slovom harmónia?" Mně ten dům přijde harmonický, je v klidu, nijak neřve. Neharmonické mi naopak přijdou psí boudy se sedlovou (valbovou, polovalbovou) střechou s metrovými přesahy, čtyřmi vikýři a fialovou (zelenou, modrou, oranžovou...) fasádou. A je jedno, jestli v Česku nebo na Slovensku...

0/0
12.6.2009 16:58

Bígl

Úpravy dřeva

Fascinují mě diskutující, kteří vůbec nemají páru o tom, jak se dá dnes s dřevem pracovat, jak se upravuje, aby mnoho let vydrželo a bylo vlastně bezúdržbové. Ale považují za důležité sdělit svůj názor do diskuze.

0/0
12.6.2009 11:34

Ginny

Re: Úpravy dřeva

Pokud jde o to dřevo, zarazily mě ty příspěvky taky, protože jsem myslela, že modřín, o který se jedná, je bezúdržbový, tudíž se natírat nebude. Nebo jak to je?

0/0
12.6.2009 11:37

bambus_trambus

Re: Úpravy dřeva

Žádné dřevo není bezúdržbové.

0/0
12.6.2009 11:40

jjxing

Re: Úpravy dřeva

BAMBUS ;-D;-D;-D

0/0
12.6.2009 12:00

jano.zincica

Re: Úpravy dřeva

a ešte drevená rakva..tá je tiež bezúdržbová, ehm     ;-D

0/0
12.6.2009 14:36

f0rr35t

Re: Úpravy dřeva

Já se ke své neznalosti veřejně přiznávám a byl bych moc rád, kdybys mě poučil R^

0/0
12.6.2009 12:03

Bígl

Re: Úpravy dřeva

Moření, impregnace, sušení v pecích a jiné tepelné úpravy, stabilizace, konzervace...

0/0
12.6.2009 14:02

jano.zincica

Re: Úpravy dřeva

a teda ekologické ako hrom ;-D

0/0
12.6.2009 14:37

Josef II

Re: Úpravy dřeva

Diskuse o drevenych domech se vzdy odviji v teto podobe.  Nahrne se sem spousta lidi, kteri takovy dum nikdy nemeli a ani nevideli a kazdeho varuji a strasi ! Neco podobneho jako s japonskymi auty !

0/0
12.6.2009 12:23

jano.zincica

Re: Úpravy dřeva

mám drevenicu ako chalupu, dom má asi 200 rokov, nutné opravy som urobil nedávno, vrátane hydroizolácie základov, len tak medzi námi, tá moja chalupa prežije tento prezentovaný dom ..povedzme o 40 rokov...a chalupa bude stáť ďalej

o ekologičnosti a zdravšom bývaní  v drevenici ( píšem o vážnej drevenici nie o papundekli) snáď nepochybujete, takže zase vedle, nestraším, jednoducho sú tam aj mínusy..a tom to tu je, alebo nie?

0/0
12.6.2009 14:52

svarak z krabicoveho vina

Vyváženost?

Není nad to, postavit si úsporný barák a před něj si vrznout úsporný bazén... Ekologické myšlení po česku. Jinak barák nevypadá  špatně, ale dřevo bych si na něj nedal, z toho se za pár let opupínkují. Malá poznámka: V článku se píše o dobrém prosvětlení interiéru, ale mě ty fotky přijdou dost tmavé. Tak nevím - málo světla, příliš tmavé bravy na zdech, nebo jen špatný fotograf?

0/0
12.6.2009 10:52

KarelM

Re: Vyváženost?

A co je na bazénu neúsporného? Myslíte, že si vyhřívají vodu na 25 stupňů?

0/0
12.6.2009 11:35

novakjara

Re: Vyváženost?

Voda se musí průběžně chemicky ošetřovat, občas i zcela vyměnit. To mi příliš ekologické nepřipadá.

0/0
12.6.2009 19:28

elrik

Re: Vyváženost?

kdyz o tematu nizkoenergetickych domu nemate paru, tak tu o nich neplacejte. akorat se ztrapnite.

pouziti solarnich kolektoru na ohrev TUV, pripadne vytapeni, je v lete, kdy je potreba tepla minimalni, vyuzito na ohrev vody v bazenu. chytri lide totiz vedi, ze solarni kolektor nejde jednoduse vypnout zmacknutim nejakeho vypinace, jako u zarovky.

co je na tom tak ekologicky ceskeho a nepochopitelneho??

0/0
12.6.2009 11:42

svarak z krabicoveho vina

Re: Vyváženost?

Ano, samozřejmě. Když někdo nejásá, tak nic neví a měl by raději držet hubu.

Milý elriku, jak se tady v diskusi správně píše, nejlepší cestu, jak ušetřit a chovat se úsporně, představuje stavba velkého a drahého baráku s malými provozními náklady, přičemž ty velké pořizovací se velkoryse přehlédnou. Nepřipadá vám jako docela slušná ironie, nutnost (dle vás) pořídit si bazén proto, abych využil investici do solárních panelů? Mimochodem, náklady na provoz bazénu netvoří jen vytápění, že. Kde je pak nějaká úspora. Jistě, někomu je to jedno, ty prachy má. Pak ale nechápu, proč se ohání nízkými provozními náklady, když si je musí krvavě zaplatit.

Mimochodem, ten barák dle fotek stojí hned u silnice. Provoz na komunikaci má jistě příznivý vliv na kvalitu vody v bazénu i na "bezúdržbové" dřevěné obložení domu. R^

0/0
12.6.2009 12:14

KarelM

Re: Vyváženost?

A v tom článku se někde píše, že si pořídili solární panely kvůli bazénu? A ty další náklady na bazén nejsou desetitisíce ročně a když si někdo pořizuje nízkoenergetický dům, tak si ho pořizuje hlavně proto, aby ušetřil za vytápění mimo letní sezónu a to je bazén vypuštěný, takže nechápu vaši argumentaci. A jak víte jaký je provoz na té cestě? Pochybuju, že stojí někde u obchvatu nebo jiné těžce vytížené silnici. Vy prostě nemáte rád bazény.

0/0
12.6.2009 12:28

dívenka prostá

Re: Vyváženost?

to musiš nějak uchladit, kloučku kloboučku* Vzacni přebitek, ale i tak* Bud si daš betonovou chladici věž k susedovi na pozemek nebo z nouze cti do bazenu* Ten ti manželka a děcka schvali spiš*

0/0
12.6.2009 15:06

Septisin

Re: Vyváženost?

Člověče přejdi na jinou značku, jseš úplně mimo...

0/0
12.6.2009 13:41

individual

Re: Vyváženost?

Hele, ty ale fakt nemyslis. Majitele chteli dum nejake velikosti a k nemu bazen. Tak si postavili dum vyhovujici velikosti a k nemu bazen. A rozhodli se, ze dum budou koncipovat jako NED.

.

Takze bud mohli postavit tradicni dum tehle velikosti a k nemu bazen nebo NED stejne velikosti a k nemu bazen.

.

Proste jen dalsi moula plny zasti zastavajici nazor 'ja to nechapu, takze je to k nicemu'.

0/0
12.6.2009 15:12

svarak z krabicoveho vina

Re: Vyváženost?

Co kde nechápu pupínku?

0/0
12.6.2009 16:45

individual

Re: Vyváženost?

Aha, no tak v tom pripade nic...;-D.

0/0
12.6.2009 17:21

Tajka

Re: Vyváženost?

I při vaření potřebuji vidět nebe. V tomto úsporném domě je možná vše účelné a moderní, ale není vidět nebe!

0/0
12.6.2009 15:20

individual

Re: Vyváženost?

A ty v tomhle dome bydlis? Pokud ne, pak...;-).

0/0
12.6.2009 15:25







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.