Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Malý dům pod velkým stromem donutil i stavební úřad udělit výjimku

Na počátku byl miniaturní pozemek s domkem z vepřovic. Proto také nepřipadala v úvahu rekonstrukce. Stavbu nového domu komplikovalo navíc přání zachovat velký ořešák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

;-)

?Pouhých 320m2??

to mě pobavili;-D....to je na město celkem dobrý pozemek. Spousta domu má i 150m2 a míň. A tse nebavíme o přelidněných oblastech v zahraničí, ale o ČR.To není oříšek něco navrhnout. To snad potřebuje na běžný domek dnes člověk aspoň 5000m či co?

0/0
3.3.2009 10:21

skeblicka

jednoduche, funkcni, pekne

R^

0/0
2.3.2009 17:32

Viva la Slavia

Po dlouhé době

něco co má styl a přitom velmi útulné.Tleskám,něco podobného bych si také jednou přálR^

0/0
27.2.2009 0:20

svarak z krabicoveho vina

Hezké a promyšlené

Asi překvapím milovníka industriálního designu z vedlejší diskuse, ale tento dům se mi LÍBÍ a mám z něho DOBRÝ  pocit.  Sice bych tu nudnou bílou necpal všude, ale já tam nebydlím.

Athore, já umím i pochválit, ne že ne. :-P

0/0
26.2.2009 19:16

Rubik1

Funkcionalismus

Přiznám se, že jsem architekturu nestudoval, ale tohle bych zařadil do funkcionalismu v tom dobrém slova smyslu. Je to domyšlené pro bydlení. Ne jak ty domy nedávno představované, které byly pro běžné bydlení nefunkční a kde se funkcilonalismus zmiňoval v každém druhém odstavci..

0/0
26.2.2009 18:47

Rubik1

Perfektní!

Tak to je první dům za půl roku, co tady můžu pochválit. Tady vidíte rozdíl mezi tím, když architekt staví pro sebe a když (jiné články) staví pro jiné. Drobné připomínky: nevím, proč se v článku mluví o podkroví, když tento dům žádné nemá. Schodiště je nejslabším prvkem v domě, řekl bych, že je ošklivé. Jinak super. R^

0/0
26.2.2009 18:44

MDP

Rekuperace

v RD je zbytecny luxus a vyhozene penize. Tak do restaurace/hotelu/kina/divadla snad, tam je potreba vyvetrat velke mnozstvi vzduchu a netopit panu bohu do oken. Ale v beznem RD mi to nejak nesedi...

Uz se tesim na reakce...

0/0
26.2.2009 18:11

djlongi

Re: Rekuperace

"netopit panu bohu do oken"?8-o Čili v RD je to jedno? I Dont Understand.

0/0
26.2.2009 18:44

demagog_007

Re: Rekuperace

jj máš pravdu, je to naprosto neokonomické, ale tohle je stejně jen ubohé PR, takže se není čemu divit... Já neznám jediného člověka, kterej by měl tepelné čerpadlo, rekuperaci atd. které se mu "zaplatilo", když člověk zohlední amortizace, tak se jedná o technologie, které se ti v tomto měřítku akorát prodraží :o)))

0/0
27.2.2009 13:26

tomas60

Hezký domeček

velmi hezký domeček.Jen to otevřené schodiště,nepůsobí jako komín?Dole je potom zima.Zažil jsem to 2x.Škoda,že ta zahrada je tak malá.Ale sekat trávu,není také žádná pohoda.

0/0
26.2.2009 17:14

freshgrind

..

...mě se ten domeček líbí..:-)

0/0
26.2.2009 16:37

prde

bilou

miluji. nadherny dum. interieru odpustim i to, ze jsou schody v obyvacim prostoru, ktere ja nemusim.

0/0
26.2.2009 14:55

uncie

Pekne, ale...

nechapu, proc si pani architektka pri dostatku prostoru navrhne miniaturni koupelnu v patre, ve ktere umisti zachod mezi umyvadlo a vanu. Je sice fajn, ze si pri cisteni zubu muze "posedet" ale predstava, ze si polezim ve vane s hlavou vedle zachodove misy je opravdu neprijemna.

Od architekta bych taky ocekaval trochu vice originality nez jenom strojove kopirovani moderniho sterilniho bydleni z katalogu. Chtelo by to alespon nejaky vyrazny prvek, ktery by ozivil tu sterilni bilou, ktera se tahne celym domem.

Kazdopadne je pani jeste mlada a az se obrousi jeji styl, urcite navrhne par peknych domu.

0/0
26.2.2009 14:34

vymrzovac

barák neřeším, to je takovej plus/minus standard....

.......zachovat velký ořešák je chvályhodná věc,ale........    taky mám u baráku jeden = neustálé kecy od sousedů,stínění,padání listí do bazénu atd.,atd.  nepomáhají ani argumenty,že ten ořešák tam byl dřív než všichni stavebníci. Soused měl podobnej(menší) a "pro svůj klid" ho nakonec skácel......P.S. v celé ulici jsme mezi těmi všemi RD pouze dva, kteří vysadili nové stromy. Ostatní sice chodí čumět na broskve,jablka,meruňky, ale sami do toho nejdou kvůli listí na podzim

0/0
26.2.2009 12:44

roedor

Re: barák neřeším, to je takovej plus/minus standard....

tak to nechápu, vždyť to listí se dá sebrat už i sekačkou za pár korun...U nás se pár domů prodalo a je fakt, že noví majitelé taky dost stromů vykáceli a vysázeli si podél plotu hnusný hřbitovní tůje:-(

0/0
26.2.2009 13:33

vymrzovac

Re: barák neřeším, to je takovej plus/minus standard....

sebrat se to dá,ale je toho metrák, správně by ořechový nemělo přijít do kompostu. Každej ovšem kompost nemá, potom to není kam dávat. Vysvětli to ale lidem,kterým padá listí do bazénu.....:-/já sousedovi tvrdil,že výluh z ořechovýho listí je dobrej na hemeroidy, ale on mi nevěřil:-(

0/0
26.2.2009 14:17

salinka

Re: barák neřeším, to je takovej plus/minus standard....

ty seš fakt úkaz;-D

Jistě soused k pohledání nebo soused zabiják? Zřejmě se s ničím nezatěžuješ. Taky řešení. 

0/0
26.2.2009 15:09

roedor

Re: barák neřeším, to je takovej plus/minus standard....

vymoženost zvaná "sběrný dvůr" k vám ještě nedorazila?

0/0
26.2.2009 15:27

iuos

hmm

docela hezký, jen nechápu logiku výroku "máme rádi přírodu a tak jsme chtěli zelenou střechu".... souvisí to nějak s tím ořešákem?

0/0
26.2.2009 12:20

vymrzovac

Re: hmm

ano, budou ji mít plnou listí vč. ucpaných odtoků dešťové vody

0/0
26.2.2009 12:46

Glumik1

9kW

Počítaná celková spotřeba energie je 9 kW, což je asi poloviční hodnota běžné spotřeby středně velkého rodinného domu.

Mno, to mi za rok na celý dům připadá skutečně velmi málo

To je spotřeba jedné 100W žárovky po dobu 90h...

0/0
26.2.2009 12:03

slug

Re: 9kW

no ona tam nepíše že je to spotřeba za rok. Klidně to ten dům může spotřebovat za hodinu, že...

0/0
26.2.2009 12:44

Rubik1

Re: 9kW

To není spotřeba, to je odběr. Nepleťtesi kW s kWh!

0/0
26.2.2009 18:38

roedor

Krásný dům

a podsklepený:-)Vážně pěkný bydleníR^

0/0
26.2.2009 12:00

Hugo58

Výborný dům!

A dole je i samostatná garsonka, jestli jsem to dobře pochopil (v textu se o ní nepíše). Líbí se mi celkové vyřešení prostoru, vlastně prakticky všechno. Chtel jsem se taky ptát, jestli nevíte, od koho je nábytek v ložnici - ten je naprosto skvělý. Pak jsem se dočetl, že si ho paní majitelka/architektka navrhla sama - vynikající!!!

0/0
26.2.2009 10:47

kanarek1

dum

Mne neprijde, ze dum je az tak maly, zastavena plocha 116m2 i s garazi mi prijde normalni, nevim, jakou to ma celkovou plochu, ale pisi, ze i druhe patro je cele vyuzite, tak to bude mit nejmene180m2 uzitkove plochy.

0/0
26.2.2009 10:32

Brundi

Na me je interier

trochu moc bily, ale jinak moc libi hodne. Shoz na pradlo (zeleny kos?) jsem teda taky moc nepochopila. ;-)

0/0
26.2.2009 10:22

agentCMC

Re: Na me je interier

třeba se dívat a číst text - pod umyvadlem bočně je bílá klapka

0/0
26.2.2009 11:23

Brundi

Re: Na me je interier

A jo, takovy maly obdelnicek za tim toletakem? To jsem si fakt napoprve nevsimla. Dost male na vetsi pradlo.

0/0
26.2.2009 11:27

mikesh1

Re: Na me je interier

Kdyz se tim nebudou prohazovat monterky s cihlou v kapse tak to pujde :-)

0/0
26.2.2009 17:38

zhulená mánička

bráček zajímavej ale ten interiér....

všechno bílé neútulné až bych řekl sterilní..... vážně zvláštní interiér možná moderní ale....nerezové zábradlí z ocelovími lanky no proti gustu...8-o

0/0
26.2.2009 9:49

Andee

Re: bráček zajímavej ale ten interiér....

Ve Vrchlabí to maj na zimáku :-)

0/0
26.2.2009 10:30

oId fashioned Vince III..

pěknej interiér, fakt že jo

R^

0/0
26.2.2009 9:47

egidi

nádhera...

čisté linie, velká okna, ten strom...fakt paráda R^ a nevypadá to studeně

0/0
26.2.2009 9:45

salinka

jo, vypadá to hezky

Já bych nemusela mít ten hnusný betonový strop, ale jinak to je pěkné. Po dlouhé době něco zajímavé a inspirativního. K životu by mi to stačilo. Akorát ten strom časem může dělat paseku.

0/0
26.2.2009 9:14

Roumen

Oresak...

Meli jsme u domu podobne velkou tresen. Pred nekolika lety jsme ji

porazili. V baraku zacalo byt svetlo a sucho a prestal se hybat chodnik. Jednoznacny zaver do budoucna pro me je, nikdy nesazet stromy tak blizko baraku. V tomto pripade bych to rozsiril na: nikdy nestavet dum tak blizko stromu...

0/0
26.2.2009 8:39

Santa1

Re: Oresak...

Naprostý souhlas, mám taky v zahradě stromy, ale tohle je fakt nerozum, pokud ty větve třískají do domu, tak to opravdu není dobře.

0/0
26.2.2009 15:21

violinist1

Krásná ukázka

toho, jak se dá z minima prostoru vytěžit maximum. I když z venku to není zrovna dle mého gusta, tak interiér se povedl, je to hezké a útulné. R^

0/0
26.2.2009 8:37

mhplus

Tepelné ztráty

9kW - to se asi autorka spletla nebo netuší o čem píše, protože takto velký dům s nuceným větráním by měl mít ztrátu tak 3-4kW, aby mohl být označován jako nízkoenergetický.

0/0
26.2.2009 7:55

vymrzovac

Re: Tepelné ztráty

ztráta verzus celková spotřeba?   myčka,pračka,TUV,vaření,svícení,....+tepelné ztráty???

0/0
26.2.2009 12:39

mhplus

Re: Tepelné ztráty

V článku se o 9kW hovoří v části, věnované vytápění, takže mám důvodné podezření, že autorka článku popisuje tepelnou ztrátu objektu při výpočtové teplotě (v okolí Prahy -12 nebo -15stC). Udávat celkovou spotřebu domu v kW je podle mne nesmysl - když už, tak v kWh nebo MWh.

0/0
26.2.2009 14:14

a co třeba

Hezké, k útulnosti chybí jen pár kusů dřevěných skulptur

A trocha barevnosti ve sterilní kuchyni, ale to se časem dodělá.Blahopřeji,,povedlo se !R^

0/0
26.2.2009 7:53

petrv19

.

pekny, jen mne neni uplne jasny ten shoz na pradlo pod umyvadlem, vypada to jako zelenej kos 8-o

0/0
26.2.2009 7:41

salinka

Re: .

No koš to asi je, ale co v něm mají? Myslela jsem, že právě to prádlo. Dekl je vidět pod úrovní umyvadla na zděné nice. Tam je jakási škvíra.

0/0
26.2.2009 9:12

Pleshoun

Pěkný

Smekám... v tomhle by se bydlet dalo :-P

0/0
26.2.2009 7:09

cRaCk von Sajrajt

Je to divný, ale kupodivu útulný

0/0
26.2.2009 6:14

tojsemjanety

závidím

a moc:-)

0/0
26.2.2009 4:05

ja_je_nekdo_jiny

Moc pěknej baráček...

0/0
26.2.2009 2:58

l e o

super

gratuluji R^R^R^

0/0
26.2.2009 2:19

l e o

Re: super

mam na mysli, ze je to krasne bydleni V

0/0
26.2.2009 2:19







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.