Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Když se architekt i investor zhlédnou ve funkcionalismu

Funkcionalismus z období první republiky láká i dnes. Inspiraci tímto stylem nezapře ani nově postavený rodinný dům v okrajové čtvrti Brna–Modřicích, a to i přes použití pastelových barev na fasádě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Selský rozum

Přepíčenost dnešního lidstva

Ty vago, ty lidi jsou dneska zmlsaný. Mě je 32 a bydlíme v paneláku na Barrandově, máme umakartový jádro a stačí nám to. Stejně je to jenom noclehárna víceméně. V takovým baráku bych se na něco bál šáhnout. K čemu potřebuju tisíce designovejch přepíčovinek, když stejně mi stačí k žití teplá tekoucí voda, lednička, pračka, postel a počítač, pár skříní.

0/0
5.5.2009 15:53

Endis

Fujkrabice

Mě je už z těch nudných, studených, "elegantně funkčních" a neútulných projektů poslední doby tady na idnesu na blinkání. Všechno je to na jedno brdo, kuchyňský ostrůvek, velký prostor dole, všechno prosklený, beton, nikde žádný příjemný koutek, kde by měl člověk chráněný záda... za 10 let z toho budou blinkat všichni :(

0/0
16.1.2009 16:06

kanarek1

dum

A jeste me zaujalo, ze dvojgaraz je velikostne vetsi nez obe dve loznice a dosahuje velikosti temer obyvaciho pokoje, cili auta jsou v rodine zrejme na prvnim miste. Prijde mi nelogicke, dat vice prostoru autum nez detskemu pokoji, ale majitele patrne uvazuji jinakRv

0/0
16.1.2009 9:25

IfčaX

Re: dum

No, nevím - vy máte dětský pokoj větší než třeba jen "jednogaráž"?  S tím, že je tady dětský pokojíček přehnaně malý, souhlasím... ale garáže bývají obykle větší než průměrná obytná místnost - není to o preferencích, že je auto důležitější než člověk, ale že do menšího prostoru by se prostě nevešlo... :-)

0/0
16.1.2009 17:05

starej pardal

a neslo by dat

na tu zed pod televizi krb? ja jenom aby ten funcionalismus byl kompletni R^;-D

0/0
16.1.2009 8:50

Septisin

...

Myslím, že kdyby si odpustili to plkání o funkcionalizmu, byly by zde reakce mnohem příznivější. Je to prostě velmi povedený moderní dům. Snad jen ten herodesovský přístup k soukromí potomků si mohli odpustit...

0/0
16.1.2009 7:28

starej pardal

Re: ...

barak je zkazenej. samozrejme to neni funkcionalismus, ale az TAKOVY mrhani mistem - to se fakt jen tak nevidi. chapu ze nemaj deti (a mozna mit nikdy nebudou) a proto k tomu nemaj vztah, ale trochu prakticnosti snad musi mit kazdy lidsky stvoreni...

no nic, takhle to vypada, kdyz exhibicionismus vitezi nad zdravym rozumem. dodavam - rodinnej domek ma dispozici 3+1, pricemz dva z tech tri pokojicku jsou diky svoji mrnavosti skoro nepouzitelny (pro komfortni bydleni) a treti je ratejna kde se budou obyvatele navzajem rusit, hlavne v lete bude pri zemi na tech dlazkach zima a v "pracovne" hic k nevydrzeni.

gratuluju. R^

0/0
16.1.2009 8:47

Pepajet

Ale jo,

pokud má někdo ideál bydlet v obchoďáku, proč ne...

0/0
15.1.2009 17:39

Rubik1

Vytapeni

Cituji: "..v zimě žádoucí skleníkový efekt snižuje nároky na vytápění domu." A na tohle jste prisli jak? Kolik hodin prumerne v zime sviti slunce? Mozna 2, nebo 3? A kolik tepla okny unika? Ono najednou neplati, ze nejvice tepelnych ztrat v zime je okny? Jiste, ze plati. Pouze na jare, kdy slunce sviti dele a noci nejsou tak studene, se na topeni skutecne usetri. Celkove nikoliv. Nejpresnejsi udaje o tepelnych ztratach a ziscich by ovsem dalo korektni odborne mereni.

0/0
15.1.2009 17:20

starej pardal

Re: Vytapeni

je otazka, jak se ten letni skelnikovy efekt bude libit chudakovi  co musi pracovat "nahore" v te "pracovne". on totiz teply vzduch ma tendenci stoupat nahoru, a ani kecy o funkcionalismu ho od toho neodradi :-)

hmmmm... a co teprve pocitac... teda jestli nepracuje na pocitadle... ;-)

0/0
16.1.2009 8:49

kanarek1

dum

Jo a jeste jsem si vsimla, z v techto novych funkcionalistickych domech casto byva na cervene stene velka cerna plasma, jako zde, a i podobne umisteni sedacek, nikdy ne naproti TV, ale vzdy kolmo, tedy pri sledovani TV opravdu funkcniRv

0/0
15.1.2009 17:00

Jannynov

Re: dum

to proto aby na fotkách nevypadali že koukaj na televizi

ta tam má jen tak náhodně plout na zdi , správny funkcionář na tývý nečumí

:-P

0/0
15.1.2009 23:08

kanarek1

dum

Z jedné strany je obklopen fádní zástavbou - tak typickou pro okraje měst a příměstské satelity - tohle autor tohoto komercniho clanku nezapomnel zduraznit, a tento dum se odlisuje jen tim, ze ma plochou strechu, jak nekdo naznacil. Slovo funkcionalismus uz nemohou ani slyset, vse je to snobarna, nic jinyho.

0/0
15.1.2009 16:55

lagarta gordita

A milovanému jedináčkovi

dali nejmenší cimru v baráku.Rv Ojoj, teď jsem dočetla článek a zjistila, že ta postel je pro dítě budoucí, ale taky můžou mít dvě. Pro 2 děti nebylo 8m2 ani v paneláku. Natož v baráku se 160 m2. Ale hlavně, že má pán pracovnu..

A šmoulí barvičky a rádobyfunkcionalistický dům tedy dohromady moc nejdou :-/

0/0
15.1.2009 14:30

Fanthom007

svetlo, prostor a cistota... tohle ja muzu ;-)

Jedine co by u me neproslo je neoddelena koupelna od wc a absence alepson pidi koupelnicky v patre.

Jinak moc pekne, hned bych se stehoval :-D

0/0
15.1.2009 13:50

Andee

Jo...

Mě se to celkem líbí (zvenku), ale u manželky by mi tohle rozhodně neprošlo ;-D

0/0
15.1.2009 13:36

Jannynov

co s tím všichni mají ?

Připadá mi že "funkcionalismus" je modní termín, užívaný pro téměř každý barák s plochou střechou.

I soukromý, i developerský.

Asi aby to vypadalo lépe.

Snobárna ??

:-P

0/0
15.1.2009 13:19

aloisq

hehe

uz jste si v takovem obyvaku pustili nekdy televizi nebo hudbu? Je to hruza, odrazy, dozvuky, cely barak bude vedet co jste si pustili. Pekne, ciste, ale neucelne.

0/0
15.1.2009 12:59

FNOVY

Funkycionalismus

Dum je dukazem, ze inspirace funkcionalismem a pouzivanim funkcionalistickych prvku (pouziti pasovych (horizontalnich) oken, subtilnich sloupu, ploche strechy, (v tomto pripade spise pultova),otevrene usporadani fasady do zahrady  jeste neznamena dispozicne funkcni dum - viz tmava kuchyne kde se sviti i v poledne, dale reseni pracovny, WC a narychlo naaranzovane loznice (el.draty pro svitidla nad posteli) . Autorce clanku bych doporucil projit abecedu architektury - rovna strecha atd...a nastudovat plan libre popr. raumplan

0/0
15.1.2009 11:32

Giorgio

Re: Funkcionalismus

Přesně !!!

Pod pojmem funkcionalizmus si osobně představuji zcela něco jiného. Autor článku neví o čem píše. Osobně taktéž preferuji funkčnost nad designem a když jsem stavěl dům, tak se mi podařilo na stejné obytné zajistit mnohem více prostoru pro život. Prostě mezonetový obývák je krásný, ale není fukční. Ať si každý postaví co chce a bydlí kde chce.

0/0
15.1.2009 14:49

Hucul

Ta garaz!!!

Chapu, ze se asi dneska funkcionalismus neda proste okopirovat, ale alespon ty barvicky si mohl autor odpustit. Jeste tak ta tmave cervena s bilou, to se da, ale ta zluta garaz, to je pecka! Kdyby ji napriklad natreli na stejnou tmave cervenou jako zadni cast domu, vypadalo by to urcite lepe, takhle bych budovu podle barev odhadla na areal skolky.

0/0
15.1.2009 10:13

Gaston

Re: Ta garaz!!!

To existují nějaké funkcionalistické barvy (tmavě červená a bílá) a nefunkcionalistické (žlutá) barvy?

A v čem spočívá ta funkcialističnost?

0/0
15.1.2009 10:19

Jannynov

Re: Ta garaz!!!

to Gaston

přesné, to by mě taky zajímalo

0/0
15.1.2009 13:20

Carrallina

Zvenku je

to děs bes, vypadá to jako kdyby to lepili k sobě postupně a ten plot to má být co ? Praktická ukázka toho, že i na plotě se dá použít fakt hodně materiálů ?

Vevnitř klasická neútulná ratejne, jakých už tady byla spousta.

0/0
15.1.2009 9:36

gat

Funkcionalismus???

spíše snad postmoderna s expresí... ach jo :-©

0/0
15.1.2009 9:27

starej pardal

takovej panelacek nalezato

nesmyslny shluk nejakych kostek zvenku...

uvnitr naprosty mrhani prostorem aby se vytvorila ratejna (aaaano...mame na to, bydlime v rod. domku ;-D) ale jenom dve mrnavy panelacnicky loznicky navic prisrazeny k sobe aby tam bylo soukromi jak v panelacku... :-)R^

naprosto nesmyslny reseni detailu neni funkcionalismus, ale exhibicionismus... to si pán archytekt spletl...

0/0
15.1.2009 9:15

pedr64

Re: takovej panelacek nalezato

pohled z ulice je opravdu děsnej, s tím souhlasím. Ale do ložnice chodí člověk většinou jenom spát, proč by ji měl mít velikosti tělocvičny?

0/0
15.1.2009 9:24

starej pardal

Re: takovej panelacek nalezato

ozkousej a uvidis.

samo o sobe staci samozrejme i spacak... obrazne receno... ale kvalitni postel je fakt lepsi - no a v prenesenym vyznamu - je i vetsi loznice "lepsi".

spis mi ale jde o to, ze deti maji loznici primo vedle rodicu. to je fakt neprijemny...

0/0
15.1.2009 10:35

roedor

Tenhle paskvil obhajovat funkcionalismem?

hnus, velebnosti(Y)

0/0
15.1.2009 8:56

jacobsen

Re: Tenhle paskvil obhajovat funkcionalismem?

jen se připojím. toto nemá s funkcionalismem moc společného

0/0
15.1.2009 9:10

mi..

Re: Tenhle paskvil obhajovat funkcionalismem?

tak nejak.

0/0
16.1.2009 4:59

phi

mno, teda hrůza

možná inspirované funkcionalismem ale funkční to moc není.

úplně mne zatahala za oči ta atika u části pultové střechy - řekl bych místo budoucích problémů. a půdorys mi nepříjde moc chytrý. ba ani vychytralý.

0/0
15.1.2009 8:35

medea

bajecne

jiste, i mne by se siklo wc nahore a oddelene od koupelny..

ale jen tak na pohled je to senzacni dum.

(a treba to jeste punde dodelat)

0/0
15.1.2009 8:04

barnaked

Krasne, ale

chybi oddeleni WC od koupelny v soukrome zone, takova chyba v tak hezkem dome je neodpustitelna, take mi chybi v hornim patre WC, popr. sprchovy kout. Jinak mu neni, co vycitat.

0/0
15.1.2009 7:44

Ferin007

Re: Krasne, ale

To je věc názoru. Já bych ve "svým" trval na záchodě a koupelně v jedné místnosti.

0/0
15.1.2009 10:36

wandering star

Ložnice vedle sebe

tam moc soukromí nebude. V horním patře zcela zbytečná galerie - jestli má poskytovat klid a soukromí, je nepoužitelná, jakmile si někdo dole v té ratejně pustí televizi nebo i jen začne povídat. Pracovna nahoře fajn, ale chybí tam toaleta. Když se člověk pustí do práce, má mít poblíž záchod i možnost udělat si kafe, aniž by musel lítat po schodech nahoru a dolů - soustředění to tam a zapomenete, co jste vlastně chtěli.

0/0
15.1.2009 4:25

linda

Re: Ložnice vedle sebe

dětský pokoj vedle ložnice není v rodinném domě zrovna nejšťastnější řešení (v paneláku to jinak nejde, ale tady ano), ale zato oceňuji moc pěkné barevné provedení, není to studené a nepřechází z toho zrak, jako u některých dřívějších ukázek.Moc se mi to líbí.

0/0
15.1.2009 8:23







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.