Diskuze

Úsporný rodinný dům: šetřit začněte už v projektu

Pod pojmem úsporný rodinný dům si dnes většina čtenářů patrně představí dům s minimalizovanou spotřebou energie, případně ekologický zelený dům. Ovšem úspornost lze nejlépe kvantifikovat penězi – a šetřit lze na různých místech. Jak při plánování stavby, tak při jejím provádění a provozu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
B

bubak.velkej

7. 5. 2008 12:53
projekty

Typový projekty radim spíš nebrat (i když se občas nějaký pěkný a hlavně vhodný najít dá) Já se projektováním "přiživuju" po večerech - jako vedlejšák pro přátele a známé... U dvou domů už stojí hrubá stavba, zatim se mnou jsou spokojeni... ;-D

0 0
možnosti
OF

Andee

9. 5. 2008 9:03
Re: projekty

Jasně... a kulatý razítko sis udělal z brambory ;-DR^

0 0
možnosti
PK

chicocheco

7. 5. 2008 12:25
Přesně takový dům si plánuji

a domlouval jsem se s kamarádkou, že mi projekt udělá jako svou bakalářskou práci do 20 tisíc ;) Obě strany budou spokojeny :)

0 0
možnosti
G

goldaxe

12. 5. 2008 7:31
Re: Přesně takový dům si plánuji

delat si projekt od studenta, abych usetril nejakou tisicovku....:-/

0 0
možnosti
OF

Andee

7. 5. 2008 12:01
Zkušenost

Typovými projekty jsem se probíral dva roky. Byl na to čas, protože developer se sítěmi fakt nespěchal. První, co mě zarazilo, bylo, že drtivá většina typovek má ze zádveří vyvedené schodiště nahoru. Asi aby si majitel roznášel špínu po domě kdykoliv jde z patra do patra. Další problém je, že většina typovek jsou "průměrné" domy, takže když jsme chtěli v patře jednu společnou koupelnu a druhou do ložnice, nenašli jsme pomalu ani jeden takový... a na takové věci jsme naráželi tak dlouho, až jsme navštívili architekta, který namaloval dům přesně podle našich představ. Jedno se ale typovkám nemůže upřít, z těch desítek katalogů, co jsme viděli, jsme si udělali celkem jasnou představu, co chceme a co ne. Navíc jsme tam načerpali řadu nápadů a různých řešení, takže nám ty katalogy určitě hodně pomohly...

0 0
možnosti
PR

Mr_R

7. 5. 2008 13:20
Re: Zkušenost

Přesně tak R^

0 0
možnosti
PN

cufir-mufir

7. 5. 2008 11:29
Svuj projekt

Je to proste, dum jsme si namalovali takovy, jaky jsme chteli, dispozice, vyuziti pozemku atd...

Nakonec nezbyvalo nic jineho, nez najit nejakeho pana s kulatym razitkem, ktery to hodi na papir, udela k tomu pruvodni zpravy atd.... Jeste nam dal par svych napadu, jak by bylo mozne situaci vylepsit...

Nakonec z toho je neco, co se nam vsem libi a stalo to cca 40tis., tedy za cenu typoveho projektu... i kdyz nevim, kolik stoji typ. projekt nyni, za me stal 30.

Je mozne, ze se archytekt trefi vkusem i potrebami do predstav investora, ale nam prijde lepsi, kdyz si muzu sam rict, jak chci bydlet a to ze to neni architektonicky skvost, na ktery by se jezdil divat Premek Podlaha, mi opravdu nevadi - dulezite je, ze dum nerusi okoli a nam se libi ;-) R^ vsem, kteri se chystaji stavet, preji hodne stesti a pevne nervy

0 0
možnosti
PR

Mr_R

7. 5. 2008 11:41
Re: Svuj projekt

Tak nějak to vidím i já... páč mě to čeká :-)

0 0
možnosti
A

akwx222

7. 5. 2008 10:43
zkušenosti

Taky máme jako projekční kancelář zkušenosti s lidmi, kteří potřebují "vylepšit a upravit" typový dům. To je pak každá rada drahá - přešívaný kabát je přešívaný kabát a hlavně ne vždy to jde upravit tak, aby to bylo ONO. A podobná je situace s pasívními a nízkoenergetickými domy. Lidé šetří zpočátku, aby pak mohli celý život platit o to více. V zásadě závěr - kdo šetří na projektu, připlatí si později - ať už na úpravách a přestavbě domu, nebo výdajích za bydlení.

0 0
možnosti
PR

Mr_R

7. 5. 2008 11:26
Re: zkušenosti

Tohle se nelíbí žádnému projektantovi. Na druhou stranu, když k němu přijdu a řeknu, že chci malý domek, dole obývák, jídelnu, kuchyň, špajzku, WC se sprchou, předsíň a komoru, nahoře tři ložnice a koupelnu, jak velký v tom bude rozdíl... Jiné je to u větších počátečních investicích pro úsporů budoucích nákladů. Ale tady je to také jednoduché v případě, že na stavbu prostě víc není. A tam kde není a větší rozpočet nelze, tak prostě nelze. Nedá se svítit. To se na to má raději stavebník vykašlat a přestěhovat na sídliště, kde bude platit za provoz ještě více, jen kvůli tomu, že si nemůže dovolit dům s rekuperací apod. Když nemám peníze a na parcele plyn, není co řešit...

0 0
možnosti
PR

Mr_R

7. 5. 2008 10:29
Typové projekty

..na druhou stranu jsem se setkal i s poměrně kvalitními typovými projekty, i když je jich poskrovnu. Tam bych nevýhodou viděl pouze skutečnost, že stavebníkovi nesmí vadit, že stejné domy už stojí i jinde. Osobně chci taky raději oslovit projektanta se zpracováním projektu jednoduchého rodinného domu a z typových projektů jsem posbíral spoustu inspirací a nápadů pro samotný návrh vnitřního uspořádní domu.

0 0
možnosti

nidan

7. 5. 2008 10:36
Re: Typové projekty

aha a vas vubec nezajima orientace ke svetovym stranam a orientace na pozemku, moznosti pripojeni inz. siti apod8-o mate pravdu mezi typovymi projekty se najdou domy ktere jsou dobre resene po vsech strankach, ALE nejsou vhodne pro vsechny pozemky a tech na ktere vhodne jsou je poskrovnu:-/

a z toho pak vznikaji dotazy typu nemohl byste nam tady v tom projektu prekreslit kuchyn na jinou stranu? apod

0 0
možnosti

nidan

7. 5. 2008 9:03
typové projekty

dokud si lidi neuvědomí že kvalitní projekt na míru nedostanou za cenu typových projektů, ale budou si za něj muset připlatit tak neni o čem diskutovat!

každá ušetřená koruna za projekt se jim totiž hodně prodraží nejen při stavbě ale i při užívání

takže nadpis "Úsporný rodinný dům: šetřit začněte už v projektu" je velice úsměvný a navádí lidi aby za projekty platili čím dál tím méně a že vlastně řemeslo architeckta a projektanta je vlastně dávno překonáno, protože ty nejlepší projekty se prodávají stejně za 20 tisíc:-/

lidi nebuďte hloupý, v těch barákách budete bydlet celej život!!

ano sem projektant a osudy lidí co přijdou s typovým projektem za 20 tisíc a že by potřebovali "pár" změn a nejlépe zadarmo mně opravdu dokážou zvednout ze židle!

0 0
možnosti
MH

hermína

7. 5. 2008 9:20
Re: typové projekty

souhlas.

Budeme dělat vnitřní úpravy rodinného domu se 2 byty (rok stavby 1926, přestavba 1955, 1978, zateplení a přeoknění 2005 ). Technická renovace (rozvody el. , vody a odpady, výměna topení, plus změna dispozic a zařízení obou bytů - příčky, nové kuchyně a koupelny, podhledy, podlahy, vestavěný nábytek.

Projekt od architektonické kanceláře (stavaři a architekt) je za 40-50t. Ale vypaltí se nám to.

0 0
možnosti
ŠV

paskudilek

7. 5. 2008 8:51
Schodiště v op

:-©

0 0
možnosti
OZ

olieznusinudle

7. 5. 2008 7:31
ušetřit na projektu

snaha ušetřit ve fázi projektu, nákupem typového projektu je téměř klasickou chybou velké části stavebníků

0 0
možnosti