Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Manželé si postavili dům ve stylu feng šuej

Je ze dřeva a vytápí ho krb, ale už na první pohled patří do 21. století. To lze říci o domě skrytém na okraji karlštejnských lesů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Shara

řemeslníci

Konečně také někdo veřejně napíše, že čeští řemeslnící jsou dost drazí a dělají nekvalitně. Víte někdo proč? A těch řečí kolem!;-O Bydlím v novostavbě, někde tekla voda. A debil instalatér mi chtěl vybourat koupelnu :-©- tlaková zkouška nebo něco takového ho ani nepadlo. Jeden kámoš říkal, že se jedná o [>-]závist...řemeslníka z paneláku(Y)

0/0
28.2.2008 14:11

belgian chocolate

Re: řemeslníci

během posledních 8 let jsem od základů renovovala statek a na české řemeslníky si nemohu stěžovat.

0/0
29.10.2008 21:36

vanilka35

samota

Nejdřív zdravím majitele, je fajn, že některé věci uvádí na pravou míru..váš dům je moc sympatický, jen bych si v něm asi moc neužila, protože bych měla pořád pocit, že někdo šmíruje za stromem. Pro ty závěsy bych běžela dřív než pro postel.:-) a jinak, všechno zařídit najednou, je fakt nuda, to z toho pak člověk ani nemá radost.:-)

0/0
13.2.2008 22:33

H216

Re: samota

Děkuji. Tohle byl zajímavý moment, když jsme se nastěhovali a měli přesně tenhle pocit. Celý dům je vlasntně průhledný a takhle navržený, tedy pokud nezakryjeme okna, schodiště atd. závěsy. Äle v blízké době už nebudeme večer jak ve vitríně, už máme připraveny garnýže. Ale nakonec jsou země, kde závěsy neznají a jsou na to lidi (vevnitř i venku!) zvyklí, ale je fakt, že my ne a těžko se na to zvyká. Ale přes den, kdy je venku více světla než vevnitř, tak je to přesně opačný efekt, kdy máme skvělý přehled, co se děje okolo.

0/0
15.2.2008 14:07

660

Re: samota

Dobrý den,

rád bych se něco dozvěděl o obkladu: - o jaký modřín se jedná - tuzemský, sibiřský, skandinávský

- byl hoblován, nebo jen řezán

- byl jeho povrch před realizací nějak upravován

- jaká je tloušťka modřínového obkladu     Děkúji za odpověď.

0/0
29.10.2008 18:52

maiba

Já nevím,..

ale když jsme koupili byt, tak jsme také zařizovali postupně (asi 2 roky). A  z každého nového kousku předělaného  bytu jsme měli radost.

Jen tupec může napsat, že když má někdo na dům, tak může mít i na postel.

Vůbec nezávidím lidem, kterým někdo zařídí dům  (byt)  i s doplňky.  Připadala  bych  si jak  v hotelu.

0/0
12.2.2008 17:17

starej pardal

Re: Já nevím,..

jenom tupec muze vyhodit miliony za zbytecnou exhibici aby pak leta spal na holy zemi ;-DRv

0/0
12.2.2008 17:55

pája_

Re: Re: Já nevím,..

Neexhibujte tady příteli na základě kusých informací.

1.Nemusí to být exhibice.

2.Rozhodně nemusí být zbytečná (někde bydlet musím)

3.Na holé zemi určitě nespí

0/0
14.2.2008 12:52

H216

Re: Já nevím,..

Už jsem reagoval někde dole na tu postel, čekáme na truhláře, až nám ji vyrobí. A po letech nervů se stavebníky jsem fakt v klidu. Nakonec právě ve smyslu příspěvku maiby máme radost, když se vždycky trochu posuneme dál. Až děti trochu odrostou, tak se zbavíme kancelářeksého nábytku a dáme tam něco hezkého, co bude ladit s celkovým zaměřením domu. Často lidi mají hezký zajímavý dům zvenku, ale vevnitř už je to něco úplně jiného, už si to udělají podle sebe a ne podle architekta. Doteď konzultujeme interiéry s architektem a často nachízíme kompromis mezi výtvarným řešením a pohodlným bydlením a už dokážeme vnímat, co se tam hodí a co ne. Jak jsem psal níže, vlastně jsme se přizpůsobili vkusu architekta a něco se naučili a nevidíme to jako závadu.

A ještě poznámka, jsou tady reakce, že koupelna vypadá jako z umělé hmoty, schody atd. Nejsou. Jedná se o přírodní materiály, často je to dýha, které už teď mění svojí barevnost (po jednom až dvou letech) i vevnitř, což není na závadu.

0/0
15.2.2008 14:28

aquaterra

Re: Re: Já nevím,..

Chybějící postel je tak to poslední, co by mně osobně vadilo. Postupné zařizování interiéru považuji za zcela normální, nejen kvůli penězům, ale i kvůli tomu, že člověk hned nemá představu a správnou inspiraci, chce to čas, ložnice se mi líbí. Nelíbí se mi hlavně koupelna, opravdu vypadá jako z umakartu, včetně hrozných vypínačů a zrcadel, a taky její dispozice mi přijde zvláštní. Umyvadla jsou nalepená hned za dveřmi? A za nimi je ještě k tomu nějaká úzká chodba s prádelníkem nebo co? To je krajně nepříjemné a zvolená barevnost zdánlivou umělohmotnost koupelny ještě podtrhuje. Taky kuchyně není nic moc, zdá se mi, že s ostatním interiérem je úplně v rozporu a působí kýčovitě, a tím nemyslím plastový koš a jiné vybavení, ale hlavně linku i s hroznou pracovní deskou. Paradoxní jsou schody, použito je sklo, měly by tudíž působit vzdušně, ale opak je pravdou, působí tmavě a uměle, ale jak píšete, je to dýha, tak asi za tento dojem mohou i fotky. 

0/0
28.2.2008 8:02

maiba

Já nevím,..

0/0
12.2.2008 17:13

hermína

H216

díky majiteli, že se účastnil diskuze o jeho domě. Zvedlo to úroveň obého.R^

0/0
12.2.2008 14:47

paskudilek

H216, ještě napiš, kolik kubíků je spotřeba

dřeva a kolik ta celá sranda stála.

0/0
12.2.2008 11:04

jsemstar

Ložnice a postel ...

při spaní na téhle "posteli" bych měl pocit, že v noci nějaký nezvaný host projde tím skleněným oknem a šlápne mi na hlavu ;-)

0/0
11.2.2008 22:34

H216

Re: Ložnice a postel ...

Naštěstí je to v 1. patře, tak ten pocit je opačný. Koukáte zezhora a ráno do stromů.

0/0
12.2.2008 9:43

MelSi

byly tu horší,celkem pěkné,i když bych něco měnila,

ale prostě na to nemám ;-D;-D;-D

0/0
11.2.2008 21:57

Janulice78

budu strucna 2.

nejak mi vypadlo...."az po fakt....."

0/0
11.2.2008 18:36

Janulice78

budu strucna

libi zvenku, ale netusim nico vlasntostech modrinu atd......ale zevnitr ani omylem, horror od modre koupelny az fakt, ze ac maji na barak, nemaji na postel.

K domecku parek pitbulu, abych se v noci nebala, nebo mozna tygra, vzdycky se mi libily velke kocky:-P

0/0
11.2.2008 18:34

H216

Re: budu strucna

Pro vaší informaci, to se tak napíše ve stylu básnické licence, že to asi zaujme, ale tak to není. Čekáme na truhláře, až nám postel vyrobí. Je docela velká 200x200, a v tomto rozměru si moc nevyberete. A je úžasná, když za vámi přijdou děti spát. Navíc chceme, aby to ladilo s ostatním nábtkem s Ikei, pro vaší informaci. Proto jsem psal o tom, že není vše jak to vypadá nebo se napíše, nějaké věci prostě utečou a nemůžu se zlonit na redaktora, že to pochopil jinak nebo že fotky slušně zkreslují, jak do barevnosti, tak celkového dojmu. Fotograf byl také fajn, ale tenhle normálně nefotí architekturu a vidím, že na tom asi opravdu záleží. A tahle diskuze je spíše o bydlení než o architektuře, i když pár zajímavých postřehů tu bylo, an které budu reagovat. A než budeme bydlet opravud podle našich představ, tak to ještě chvíli bude trvat, prostě útulné doupátko to ještě není. 

0/0
12.2.2008 9:41

Janulice78

Re: Re: budu strucna

no asi takhle....mam vlastni byt, ktery rekonstruji uz deset let....celou dobu co ho mam, tak pochopim, ze nektere veci nejdou hned. U mne jde o to, ze nemuzu furt najit veci, ktere me zaujmou na prvni pohled.

Ale postavit si dum a nemit na vybaveni, sorry....to fakt nechapu, me se Vas dum libi zvenku, neumim posoudit vlastnosti materialu (modrin...atp). Zevnitr vsak...uprimne...stydela bych se to nekde prezentovat, pocinaje plastovym kosem, pres sklenene zabradli (krasne se to meje, ze jo?) az prave po tu postel. A nesmim zapomenout na modrou koupelnu, kde skrinky se zrcadly vypadaji jako plastove, koupene ve vyprodeji v Hypernove.

Jinak fakt, ze je uprostred lesu, z meho pohledu = nadhera, neco takoveho si predstavuju, daleko od lidi, od vseho. Ale kazdy dle sveho vkusu......

0/0
13.2.2008 16:03

H216

Re: budu strucna

Ano, bezpečí jsme také řešili a nakonec je vidět docela slušně kdo jde okolo, kdo kouká, ještě pořídíme závěsy na večer, tím se také dům trochu zateplí. A navíc v takovéto lokalitě jsou sousedi, kteří řeší úplně stejný problém a v zimě si pomáhají a tak. Takže takové horské podmínky za Prahou. Pro někoho výhoda, pro někoho nepředstavitelné.

0/0
12.2.2008 9:46

bětka.báthory

Re: budu strucna

nejdete s dobou. feng fuj  neuznává pitbuly, preferuje pásma nikoho s  nášlapnými minami -  neprojde jím ani tchyně

0/0
15.2.2008 10:28

Mr_R

Budu stručný...

...mě se to líbí :-)

0/0
11.2.2008 17:26

maiba

Re: Budu stručný...

Mně taky, čím víc to prohlížím, tím víc se mi líbí.

0/0
11.2.2008 17:57

hermína

Z pohledu investice

se to zdá minusové. I bych se vsadila, že realitka při prodeji pozemku cudně zamlčela radosti stavebního řízení v CHKO.

S odlehlostí pozemku (20min do vsi)  se smířit musí, jiné řešení to nemá. Když si všimnete data, kdy to kupovali a toho, že mají malé děti, je jasné, že to pořídili v době, kdy si vůbec nedokázali představit, do čeho jdou.

Dům bude dnes v podstatě neprodejný: samota, chráněná oblast = potíže, dům velký, mimo žádaný styl ala německý katalog, řešení "na míru" konkrétní rodině, pravděpodobně s vysokou cenou.

Celkově: mám ráda zajímavé, jiné domy, cením, že zapadl do krajiny, ale pro obyvatele Rv.

0/0
11.2.2008 15:21

kukuricevpoli

Neni to TAK hrozne.

I kdyz dum feng-suej to proste neni. Zvenku se mi to libi, uvnitr bych menila - kuchyn uplne celou, modre kachliky v koupelne a sklenene zabradli u schodu. Libi se mi jen loznice. Myslim, ze lidi stavi i horsi domy ;-)

0/0
11.2.2008 13:04

H216

Re: Neni to TAK hrozne.

Jo, díky. Prostě to je tak, když se využije nosné téma do článku a nejedná se o úplně vzorový případ jako u nás. Někdo se hroutil nad vystrčeným košem, ale skvěle funguje, pravidelně ho vynášíme a přeji každému, aby se pokusil realizovat něco podle svých představ, třeba i s odborným vedením. Všichni moc dobře víme, co měl udělat soused jinak, dokonce u kamaráda psali lidi petice na dům, který byl prostě jiný. Lidem to vadilo, a přitom se jednalo o pěkné autorské dílo. Takhle to u nás prostě funguje. Lidem nevadí import německých katalogových domů, to je možná ten správný standard, ale nejsou schopni se smířit s něčím unikátním, a to tam nemusí bydlet. A ta kuchyň je docela vyhovující, i když je pravda, manželka chtěla něco trochu jiného než architekt a možná vy byste zase volila jiné řešení.

0/0
11.2.2008 14:24

kukuricevpoli

Re: Re: Neni to TAK hrozne.

samozrejme je to Vas dum a musi se libit hlavne Vam. Tak at se se vam (cele rodine)  v nem prijemne bydli, at uz si lidi mysli, co chteji :-)

0/0
19.2.2008 11:30

H216

Jojo

Kritizálkové, nenechte se zmást fotkami a interiérem. Např. chodba není modrá, ale šedivá, což není pravda z fotek dobře vidět, krb není na chodbě, jak někdo usoudil atd. Také vím, co je tam za chyby, ale jsou to detaily, třeba z vašeho pohledu trestuhodné a v životě byste je nepřipustili, co já vím. To hlavní, zasazení do prostoru a členění domu jsou perfektní. Což chápu, že také z fotek není vidět. Také máme fotky naší kuchyně, tak jak to má být do katalogu správně asepticky, s jednou kytkou, aby to vypadalo. Tady chtěl redaktor, aby to bylo, jak žijeme, i s hnusným umělým ubrusem, nevkusným kancelářským nábytkem apod. Což sice není žádná krása, ale s malými dětmi jako dočasné řešení je to ok. Docela mě pobavilo, jak většina něco usoudila z fotek či článku, co tam vlastně není a teď to parádně zdrbou, aniž by měla skutečnou představu o tom, jak to ve skutečnosti je.

0/0
11.2.2008 12:59

belgian chocolate

všichni si pišme bod

0/0
11.2.2008 13:36

petrdoktor

Re: Kritizálové

nechávám se nechat zmást - 1)kombinace malé děti a toto děsné skleněné zábradlí 8-o 2)  celodřevěná fasáda je strašně nepraktická - ten štít se bude hoodně doře natírat.3) ta terasa u ložnice - slušný tepeplný most a praktické využití jako lapač listí;-)  a že ho v lese je:-)  Jinak ať si dělá kdo chce a co chce, ale toto se mi nelíbí ani trochuRv

0/0
11.2.2008 13:41

Kája M.

Re: Re: Kritizálové

1. Souhlasím. 2. petrdoktor špatně četl - fasáda se vůbec nemusí natírat, takže je naopak praktická 3. Tepelný most to být nemusí, když se použije kvalitní izolační sklo. A spadané listí, to je přece docela příjemné...

0/0
11.2.2008 14:45

petrdoktor

Re: Re: Re: Kritizálové

2. petrdoktor tyhle články čte velice zběžně, ale myslím si, že tu dřevo, které by se nemuselo natírat, nehnilo neplesnivělo a vypadalo pořád dobře neroste.3. ano jsou okna s K pod 1,0, ale jsou tam další riziková místa ( rám, kování ), takže zeď bude vždycky lepší.  A to listí - vím očem píšu - bydlíme od lesa dobře přes 200m a zametám ho pořád

0/0
11.2.2008 15:42

hermína

Re: Re: Re: Re: Kritizálové

2) akát

ale i ten má svá omezení

0/0
12.2.2008 7:31

H216

Re: Re: Re: Re: Re: Kritizálové

Tak to jsem netušil. Vím, že akát je hodně tvrdé dřevo, ale chtít prkna široká 12cm, tak bychom se asi nedoplatili. Roste hodně pomalu a, kmeny jsou křivé a poměrně tenké.

0/0
15.2.2008 14:30

H216

Re: Re: Kritizálové

1. ano, částečně, je to snadno řešitelné, děti, když to zapatlají, tak to také snadno umyjete 2. modřín je jedno z mála dřev (jediné naše), které se nemusí udržovat, do toho jsme šli po konzultaci s architektem, když viděl modřín na horských rakouských chalupách, že tam drží i sto let, zajímavé je, že terasovky také můžete mít z modřínu (a to musí už něco vydržet na zemi!), ale sibiřského, ostatní dřeviny, které se nemusí natírat (jsou ještě dvě, pamatuji si teak), jsou exotické a neskutečně drahé 3. listí opravdu nevadí a barák do koule je asi fakt nejlepší řešení, pokud tedy jde o tepelné mosty

0/0
12.2.2008 9:54

bětka.báthory

Re: Re: Re: Kritizálové

nojo, a když děťátko vrazí hlavičkou do zábradlí, krev ze skla umyjeme, z hlavičky vytaháme střepy kombinačkami a rány zašijeme na babiččině singrovce. my vekovani ze samot si umíme vždy poradit;-D

0/0
15.2.2008 10:14

White Adder

Re: Jojo

Jo, máte pravdu, že tady drbeme něco, co možná ve skutečnosti snad může vypadat jinak. ALE právě proto, že jsme odkázáni jen na ty fotky a popisný článek, tak drbeme. Buď to vypadá hezky nebo ne. No a dneska zrovna NE.

Bývají tady různé příklady bydlení, třeba statek paní Dany Batulkové se moc líbil spoustě lidí, a to bylo taky jenom z fotek a z článku.

Všichni, co se tu exhibují mají stejnou startovní pozici - fotky a článek. A žádná "lepší skutečnost či skutečná představa" majitelům těchto unikátních architektonických skvostů a designových nápadů nepomůže, když to na těch fotkách vypadá furt stejně blbě.

0/0
11.2.2008 13:54

Mirka_plachá

Re: Jojo

A podle čeho máme soudit, když máme k dispozici jen ty fotky a popisek?

0/0
11.2.2008 14:12

H216

Re: Re: Jojo

Tomu rozumím, hodně záleží na fotkách, jak se udělají, aby to vypadalo. Tady byl záměr, aby to nijak zvlášť nevypadalo a navíc fotograf nefotí architekturu, takže spoustu hezkých detailů nevidíte, ale které vám dělají potom radost (tedy když je to hotové, předtím ne :-)).

0/0
12.2.2008 10:07

hermína

Re: Mne ten dům zaujal,

to je pravda, narozdíl od mnohých. Celkový tvar se mi líbí (kompaktní hmota), ale rozmístínění oken a zalomených terásek nikoli. Což je věc vkusu. Radši mám klasiku, parapety v jedné lajně zvenku i zevnitř, výška stejná, pravidelnost. Holt konzerva.

Ty materiály pozink a neudržované dřevo se mně zrovna líbí. Styl "Záhada Blair Witch" zvenku a přívětivý interiér zevnitř - ano.  Je šance, že zloděj to strachy vzdá 50m od domu.:-) Opět věc vkusu.

Interiéry - nic moc. Zdá se, že investoři se nechali vláčet architekty, jak vyplývá i z diskuze. A FS to zdá se není, to někdo věsí bulíky, pardon fulíky šulíky, na nos.

Trochu mne zaráží nepoměr investic - dva krby x školní koupelna, 3 podlaží a šupnaprádlo x 2 roky šetříme na postel.

Jako obvykle v článku chybí půdorys a jiní rysové, dostatek fotek atd.

0/0
11.2.2008 15:10

eizoeizo

Re: Re: Mne ten dům zaujal,

Asi tak to vidím i já.

Tedy dřevo na fasádě neva, i když takhle tmavý odstín, v lese.... :/

Dále mi dům připadá prapodivně vysoký, neladný - žeby nutnost dodržet zastavěnou plochu původní chatky?

0/0
11.2.2008 15:21

H216

Re: Re: Mne ten dům zaujal,

Je zajímavé, jak se vám vyvíjí vkus, když spolupracujete s architektem. Teď už bych jinou kouplenu nechtěl (nechtěli!). Takové ty různé kudrlinky na kachlíkách, pásky z jiných barev kachlíků, imitace kůže atd. teď už vím, že by se mi to rychle okoukalo. A to jsme s manželkou chtěli na začátku něco tradičního, prostě takový ten obyčejný domeček, jak to známe z časopisů! Ale k tomuhle mám vztah, i vtom minimalizmu nebo jednoduchosti, použitých materiálech, členění. Lidi jsou překvapený, když k nám přijdou, že se cítí příjemně, protože to v té strohosti neočekávají (např. nemáme vůbec lišty, jsou přiznaná řemesla, což byl opravdový horor v naší kotlině). A to je nejdůležitější, jak se kde cítíte. 

0/0
12.2.2008 10:03

s.sikin

Pardon ale jinak nemůžu

To je tak maximálně feng šulin 8-o

0/0
11.2.2008 11:53

_lu

...

nejvíc se mi líbí, jak si někdo postaví dům někde, stěžuje si na ochranáře a pak na konec napíše, že se tam naštěstí nesmí už stavět, takže tam mají klid:-D

0/0
11.2.2008 10:59

mikd

provoz

mně zaujaly provozní náklady 30tis. za měsíc RvRv

0/0
11.2.2008 8:41

mikd

Re: provoz

jo tak to jsem slepá já,to bylo ročně

0/0
11.2.2008 8:44

Kája M.

Re: provoz

Ale to je 30 tisíc za rok :-)

0/0
11.2.2008 14:48

troglodit

Re: Re: provoz

Já platím přes 40000 v paneláku

0/0
12.2.2008 0:58

astrax

hrůza

Podle mojí známé architektky, která zásady feng shui používá roky, je tohle naprostá katastrofa - v tomto případě jsou veškeré zásady FS nejen popřeny, ale doslova postavené na hlavu. Manželé prostě naletěli podvodníkovi, který použil FS jen jako reklamní trik pro přilákání důvěřivých zákazníků.

FS není nic extravagantního. FS je zdravý rozum - pravidla bydlení prověřené ne staletími, ale snad tisíciletími. Každá selská chalupa je víc feng shui, než tahle hrůza. ;-(:-©

0/0
11.2.2008 8:09







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.