Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na co si dát pozor, když stavíte s architektem

Máte parcelu a rozmýšlíte, jaká stavba by se vám na ní líbila? Můžete sáhnout po některém z katalogových projektů, lepší je však oslovit architekta a nechat si navrhnout dům na míru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

SlusnyClovek

11. 1. 2008 13:08
Ne každý chce bydlet v Tančícím domě či chobotnici

Přirovnání ke krejčímu kulhá. Spíš otázka chci hotový model nebo vlastní návrh? Řemeslné zhotovení na míru ano, ale vlastní návrh? Přiznám se, že nosím konfekční džíny, nechodím ke krejčímu, stačí mi určité značky. I oblek je konfekční, prádlo, ponožky, boty - vše konfekce.

Není zas tolik možných variant. Člověk má představu, co by chtěl či potřeboval. Velikost obývací místnosti, ložnic, kolik koupelen. Limitem bývá rozpočet - i u lidí s dosti nadprům. příjmem. Taky není přece ostuda bydle v bytě, kde v jednom domě jsou všechny stejné. Kdo neví, co chce, tak mu architekt leda vnutí svoje představy a namastí si kapsu. Kdo ví, takk si najde hotový projekt, případně hotovým/i projektem/ty se nechá inspirovat. Vytvoří si představu a zjedná architekta, který vytvoří konkrétní návrh s výpočty atd. Ten architekt ale dělá rutinní práci. Zkrátka článem měl ukázat, jak bez geniality architekta člověk bude bydlet v brlohu či nepraktickém bytě či domě. Není to pravda.

0 0
možnosti

SlusnyClovek

11. 1. 2008 13:12
Re: Ne každý chce bydlet v Tančícím domě či chobotnici

Některé osobité projekty architektů bych naopak nechtěl - stejně jako v módě. Radši klasický oblek, než nějaké výstřednosti.

Prostě obchodnické oblbování. V prodejně s koly přesvědčí, že to chce co nejdražší stroj, i když dotyčný bude jezdi leda na nákup na vsi. Řemeslník zas doporučí nejdražší materiál, protože ho prodává a má obrat. A architekt zas vysvětlí, jak on sice něco stojí, ale člověk ušetří na stavebních firmách.

Stav. firma by zas vysvětlovala, jak stačí hotový projekt, ale že jsou nutní kvalitní řemeslníci atd. Který švec poradí nosit boty z obchodu?

0 0
možnosti

oId fashioned Vince III..

7. 1. 2008 22:01
krom pěkný knihovny

je to u Nesvadbový vše ostatní taková omšelá veteš...

0 0
možnosti

eizoeizo

7. 1. 2008 22:55
Re: krom pěkný knihovny

Já si představuju, až jednou bude sundávat knížku z nějaké police nade dveřmi a někdo ty dveře otevře....;-D

0 0
možnosti

eizoeizo

7. 1. 2008 15:36
Takže k bydlení p. Nesvadbové:

Domeček sám vypadá zvenčí docela sympaticky, zevnitř těžko soudit, ale obývák se jeví krásně veliký a prosvětlený, takže snad ani totok nebude zlé.

Ovšem majitelka se buď při zařizování měla rozhodnout pro nějakého poradce nebo, protože evidentně kombinovat styly a barvy neumí, rozhodnout se pro určitý styl a toho se držet.

I když jsem si také prošla obdobím natírání na růžovo a světlemodro a autorka je mi tím trochu sympatičtější, tak v kontextu s nábytkem z Loděnice (Snel?) to nesedne. No a ostatně celé to působí dosti nevýrazně, prozatímně, studeně, tuctově, bez vkusu a šmrncu.

Docela mě to překvapuje, protože paní Nesvadbová sama působí docela výrazným dojmem, ať už si o ní myslíme cokoliv...

0 0
možnosti

hermína

7. 1. 2008 16:01
Re: Takže k bydlení p. Nesvadbové:

Asi tak.

Dům vypadá velmi dobře, pár nedokonalostí, na které upozorňuje majitelka, je vyrovnáno polohou v centru a  kvalitním okolím. Naopak na pohled je pěkný, nerušivý, takže nekazí charakter zástavby.

P. Nesvadbová zjevně ví, kde a jaký nábytek ve "svém" stylu si koupit, ale pak neví, co s tím v interiéru. Zjevně neuvažovala o doladění místností tapetami, osvětlením, dalším textilem. Zručná návrhářka by jí pomohla. Finance asi chybět nebudou.

Trochu mne vyděsila ta cukrová vata plná hraček s plastikovým stolkem z ikea. To, že má své dítě ráda a chce se o něj dobře starat neznamená, že má koupit 1243 ks hraček a dovolit jejich pohození po celém bytě. Z koupelny plné bárbín by mi asi hráblo.

0 0
možnosti

belgian chocolate

7. 1. 2008 10:45
a pročpak není diskuse

pod domečkem té odbarvené paní, co zařizovali pejsek s kočičkou?

0 0
možnosti

chrobaktruhlik

7. 1. 2008 10:49
Re: a pročpak není diskuse

už není, ráno byla ale nějak zmizla mrška...:-/

0 0
možnosti

oId fashioned Vince III..

6. 1. 2008 17:07
to psala určitě Mlejnková

;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

belgian chocolate

6. 1. 2008 17:40
nepsala

opsala

0 0
možnosti

Honza13

6. 1. 2008 15:18
Architekta ne.

Architekt navrhne paskvil, technicky nesmyslný a proto těžko realizovatelný, stavba vyjde 3x dráž. Viz most v Ústí nad Labem, kterému chybí protilana, což nejen blbě vypadá, ale zakotvení pilíře stálo miliony navíc. Nebo nová budova železniční stanice Ostrava-Svinov, kde hodiny na prosklené stěně, architektonicky úžasné, z druhé strany však pochopitelně zrcadlově ukazující (nebo už je tento paskvil odstraněn?).

0 0
možnosti

Dr_A

7. 1. 2008 19:00
Re: Architekta ne.

Klasický čský honza. Víte všechno nejlíp, že.. díky vám a vám  podobných chytrákům tu stojí tolik paskvilů..

ale všichni češi všemu rozumí že.

Ujasněte si pojem, kdo je architekt.

0 0
možnosti

pája_

5. 1. 2008 19:17
Směšné ...

Autor článku si jako podklad přečetl časopis komory architektů ale v životě barák nestavěl. Ceny projektů u "normálních" domků v ceně do 3mil. se pohybují řádově někde úplně jinde. proč? 300tis. nikdo "normální" za projekt nedá

0 0
možnosti

IfčaX

6. 1. 2008 15:16
Re: Směšné ...

Taky záleží na tom, co zákazník očekává. Mám kamarádku, co bydlí v baráku, kde jen projekt stál těch 300 tis. Dům je podle mého soudu velmi povedený a současně originální - byl nafocen i do časopisu Dům a zahrada apod.

Pak stavěl můj brácha dvougenerační domek. Architekt - důchodce vzal za projekt včetně výkonu stavebního dozoru něco přes 30 tis. Na domku není nic, nad čím by návštěvník v úžase padnul na zadek, ale po praktické stránce v něm vše perfektně sedí - architekt dodal jen nápady již mnohokrát v praxi ověřené.

Oba domy se mi hodně líbí, v obou bych si uměla představit vlastní bydlení... A oba stály zhruba stejnou cenu, ač ten druhý má dva samostatné byty.

0 0
možnosti

kanarek1

5. 1. 2008 15:43
ceny

zalezi na financnich moznostech cloveka, pro toho, kdo setri 300 tisic rok nebo 2 je to dost vysoka suma. kdyby si clovek rekl u kazde polozky v RD, ze je v celkovem rozpoctu zanedbatelna, tak se nedoplati

ze maji architekti projekty v supliku vim z osobni zkusenosti, jeden se mi snazil totiz prodat projekt s upravami, ktery stavel jinym, dokonce nas do toho domu i zavedl, a chtel za to 120 tisic s tim, ze neni schopen garantovat konecnou cenu domu, ze ceny stale rostou v prubehu stavby, ze se vesmes rozpocet stejne prekroci, a divil se, proc chceme jiz na zacatku jasne vymezit cenu  atd. radeji jsme se rozloucili

pro toho, kdo rika, ze 300 tisic nejsou penize, tak musi byt bud bohaty nebo nemi poneti o realite pri stavbe

0 0
možnosti

ADukla

5. 1. 2008 16:42
Re: ceny

300t penize jsou, ovsem zaplatit je za kvalitni projekt je vcelku odpovidajici. Otazkou zustava, kde vzit kvalitni architekty.

0 0
možnosti

ADukla

5. 1. 2008 11:50
"na vsechnoo, na vsechnoooo, ..."

0 0
možnosti

mat456

5. 1. 2008 11:18
souhlasim

Pěkný článek. A těch 300tis. není zase tak moc. Uvědomte si, že to zaplatíte průběžně během celého roku nebo roku a půl. Navíc z toho musí architekt zaplatit specialisty (návrh topení, el. rozvodů, statika atp.).  Navíc na tom nikdy nepracuje jeden člověk, takže takový výdělek to rozhodně není. To je také důvod proč spousta těch lepších architektů nechce dělat RD. Je výhodnější projektovat pro velké firmy nebo stát.

 A to že má architekt projekty v šuplíku je nesmysl.

0 0
možnosti

Klika od blazince

5. 1. 2008 12:32
Re: souhlasim

jj, take si myslim, ze je to rozumne. Kdyz bych na konkretniho architekta dostal doporuceni a dobre reference, nemam vubec problem mu tech 5-10% zaplatit, aby dum vyhovoval mojim individualnim potrebam.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Herečka Vrzalová má v Praze krásný podkrovní byt s výhledem na Petřín

10. dubna 2024

V podkroví činžovního domu našla svůj domov herečka Aneta Vrzalová. Dvoupodlažní byt obývá s malým...

Jak bydlí Simona Krainová: bytu v podkroví vévodí fotografie majitelky

12. dubna 2024

Architekt či designér by při navrhování interiéru měl důsledně respektovat styl a potřeby klienta....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Český patriot zachránil barokní faru v Chudenicích. Chtěl pomoct své vlasti

15. dubna 2024

Zchátralá barokní fara v Chudenicích u Klatov měla štěstí v neštěstí, když na ni narazil český...

Polovinu chaty museli zbourat, zato teď je z ní skvělé místo pro relax

14. dubna 2024

Malá chata na samém konci jedné středočeské obce nedaleko Vraného nad Vltavou už něco pamatuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Chaty v Česku, do kterých se okamžitě zamilujete. Jsou krásné a na prodej

12. dubna 2024

Češi jsou velkými milovníky chat a chataření. Nejoblíbenější jsou ty, které jsou obklopené...

Byt si šikovná žena proměnila i bez bourání, stačily jí dobré nápady

16. dubna 2024

Karolina je manažerkou v obchodě s interiérovým vybavením. Bez větších stavebních zásahů, s pomocí...

Máte zkušenosti s bydlením v zahraničí? Pošlete nám svůj příběh

16. dubna 2024

Bydlení v Česku s sebou nese plno nástrah: hádky se sousedy, trápení s řemeslníky, drahé energie,...

Byt v historickém domě se proměnil na moderní interiér plný umění

15. dubna 2024

Byt v klasicistním nárožním domě v Praze postaveném v roce 1837 architektem Janem Ripotou, který...

Český patriot zachránil barokní faru v Chudenicích. Chtěl pomoct své vlasti

15. dubna 2024

Zchátralá barokní fara v Chudenicích u Klatov měla štěstí v neštěstí, když na ni narazil český...