Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rodinný dům, na který se vyplatilo čekat

Změny, kterými prošla naše společnost, ovlivnily zejména mladé. Nepospíchají se sňatkem ani s dětmi, jejich hodnoty začínají vzděláním, cestováním, profesním uplatněním - a pak? Kupodivu se vracejí k tradiční rodině a jejím hodnotám: postav dům, zasaď strom…. Díky vzdělání a profesi stíhají někdy tyto dvě části známého úsloví naplnit současně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ladybugs

Reklama!
To vite ze to byla reklama!  Ona totiz  "mlada pani Marketa" (JUDr.) je  dcerou pana arch. Langera a jeji manzel (JUDr. Kohoutek) ma vlastni firmu na Praze 1. Neni to totiz "opravdovy" mlady par z panelaku.....    Nevim co na to domu je ale jinak tak zazracneho ze jej casopis vubec publikuje. Je to tuctovy radovy barak snobu....
0/0
8.10.2006 16:39

pavelthelong

reklama
kolik museli zaplatit vyse jmenovani vyrobci a architekti, aby byli tak hezky prehledne vyjmenovani? To neni clanek, ale reklamni spot. Vcetne fotek. Skoro bych se nedivil, kdyby dotycny pribeh vubec neexistoval a dum byl treba vyroben nekde jenom jako vzor.....ale jako bydleni bych to prezil, nicmene bych rad videl tu "mladou rodinu", ktera si neco podobneho muze dovolit...:-)
0/0
23.9.2006 8:10

monika007

Můj názor
Dům zvenčí tedy opravdu není žádná kreativní  perla, nemyslím si, že na takovou krabici s přilepenou garáží  je architekt moc hrdý. Ale vnitřní dispozice vypadá prakticky. Taky mi chybí náčrt půdorysu, který by pomohl udělat si představu o tom, jak je dům funkční z hlediska bězného provozu rodiny. O tom ten článek je, ale jaksi to  zapoměli doložit. Škoda.   
0/0
12.9.2006 17:24

kokrspanel

Re: Můj názor
Na druhou stranu, ac se mi exterier domu take nelibi, zalezi hodne na okoli, na architekture a stylu okolich domu. Pokud je to klasicke domeckove sidliste s architekturou ala Central Group, tak je mozna dobre, ze zvolili podobny typ, ktery do prostredi zapadne a spis se snazili ozvlastnit interier nez aby tam vsadili nejakou "perlu" (jako napriklad ty dva pootocene kvadry, co jsou zvenku vetsi nez zevnitr), co by pusobila rusive a nevhodne...
0/0
13.9.2006 7:11

utanův stín

.
Líbí se mi, i zvolená barevná kombinace, jako podklad pro dozařízení mi prostě vyhovuje, jen doufám, že se trochu odváží a něbudou si pořizovat jen kytky a béžové doplňky. :-)
Zvlášť oceňuji stůl pro osm osob. Parádní, včetně židlí.
0/0
11.9.2006 12:56

jojo2006

KDO SI POČKÁ TEN SE DOČKÁ
Už tady dlouho nebyli žádné PR tipy www.finep.cz , www.videnskydvur.cz , www.vyberbyt.cz
0/0
9.9.2006 15:16

_kritik_

To jsou kecy, to je neuveritelny ...
lamino z OBI za 180,- ??? ... otocna plocha TV na detektivku nebo golf  ... 50 ojro za dovoz sofa z esterajch????  ... dum je hezky ... i barevne se mi libi interier ... ale ty kecy okolo v tom clanku?
0/0
8.9.2006 17:50

_kritik_

Re: To jsou kecy, to je neuveritelny ...
no ted na to koukam ... ten nizky "strop" v koupelne je vazne des ... bud je architekt neprakticky clovek (jako vetsina architektu) nebo ti mladi perspektivni lide maji 150 cm ... a nebo mlady pan poradnou hadici, aby se pri moceni nebouchal do hlavy a mel dostatecny odstup .)))) ... stejne tak vlez/vylez do/z vany musi byt posusnanicko ...
0/0
8.9.2006 18:00

prde

Re: To jsou kecy, to je neuveritelny ...
50 jurov je absolutne nerealna cena a som ochotny odprisahat ze nehorazne klamu. V Mnichove sme priamo v meste platili za dovoz noveho nabztku do vzdialenosti cca 6 km 90 peniazov. No a dali sme si urobit na objednavku postel v cechach pri prahe a dovoz nas sem vysiel na 200 eur. bud bolo to ich sedenie tak drahe, ze firme stalo za to doviest im to za cenu 50, alebo .....fakt neviem.....
0/0
8.9.2006 22:38

atvar

Re: Re: To jsou kecy, to je neuveritelny ...
zalezi na kramu. Ja bych rek, ze nektery uz v cene vicemene pocitaji s dovozem. Kdyz jsme brali soupravu takovou vetsi, kterou asi prakticky nikdo si neodvazi sam, tak to taky privezli z Polska.
0/0
11.9.2006 12:34

ToPe

Strohost
 Podle meho nazoru je domek prilis strohy, nema zadne cimburi, balustrady ani vezicky. Nechapu, proc na nej tak dlouho cekali, to si mohli koupit od Centralgrupu neco rychleho a jeste by si usetrili tu spoustu starosti a shaneni, co s tim meli. A kdovi, kde to postavili, urcite nekde na poli, kolem povede dalnice nebo draty vysokeho napeti, do Prahy pojedou hodinu v zacpe. To bych nikdy nemohl. Zlaty panelak v Bohnicich. Sice nemam vlastni bazen, ale ten bych stejne nevyuzil, kdyz je furt zima.
0/0
8.9.2006 17:10

Brundi

Hmmm
No... Ta garaz je des a jak je to cele jen ve svetlem dreve, tak trosku nuda. Nelibi se mi detaily - roh zabradli ap. Ale vic clovek z tech mizernych fotek nepozna. Kolik to stalo? Btw. myslite, ze ta vaza s bambusem je putovni a idnes ji vzdycky pujcuje na foceni? ;-)
0/0
8.9.2006 16:05

utanův stín

Re: Hmmm
Řekl bych, že na té garáži se zásadně podepsal nějaký místní úředník, který trval na sedlové střeše. :-/. Jinak, lepší takhle, než ji nacpat do domu, nebo udělat nad ní druhou sedlovku. Když ji nechají porůst popínavkou a začlení do zahrady, bude to hezké doplnění té dřevěné terasy.
0/0
11.9.2006 13:02

Kabi

Dotaz redakci - Cena
Pořád se všichni v článku ohánějí slovy nebylo to drahé, bylo to za rozumnou cenu, ušetřili jsme... Ale nikde není uvedena cena domu případně dalších souvisejících věcí... Nešlo by to také u podobných článků uvádět? Myslím, že nejsem jediný koho by tato informace zajímala...
0/0
8.9.2006 15:36

paskudilek

Re: Dotaz redakci - Cena
Taky by mne to zajímalo,třeba ten sprchový kout,že byl o 35 tis.levnější(než co),to je jen cena za zástěnu?Kdyby napsali alespoň typ a nejen značku.Celoskleněný výrobek opatřený jednotnými kovovými závěsy a připevňovacími prvky je asi vždy dražší,než klasické zástěny. Na mne je to moc luxusní a čiré sklo se mi nezdá moc praktické. Jinak by tam musel být asi rozpočet a popsáno všechno včetně topení,protože to můžou být vysoké položky.
0/0
8.9.2006 16:09

tl2

Re: Re: Dotaz redakci - Cena
Rekl bych, ze Cesko je male, zavist velka, takze rada lidi neprizna, kolik ze to zaplatila. Radsi reknou ze meli stesti, usetrili atd. Pri vsi kritice redakce, myslim, ze maji dost prace presvedcit nektere lidi aby si nechali ten svuj dum vyfotit, a nasledne zkritizovat. Nakonec, cena se velmi odviji od kvality materialu, a tam mohou byt silene rozdily. Treba to sklo v koupelne muze byt jen bezpecnostni, ale i se specialni upravou proti ulpivani kapek a spiny s cenou nekolikanasobnou , a na fotce to stejne nepoznate.
 
Vice mi chybi pudorysy. Ty o cene nic nereknou , ale pro inspiraci by pomohly.
0/0
8.9.2006 16:28

paskudilek

Re: Re: Re: Dotaz redakci - Cena
Myslím,že tady lidé píší svůj názor a ne moc kritiku.Mě se líbí WC i kuchyň zvlášť a někomu společně.Proto to v mém domě tak požaduji.Hlavně to čtu proto,že se tu objevují i zajímavé zkušenosti a doporučení.
0/0
8.9.2006 16:59

paskudilek

koupelna
Jak je to s koupelnou ve 2.NP,když ji mají přilepenou k ložnici,do které se jde přes šatnu?To se děti budou chodit mýt přes ložnoci a šatnu?
0/0
8.9.2006 15:11

Bodie8

Útulnost
Jděte prosím už s tou útulností někam. Dům nebo byt se stane útulný až když si ho někdo zabydlí. Ty fotky jsou zjevně udělané krátce po dokončení stavby jako reference pro architekta a stavební firmu. Není tam kromě nábytku a dekorace vůbec nic. Majitelé se jistě nastěhovali až potom.
0/0
8.9.2006 14:36

paskudilek

Re: Útulnost
Nemusíte se hned čertit.Nelíbí se mi,když je takto hodně prostor otevřený.Když nevidím půdorys,je to trochu těžké.Samozřejmě,kdyby tam dali hodně rostlin vypadalo by to jinak a ne tak sterilně.
0/0
8.9.2006 14:50

Bodie8

Re: Re: Útulnost
Já jsem neregoval přímo na váš příspěvek, proto jsem ho dal samostatně. To s tou útulností tady čtu dnes a denně, proto ta moje reakce.
0/0
8.9.2006 14:59

paskudilek

Re: Re: Re: Útulnost
Promiňte.
0/0
8.9.2006 15:04

paskudilek

Living
Připadá mi to,že když si nekoupím časopis Living,tak se nic konkrétního nedozvím. Zajímal by mne hlavně půdorys,dispozice a plochy.Kuchyně s obývacím pokojem dohromady,vyjde to levněji,ale při představě,když se opravdu vaří,nebo zavařují okurky,to by musela být asi hodně výkonná digestoř.Málo fotek,zajímalo by mne oplocení,podle popisu se špatně představuje.Schodiště pěkné,jen jestli si nahoře děti neudělají z toho průlezky,takové šprušle? Měla bych asi strach.Je to vše moderní,ale trochu neútulné.
0/0
8.9.2006 14:30

éro

Celkem to ujde ...
... jen ta koupelna mi prijde zbytečně velká. Kdyby se přidali pod věnec 2 řady cihel (ytongu, ...), tak by se výrazně zvedla využitelná plocha pod skloněnou střechou. Takhle se při zvedání ze záchodu praštím do hlavy. Škoda, že není k vidění půdorys.
0/0
8.9.2006 14:29

Bodie8

Re: Celkem to ujde ...
Zvednutí o půl metru by určitě dělalo divy. Možná byl ale limit na výšku stavby a protože sklon střechy byl dán, tak možná museli chýbat s výškou podlaží.
0/0
8.9.2006 14:32

éro

Re: Re: Celkem to ujde ...
To je asi pravda, půl metru by udělalo divy. Když je podkroví využitelné v celé své ploše je to o něčem jiném. Ještě se mi na tomhle domu líbí poměr šířka x délka, že to není taková nudle.
0/0
8.9.2006 14:39

paskudilek

Re: Celkem to ujde ...
Přesně tak,aby se nepraštili do okna.Zvednout střechu,nebo jsou všude šikminy a nedá se prostor u krajů využít a při představě pokojíčků by se určitě zvětšil objem místnosti vzduchu a nebylo by tak rychle vydýcháno. Taky mi připadá trochu divné,že nenechali stavbu vymrznout.Když stavěli od března do prosince?Nenašla jsem z čeho je postaveno. Na pozemku sice ušetřili,že je to mimo město,ale museli si koupit 2auta,postavit garáž,která je tam divně přilepena(to raději postavit garáž zvlášť.)Celý život budou dojíždět.
0/0
8.9.2006 14:40

éro

Re: Re: Celkem to ujde ...
S tím vymrznutím stavby to chápu, taky jsme se stěhovali do novostavby před vánocema. Prostě to jinak nešlo. Stálo nás to celou zimu orosených oken, ale při pravidelném větrání se nám to povedlo udržet bez následků. Teď už je to v pohodě. To větrání je ale bezpodmínečné.
0/0
8.9.2006 15:06

paskudilek

Re: Re: Re: Celkem to ujde ...
Může se stát,že začne praskat omítka.
0/0
8.9.2006 16:47

éro

Re: Re: Re: Re: Celkem to ujde ...
Mikropraskliny tam jsou, ale neprisuzoval bych to primo tomu, ze neni barak vymrzlej. Proste je to novostavba, ktera si musi sednout. Praska to i lidem, ktery to vymrznout nechali.
0/0
11.9.2006 9:32

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Celkem to ujde ...
U novostaveb jsou obvyklé vlivem zrání a sesychání praskliny malby (samozřejmě že ne zdiva :)
0/0
11.9.2006 15:31

rodym

Re: Celkem to ujde ...
A jak pak otevřeš okno?Ze štaflí?
0/0
8.9.2006 15:18

éro

Re: Re: Celkem to ujde ...
Já osobně na něj došáhnu ze země. Jinak na otevírání střešních oken existují doplňky.
0/0
8.9.2006 15:21

paskudilek

Re: Re: Celkem to ujde ...
U VELUX můžete mít ovládací tyč,nebo i elektrické ovládání.
0/0
8.9.2006 15:26

tl2

Re: Re: Celkem to ujde ...
Ne, budou moci mit svisle ve stene, nebo to stresni daji nize.
0/0
8.9.2006 16:35

peprnik

Prázdný dům
Prázdný dům, to je to, co mě napadne, když se na něj podívám. Do tohoto domu bych chodil maximálně tak přespat. Vždyť nemá žádné osobní kouzlo, žádného duch. Ano, je tam vše moderní, podle nejnovějších technologií a za hodně peněz, ale to přece není vše.
0/0
8.9.2006 14:21

Atenka

hospodyně se dívá na televizi
Já už bych společnou místnost kuchyně-obývák nechtěla. Když nepustím digestoř, tak mi smrdí celý dům (a vlhnou zdi). Když pustím digestoř, tak se zase ostatní nemůžou dívat na televizi nebo si pouštět muziku, prostě to ruší. Ono cinkání kastrólů, hukot mikrovlnky a tak do zajímavého filmu vážně neni nic moc. (do kvalitního zvuku jsme nacpali obrovské peníze) Takže jsme se museli snažit vařit v době, kdy nechtěl nikdo odpočívat. Teď předěláváme barák a základní požadavek všech byl "samostatná kuchyně". Je tam taky televize, dají se zavřít dveře a je klid.
0/0
8.9.2006 11:08

FastDriver

Re: hospodyně se dívá na televizi
chce to digestoř která je tichá a zároveň výkonná, já jsem vybíral právě podle těchto parametrů. Ttaky se to dá řešit tak, že se agregát digestoře strčí na půdu, pokud nějaká je.
0/0
8.9.2006 11:11

Atenka

Re: Re: hospodyně se dívá na televizi
Pochopitelně to bylo jedno z kritérií volby digestoře. Stejně to není ono. Ráda a hodně vařím a peču, při tom se prostě hluk dělá. (tedy i já špatně slyším, musím puštět televizi nahlas, což zase vadí jiným a tak pod.) Myslím, že společná místost pro obývák a kuchyni je vhodná, pokud člověk žije sám (max. ve dvou) a hlavně pokud kuchyně slouží k občasnému uvaření nebo ohřívání. (tedy takový ten současný styl moderního života) a nebo z nedostatku místa. Na klasické "vyvařování" to prostě není. A není to jen moje zkušenost.
0/0
8.9.2006 11:40

80E-seven

Re: Re: hospodyně se dívá na televizi
neustale slycham pohadky o tichych predoucich digistorich, o neslysnych lednickach, myckach a prackach... nesmysl! clovek uz musi bejt hodne nahluchlej, aby tem pohadkam uveril. navic tahle pochybna vlastnost stoji desny penize, a clovek, co se zadluzil na dvacet let normalne nebude vyhazovat dalsich sto tisic za tissi spotrebice... takze to konci jak? bordelem a domaci hadkou  kdo chce kam..
0/0
8.9.2006 14:17

Bodie8

Re: Re: Re: hospodyně se dívá na televizi
Tichá digestoř není problém. Stačí dát agregát dál od nasávání, jak tady už někdo psal. Neslyšnou lednici měl můj děda, byla absorpční. U myček hraje proud vody o dna kastrólů a to je slyšet dost.  A tichou pračku při odstředění bych chtěl vidět. Pračka musí za dvě zdi, aby byla neslyšitelná.  
0/0
8.9.2006 14:30

FastDriver

Re: Re: Re: hospodyně se dívá na televizi
pohádka to není, mám je doma, ale je fakt, že stály balík
0/0
8.9.2006 15:22

tl2

Re: hospodyně se dívá na televizi
Samozrejme ze kdyz alfou a omegou rodiny je civeni na TV, TV a DVD je oltarem rodinnych aktivit, potom je vhodne TV a kuchyni oddelit. A treba udelat televizni pokoj. Ale jsou rodiny, kde TV neni stredobodem vseho deni, kde spolu lide i mluvi, a tak. A pokud chce nekdo klid a soukromi, ma ho ve svem pokojicku/loznici/pracovne. Nakonec, TV vetsinou v domcich nebyva jen jedna a pri stavbe neni problem roztahnout kabely se signalem i jinam.
 
Ale jsou i jine, treba jeden casty diskuter, kteri radi aromaticka jidla ale neradi aroma jejich pripravy, kteri si radi sleduji v klidu TV a nechteji byt ruseni varici manzelkou, kteri si sve stare uz uzili dost a klidne ji zavrou do kuchyne, aby je nerusila a aby se na ni nemuseli divat.
0/0
8.9.2006 16:41

Atenka

Re: Re: hospodyně se dívá na televizi
Nemusíte to psát hned tak radikálně, nemáte pravdu, vaření přece není jen otročina, někdo to dělá i rád (i osamotě). Jen jsem upozorňovala na to, že moderní styl bydlení (kuchyňoobývák) má i svá úskalí a to ne všem vyhovuje. Např. moje babička prodává svůj dům a chce si koupit nový byt. Je nešťastná, protože VŠECHNY novostavby mají jen kuchyňský kout, takže nakonec půjde do nějaké rekonstrukce starého bytu, právě kvůli tomu. Mě sice není 70, ale tvrdím, že nemožnost se zavřít v kuchyni hodně při vaření omezuje. Myslím, že architekti by měli vždy zvážit, jak bude kuchyně využívána a jestli je tento způsob pro rodinu vhodný a ne jen říct, že TEĎ SE TO TAK DĚLÁ a plácat něco o tiché a výkonné digestoři.
0/0
8.9.2006 18:38

skakalpespresoves

Re: Re: Re: hospodyně se dívá na televizi
milíá anténko, nenechrte se otrávit, myslítebn to dobře  a souhlasímm s vámi, rovněž se ředím do řady těch naivních bláhovců, co postaviuli dům s velkou obytnou místbností - aby se rodiba jako scházela a byli všichni pohromadě a rovněýž nyní vím, jaká je top chyba, a kdybych nebyl tak namazanej po tý hrozný, mrazivý, hladďounký lahodný meruně,tak bych o tom fakt dal rád řeč,jo, stojím za vaším pevným názorem, máte pravdu, no ale i ten rubycabernet*-to taky není k zahození, tžakřže bse prosímaVá8s nezlobta, že Vám do toho zasahuju, ale cítím povinost Vám bvyjádřit, že pravdu máte Vy a že osdtatní se mýlí, včetně jejich tichých digestoří, ledniček, oraček,myšček papináků.musím to ihned odeslat, už vidím, jakoýu zase bostudu.........jsem tu spáchal.doénbrou noc.
0/0
9.9.2006 2:39

burmajones

Re: Re: Re: hospodyně se dívá na televizi
naprostý souhlas.ono spojovat místnosti je samo o sobě pitomost.spojit kuchyni a obývák,záchod a koupelnu...... atd atd.ty místnosti mají nějaké názvy,nějak vznikly a to nikdo nezmění.
vymyslet se dá věcí.... obývací garáž,kuchyň + WC,předsíňokoupelna,ložnicospíž.... ale je to pitomost
0/0
15.9.2006 18:33

chrobaktruhlik

půdorys
není absence půdorysu zapříčiněna tím ža má ne něj copyright /nebo jak se to píše?/ p. architekt ? 
0/0
8.9.2006 10:42

bambus_trambus

Re: půdorys
To jistě ano, ale vzhledem k tomu že článek je v podstatě promo pana architekta a jeho dílka, neškodilo by kdyby se půdorys ukázal. Rozhodně by to prospělo článku a pan architek by se mohl pochlapit jak dobré navrhuje dispozice. Takhle, podle šesti malých a ještě španých fotek člověk prd pozná.
0/0
8.9.2006 11:02

FastDriver

Re: Re: půdorys
vedle mě přesně takový dům stojí, akorát k němu není takhle hnusně přilepená garáž nebo co to je. A ani tak nic moc
0/0
8.9.2006 11:09

michal19999

pekny
je to pekny
0/0
8.9.2006 10:22







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.