Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Než začneme stavět

Postavit si rodinný dům na zelené louce nebo zrekonstruovat starší dům? Pro investora to v obou případech znamená projít dlouhým procesem přípravy a schvalování stavby. Teprve po něm můžeme začít s vlastní výstavbou domu, po které následuje kolaudace a užívání domu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JanaMedlikova

16. 5. 2004 10:44
reakce autorky
Musím uznat, že někomu může celý článek připadat povrchní. Jak  ale chcete veškerou problematiku shrnout do třístránkového článku, aniž byste už na začátku bežnému investorovi úplně nepopletli hlavu? Otázka přípravy stavby, jejího schvalování a realizace je na to velmi rozsáhlá. Toto je pouze úvod. V dalších článcích se budeme jednotlivým bodům věnovat podrobněji.
0 0
možnosti

ProdejkaCZ

14. 5. 2004 19:17
nic
Teda clanek mi moc nepomohl  vše jsem věděl už dávno.. Prodejka - http://www.prodejka.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.prodejka.cz
 
0 0
možnosti

gnostik

12. 5. 2004 17:39
Kolik domků by bylo za 2 biliony 385 miliard
 
"Plaťme jen za bezvadnou práci, tedy za práci bez jediné vady a nedodělku." (Citace z výše uvedeného článku.) Kdyby to bývalo platilo i v našem státě, a i politici by byli placeni jen za bezvanou práci, nemuseli jsme být připraveni o 2 biliony 385 miliard podvodnou privatizací. (A že to nedělala skupina amatérů, to je jasné. 2 biliony 385 nelze vytunelovat a zprivatizova bez povšimnutí policie, soudyů a zákonodárců. Že vše bylo dohodnuto - a předem - je evidentní.) Nyní tedy se musíme zadlužit celoživotně, a případně i na několik generací, abychom si opatřili slušné bydlení - to není v souladu s vyspělou technologií a technikou, která údajně pracuje za zás. Tehcnika pracuje za nás, ale my pracujeme tolik hodin, jako pracovali lidé před sto lety. A vše, co vyděláme navíc, si neužijeme, ale je nám odňato v daních, které jsou poutráceny a špatně investovány, kterými se vykrmují parlamentní strany a nadbytek státních úředníků a mizí též ve státních zakázkách, zadaných mezi "hochy, co spolu mluví|".Kolik rodinných domků by bylo postaveno za 2 biliony 385 miliard?
Více o podvodné privatizaci na: chttp://http://www.cibulka.net/nnoviny/nn2000/nn2400/obsah/01.htm
 
0 0
možnosti

RRorys

13. 5. 2004 8:38
Re: co to tu dela
V podstate mate pravdu, ale asi na spatnem miste.
Nevsiml jste si ze se zde  nejedna o politickou diskuzi
0 0
možnosti

Mooki

12. 5. 2004 17:28
nez zacneme
Vypracování studie architektem Rodinný dům u nás může projektovat široké spektrum odborníků. Nejkvalifikovanější osobou alespoň ve fázi návrhu stavby (studie) je však architekt.........
Vazena pani Medlíková  mate pravdu ze architekti jsou důleziti alespon ve fazi studie :)
kdybyste mela aspon jednou v zivote v ruce normu ci nedej-Boze vyhlasku ci zakon tak by ten clanek vipadal trosku jinak
delate opravdu dobrou reklamu vsem arch.
0 0
možnosti

termin

24. 5. 2004 11:39
Re:
VIPADÁ to, že tu někdo zaspal na základní škole..
0 0
možnosti

petr_zoubek

12. 5. 2004 12:19
snad závěr........... :o))
protože ve stavařině je opravdu tak trochu džungle, v níž se pohybuje řada zlatokopů. A myslím si, že toho z dané problematiky znám poměrně dost, neboť jsem si prošel své jako stavbyvedoucí, vedoucí stavebního úřadu jedné MČ v Praze i jako stavební dozor, dokonce jsem trochu fušoval i do projektování, ale to není zrovna má silná stránka :o)), mám autorizaci i živnostenské listy na projektování a na realizaci a odstraňování staveb.
A ještě na závěr: právě proto, že je to po delší době zde v této rubrice slušně napsaný článek, mrzí mě, že se v něm objevují určité nepřesnosti.
0 0
možnosti

Dejnos

12. 5. 2004 13:51
Re:Architekt RD
Ve své praxi na SÚ jsou dospěl k závěru, že architekt v podstatě není schopen vyřídit stavební povlení na RD a horko těžko zajistí územní rozhodnutí. Ano nakreslí zajisté pěkný dům, který se bude jistě lidem líbit, ale nebude odpovídat příslušným vyhláškám a normám. Šikovný stavební technik (ani nemusí být Ing.) dokáže daleko víc. Jinak je na stavební zákon nabaleno tolik dalších zákonů, vyhlášek .. a jejich neustálých změn, že se v tom podstatě už nedá orientovat a není v silách obyčejného člověka neznalého stavebních řízení vyřídit si územní rozhodnutí nebo stavební povolení. Proto se pak tyto řízení mohou vléci zmiňované roky !! Zlepšení snad přinese v příštím roce novela stavebního zákona a veřte, že nám na stavebním úřadě taky vadí, že je takto složité a vleklé.                                       
0 0
možnosti

petr_zoubek

12. 5. 2004 12:16
2.část
ho dozoru i stavební dozor.
Kdysi, na jednom semináři k projektové přípravě staveb mi někdo „moudrý“ (pochopitelně z větší dodavatelské firmy) vysvětloval (pak se to objevilo i v   nějaké „komorové“ tiskovině), že proces výstavby je jako pevně stojící třínohá stolička (dodavatel, projektant a investor) a že další, čtvrtá, noha (stavební dozor) může za jistých podmínek činit onu stoličku nestabilní. Netřeba snad komentáře, investor neznalý problematiky stavebnictví je sice ideální sousto jak pro (některé) projektanty tak pro (většinu) stavebních firem, ale onen dozor není onou čtvrtou nohou, ale vyztužením té nejslabší (investora).
A konečně, postrádám ve Vašem článku zmínku o nutnosti autorizace (průkazu zvláštní způsobilosti) pro všechny účastníky procesu výstavby (včetně geodeta vytyčujícího stavbu, samozřejmě kromě investora :o)), a dále oprávnění k provádění staveb u zhotovitele.
A co třeba možnost provedení stavby najímanými řemeslníky za účasti stavebního dozoru?
No nic, jistě by bylo asi mnohem víc bodů, na něž bychom měli rozdílný názor. Nicméně je dobře, že se takovéto články
0 0
možnosti

petr_zoubek

12. 5. 2004 12:13
Tak snad konečně..........
Omlouvám se, ale nedaří se mi to sem dostat celé..........
Mám pár připomínek k Vašemu článku, snad se Vás příliš nedotknou.
Co je to "široké spektrum odborníků"? 
A co třeba brání tomu, aby projekt na rodinný domek (dokumentaci k územnímu řízení, ke stavebnímu povolení, projekt pro provedení stavby, resp. jednostupňový projekt, a proč ne třeba také studii)   zpracoval autorizovaný technik nebo stavitel? Vážená paní (slečno) Ing.arch., když nechcete, neumíte nebo nemůžete reprodukovat znění zákonů a vyhlášek ve srozumitelné (a správné) formě, raději uvádějte citace nebo odkazy na vyhlášky a zákony. To co místy píšete   zde je tak trochu matení lidí, kteří o tom nic neví.
My slím, že není třeba lobovat ve prospěch projektantů (architektů a inženýrů), stačí, když tak činí již komory ve svých Honorářových řádech, kdy více méně ignorují stavební dozor jako samostatnou součást stavebního procesu. Ostatně soudě podle textu přepokládám, že podle Vás je také ideální, když projektant vykonává kromě autorské
0 0
možnosti

petr_zoubek

12. 5. 2004 12:09
ne vše je takovém jaké se zdá......
Mám pár připomínek k Vašemu článku, snad se Vás příliš nedotknou.
Co je to "široké spektrum odborníků"? 
A co třeba brání tomu, aby projekt na rodinný domek (dokumentaci k územnímu řízení, ke stavebnímu povolení, projekt pro provedení stavby, resp. jednostupňový projekt, a proč ne třeba také studii)   zpracoval autorizovaný technik nebo stavitel? Vážená paní (slečno) Ing.arch., když nechcete, neumíte nebo nemůžete reprodukovat znění zákonů a vyhlášek ve srozumitelné (a správné) formě, raději uvádějte citace nebo odkazy na vyhlášky a zákony. To co místy píšete   zde je tak trochu matení lidí, kteří o tom nic neví.
0 0
možnosti

petr_zoubek

12. 5. 2004 12:08
Ne vše je takové, jaké se zdá .........
Mám pár připomínek k Vašemu článku, snad se Vás příliš nedotknou.
Co je to "široké spektrum odborníků"? 
  A co třeba brání tomu, aby projekt na rodinný domek (dokumentaci k územnímu řízení, ke stavebnímu povolení, projekt pro provedení stavby, resp. jednostupňový projekt, a proč ne třeba také studii)   zpracoval autorizovaný technik nebo stavitel? Vážená paní (slečno) Ing.arch., když nechcete, neumíte nebo nemůžete reprodu
0 0
možnosti

RRorys

12. 5. 2004 11:38
slusne
Docela slusne napsanej clanek. Chvala autorce. Pokud samozdrejme slouzi k prvotnimu seznameni zacatecniku. A k tomu mel byt urcen, jestli jsem to dobre pochopil.
Upozornuji zacatecniky, aby nebyli vykuleni az na ne budou na mistnich uradech koukat jako na pitomce, kdyz budou chtit uzemni plan obce, s regulativama vystavby. Pokud vim, tak prevazna vetsina obci do dnes  nic takoveho nema (coz je spatne) a pak rozhoduje stavebni urad.
Zacinejte predevsim tam a oni Vam reknou co budou pozadovat. Casto z nekterych veci slevi, kdyz vedi ze jsou v dane lokalite zbytecne.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Parkoviště na sídlišti obsadily karavany, dodávky a teď tu zakotvila loď

19. dubna 2024

Premium Po zavedení placených zón u nás ve městě se majitelé aut rozhodli, že budou využívat naše sídlištní...

Roubený dům ve strmém svahu si vyžádal roky práce, zařizování a trpělivosti

18. dubna 2024

Sen o novém bydlení vznikl ve chvíli, kdy se děti rozlétly do světa a Petr s Janou zůstali v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Český patriot zachránil barokní faru v Chudenicích. Chtěl pomoct své vlasti

15. dubna 2024

Zchátralá barokní fara v Chudenicích u Klatov měla štěstí v neštěstí, když na ni narazil český...

Byt si šikovná žena proměnila i bez bourání, stačily jí dobré nápady

16. dubna 2024

Karolina je manažerkou v obchodě s interiérovým vybavením. Bez větších stavebních zásahů, s pomocí...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zpěvačka Rezková bydlí v Letňanech. Překonala tragédii a život nevzdává

17. dubna 2024

Jako na houpačce žije svůj život zpěvačka Šárka Rezková, prožila několik lásek a jednu životní...

Obývací kuchyň od designéra majitelku překvapila. Je lepší než si vysnila

20. dubna 2024

Kateřina si s manželem pořídila byt 3+kk v novostavbě na pražském Barrandově. Než se do něj...

Při rekonstrukci mezonetu pamatovali na spotřebu energií, bourali i příčky

19. dubna 2024

Rekonstrukce bydlení je vždy velkým dobrodružstvím. To platí i o nedávné přestavbě dvoupodlažního...

Parkoviště na sídlišti obsadily karavany, dodávky a teď tu zakotvila loď

19. dubna 2024

Premium Po zavedení placených zón u nás ve městě se majitelé aut rozhodli, že budou využívat naše sídlištní...

Roubený dům ve strmém svahu si vyžádal roky práce, zařizování a trpělivosti

18. dubna 2024

Sen o novém bydlení vznikl ve chvíli, kdy se děti rozlétly do světa a Petr s Janou zůstali v...