Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neobvyklý dům za obvyklou cenu

Na úpatí brdských lesů, na konci Dobřichovic, v okrese Praha-západ, vyrostla před nedávnem zajímavá stavba. Mezi vzrostlými stromy na kraji lesa stojí dům s obloukovou střechou, který může někomu připomínat třeba vagon, při nočním nasvícení i vzducholoď.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

millscom

moderni domy
Chtel bych rici jen toto, ze nejpeknejsi roku dum by se mel libit vsem lidem, ale takovy moderni dum tady jeste neni(prominte jestli se pletu). Mohl bych tady vyjmenovta nekolik peknych staveb, ale i tyto maji svoje chybicky. Tak si rikam, kdo konecne prijde s navrhem takove "idealni moderni" stavby. Bude to tento rok nebo az dalsi. Rad bych byl, kdy na toto nekdo reagoval a vyjadril se.
0/0
25.3.2004 16:57

KarelW

Re:
Dobrá - řekněte mi, co to je "moderní dům" . Nedávno jsem byl ve Veletržním paláci v galerii. Tam je spousta "moderního umění" , možná jsem taky konzervativní, ale to co tam vystavují považuji za výsměch umění i lidem.  A s moderním domem to je dost podobné - bývalé Národní shromáždění je také opěvovaná moderní stavba - ale když se postavíte proti ní , vpravo vidíte Muzeum, vlevo operu - opravdu se Vám to líbí?  Tančící dům obklopený secesními domy je podle mne paskvil, který tam působí v podstatě stějně, jako kdyby stál na jihočeské návsi. Tak jaký by měl být moderní dům, jehlan postavený na špičku nebo jednoduchá prosklená krychle . Prostě si jen myslím, že ti co stavěli před námi měli vkus - a nám začíná nějak scházet...
Na druhou stranu,  jak tady někdo psal,  je to otaázka majitele - protože on v tom bydlí. A pokud mu tento styl vyhovuje, je to jeho věc.
Taky tu někdo psal že by to postavil tak za 3,5 . To asi ano, pokud by to stavěl celé od základů sám, maximálně za příležitostné výpomoci pár Ukrajinců.
0/0
25.3.2004 17:37

YFNA

Re:
, idealni moderni stavba neexistuje, stejne jako neexistuje jednotny nazor na architekturu. myslim, ze lidi, co odsuzuji "pernikove chaloupky" nebo podnikatelske baroko proste nemaji srovnani, nikdy takovy dum nevlastnili, a kdyz se jim to od pocatku nelibi, tak se k tomu vyjadruji shovivave nebo prezirave. to same s tzv. "modernou". totiz, ja videla podobny navrh z let 60. aneb - vsechno uz tu bylo, co tu jeste nebylo muze (a vetsinou nemusi) mit nejaky smysl a prakticnost... - architekti to halt nemaji lehke, a musi bud kopirovat, nebo "vynalezat" vynalezene anebo se ubirat "vlastni cestou" ktera vede velice casto k nejake te neobyvatelne silenosti. majitel, ktery vydal za nejakou architektonickou prisernost kupu penez, samozrejme neprizna ze to byl ulet, vsak zhusta na jiny dum nema (a uz nikdy nebude mit) penize
0/0
25.3.2004 18:21

KarelW

Re:
Jo - na tom něco bude. Když jsem stavěl na konci 80tých let, stavělo se z toho, co se zrovna sehnalo a co se dalo postavit. Neříkám, že to byl zrovna úlet, ale není to to pravé:-) . I když to bylo asi  tehdy "moderní" . Takže teď, když stavím znovu, vrátil jsem se k té "perníkové chaloupce" , která mi je pocitově příjemnější. Nebude to moderní, asi se to nebude každému líbit - ale vím, že mi to bude vyhovovat a líbit taky. Ale taky to "zapadne" do okolí.
Ona ta moderní architektura je taky asi hlvně o obchodu - a o snobismu. Architekt, který si řekne za projekt x-násobek ceny typového projektu (který lze mimochodem za pár korun upravit k obrazu svému) , přece nepřizná, že typové projekty mohou být také dobré. Bude Vám tvrdit že to je nedořešené, uniformní, nevkusné, neoriginální... Můj děda míval domek na vsi - stejný (podobný) jako všechny okolo. Odlišovaly se barvou fasády a kytkama v oknech. A jak to krásně vypadalo.  
0/0
25.3.2004 18:36

YFNA

Re:
, my zijeme ve velkem dome , budovanem v 70. letech. muzu rict, ze oproti tem "modernam" ma spoustu vyhod, to co nam architekti dneska prodavaji jako "extra-excelentni-perfekci" je tam brano jako samozrejmost. cloveka potesi, ze ti, co tehdy ten dum staveli, mysleli na takove ty prakticke drobnosti, jako okna loznic do zahrady a pristup do kuchyne primo z predsine (kvuli tahani nakupu), atd... neni to moderna, spis takova ta pernikova chaloupka, a muzu taky dosvedcit, ze lidi z meho okoli jsou cim dal tim vic nadseni "pernikem" a davaji mu prednost pred modernou "za kazdou cenu".
0/0
25.3.2004 21:53

Helen

Re: ideál
v životě asi neexistuje, lidi jsme různí a líbí se nám různé věci. Mě se například tenhle dům strašně líbí a kolik je tu rozhořčených příspěvků! Naprostou souhlasím s volbou, že je to dům roku, je to moderní velmi kultivovaná stavba, která skvěle zapadá do svého prostředí. A vsadím se, že mě někteří za můj názor sežerou. Ale zase nejsem sama, komu se líbí. Perníkové chaloupky jsou samozřejmě obecně oblíbené a přijatelné pro většinu lidí, ale domnívám se, že vývoj musí jít dopředu , doufám, že nezamrzneme ve fázi těch chaloupek. Moderní technologie se vyvíjejí velice rychle, zrovna tak by se měly vyvíjet i stavby. Hlasuji pro funkcionalismus - účel + jednoduchost + kvalita.
0/0
26.3.2004 8:02

Pohodar_

???
Uz parkrat jsem cetl reakce na clanky na idnes. Souhlasim s tim ze dost casto jsou slaboduche. Nechapu ale, ze kdykoliv se tu objevi neco o bydleni je to odsouzeno 90% prispevatelu. Sam mam dum od Central-Groupu. Neni to uplne podle meho gusta, ale nechtel jsem se vrhat do stavby od zacatku ani rekonstruovat ani jsem nemel cas dlouho cekat na tu pravou nabidku. Casto cestuji a jeste jsem se v zahranici nesetkal s nepriznivou odezvou na tento typ architektury ktere se v Cechach rika "podnikatelske baroko".Odmyslim-li si ruzne barevne nesmysly s vezickami jako na zamku. Sam jsem jen zamestnanec. Chapu ze dum je vec osobniho vkusu, ale dum ktery je tu prezentovan dnes je opravdu zajimavy a ve sve podstate decentni. Spekulace o cene je smesna a uz vubec cele to srovnavani ceny za dum a prumerneho platu. To ze mame v Evrope podprumerne platy je pravda, ale i cena nemovitosti na Evropske pomery je smesna. Nazev "Neobvykly dum za obvyklou cenu" mi pripada OK. Pro me je taky 5mil. hodne, ale je to vzhledem k projektu cena zajimava. Muze mi nekdo z tech kritiku rict, jaka je vase predstava idealniho domu??? Jeste jsem se totiz nesetkal s tim, ze by se tu nejaky projekt libil alespon 20% lidi. Diky za reakce
0/0
25.3.2004 16:54

Pohodar_

???
Uz parkrat jsem cetl reakce na clanky na idnes. Souhlasim s tim ze dost casto jsou slaboduche. Nechapu ale, ze kdykoliv se tu objevi neco o bydleni je to odsouzeno 90% prispevatelu. Sam mam dum od Central-Groupu. Neni to uplne podle meho gusta, ale nechtel jsem se vrhat do stavby od zacatku ani rekonstruovat ani jsem nemel cas dlouho cekat na tu pravou nabidku. Casto cestuji a jeste jsem se v zahranici nesetkal s nepriznivou odezvou na tento typ architektury ktere se v Cechach rika "podnikatelske baroko".Odmyslim-li si ruzne barevne nesmysly s vezickami jako na zamku. Sam jsem jen zamestnanec. Chapu ze dum je vec osobniho vkusu, ale dum ktery je tu prezentovan dnes je opravdu zajimavy a ve sve podstate decentni. Spekulace o cene je smesna a uz vubec cele to srovnavani ceny za dum a prumerneho platu. To ze mame v Evrope podprumerne platy je pravda, ale i cena nemovitosti na Evropske pomery je smesna. Nazev "Neobvykly dum za obvyklou cenu" mi pripada OK. Pro me je taky 5mil. hodne, ale je to vzhledem k projektu cena zajimava. Muze mi nekdo z tech kritiku rict, jaka je vase predstava idealniho domu??? Jeste jsem se totiz nesetkal s tim, ze by se tu nejaky projekt libil alespon 20% lidi. Diky za reakce
0/0
25.3.2004 16:52

vykurte

Re:
je to normalni zavist, kterou jsou zasrany cechy prolezly skrz na skrz ... 90% tech co odsuzuji tzv. podnikatelske baroko (pritom jsou to uplne standardni evropsky domky, kterych je kolem kazdyho evropskyho mesta tisic, akorat nase maj maly pozemky, coz je v tyhle prtavy zemi docela pochopitelne) nemaj vlastni dum, jsou to chudaci ze sidlist a najemnich bytu ... vubec se tim nezabyvej :)
 
btw: kazdy mesto ma svou starou vilovou ctvrt, kde jsou domy neskutecne drahy a zadany ... a pritom v dobe kdy to staveli to nebylo nic jinyho nez "podnikatelsky baroko"
0/0
25.3.2004 17:18

Helen

Re: žádná závist
spíš mám pocit, že 90% přispěvatelů na chaty nesnese jiný názor než ten svůj. Obvinění ze závisti je zcela standartní prostředek, jak smést názor toho druhého. Prohlašuju tady: NELÍBÍ se mi produkce perníkových chaloupek ala Central Group a NENÍ to závist. (Bydlím ve vlastním rodinném domě uprostřed velké zahrady, který nám architekt navrhl na míru přesně podle našich představ.)
0/0
26.3.2004 7:53

Dr No

Co na to mohli ocenit?
Za originalitu považuji to, že tuto tělocvičnu, která do daného prostředí zapadá jako pěst na oko, mohl někdo ocenit jako stavbu roku. Pokud ti, co určují míru vkusu mají taková chorá měřítka, budou se archiekti předhánět v tom, kdo navrhne ohavnější barabiznu.
0/0
25.3.2004 16:01

Raffael

Tak nevím...
Zajímavý a originální dům, ale 5 milionů bych za něj opravdu nedal. To opravdu nepovažuji za dobrou cenu (jak se píše v upoutávce) a ani za obvyklou cenu (jak se píše v nadpise článku). Jo - a velmi by mne zajímalo, prač se názvy upoutávek na titulní straně velmi často odlišují od názvů článků - to si to autor každou chvíli rozmyslí a dodatečně články upravuje dle reakcí lidí ? Není to divné?
0/0
25.3.2004 13:30

RRorys

pěkný dům
Do dneška tady dle mého vkusu IDnes zveřejnila spousty příšerností. Myslim si, že co se architektury týká, jsem asi  konzervativec.  Dokonce i odmítám (i když výhradně neodsuzuji) funkcionalizmus. Ale tento dům, je důkazem, že i vkus může být různý. A i když mě to samotného překvapilo, mě se moc líbí. Jak vnějším vzhledem, tak vnitřním uspořádáním, tak interiéry.
Dokonce v diskuzi odsuzovaný můstek mi připadá výborně a zajmavě vyřešen. Někomu by mohlo projití po něm dělat pocitové problémy, ale pokud majiteli vyhovuje, je OK.
Ať postavíme jakýkoliv dům, je taky duležitý  terén a okolí, do kterého ho usadíme. Z přiložené fotodokumentace to vypadá docela dobře. Ale nemohu posoudit bližší okolí. Rozhodně postavit takový dům u prostřed staročeské návse by bylo šílené.
A na závěr, nejdůležitější je, jestli se líbí majiteli a hlavně, že se mu v něm dobře bydlí.
0/0
25.3.2004 12:45

Mozkovrt

Re:
Funkcionalismus já mám osobně nejradši. Takové ty perníkové chaloupky se šikmými střechami, kde polovinu vnitřku zabírá schodiště, to je nepraktická hrůza.
0/0
25.3.2004 13:38

YFNA

Re:
, zalezi na velikosti domu. mam "pernikovou chaloupku" mam schodiste a obrovskou halu, presto mam dost mista na vsechno a na vsechny.
0/0
25.3.2004 21:54

Jan__K

Vagon
No, kdyz jsem videl titulek a vedle koutkem oka fotografii domu, myslel jsem, ze si nejaky chudak opravil stary zeleznicni vagon...ale za 5.5 MKc...fakt husty. Myslim, ze architekti dneska zapominaji na jednu dulezitou vec - domek, kdyz se na nej clovek podiva, by mel evokovat predstavu domova, neceho, hrejiveho, znameho. Netvrdim, ze by lidi dneska meli bydlet v roubenkach, doba preci jen pokrocila, ale rodinny domek by mel vypadat jako rodiny domek, a navic respektovat svoje okoli. Stacilo by pro podobne extravagance vyhradit v kazdem meste jednu ctvrt, at si tam lidi stavej baroko a vagony a bunkry jaky chteji, hlavne at to neni vsem na ocich....
0/0
25.3.2004 12:01

mesky26

Re:
Dovolím si s tebou nesouhlasi. Právě tento dům ve mně vzbuzuje ten pocit domova. Rozhodně teda víc než tuctové příměstské podnikatelské domy. Ten dům je fakt nádherný a má neskutečně vychytaný detaily. Jen ta cena je dost vysoká, tak 3,5 mega by bylo O.K., ale o 2 víc?!? No, nevím...
0/0
25.3.2004 13:39

RudaG

Pro mne je tedy 5MKč pořádný balík peněz
Že se mi to moc nelíbí, považuju za svůj subjektivní názor.
Ale titulek "Neobvyklý dům za dobrou cenu" (zvlášť poslední tři slova) považuju za výsměch.
Píšete tady články pro nejširší veřejnost, nebo pro pár snobů, co pro ně 5 MKč znamená málo peněz ??
Zdá se mi, že postrádáte dostatek slušnosti, nebo snad soudnosti. Bohužel se to poslední dobou promítá do celého vašeho slavného iDnes, a já se ptám sám sebe, proč sem ještě lezu.
Ruda G.
0/0
25.3.2004 11:18

KarelW

Re:
Ale oni nepíšou za dobrou cenu, ale za obvyklou cenu.  Podle půdorysů v galerii sice nepoznám ani rozměry, ani obestavěný prostor , ale vzhledem k osazení do terénu, pravděpodobně dost náročným terénním úpravám a i k tomu že podle plánků to vypadá docela prostorné je na té ceně znát, že to bylo částečně děláno svépomocí, protože celé dodavatelsky by to bylo určitě dražší. Ale taky se mi to FAKT nelíbí :-)
0/0
25.3.2004 11:54

pjotrrr

Jo jo
Vždyt to není vůbec pěkný z venku, vypadáto jak tělocvična.
0/0
25.3.2004 11:01

honza ousek

Laciné topení za drahou cenu
Zajímalo by mne za jaké topení dal majitel domu 750 000 Kč. Mám a provozuji také tepelné čerpadlo a pořizovací náklady byly cca 300 000 Kč a od toho jsem ještě odečetl dotaci od SFŽP.
0/0
25.3.2004 10:28

hey2

nic moc
Nevim, asi jsem divnej, ale mne se to vubec nelibi.
0/0
25.3.2004 10:16

KarelW

Taky tak
To je pořád řečí o rázu města a vesnice, ale co ti architekti dneska dokážou vyplodit , to je občas děs a hrůza.  A pak například o Tančícím domě ještě tvrdí, jaký to je architektonický skvost .
0/0
25.3.2004 10:57

Patrik_

:)
Celkem smesny, redakce, kdyz pisete o 5ti mega jako o rozumne cene v zemi, kde je prumerny plat cca 18.000 ;)
0/0
25.3.2004 9:15

hey2

Re:
To cumim. Ja mnel pocit, ze je neco kolem 16.000
0/0
25.3.2004 10:12

Veruna03

OK
Dům je opravdu nejen pěkný. Jen houšť takovýchto architektů - no jo VUT  Brno !!!!!!!
 
0/0
25.3.2004 7:11

Helen

dům
podel mého gusta, opravdu super. Jen ten rozumný peníz je pro mne bohužel někde jinde !
0/0
25.3.2004 6:51

Glsh

Rozumný peníz?
mi se zdá 5 mil celkem dost.
0/0
25.3.2004 5:44

millscom

mustek
vypada pekne, jen co bych se mi nelibi je samostatny vchod s mustkem (napad je to dobry ale resil bych to bychto jinak).
0/0
25.3.2004 4:54

nejchytrejsi

Re:
presne tak, az mu mamina ztloustne na ceskej prumer 150kg tak se mu na tu lavku nevejde
0/0
25.3.2004 9:38







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.