Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Opravili jste obecní byt? Co s penězi?

Nájemníci rekonstruují byty, které jim nepatří. Náhradu za investice získají málokdy. Setkal se s tím nejeden obyvatel Prahy. Obecní byt, ve kterém bydlí, sám opravil. Ale peníze, které investoval, už mu obec nenahradila. Co v takové situaci dělat?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martinková

20. 10. 2003 4:38
Dodatek
Zapomněla jsem napsat, že s regul.nájemným a platbami ze energie a služby vydám dnes na to, že bydlím, 4200 Kč. Žiju  už sama,ale to snad není žádná vada...Takže zbývá na vše ostatní    3800,- Opravdu luxus. Až se bude deregulovat, mám jít pod most?  Nebo co? Jsem o něco málo nad životním minimem....A takových nás je moc. Nebyly hypotéky, nebyly ani možnosti mít dvě zaměstnání /jo načerno,zvláště řemeslníci "melouchařili"... byl třeba souhlas kádrováků /osobní odd., něco jako personální, ale s politickým důrazem - do všeho měli co mluvit.../ "Jo, soudružko,ty bys chtěla ještě někde pracovat?To asi máš ve své pracovní náplni rezervy..." A nepodepsali souhlas ani s pomocnou prací. 
Taky jsem tu někde v této diskusi četla, jaký že je ve velkých městech  průměrný plat .... /prosím vás, nevěřte všemu, co se píše!  Podle vzorce "já mám celou husu, Ty sice nic, ale průměrně máme každý půl..." se dá spočítat ledaccos, ale skutečnost je jiná. /   A líp sotva bude! Mně hypotéku nikdo nedá /nemám čím ručit / a pak taky z čeho by se splácela? Jak   řešit podobné situace? Regulace  nějaká být musí. Že ti, co mají na drahá auta a dva či tři byty /a třeba poslanci/ bydlí v regulovaných nájmech,to je nemorální. O ty jde především. Ti vydělávají na nenormální situaci, kdy .... viz výše - ti cizinci dají cokoli...                                          
 
  
0 0
možnosti

Jackie_

20. 10. 2003 15:23
Re:
No vidis, my dali za byt 3+1 68m2 dva miliony (panelak na sidlisti) a ted platime 3,800 (bez kabelovky, telefonu apod.) To jsme rovnou mohli ty dva melouny usetrit a bydlet za stejnou cenu ve statnim regulovanym...
0 0
možnosti

hugo

16. 10. 2003 8:04
chjo
je to smutný:(
0 0
možnosti

S.T

15. 10. 2003 16:24
Jak je to smluvně správné?
Deregulace? Tak si představte, že si pronajmete počítač za 990 Kč měsíčně včetně připojení k internetu rychlostí 64kb/s. Smlouvu uzavřete na dožití s tím, že budete platit 990 Kč každý měsíc po celou dobu užívání tohoto počítače, pod podmínkou že s tímto počítačem neodcestujete do zahraničí. Tato částka je neměnná Součástí smlouvy jsou servisní opravy všech vad nezaviněných nesprávným užíváním. (Počítač v hodnotě 30000 Kč) Po třech letech za Vámi příjde pronajímatel toho počítače a řekne Vám, že se smlouva mění a že od nynějška přechází vybírání poplatku na někoho jiného, kdo nemá povinnost provádět servisní opravy a může kdykoli zvýšit poplatek. Vy máte povinnost tento poplatek uhradit vždy i v případě, že počítač nebude fungovat. Vy s tím samozřejmě nebudete souhlasit a úpravu smlouvy nepodepíšete. Co myslíte, jak je to správné? 1. pronajímatel se musí stále o počítač starat a poplatek má být 990 Kč. 2. pronajímatel může od vás vybírat 3000 Kč měsíčně a o počítač se starat nemusí. Zkuste si odpovědět.
0 0
možnosti

Antisocan

15. 10. 2003 16:37
Re:
Vážený pane, to co jste zde zplodil je neskutečný blábol. Pokud by měsíční pronájem byl 990 Kč (1/30 pořizovací ceny počítače), pak by regulovčíci museli platit 66.000,- Kč nájemné (1/30 bytu za 2 miliony). Pokud si uvědomíte, že za takový byt je regulované nájemné cca 2 tisíce, což je jedna tisícina ceny toho bytu, je to jako by ve vašem případě byl počítač zapůjčen za 30,-Kč měsíčně, což je cena, za jakou vám nikdo nic nepůjčí, natož aby se o to staral. Příště než něco takového zplodíte, vytáhněte paty ze svého regulovaného sídla a zkuste otevřít oči. BTW. Kolik platíte nyní za připojení na internet, taky nějaká speciální regulovaná cena?
0 0
možnosti

David

15. 10. 2003 15:43
D. H.
No máte jistě všichni pravdu, nám byla milostivě panem majitelem před několika lety v bytě s regulovaným nájmem povolena realizace plynového topení (WAW) z původních kamen na uhlí a instalace plynové karmy do koupelny zrekonstruované (obklady, vana, umyvadlo, rozvody vody včetně stoupačky)na vlastní náklady namísto lázeňského kotle na uhlí. Poté jsme byli i ochotni toto vše převést do vlastnictví a správy vlastníka, ale při sdělení, že nám na to konto bude zvednut nájem o 10 Kč na m2, jsme tak neučinili.
0 0
možnosti

tomastak

15. 10. 2003 14:34
proboha, vlastník a zaplatit????
Proboha, vy snad chcete, aby vlastník bytu investoval(zaplatil) nějakou opravu(přestavbu)??? Co si to vůbec dovolujete. Ten vlastník je tady hlavně proto, aby vydělal. Netahejte mu peníze s kapsy. Víte co ho to stálo než k těm bytům přišel?  (Třeba 80000 a nabízí Vám to za 38000)  Tak čauky ...
0 0
možnosti

Jackie_

15. 10. 2003 14:12
Amerika
Sice nemám ráda, když někdo dává za vzor zrovna Ameriku, ale je fakt, že tam stačí člověku na tržní pronájem polovina malýho platu, zato v Praze je potřeba aspoň dva průměrný platy :-(
0 0
možnosti

jaason

15. 10. 2003 14:33
Re:
jak kde a jak za co! za byt 2+kk s pokojema oddelenyma sadrokartonem, to mas pravdu, jinak polovina a uz vubec ne malyho platu nestaci. nebo treba basement (prizemi v baracku) 2+1 s pokojema, ze do nich nic nedas, to jo, to pak staci i polovina malyho platu.
0 0
možnosti

Tomáš P.

15. 10. 2003 14:09
Třetinové nájemné, třetinová kvalita
Regulace nájmů je problém jen v několika velkých městech a proto je udivující, že s tím političtí zbabělci nic nedělají. Ale k opravám. Vybírám-li sotva třetinu, kolik bych dostal bez regulace, tak se nájemník nemůže divit, že se mu dostává jen částečné kvality. Pokud vloží peníze do rekonstrukce a bude to chtít odbydlovat, tak léta majitel nic nedostane, a ještě se bude ztrácet hodnota toho, co do bytu vložil. Pokud tedy odbydlování, tak za deregulované ceny. Za kvalitu se musí platit. Nájemníci v bytech s regulovaným nájemným si musí uvědomit, že na rozdíl od jiných (byt jim byl přidělen) nemuseli investovat statisíce až milióny na jeho získání, a měsíčně šetří na úkor majitelů tisíce korun. Za této situace by měli být rádi, a pokud chtějí mít lepší bydlení, tak ať si to zaplatí. Našetřeno mají dost. Většinou však tyto peníze dali do chalupy...
0 0
možnosti

tomastak

15. 10. 2003 14:42
Re: I ty milý ...
... jsi roztomilý. Zvýšit kvalitu jo, platit ne. Proč se tomu bráníš, aby si lidé vylepšovali bydlení. Až se podaří je vystěhovat, budeš moc pronajímat dráže... ale ty nechceš. Ty chceš ty peníze...a až ten barák spadne, tak to není tvůj problém. (Viz naše zákony o bydlení ...)
0 0
možnosti

S.T

15. 10. 2003 12:35
Zase je tu ta velká deregulační loby
To co uvádí je zcela zcestné. Na většině území (kromě Prahy, Brna ...) je tržní nájemné přibližně na stejné úrovni jako nájemné regulované. Není bez zajímavosti, že tzv. nájemné (fond oprav) v družstevním domě je mnohdy nižší, než regulované nájemné v domě vedlejším. - to platí i pro Brno. Regulované nájemné se týká velmi malé části bytového fondu. Většinu zaujímají státní a obecní byty. Zbytek jsou byty privatizované s nájemníkem , které kupec získal za velmi nízkou (někdy nulovou) cenu. Oplatou za tuto cenu mu bylo uloženo regulované nájemné, které musí zachovat do dožití současného nájemníka. V těchto případech většinou vlastník bytu koupil byt v hodnotě 2000000 Kč za 50000 Kč - tedy s okamžitým ziskem 1950000 Kč. Tento zisk by měl jít na úhradu nákladů spojených s regulací nájemného a na opravu bytu. Že se tak neděje, je chybou vlastníků bytů. Nevěřím tomu, že by deregulace necelých 5% bytového fondu mohla pohnout ceny bytů v lokalitách Praha, Brno směrem dolů. Zvlášť proto ne, protože v těchto městech je mnoho bytů volných - určených pouze ke spekulacím. Za 50000 koupím, za 500000 prodám. Za 500000 koupím za 850000 prodám. Za 850000 koupím za 1250000 prodám. Za 1250000 koupím a snad za měsíc alespoň trochu vzroste cena. : )
0 0
možnosti

Antisocan

15. 10. 2003 12:40
Re:
Regulace se týká v rámci celé ČR 1/3 bytového fondu. Na Viohradech 90%, v Kotěhůlkách 0%. Proto deformuje především největší města.
0 0
možnosti

tommy007

15. 10. 2003 10:55
Rekonstrukce
To je prece uplna hloupost. Jak muze nekdo pozadovat penize od majitele za rekostrukci. Muze byt rad, ze mu to majitel povoli a nebude v budoucnu pozadovat uvest veci do puvodniho stavu. To je stejny, jako kdybych si pujcil auto z pujcovny a zacal na nem provadet ruzne vylepsovani a pak to dal pujcovne proplatit.
0 0
možnosti

S.T

15. 10. 2003 14:53
Re:
Pokud si v půjčovně půjčím auto, to auto má poruchu a poněvadž asistenční služba půjčovny není dost pružná, použiji vlastní autoservis - potom je zcela logické, že půjčovna opravu zaplatí.
0 0
možnosti

kretýno

15. 10. 2003 10:53
tršičku mimo mísu, ale hledám radu
bydlím v pronajatém bytě - všechno je naprosto legální.
bohužel se nám objevila plíseň na balkonovejch dveřích - izolace vesmes žádná, dveře to jsou starý, zespoda ani nejsou natřený (fasáda na tý straně baráku taky není udělaná) - a dneska mi přišel dopis do schránky, že to majitel domu (tedy i bytu) nepovažuje za důsledek běžného užívání bytu, a že je to způsobené nevětráním - dveře máme otevřený, co to jde, ale nebudu je mít otevřený pořád - bych tam zmrnul. používáme různý chemický srágory na plísně, ale moc to nepomáhá. taky jsme tam dali izolační pásku - což dost pomohlo, al epořád to není ono. je nějaká možnost jak se bránit? nerad bych mu ty dveře nakonec platil sám (což se doufám nestane - on je to doceal rozumnej člověk,ale nikdy neříkej nikdy) - už jsme na to upozorňovali, ale "máme větrat víc, protože je to starej barák"
asi to risknu a vezmu si hypotéku a oupím si starší domek - což sice bude možná to samý, ale bude to moje
0 0
možnosti

Antisocan

15. 10. 2003 11:14
Re:
Zajděte do nejbližší realitní kanceláře a vyberte si jiný pronájem. Vyberte si takový byt, kde plíseň nebude, pokud chcete slušně bydlet. Je to stejné jako s masem v prodejně - nemusíte nutně platit a jíst zkažené, vyberte si čerstvé.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Parkoviště na sídlišti obsadily karavany, dodávky a teď tu zakotvila loď

19. dubna 2024

Premium Po zavedení placených zón u nás ve městě se majitelé aut rozhodli, že budou využívat naše sídlištní...

Roubený dům ve strmém svahu si vyžádal roky práce, zařizování a trpělivosti

18. dubna 2024

Sen o novém bydlení vznikl ve chvíli, kdy se děti rozlétly do světa a Petr s Janou zůstali v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zpěvák Osička proměnil dům na Slovácku ve vyhledávanou hospodu s ubytováním

24. dubna 2024

V samém srdci jihomoravského Lanžhotu patří jedno ze stavení do rodiny zpěváka Břetislava Osičky....

V zážitkovém domě se můžete kochat uměním, a dokonce si do něj sednout

22. dubna 2024

Netradiční rodinný dům na vás dýchne svou osobitostí. Vládne zde bračský vápenec, kámen, který...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dům si rodina postavila na místě dvou úzkých zahrádek. Byl to skvělý nápad

25. dubna 2024

Na konci městečka pár kilometrů jižně od Brna vyrostl na místě dvou úzkých zahrádek nenápadný dům....

Koupelny v Miláně překvapily. Třeba baterií fungující i jako kávovar

25. dubna 2024

Od 16. do 21. dubna design zaplavil italské Miláno na výstavišti, v centru města i na jeho...

Dům si rodina postavila na místě dvou úzkých zahrádek. Byl to skvělý nápad

25. dubna 2024

Na konci městečka pár kilometrů jižně od Brna vyrostl na místě dvou úzkých zahrádek nenápadný dům....

Nová česká miss bude bydlet v bývalém zámečku Schwarzenbergů

24. dubna 2024

Po úspěchu rodačky z Třince, půvabné Krystyny Pyszkové, nové Miss World 2024, bude o finále už...

Zpěvák Osička proměnil dům na Slovácku ve vyhledávanou hospodu s ubytováním

24. dubna 2024

V samém srdci jihomoravského Lanžhotu patří jedno ze stavení do rodiny zpěváka Břetislava Osičky....