DBK v době, kdy se přejmenoval na PRIOR a byl začleněn do stejnojmenné obchodní sítě.
Autor: ČTK
Zvlněný podhled stropní části atria dodával prostoru sochařskou dimenzi. Uspořádání pater v kombinaci s velkým otevřeným atriem usnadňovalo orientaci.
Autor: Repro: katalog k výstavě Galerie Jaroslava Fragnera: Věra a Vladimír Machoninovi 60/70
1. patro DBK - pohled na prostor informací a šatny, nechyběl zde ani telefonní automat.
Autor: Repro: katalog k výstavě Galerie Jaroslava Fragnera: Věra a Vladimír Machoninovi 60/70
Křeslo z ohýbaného bukového masivu a sedákem z koženky navrhla Věra Machoninová speciálně pro DBK. Křesla byla vyrobena firmou TON.
Autor: Repro: katalog k výstavě Galerie Jaroslava Fragnera: Věra a Vladimír Machoninovi 60/70
DBK v době, kdy se jmenoval Domov a několik podlaží patřilo IKEA.
Autor: Archiv DBK
DBK v době, kdy se jmenoval Domov a několik podlaží patřilo IKEA.
Autor: Archiv DBK
Reliéfní výzdoba v 1. patře byla použitá na vnější straně zdí kinosálu.
Autor: Archiv DBK, ČTK
Pohled do atria, které sloužilo pro prezentaci speciálních výstav či sezónních akcí.
Autor: Archiv DBK
Vstupní hala v 1. patře - zde bylo oddělení informací, šatna a kinosál, vzadu pak výdej zboží a reklamační oddělení.
Autor: Archiv DBK
6. podlaží DBK - oddělení čalouněného nábytku používalo místo příček mobilní červené „paravány“ s kruhovým výřezem.
Autor: Archiv DBK
8. podlaží DBK - interiér byl na tehdejší dobu značně nadstandardní - pohledový beton doplňovala červeně mořená překližka, ale také velkoformátové fotografie.
Autor: Archiv DBK
8. podlaží DBK - vedle finského čalouněného nábytku se občas objevil i dovoz z Itálie.
Autor: Archiv DBK
Eskalátory spojovaly jednotlivá prodejní podlaží, která byla proti sobě posunuta o půl patra. Fungoval zde i výtah či pevná schodiště. Grafický design navrhl Jiří Rathauský.
Autor: Archiv DBK
8. podlaží DBK - kožená finská křesla představovala vrchol tehdejší nabídky. I cenově - například první křeslo zleva na dřevěném podnoží přišlo včetně podnožky na 10 500 Kč, v té době se průměrný plat pohyboval kolem 3 000 Kč.
Autor: Archiv DBK
6. podlaží DBK - zde byly vystavené sedací soupravy, křesla a pohovky. Podhledové kazety dovolovaly jak instalaci pohyblivých příček, tak zavěšení různých propagačních prvků.
Autor: Archiv DBK
6. podlaží DBK - zde byly vystavené sedací soupravy, křesla a pohovky.
Autor: Archiv DBK
8. podlaží DBK bylo určeno pro prodej nábytku z dovozu či takzvané exportní souběhy. Byla zde i kavárna, samozřejmě nekuřácká.
Autor: Archiv DBK
Pohled do atria z horního podlaží
Autor: Archiv DBK
Stěna Radikál (Interiér) byla velkým hitem 70. let. Architekt Gerald Neusser, který ji navrhl, použil dnes velmi módní kombinaci - bílé lamino a spojovací lišty dokončené mahagonovou dýhou. Repro z knihy Jak zařídit byt od Vlasty Řezníčkové, SNTL 1979
Autor: H. Matějíčková
Kovové odpočivné křeslo by ocenil i dnešní zákazník.
Autor: Repro z knihy Jak zařídit byt od Vlasty Řezníčkové, SNTL 1979
Bytová stěna (výrobce Bytová tvorba) a sedací souprava, to bylo typické zařízení 70. let. Svítidlo by se uplatnilo i v dnešních interiérech. Repro z knihy Jak zařídit byt od Vlasty Řezníčkové, SNTL 1979.
Autor: Ing. arch. Jan Vrhel
Záplava poutačů na fasádě a různé typy písma působí chaoticky.
Autor: Jaroslav Kvíz
Reklamní poutače jsou dnes výraznější než samotný název obchodního domu.
Autor: Jaroslav Kvíz
Součástí velkých staveb z dob socialistického Československa byly vždy nějaké artefakty, v rozpočtu na ně musely být finance. Plastika v pohledovém betonu je dílem Slavomíra Nejedlého.
Autor: Jaroslav Kvíz
Součástí velkých staveb z dob socialistického Československa byly vždy nějaké artefakty, v rozpočtu na ně musely být finance. Plastika v pohledovém betonu je dílem Slavomíra Nejedlého.
Autor: Jaroslav Kvíz
Jednou z posledních „památek“ na původní interiér je zvlněný podhled stropu atria.
Autor: Jaroslav Kvíz
Jednou z posledních „památek“ na původní interiér je zvlněný podhled stropu atria.
Autor: Jaroslav Kvíz
V atriu je dnes kavárna.
Autor: Jaroslav Kvíz